Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schade op parkeerterrein werk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• schade op parkeerterrein werk

Vandaag, toen ik na het werk (ik werk in een school), op de parking van de school, bij de auto kwam, bleek deze beschadigd. Het is een kras van een cm of 40 onder de tankdop en een deuk. Het lijkt erop dat iemand met in-of uitrijden onze wagen heeft geraakt.

Is mijn werkgever hiervoor aansprakelijk of moet ik mijn eigen omnium aanspreken (waardoor mijn premie volgend jaar omhoog gaat)?

Het betreft de (prive)parking van de school, alwaar leerlingen en leraren gemengd geparkeerd staan. De leerlingen die zelf rijden zijn bijna allemaal Nederlanders (school in de grensstreek) met getunede oude golfjes, astra's etc, waar een deukje meer of minder niet opvalt. Vertrekken doen ze steevast met slippende wielen (er ligt kiezel op de parking, die vliegt dan vrolijk in het rond) en bochten worden regelmatig met de handrem genomen. Triest dat wij daar onze wagen, waar we wél veel zorg voor dragen, tussen moeten parkeren, maar dat terzijde...

Zeker dat het geen leerling was die niet zo tevreden was met z'n 3/10?

Comment

Werkgever is daar niet voor aansprakelijk. Maar premie omnium gaat niet omhoog na een schadegeval.
      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Zeker dat het geen leerling was die niet zo tevreden was met z'n 3/10?
        Neen
        Er is echter ook een deuk bij dus het zal geen sleutel of zo geweest zijn..

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
        Werkgever is daar niet voor aansprakelijk. Maar premie omnium gaat niet omhoog na een schadegeval.
        Ethias wist me te vertellen dat mijn premie volgend jaar eenmalig met 53 euro omhoog zou gaan als er geen dader bekend is...

Comment

Sint-jansberg?

Comment

Pfff, leuke gastjes op school... Is het niet zo dat je omnium elk jaar naar beneden gaat als je geen schade hebt gehad? Ik geloof dat dit bij mij zo is. (KBC)
            Eens met de directie overleggen of de parking niet gesplitst kan worden in een gedeelte enkel voor personeel? En de rest voor studenten en bezoekers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Sint-jansberg?
              Inderdaad!

Comment

... Maar premie omnium gaat niet omhoog na een schadegeval.
                Is afhankelijk van de maatschappij

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                ...Is het niet zo dat je omnium elk jaar naar beneden gaat als je geen schade hebt gehad? Ik geloof dat dit bij mij zo is. (KBC)...
                Bij Ethias start je op nul (premie 100% laat ons zeggen) ieder schade geval zal een stap omhoog betekenen tot maximaal 3 iedere stap wilt zeggen 10% duurdere premie voor de omnium. De omnium wordt wel wat goedkoper als de wagen ouder wordt vanaf het derde jaar dacht ik iets van - 2,5% per jaar.
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Die rijden hier idd als debielen rond.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                    Vandaag, toen ik na het werk (ik werk in een school), op de parking van de school, bij de auto kwam, bleek deze beschadigd. Het is een kras van een cm of 40 onder de tankdop en een deuk. Het lijkt erop dat iemand met in-of uitrijden onze wagen heeft geraakt.

Is mijn werkgever hiervoor aansprakelijk of moet ik mijn eigen omnium aanspreken (waardoor mijn premie volgend jaar omhoog gaat)?

Het betreft de (prive)parking van de school, alwaar leerlingen en leraren gemengd geparkeerd staan. De leerlingen die zelf rijden zijn bijna allemaal Nederlanders (school in de grensstreek) met getunede oude golfjes, astra's etc, waar een deukje meer of minder niet opvalt. Vertrekken doen ze steevast met slippende wielen (er ligt kiezel op de parking, die vliegt dan vrolijk in het rond) en bochten worden regelmatig met de handrem genomen. Triest dat wij daar onze wagen, waar we wél veel zorg voor dragen, tussen moeten parkeren, maar dat terzijde...
                    Omnium aanspreken, school zal niet lukken. Dat moet jouw verzekeraar maar doen.
                    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten

Bij Ethias start je op nul (premie 100% laat ons zeggen) ieder schade geval zal een stap omhoog betekenen tot maximaal 3 iedere stap wilt zeggen 10% duurdere premie voor de omnium. De omnium wordt wel wat goedkoper als de wagen ouder wordt vanaf het derde jaar dacht ik iets van - 2,5% per jaar.
                      Ik zou het eens moeten nakijken, maar zou het kunnen dat de mijne elke maand iets goedkoper wordt? Zou dit omwille de leeftijd zijn of omwille het schadevrij rijden (alhoewel ik nog nooit iets gehad heb van schade)

Comment

Het is het stukje "omnium" dat voor 1 jaar met 10% stijgt..

Comment

Dat 'stukje' is dan wel het grootste deel he

Comment

klopt, bijna 10 jaar geleden ook tegengekomen, alles zelf kunnen betalen

Comment

Je moet de dader vinden. Kijk jij geen CSI .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                Juist, hangt natuurlijk van je polis af. Sorry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                  Omnium aanspreken, school zal niet lukken. Dat moet jouw verzekeraar maar doen.
                                  Verzekeraar moet school aanspreken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten

Ik werk ook in een school en een school heeft een verzekering voor personeel en leerlingen als er een ongeval gebeurt van en naar het werk. Probeer daar es te polsen of schade op de parking wordt gedekt?
                                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Veel sterkte.

Ik kan je melden dat niet elke school deze verzekering nog heeft. Vaak ben je enkel nog verzekerd voor verplaatsingen tussen school en externe plaats voor vergaderingen mbt. school, werkgerelateerde uitstappen die buiten de schoolmuren plaatsvinden.
                                      Een collega van mij werd aangereden door een cursist op de parking en de verzekering van school is daar niet tussengekomen.
                                      IRIDIUM
                                      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                      Helderzienden

Comment

School zal waarschijnlijk wel een arbeidsongevallen verzekering hebben en daar valt de gebruikelijke weg van thuis naar de arbeidsplaats ook onder, maar meestal zal die verzekering enkel de lichamelijke schade dekken en niet de materiële schade.
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                        X