Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verkeersongevallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Modus en plaatwerk? Die neus is een en al plastiek.
    Nieuwere wagens komen slechter uit een ongeval dan hun oudere evenknie.
    Hun passagiers komen er evenwel beter uit (gordelspanners, airbags, energieabsorberende kreukelzones, verstevigde deuren en deursloten, veiliger interieurbekleding, antiwhiplash-stoelen, veiliger stuurkolom,...)
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Klopt TOTAAL niet. Hoe jonger de wagen hoe veiliger.
    Is toch wat A160 zegt, de auto opzich zal er meer beschadigd uitzien maar de passagiers gaan er beter aan toe zijn. Dus mag men zeggen dat de jongere wagen veiliger is.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Die Octavia is ook een veilige moderne wagen. Al een geluk dat onze goede huisvader die personen in de Mercedes niet mee de dood in heeft gejaagd. Het zal je zoon of dochter maar zijn in zijn of haar eerste wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
        Is toch wat A160 zegt, de auto opzich zal er meer beschadigd uitzien maar de passagiers gaan er beter aan toe zijn. Dus mag men zeggen dat de jongere wagen veiliger is.
        Klopt, was blijkbaar wat te gefixeerd op de eerste 2 zinnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Klopt, was blijkbaar wat te gefixeerd op de eerste 2 zinnen.
          Hehe geen probleem
          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            die heeft zeker plaatwerk en dan heb ik het niet over de buitenkant natuurlijk die enkel cosmetisch is en bij een ongeval totaal niet aan de orde is

onderhuids moet het metaal plooien in vooraf bepaalde kreukelzones
            andere zones mogen dan net weer niet of bijna niet meeplooien

daarom zal een auto van nu net sneller kapot zijn omwille van de kreukelzones, maar die zijn er net om de impact af te remmen en tesamen met de systemen in de auto ervoor te zorgen dat de inzittenden het ongeval overleven.
            Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
            Liever een hoopje schroot, maar waar je gewoon uit stapt dan een auto die alleen een bluts heeft, maar waar je door de G-krachten intern doodbloedt.

Een auto is maar materieel, is vervangbaar.

*edit* De bovenstaande zin geldt enkel bij zware ongevallen

Wat ik dus wou zeggen.

De eerste zin was een grapje. 'k Ben twee jaar verantwoordelijk geweest voor twee Modusjes, die heel veel verschillende bestuurders zagen, en een paar keer betrokken zijn geweest in kleine ongevalletjes. De voorvleugels en -bumpers kraakten en scheurden dat het lieve lust was... vandaar mijn uitspraak 'een Modus en plaatwerk'.

Maar idd beter dat de auto de energie absorbeert, dan dat de inzittenden die moeten doen.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
              Die Octavia is ook een veilige moderne wagen. Al een geluk dat onze goede huisvader die personen in de Mercedes niet mee de dood in heeft gejaagd. Het zal je zoon of dochter maar zijn in zijn of haar eerste wagen
              das idd raar uitgedraaid

Comment

Ik rijd in het weekend zoveel mogelijk met mijn Volvo FH-FH16 truck , zonder oplegger , rond om boodschappen etc. te doen. Ik voel mij er veiliger in dan in een gewone personenwagen. Bij een aanrijding met een andere kleine vrachtwagen zoals een Range Rover heb je ook meer overlevingskansen overigens. Spijtig voor de inzittenden van dit utilitaire voertuig maar de veiligheid van mij en mijn gezin gaat voor......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                  Ik rijd in het weekend zoveel mogelijk met mijn Volvo FH-FH16 truck , zonder oplegger , rond om boodschappen etc. te doen. Ik voel mij er veiliger in dan in een gewone personenwagen. Bij een aanrijding met een andere kleine vrachtwagen zoals een Range Rover heb je ook meer overlevingskansen overigens. Spijtig voor de inzittenden van dit utilitaire voertuig maar de veiligheid van mij en mijn gezin gaat voor......
                  Beste Deebeeertwee, u bent totaal krankzinnig! Men gaat als man zijn gezin toch niet op sleeptouw nemen op zoek naar eten? Een echte gezinsman laat uit veiligheid vrouw en kind in de ondergrondse bunker, zodat hijzelf met het boodschappenlijstje van moeder de vrouw, al zwoegend en hakkend door de verkeersjungle, op zoek gaat naar de dichtsbijzijnde Aldi om de hoek om pannenkoeken te halen. Schaam u diep beste mede homo-sapien, zo behandeld men zijn gezin niet!
                  Last edited by platten tuub; 01/04/2015, 04:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                    Ik ben ook content dat mijn vrouw nu een Range Rover Sport heeft.
                    Voor haar veiligheid of omdat ze zo jouw 5 reeks nergens meer gaat rond plooien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                      Beste Deebeeertwee, u bent totaal krankzinnig! Men gaat als man zijn gezin toch niet op sleeptouw nemen op zoek naar eten? Een echte gezinsman laat uit veiligheid vrouw en kind in de ondergrondse bunker, zodat hijzelf met het boodschappenlijstje van moeder de vrouw, al zwoegend en hakkend door de verkeersjungle, op zoek gaat naar de dichtsbijzijnde Aldi om de hoek om pannenkoeken te halen. Schaam u diep beste mede homo-sapien, zo behandeld men zijn gezin niet!

Nu het bewezen is dat Skoda's onveilige auto's zijn moet hij wel overstappen naar zwaarder materiaal

Comment

Dit is trouwens de oorzaak van het ongeval uit de beginpost: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ngehaald.dhtml

R. is een rustige jongen. Helemaal niet het type om met zijn twee kleine kinderen op de achterbank roekeloos of snel te gaan rijden.
                        Ik heb wel al meer mensen met kinderen op de achterbank de zotste toeren in het verkeer zien uithalen. Het is niet omdat mensen kinderen mee hebben dat ze plots de meest verstandige en rustige chauffeurs ter wereld worden, heeft er gewoon niks mee te maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                          Met de truck?! En dat verbruik en die uitstoot? Dacht dat jij met de bakfiets ging winkelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Dit is trouwens de oorzaak van het ongeval uit de beginpost: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ngehaald.dhtml

Ik heb wel al meer mensen met kinderen op de achterbank de zotste toeren in het verkeer zien uithalen. Het is niet omdat mensen kinderen mee hebben dat ze plots de meest verstandige en rustige chauffeurs ter wereld worden, heeft er gewoon niks mee te maken.
                            Idd,

Mijn vader heeft hier ooit aan het Heilig-Hart (school) in Heverlee een man een jonge fietser zien in elkaar schoppen terwijl zijn eigen kleine dochtertje op de achterbank zat. Mooi voorbeeld voor uw kinderen. Mijn vader wou ingrijpen maar die man kwam ook op hem dreigend af.. Wel tijd genoeg gehad zodat die jongen kon weglopen bij iemand thuis, nummerplaat genoteerd en klacht ingediend bij de politie als ik me niet vergis. Die moeder van die jongen is hem daarna nog komen bedanken, ondanks dat hij eigenlijk zelf niet veel gedaan had.

Ik vind het echt schrijnend wat sommige mensen doen, ik zal niet zeggen dat ik nooit eens uit mijn krammen schiet in het verkeer. Maar fysieke agressie, komaan he..

Comment

Working...
                            X