Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
    Bwa, nog liever dit dan een autosnelweg met elk VIJF rijstroken aan elke kant en dan maar 100 mogen rijden zoals in NL.
    Het leuke is dat het daar ook trajectcontrole is...en het zo NOOIT (mijn excuses) nog zo vlot zal gaan dan dat er nu gereden wordt mocht je daar 130+ gaan mogen rijden.
    Leuk? Neen, helemaal niet maar we rijden wel en staan bijgevolg niet meer stil.

    M.a.w. ik ben voorstander maar volgens mij gaan ze op & rond de Antwerpse ring nog niet ver genoeg. Ik kijk reikhalzend uit naar uitbreiding hiervan voor Antwerpen.

    Het grappige hier toch weer van is dat ze in Nederland vele ringwegen uitrusten met trajectcontrole en dat ze voor en na de ring terug gewone snelheden hanteren. Hier doen ze net andersom omdat ze denken dat dit de uitstroom Ring > E313 zal bevorderen. Wait and see heeft er ooit iemand gezegd.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Waarom zou 150 niet te verantwoorden zijn op een snelweg? Heb liever iemand die geconcentreerd 150 rijdt dan ene die tegen 110 met z'n GSM bezig is. En voordat ge begint, nee ik hou me (quasi altijd) aan de geldende snelheidslimieten.
      Probleem David is, dat vele van die mensen ook met van alles bezig zijn behalve met autorijden. Het is maar eerst vanaf 180 dat ze hun GSM aan de kant smijten omdat ze dan denken dat ze (te) snel rijden.
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • #23
        Toch vreemd hoe mensen soms redeneren over snelheid. Maar bon. (a) Hoe sneller je rijdt, hoe langer je remweg en hoe groter de kans dat je ergens tegenaan klapt; (b) Hoe sneller je rijdt ten opzichte van je medeweggebruikers, hoe groter de kans op ongevallen door het snelheidsverschil; (c) hoe sneller je rijdt in druk verkeer, hoe meer accordeoneffect waardoor files worden versterkt in plaats van opgelost; (d) hoe sneller je rijdt, hoe meer tunneleffect en hoe moeilijker het is om je auto onder controle te houden (e) hoe sneller je rijdt, hoe hoger je relatieve verbruik en uitstoot, terwijl de tijdswinst bijna altijd minimaal is; (f) niet iedereen is even zelfzeker in een voertuig, je moet de regels opstellen zodat ook die ondergrens nog aanvaardbaar meekan - het gaat uiteindelijk over een openbare weg waar iedereen voor betaalt, en niemand betaalt om er op dood te gaan.

        Misschien nog even dit:

        - http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2134051
        - http://www.belgium.be/nl/nieuws/2014...n_probleem.jsp

        En dan ten laatste: als je niet in staat bent om je hoofd bij 't autorijden te houden aan de toegestane snelheid, dan hoor je misschien niet op de openbare weg thuis wegens te veel gevaar voor de anderen?

        En alweer, neen, ik ben zelf niet heilig (zit me af te vragen hoe hoog de laatste boete zal zijn). Maar beseffen dat je fout zit is stap 1.
        Last edited by ; 04/04/2015, 07:30.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Bwa, nog liever dit dan een autosnelweg met elk VIJF rijstroken aan elke kant en dan maar 100 mogen rijden zoals in NL.

          In NL hebben mogen ze nu op heel veel stukken 130 rijden.

          Ik ben niet zo voor die trajectcontrole. Tussen Erpe Mere en Wetteren heb je altijd van die paljassen die op 1m achter u aan klop 120 blijven rijden. En je ziet er heel veel die net voor en net na het traject volle bak doorrijden.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            In NL hebben mogen ze nu op heel veel stukken 130 rijden.

            Ik ben niet zo voor die trajectcontrole. Tussen Erpe Mere en Wetteren heb je altijd van die paljassen die op 1m achter u aan klop 120 blijven rijden. En je ziet er heel veel die net voor en net na het traject volle bak doorrijden.
            Dus eigenlijk moeten we die trajectcontrole overal hebben
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • #26
              Ik rijd steeds tegen 90 km/u achter een vrachtwagen vanwege de zuinigheid maar sms of bel nooit achter het stuur aangezien ik geen mobiele telefoon heb. Ik hoef niet altijd en overal bereikbaar te zijn. Ik ben voorstander van trajectcontrole op alle Belgische wegen.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                Toch vreemd hoe mensen soms redeneren over snelheid. Maar bon. (a) Hoe sneller je rijdt, hoe langer je remweg en hoe groter de kans dat je ergens tegenaan klapt; (b) Hoe sneller je rijdt ten opzichte van je medeweggebruikers, hoe groter de kans op ongevallen door het snelheidsverschil; (c) hoe sneller je rijdt in druk verkeer, hoe meer accordeoneffect waardoor files worden versterkt in plaats van opgelost; (d) hoe sneller je rijdt, hoe meer tunneleffect en hoe moeilijker het is om je auto onder controle te houden (e) hoe sneller je rijdt, hoe hoger je relatieve verbruik en uitstoot, terwijl de tijdswinst bijna altijd minimaal is; (f) niet iedereen is even zelfzeker in een voertuig, je moet de regels opstellen zodat ook die ondergrens nog aanvaardbaar meekan - het gaat uiteindelijk over een openbare weg waar iedereen voor betaalt, en niemand betaalt om er op dood te gaan.

                Misschien nog even dit:

                - http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2134051
                - http://www.belgium.be/nl/nieuws/2014...n_probleem.jsp

                En dan ten laatste: als je niet in staat bent om je hoofd bij 't autorijden te houden aan de toegestane snelheid, dan hoor je misschien niet op de openbare weg thuis wegens te veel gevaar voor de anderen?

                En alweer, neen, ik ben zelf niet heilig (zit me af te vragen hoe hoog de laatste boete zal zijn). Maar beseffen dat je fout zit is stap 1.
                Zo is dat & denk ik er ook over.
                Het is niet de sporadisch te hardrijdende chauffeur die het vergalt voor de anderen maar wel de frequent onaangepaste rijdende chauffeur dit het "systeem" naar de verdoemenis helpt en zo rijden er nog veel te veel van rond, dat bewijst de succes verkoop van Coyote en andere nutteloze melders.
                Mensen zitten nu zo één maal in elkaar, geef ze toestemming om 130 te gaan rijden en met zen allen gaan we er 150 van (proberen) te maken.

                De laatste zin begrijpen de meesten wel niet omdat ze vinden dat ze niets verkeerd doen. Beetje gelijk de alcoholieker die niet wil inzien dat hij een probleem heeft. (jambers-clip) 😬


                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #28
                  2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                  Of ge nu in slaap valt van een trajectcontrole of niet, 150 is gewoon een onaangepaste snelheid en niet te verantwoorden, en dus een gevaar op de weg.

                  En ja, ook als ge uzelf een Schumacher vindt, wat wel vaker voorkomt op uw leeftijd.

                  Ge moet inderdaad eens goed lezen wat ge zelf schrijft, ik zou er niet al te trots op zijn.
                  Komaan man.. Hopelijk neem je Uzelf niet al te serieus.

                  120 is een conventie, geen natuurwet. Er zijn trouwens landen waar de toegelaten snelheid op de snelweg 140 is!

                  Als je daar U verhaal gaat verkondigen, lachen ze U vierkant uit.

                  Frankrijk en Nederland ook 130 en in Duitsland op grote delen zelfs onbeperkt! Toch gebeuren er in Duitsland per inwoner minder dodelijke ongelukken dan in België! Say what??

                  Als ik s nachts 160 op de CC rijdt dan kan ik bij wijze van spreken de krant nog lezen..

                  Sneller dan 120 heeft ook totaal geen zak te maken met Schumacherke spelen.

                  Gisteren kwamen de flikken mij nog voorbijgevlogen tegen 180 in druk verkeer...

                  Anderzijds en zoals anderen ook al hebben aangehaald KAN 120 reeds een onaangepaste snelheid zijn gelet op extreme weersomstandigheden.

                  In grote delen van Australië mag je maar 100 op de snelweg, IJsland ook dacht ik. Dus als jij nu gaat stellen dat 120 perfect ok is en alles erboven per definitie onaangepast... Ach je begrijpt wel wat ik wil zeggen hoop ik.
                  Last edited by germinal; 04/04/2015, 09:28.
                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                  current : BMW 330D F30

                  Comment


                  • #29
                    De leeftijd speelt hier ook een rol in.
                    Ik heb er ondertussen ook al lang geen probleem meer mee om 120 te rijden terwijl het minimum vroeger 140 was. Voor de trajectcontrole stonden we daar alle dagen stil, sinds die er is rijden we tenminste weer en aangezien de meesten er 80 rijden heb je nog het gevoel dat het vooruit gaat ook.
                    Wat niet wil zeggen dat ik niet sneller rijdt waar het mag en dat ik liever zou hebben dat 130 de max snelheid wordt.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                      Komaan man.. Hopelijk neem je Uzelf niet al te serieus.

                      120 is een conventie, geen natuurwet. Er zijn trouwens landen waar de toegelaten snelheid op de snelweg 140 is!

                      Als je daar U verhaal gaat verkondigen, lachen ze U vierkant uit.

                      Frankrijk en Nederland ook 130 en in Duitsland op grote delen zelfs onbeperkt! Toch gebeuren er in Duitsland per inwoner minder dodelijke ongelukken dan in België! Say what??

                      Als ik s nachts 160 op de CC rijdt dan kan ik bij wijze van spreken de krant nog lezen..

                      Sneller dan 120 heeft ook totaal geen zak te maken met Schumacherke spelen.

                      Gisteren kwamen de flikken mij nog voorbijgevlogen tegen 180 in druk verkeer...
                      Inderdaad, de bekrompenheid van sommigen hier komt weer volop tot uiting. Veel mensen in Vlaanderen zijn gewoonweg gebrainwashed door het BIVV, de politiediensten en de overheid wat betreft snelheid, harder dan de snelheidslimiet is automatisch levensgevaarlijk... Voor sommige mensen met de reflexen en de gedachtengang van een schildpad is zo snel rijden inderdaad gevaarlijk net zoals het gevaarlijk is om zo snel te rijden met auto's die slecht onderhouden zijn of auto's die er simpelweg niet voor gemaakt zijn. Ik geef een voorbeeld: er is een groot verschil tussen 150 rijden met een Citroën C1 1.0i en 150 rijden met een BMW 535d.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                        Komaan man.. Hopelijk neem je Uzelf niet al te serieus.

                        120 is een conventie, geen natuurwet. Er zijn trouwens landen waar de toegelaten snelheid op de snelweg 140 is!

                        Als je daar U verhaal gaat verkondigen, lachen ze U vierkant uit.

                        Frankrijk en Nederland ook 130 en in Duitsland op grote delen zelfs onbeperkt! Toch gebeuren er in Duitsland per inwoner minder dodelijke ongelukken dan in België! Say what??

                        Als ik s nachts 160 op de CC rijdt dan kan ik bij wijze van spreken de krant nog lezen..

                        Sneller dan 120 heeft ook totaal geen zak te maken met Schumacherke spelen.

                        Gisteren kwamen de flikken mij nog voorbijgevlogen tegen 180 in druk verkeer...
                        Het gaat mij niet om de snelheid op zich, maar op het verschil in snelheid met de andere weggebruikers.

                        Iedereen rijdt wel eens te snel, maar dat is iets anders dan het volledig vergoelijken als zijnde iets volledig normaals.

                        Als de rest rond de 120 rijdt, en iemand met 150 afkomt is de kans groter op verrassingen, het niet tijdig kunnen afremmen bij onverwachte maneuvres etc. En ja, dus ook als men denkt een pro te zijn.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Komaan man.. Hopelijk neem je Uzelf niet al te serieus.

                          120 is een conventie, geen natuurwet. Er zijn trouwens landen waar de toegelaten snelheid op de snelweg 140 is!

                          Als je daar U verhaal gaat verkondigen, lachen ze U vierkant uit.

                          Frankrijk en Nederland ook 130 en in Duitsland op grote delen zelfs onbeperkt! Toch gebeuren er in Duitsland per inwoner minder dodelijke ongelukken dan in België! Say what??

                          Als ik s nachts 160 op de CC rijdt dan kan ik bij wijze van spreken de krant nog lezen..

                          Sneller dan 120 heeft ook totaal geen zak te maken met Schumacherke spelen.

                          Gisteren kwamen de flikken mij nog voorbijgevlogen tegen 180 in druk verkeer...

                          Anderzijds en zoals anderen ook al hebben aangehaald KAN 120 reeds een onaangepaste snelheid zijn gelet op extreme weersomstandigheden.

                          In grote delen van Australië mag je maar 100 op de snelweg, IJsland ook dacht ik. Dus als jij nu gaat stellen dat 120 perfect ok is en alles erboven per definitie onaangepast... Ach je begrijpt wel wat ik wil zeggen hoop ik.
                          +1 idd en sorry dat van niet kunnen concentreren aan die snelheden is hier ook het geval en dat is een onbewust gedrag geen bewust trouwens !

                          Ik begin net dan met allemaal andere dingen bezig te zijn vanwege saaiheid

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            In NL hebben mogen ze nu op heel veel stukken 130 rijden.

                            Ik ben niet zo voor die trajectcontrole. Tussen Erpe Mere en Wetteren heb je altijd van die paljassen die op 1m achter u aan klop 120 blijven rijden. En je ziet er heel veel die net voor en net na het traject volle bak doorrijden.
                            Idd, ik rijd daar 127 op CC en je hebt er dan die net niet of net wel voorbij willen en constant in uw gat zitten...

                            Comment


                            • #34
                              klopt...
                              Maar als die C1 een manoeuvre maakt en daar komt een 535 aan tegen 150, wie denk je dat een probleem heeft.

                              Persoonlijk vind ik dat 130km/u ook moet kunnen op de stukken tussen de grote ringen, zeg maar E19, E313, E34 enz...
                              Maar eerst een vooral zou men terug actief met de auto moeten rijden. Men is met vanalles bezig, behalve auto rijden.
                              Ik ben er van overtuigd als men actief zou auto rijden(daarom niet sneller), hoffelijk zou zijn we een deel van de problematiek kunnen oplossen.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                Ik geef een voorbeeld: er is een groot verschil tussen 150 rijden met een Citroën C1 1.0i en 150 rijden met een BMW 535d.
                                Zeker en vast. Met die C1 is 100 misschien al onaangepast

                                En het zou mijn niet verbazen dat die mensen die zeggen dat alles > 120 onaangepast is dan wel 60 in een zone 50 of 40-50 in een zone 30 rijden
                                previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                current : BMW 330D F30

                                Comment


                                • #36
                                  ik passeer regelmatig de trajectcontroles rond het gentse.
                                  Reden dat deze controles effectief zijn in het reduceren van aantal ongevallen is doordat er minder 'conflict' situaties ontstaan door wagens die aan verschillende snelheden rijden en dus ook minder wisselen van rijstroken (zie ook post van Brammelo)
                                  In die zin is het opzet dan ook geslaagd. Ongevallen zijn klote, in de eerste plaats voor de betrokkenen, maar ook voor degene die daarna hun kas opvreten in de file die is ontstaan.
                                  Minder ongevallen --> minder tijdverlies als je het op een langere periode bekijkt.

                                  En die 120 : conventie en misschien is met de huidige wagens 130 een iets aangenamere cruise snelheid ..

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Het gaat mij niet om de snelheid op zich, maar op het verschil in snelheid met de andere weggebruikers.

                                    Iedereen rijdt wel eens te snel, maar dat is iets anders dan het volledig vergoelijken als zijnde iets volledig normaals.

                                    Als de rest rond de 120 rijdt, en iemand met 150 afkomt is de kans groter op verrassingen, het niet tijdig kunnen afremmen bij onverwachte maneuvres etc. En ja, dus ook als men denkt een pro te zijn.
                                    Kerel, je bent precies goed in dramatiseren van dergelijke zaken. Het verschil tussen 120 en 150 is ocharme slechts 30km/h. Er zijn paljassen die de wettelijk verplichte minimumsnelheid van 70km/h op de Belgische snelwegen rijden, het verschil met iemand die de maximumsnelheid rijdt is dan 50km/h, maar dat is voor mensen zoals jij dan wel goed in orde zeker.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Helspie Bekijk Berichten
                                      klopt...
                                      Maar als die C1 een manoeuvre maakt en daar komt een 535 aan tegen 150, wie denk je dat een probleem heeft.

                                      Persoonlijk vind ik dat 130km/u ook moet kunnen op de stukken tussen de grote ringen, zeg maar E19, E313, E34 enz...
                                      Maar eerst een vooral zou men terug actief met de auto moeten rijden. Men is met vanalles bezig, behalve auto rijden.
                                      Ik ben er van overtuigd als men actief zou auto rijden(daarom niet sneller), hoffelijk zou zijn we een deel van de problematiek kunnen oplossen.
                                      Vooral traject Brussel - Luik - Aachen. Er rijdt daar in het weekend bijna niemand en die snelweg is daar precies eindeloos. 130 zou toch al mogen vind ik.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik zwijg dan nog over mensen die zich opzettelijk voor iemand gooien die volgens hen te snel rijdt want zo heb je er ook genoeg.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                          Ik zwijg dan nog over mensen die zich opzettelijk voor iemand gooien die volgens hen te snel rijdt want zo heb je er ook genoeg.
                                          Nja, maar dat zijn grotendeels oma's en opa's die de helft van de weg niet meer zien of zo van die mensen met hun borst en stoel tot tegen het stuur geplakt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X