Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersongevallen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verkeersongevallen

    Zopas dit gelezen: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-in-Peer.dhtml


    Ik veronderstel dat de inzittenden van die Merc S400 het er levend en wel van af hebben gebracht? Conclusie: bij een zwaar ongeval zit je toch beter in een iets duurdere en veiliger wagen.

  • #2
    wees je er wel van bewust dat je met zo'n wagen veiligheid afpakt van anderen en dat je tegen een truck ook nix bent

    en er spelen oneindig veel factoren mee

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      wees je er wel van bewust dat je met zo'n wagen veiligheid afpakt van anderen en dat je tegen een truck ook nix bent
      Gij moogt dat zeggen

      Comment


      • #4
        Zit toch liever in een S dan in een Fiat 500 als het fout loopt.

        Comment


        • #5
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

          Comment


          • #6
            Ik ben ook content dat mijn vrouw nu een Range Rover Sport heeft.
            OO 00 OO

            Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

            Comment


            • #7
              Bij een ongeval zit je best in een nieuwe auto (en dan ook een grote).

              Heb zo eens een video gezien met een test tussen een nieuwe C-segmenter en oude D-segmenter.
              De C-segmenter zag er slechter uit (kreukelzones benut), maar de G-krachten waren minder voor de bestuurder + de cockpit was nog intact.
              De D-segmenter leek OK, maar de bestuurder zou afrekenen met fatale G-krachten.

              Eens zien of ik die video nog vind...

              Comment


              • #8
                En dat is nu eens een verkeerde misvatting betreffende SUV's. Bij een frontale aanrijding hebt ge gelijk, maar dat moet niet tegen een te hoge snelheid zijn. Als de auto gaat tollen en over de kop vliegt is het gezien het hoge zwaartepunt net gevaarlijker om een SUV te hebben, en dan ziet het er niet goed uit voor de inzittenden. Vraag het maar eens aan uw verkoper.

                Comment


                • #9

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
                    Bij een ongeval zit je best in een nieuwe auto (en dan ook een grote).

                    Heb zo eens een video gezien met een test tussen een nieuwe C-segmenter en oude D-segmenter.
                    De C-segmenter zag er slechter uit (kreukelzones benut), maar de G-krachten waren minder voor de bestuurder + de cockpit was nog intact.
                    De D-segmenter leek OK, maar de bestuurder zou afrekenen met fatale G-krachten.

                    Eens zien of ik die video nog vind...
                    Was't die van een nieuw renaulke tegen een oude stoere volvo? Die volvo lag gewoon in stukken van 1.
                    [edit]: lap , 't is al niet meer nodig
                    30 jaar Mr Yuge!

                    Comment


                    • #11
                      Ik vind allang dat ge zowel op actieve en passieve veiligheid moet oordelen. Een lompe volumewagen die slecht draait, neem een grand scenic of zo heeft een heel goede passieve veiligheid maar een zwakke actieve veiligheid. Als ge iets tegenkomt is het een veilige auto, maar de kans dat ge ergens tegenzit is wat groter.
                      30 jaar Mr Yuge!

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt David en Paarse Capri

                        Als ik het zo terugzie, is die Volvo toch erger dan ik me kon herinneren.

                        Comment


                        • #13
                          ik vind dit topic nutteloos en niet gepast om een ongeval van derden te gebruiken voor discutie
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                          Comment


                          • #14
                            bij een ongeval moet ge chance hebben.
                            bovenstaande van die volvo en die modus is ook weer zo een typische 'testcrash'. die autos rijden niet frontaal op elkaar met op een hoek. die oude volvo heeft NIKS van stevigheid zitten achter zijn koplampen terwijl die kleine auto zijn motor dwars ligt.
                            neem eens 100% frontaal. die oude volvo zijn motor gaat de slag opnemen, zijn versnellingsbak hangt er ook aan, cardan, achteras... en dan gaat ook het zware gewicht van die volvo in actie komen. er zal zoveel niet opplooien van die oude volvo. en die nieuwe wagen zal van vooruit rijden instant naar achteruit gaan (zware impact voor de inzittenden).
                            je ziet trouwens het effect van zijn hogere gewicht. die modus wordt gewoon in de lucht gegooid en land 2-3meter verder

                            Comment


                            • #15
                              maar de modus is al voorzien van de nodige maatregelen om de inzittenden voldoende af te remmen. Je hebt ten eerste het plaatmateriaal dat bijeenplooit en snelheidsremmend werkt, je hebt de pyrotechnische gordels die één de passagiers in hun stoel trekt en vervolgens op een gecontroleerde manier terug afremmend naar voor laat komen via breeknaden in de gorderklikker en als laatste heb je ook nog de airbags.
                              Niets van dat alles in de volvo waar je als inzittende de volle klap te verwerken krijgt.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • #16
                                Modus en plaatwerk? Die neus is een en al plastiek.
                                Nieuwere wagens komen slechter uit een ongeval dan hun oudere evenknie.
                                Hun passagiers komen er evenwel beter uit (gordelspanners, airbags, energieabsorberende kreukelzones, verstevigde deuren en deursloten, veiliger interieurbekleding, antiwhiplash-stoelen, veiliger stuurkolom,...)
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • #17
                                  Klopt TOTAAL niet. Hoe jonger de wagen hoe veiliger.

                                  Comment


                                  • #18
                                    die heeft zeker plaatwerk en dan heb ik het niet over de buitenkant natuurlijk die enkel cosmetisch is en bij een ongeval totaal niet aan de orde is

                                    onderhuids moet het metaal plooien in vooraf bepaalde kreukelzones
                                    andere zones mogen dan net weer niet of bijna niet meeplooien

                                    daarom zal een auto van nu net sneller kapot zijn omwille van de kreukelzones, maar die zijn er net om de impact af te remmen en tesamen met de systemen in de auto ervoor te zorgen dat de inzittenden het ongeval overleven.
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Modus en plaatwerk? Die neus is een en al plastiek.
                                      Nieuwere wagens komen slechter uit een ongeval dan hun oudere evenknie.
                                      Hun passagiers komen er evenwel beter uit (gordelspanners, airbags, energieabsorberende kreukelzones, verstevigde deuren en deursloten, veiliger interieurbekleding, antiwhiplash-stoelen, veiliger stuurkolom,...)
                                      Liever een hoopje schroot, maar waar je gewoon uit stapt dan een auto die alleen een bluts heeft, maar waar je door de G-krachten intern doodbloedt.

                                      Een auto is maar materieel, is vervangbaar.

                                      *edit* De bovenstaande zin geldt enkel bij zware ongevallen

                                      Comment


                                      • #20
                                        Idd, plaatwerk dient nooit voor stevigheid.

                                        Er zijn trouwens geruchten dat de motor uit die 940 gehaald werd, maar dat zullen de aanhangers van het merk zeker en vast graag geloven, de anderen maar wat fronsend bekijken. Het kan echter, want ik heb jammer genoeg het ongeluk gehad dergelijke 940 te besturen in een ongeval waar een Seat Ibiza even voor mij kwam oversteken.
                                        Ik was bij in de 940 te zitten. Ok, de Ibiza was toen een jaar of drie oud, m'n 940 een jaar of 9.
                                        Soit, eigenlijk bijzaak; een ongeval bevat steeds verschillende factoren die meespelen en de schade bepalen. Ik heb nog een 190 weten botsen met een 2pk waar de 190 een zodanige tik kreeg dat hij overkop sloeg en een ravage aanrichtte, en de 2pk slechts een deuk achteraan. Of een Corolla in een 7-reeks, waar in de 7 drie zwaargewonden zaten en de zatlap in de Toyota niet in coma lag maar in slaap en nadien weer opstapte.
                                        Jammer genoeg ook veel omgekeerde situaties gezien, maar het was vooral duidelijk welke de veiligere wagens waren als je er een hele hoop de revue hebt zien passeren.
                                        __________________________

                                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                        Comment

                                        Working...
                                        X