Spijtige zaak vind ik zelf; want het gaat weeral vooral om een geldopbrengende maatregel en geen veiligheidsverhogende maatregel; zie oa hogervermeld onderzoek... Met cijfers kan je alles bewijzen; het enige dat zeker is is dat het veel boetegeld in het laatje zal brengen. Zeker op dat stuk E40 passeer ik af en toe toch eens; alweer een extra vermelding op iCoyote... De stukken snelweg waar er er geen flitstoestanden staan worden steeds zeldzamer. Ik sluit mij toch een beetje aan bij Brebelco; neemt ook voor mij een stukje rijplezier weg - al rijd ik eigenlijk nooit 140, maar eens even 130, 135, ... tja .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk BerichtenJep, en het aantal zware ongevallen is verdubbeld met 100%
Is toch makkelijk he, het ene jaar valt er één dode, en ander jaar geen dode. Plaats toevallig daartussen een trajectcontrole en je hebt het bewijs voor uw "wondermiddel".
Hier de bron: http://www.tmleuven.be/project/traje...2015-01-26.pdf
In bericht #144 heb ik ook een uitgebreider antwoord gegeven omdat ik toen pas het onderzoek van TML had gelezen:
Ik lees hier toch ook dat het aantal ongevallen significant daalt, al is het genuanceerder dan enkel de 'min 43%'
Het aantal ongevallen daalde met 15%
Het aantal mensen betrokken bij ongeval daalde met 23%
Het aantal mensen betrokken bij ongeval (personenwagens) daalde met 43%
Onderzoekers stelden blijkbaar vast dat de gemiddelde snelheid van personenwagens met 4% omlaag ging maar dat mensen wel duidelijk meer een constante snelheid aanhielden (daling snelheidsafwijking met 25 tot 30%!) wat duidelijk bijdraagt tot een stabieler verkeer.
Comment
-
Ik moet dat niet onderzoeken hoor en met getalletjes in tabellen plaatsen. Als je je ogen opentrekt zie je dat toch zo in het verkeer dat TC daadwerkelijk helpt, daar moet je zelfs geen doctoraat in de mobiliteit voor hebben.
Maar tja, mensen zien gewoon zeer slecht in het verkeer. Of zien alleen wat ze niet willen zien.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenIk moet dat niet onderzoeken hoor en met getalletjes in tabellen plaatsen. Als je je ogen opentrekt zie je dat toch zo in het verkeer dat TC daadwerkelijk helpt, daar moet je zelfs geen doctoraat in de mobiliteit voor hebben.
Maar tja, mensen zien gewoon zeer slecht in het verkeer. Of zien alleen wat ze niet willen zien.
Enkele jaren geleden reed ik om 3u 's nachts aan 100km op 5 lege rijstroken in Nederland. Ik denk dat ze dit stuk nu dynamisch op 130 hebben gezet buiten de spits. Maar dan nog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk Berichten
Oké, het kan daar inderdaad zeer druk zijn, maar onthoudt, een trajectcontrole werkt ALTIJD. Men gaat deze nooit uitzetten. Ook niet als het helemaal niet druk is en het compleet gerechtvaardigd is om sneller te rijden dan die 100 km/uOorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Misschien zou het wel interessanter zijn dat die trajectcontroles tijdsgebonden zouden zijn. Zo zijn er wel wegen bij met trajectcontroles waarvan ik vind dat midden in de nacht 90 per uur verre van een verkeerde snelheid is, terwijl diezelfde 90 overdag wel een onaangepaste snelheid is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk BerichtenAh nee? Ik zag ook geen enkele reden om de Craeybeckxtunnel richting Brussel (dus WEG van de ring) tot 100 te beperken. Toch is dit gebeurd.
Comment
-
Wat een zure reacties.
Ik ben ook niet zo wild van die TC tussen Erpe-Mere en Wetteren, maar goed, je kan niet ontkennen dat de resultaten er wel zijn.
Het verkeer rijdt er véél regelmatig, en het blijkt ook een stuk veiliger te zijn. Saaier, da's waar, en er blijven er vaak te lang ook in het midden hangen, omdat ze al de max. snelheid rijden.
Trouwens, ik heb dan veel liever een TC dan flitspalen, want dat is pas melken, gezien het qua veiligheid niet veel oplevert: men peert tot aan de paal, remt af, en peert dan opnieuw door. Bij TC is het tenminste voor IEDEREEN gelijk: iedereen rijdt dezelfde snelheid, wat het verkeer daar veel veiliger maakt.
Ik heb dit al eerder gezegd, al deze maatregelen: flitspalen, flitscontroles, TC's hebben we uiteindelijk gewoon aan onszelf te danken, omdat we gewoon te snel reden/rijden. Zeggen dat het louter is om de chauffeur te melken, is toch wel onterechte praat. Niks belet u om de wettelijke snelheid te rijden, die ge perfect kent.
Kijk naar het stuk E40 tussen Brussel en Leuven, daar wordt ook opnieuw stevig doorgereden nu er geen paal meer staat ter hoogte van Leuven. Trouwens, dat was al voordien het geval, en enkel rond die paal werd wat ingehouden.
Iedereen die al een tijdje z'n rijbewijs heeft, weet zeer goed hoe er in het algemeen gereden werd op de snelweg een15tal jaar geleden.Last edited by Vitus; 03/06/2016, 11:26.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichtenik niet hoor
kickdown vanaf dat ik die brug gepasseerd ben
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jossmos Bekijk Berichtenjaja al die voorstanders. Morgen beslist men 90 ipv 120 en iedereen dan maar bleiten? Men heeft dat boetegeld nodig...
Oorspronkelijk geplaatst door eskape1994 Bekijk BerichtenAh nee? Ik zag ook geen enkele reden om de Craeybeckxtunnel richting Brussel (dus WEG van de ring) tot 100 te beperken. Toch is dit gebeurd.
Oké, het kan daar inderdaad zeer druk zijn, maar onthoudt, een trajectcontrole werkt ALTIJD. Men gaat deze nooit uitzetten. Ook niet als het helemaal niet druk is en het compleet gerechtvaardigd is om sneller te rijden dan die 100 km/u
Oorspronkelijk geplaatst door Fikkiezero Bekijk BerichtenSpijtige zaak vind ik zelf; want het gaat weeral vooral om een geldopbrengende maatregel en geen veiligheidsverhogende maatregel; zie oa hogervermeld onderzoek... Met cijfers kan je alles bewijzen; het enige dat zeker is is dat het veel boetegeld in het laatje zal brengen. Zeker op dat stuk E40 passeer ik af en toe toch eens; alweer een extra vermelding op iCoyote... De stukken snelweg waar er er geen flitstoestanden staan worden steeds zeldzamer. Ik sluit mij toch een beetje aan bij Brebelco; neemt ook voor mij een stukje rijplezier weg - al rijd ik eigenlijk nooit 140, maar eens even 130, 135, ... tja .
Comment
-
als je - sorry voor het macabere - dode in kennedytunnel goegelt, sterven ze nu allemaal vlak voor de tunnel in de files...en de 4de hit dateert al van 2013
voor de beperking liep het daar de spuigaten uit, dat weet eskape 1994 al niet meer door de jeugdige leeftijd
Comment
-
M'n M330D is binnen voor herstelling nadat een proleet er op een parking tegen was gereden en vluchtmisdrijf heeft gepleegd. Dus hebben ze mij een 518d meegegeven.
Met dergelijke muesli motor kan ik me dus (tijdelijk weliswaar) verplaatsen in de gedachtengang van enkele reaguurders hier.
Jullie hebben gelijk, tijdens het rijden met een dergelijke koffiemolen deren flitsers je minder tijdens de zoektocht naar je ballen die je gaandeweg verloren hebt.
Met een potente motor knellen je gigantische ballen daarentegen zo hard dat je best snel vooruit wil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheeft dat niet te maken met kleine interieur van zo'n dames-bmw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenGe moet uw eigen onverwerkte issues en complexen ook niet op anderen gaan projecteren, maar eerder de nodige hulp zoeken.Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwij zijn zijn psycholoog, tegen ons kan hij vrijuit klappen, nee ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenminderen !
Comment
Comment