Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    helaas denken nog heel veel chauffeurs dat de snelheden op de matrixborden indicatieve snelheden zijn en niet verplichtende maximum snelheden.

    als men daar al eens op begint te controleren en campagne rond begint te voeren, het zou al een hele verbetering zijn
    www.peugeotforum.be

    Comment


    • #82
      Ik ben niet echt voorstander van trajectcontrole gewoon omdat ik graag iets sneller dan toegelaten rijdt (+10km/h op de teller). Nuja als ze mij flitsen heb ik na correctie nog geen boete, maar toch. Maar ik ben al meermaals langs Wetteren gemoeten en het valt wel op dat iedereen daar rustiger rijdt. Het verkeer heeft daar een gemoedelijkere flow omdat iedereen (of vrijwel iedereen) dezelfde snelheid rijdt. Het bevorderd dus wel de verkeersveiligheid natuurlijk en dat kan alleen maar als positief gezien worden (niet?).

      Ik heb echter een beetje mijn bedenkingen bij de trajectcontrole op de E40. Je zit daar met vrij veel op -en afritten. Gaan ze dan aan elke op -en afrit ook dat verkeer in rekening nemen? Wordt er op de file/spitsstrook portails dan telkens een reeks camera's gehangen om zo het verkeer tussentijds op te volgen..? Ik vind het een beetje een rare plaats op dat vlak om TC te doen, ondanks dat (inclusief mezelf) veel mensen daar wel eens het gas doortrappen. (al kan dat tegenwoordig ook al bijna niet meer omdat het om 22u 's avonds ook nog vrij druk op de baan is).

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        helaas denken nog heel veel chauffeurs dat de snelheden op de matrixborden indicatieve snelheden zijn en niet verplichtende maximum snelheden.

        als men daar al eens op begint te controleren en campagne rond begint te voeren, het zou al een hele verbetering zijn
        Haha ik blijf erbij, vandaar dat ik niets anders kan vaststellen, 80% van de chauffeurs hebben iets aan hun ogen en zouden daarop moeten gecontroleerd worden. (uit de statistieken hiervan gaan we veel kunnen leren)
        Dat kan moeilijk gecontroleerd worden natuurlijk vermits je zelden mobile controle ziet. Dus...trajectcontrole zou hier soelaas brengen.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          helaas denken nog heel veel chauffeurs dat de snelheden op de matrixborden indicatieve snelheden zijn en niet verplichtende maximum snelheden.

          als men daar al eens op begint te controleren en campagne rond begint te voeren, het zou al een hele verbetering zijn
          Ja maar die borden zijn soms niet logisch. Er staat dan (op E34 naar ring) bv 70km/h op, maar als jij dat effectief rijdt, ben je gevaarlijk bezig, want al de rest knalt vrolijk 120-130.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
            Ik ben niet echt voorstander van trajectcontrole gewoon omdat ik graag iets sneller dan toegelaten rijdt (+10km/h op de teller). Nuja als ze mij flitsen heb ik na correctie nog geen boete, maar toch. Maar ik ben al meermaals langs Wetteren gemoeten en het valt wel op dat iedereen daar rustiger rijdt. Het verkeer heeft daar een gemoedelijkere flow omdat iedereen (of vrijwel iedereen) dezelfde snelheid rijdt. Het bevorderd dus wel de verkeersveiligheid natuurlijk en dat kan alleen maar als positief gezien worden (niet?).

            Ik heb echter een beetje mijn bedenkingen bij de trajectcontrole op de E40. Je zit daar met vrij veel op -en afritten. Gaan ze dan aan elke op -en afrit ook dat verkeer in rekening nemen? Wordt er op de file/spitsstrook portails dan telkens een reeks camera's gehangen om zo het verkeer tussentijds op te volgen..? Ik vind het een beetje een rare plaats op dat vlak om TC te doen, ondanks dat (inclusief mezelf) veel mensen daar wel eens het gas doortrappen. (al kan dat tegenwoordig ook al bijna niet meer omdat het om 22u 's avonds ook nog vrij druk op de baan is).
            Vanaf kortenberg tot in leuven (bertem) is er toch geen enkele afrit of oprit? Ik denk dat ze over dat stuk spreken.
            Spijtig genoeg!
            2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
            2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
            2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

            2007 BMW E91 318d - 122pk

            Bekijk
            dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
            http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Ik pleit daarom al veel langer voor dynamische/variabele trajectcontroles.
              Als dit tegen 80 moet dan zal dit door de intensiteit komen. Kan dit tegen 120, dan moet dat ook kunnen wat zoveel wil zeggen dat de ring zo goed als leeg is.
              Moeilijk moet dat toch allemaal niet zijn?!

              Mocht de volledige Antwerpse ring hiermee worden uitgerust ben ik er 99% zeker van dat de hopeloze verloren wacht en file uren drastisch zouden teruggedrongen worden.
              Zolang er niet wordt gecontroleerd blijven de cowboys zich hier een machogedrag aanmeten.


              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Variabele trajectcontrole zou mooi zijn is perfect te implementeren met weinig middelen. Maar ik vrees ervoor dat dat niet echt in de planning zit...

              Trajectcontrole op de volledige Antwerpse ring zou volgens mij ook nuttig zijn maar is het de investering nog waard gezien het nakende begin van het Oosterweelproject? (ik mag het toch hopen!)

              Comment


              • #87
                Heeft iemand ongevallenstatistieken voor die twee trajecten?
                Want de voorstanders van trajectcontrole hebben wel een zeer grote troef achter de hand: op het traject Erpe-Mere - Wetteren blijkt dat er sinds de invoering geen enkele dode meer is gevallen en het aantal ongevallen met 43% naar omlaag ging. Mijns inziens moet je dus al met zeer stevige argumenten afkomen...

                De kwestie aandacht of onoplettendheid bij stabiele snelheden vind ik eigenlijk een non discussie.
                Een goed bestuurder moet in staat zijn tegen elke snelheid geconcentreerd te rijden, niet?
                Wanneer dit niet het geval is, dan zijn dit enkel maar argumenten voor de volgende stap die op trajectcontrole zal volgen: (semi)autonoom rijden.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                  Variabele trajectcontrole zou mooi zijn is perfect te implementeren met weinig middelen. Maar ik vrees ervoor dat dat niet echt in de planning zit...

                  Trajectcontrole op de volledige Antwerpse ring zou volgens mij ook nuttig zijn maar is het de investering nog waard gezien het nakende begin van het Oosterweelproject? (ik mag het toch hopen!)
                  Hoelang is het nu al geleden dat ze de ring vernieuwd hebben? 5 jaar terug? Hadden ze dit toen al voorzien zouden we de afgelopen jaren met een veel vlottere ring gezeten in afwachting van de totale renovatie. (Waar ik eerlijk gezegd niet in geloof als oplossing in welke vorm dan ook). Binnen de kortste keren wordt ie terug verzadigd door de expansie die er ongetwijfeld gaat komen. Wanneer er dan geen controle wordt uitgevoerd zal het fiasco nog vele malen groter worden en niet te overzien zijn.
                  Zolang je mensen niet controleert zal de Antwerpse ring het zorgenkind blijven op mobiliteitsplan.

                  Ik heb door de jaren heen Nederland zien veranderd dankzij trajectcontroles. (niet alleen daardoor uiteraard).
                  Daar waar we vroeger op het westelijk deel van de Rotterdamse ring dagelijks in de file stond is het door deze vaste controles een ware verademing geworden en daar zijn dan nog geen infrastructuurwerken aan te pas gekomen.

                  Blijkbaar zijn er hier toch graag die uren & uren in de file willen blijven staan. Kan niet anders zijn dan dat ze dit leuk vinden om tijdens die verloren tijd hier op het forum te zitten. 😁

                  Oh ja, ik kan van mezelf moeilijk zeggen dat ik een moraalridder ben (want daar pakken er hier graag mee uit).
                  Maar er zijn nog zoveel mogelijkheden en locaties om je geliefkoosde ding te doen zonder dat je je medemensen daarvoor in gevaar moet brengen in het dagelijkse verkeer.
                  👍😉


                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                    Vanaf kortenberg tot in leuven (bertem) is er toch geen enkele afrit of oprit? Ik denk dat ze over dat stuk spreken.
                    Spijtig genoeg!
                    Parking Everberg he..

                    Ik kan bij wijze van spreken eff stukske doorknallen. Eff 5 Minuten pauze op de parking en terug doorrijden en dan heb ik volgens het systeem niet te snel gereden LOL.. :p

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                      Heeft iemand ongevallenstatistieken voor die twee trajecten?
                      Want de voorstanders van trajectcontrole hebben wel een zeer grote troef achter de hand: op het traject Erpe-Mere - Wetteren blijkt dat er sinds de invoering geen enkele dode meer is gevallen en het aantal ongevallen met 43% naar omlaag ging. Mijns inziens moet je dus al met zeer stevige argumenten afkomen...

                      De kwestie aandacht of onoplettendheid bij stabiele snelheden vind ik eigenlijk een non discussie.
                      Een goed bestuurder moet in staat zijn tegen elke snelheid geconcentreerd te rijden, niet?
                      Wanneer dit niet het geval is, dan zijn dit enkel maar argumenten voor de volgende stap die op trajectcontrole zal volgen: (semi)autonoom rijden.
                      En jij gelooft die onzin van Erpe-Mere?
                      het is daar 120 dus GEEN enkele invlod op rijgedrag vrachtwagens, die jaren daarvoor wel betrokken waren bij ongevallen!

                      met cijfers kan je alles bewijzen :o

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                        Parking Everberg he..

                        Ik kan bij wijze van spreken eff stukske doorknallen. Eff 5 Minuten pauze op de parking en terug doorrijden en dan heb ik volgens het systeem niet te snel gereden LOL.. :p
                        dat doe ik bijna dagelijks op E17, 120 aan TC beginnen en dan laten bollen ...

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                          Ik ben fameus aan het balen.
                          Klinkt misschien belachelijk maar voor mij neemt dat het plezier van rijden echt helemaal weg. Ik geef eerlijk toe dat ik rond rij tegen 140-150 per uur. Ideale snelheid lijkt mij. 120 vind ik traag en kijk ik veel meer op mijn gsm en ben ik met veel andere zaken bezig. Tegen 150 ben ik gefocust op de weg.

                          Hiervan ben ik echt droevig! Klinkt beetje zielig, I know maar dat is mijn dagelijks traject naar het werk...
                          stop met klagen, in Oost-Vlaanderen 2 TC al jaren

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                            Tussen st stevens woluwe en heverlee staat het elke dag stil in de file!
                            en in het weekend gebeuren daar geen ongelukken...
                            Ni opjagen ni opjagen...diegene die dit uitvinden denken ook niet aan veiligheid maar eerder aan "de witte kassa"
                            Was ook mijn eerste gedacht ;-)

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Of ge nu in slaap valt van een trajectcontrole of niet, 150 is gewoon een onaangepaste snelheid en niet te verantwoorden, en dus een gevaar op de weg.

                              En ja, ook als ge uzelf een Schumacher vindt, wat wel vaker voorkomt op uw leeftijd.

                              Ge moet inderdaad eens goed lezen wat ge zelf schrijft, ik zou er niet al te trots op zijn.
                              meerdere keren per week en geen ongelukken, omdat ik rij en niet GSM, drink, ...
                              ik weet wat ikzelf kan en wat de wagen kan

                              Comment


                              • #95
                                gelukkig weten we dankzij de adviseur van een partijgenoot van de heer Weyts hoe eraan te ontsnappen: een valse nummerplaat met 2 tekens van plaats gewisseld. Geen enkele agent die het opmerkt, en de boetes gaan rechtstreeks naar de bejaarde buurvrouw.

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                                  gelukkig weten we dankzij de adviseur van een partijgenoot van de heer Weyts hoe eraan te ontsnappen: een valse nummerplaat met 2 tekens van plaats gewisseld. Geen enkele agent die het opmerkt, en de boetes gaan rechtstreeks naar de bejaarde buurvrouw.
                                  Haha

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                    En jij gelooft die onzin van Erpe-Mere?
                                    het is daar 120 dus GEEN enkele invlod op rijgedrag vrachtwagens, die jaren daarvoor wel betrokken waren bij ongevallen!

                                    met cijfers kan je alles bewijzen :o
                                    Ik begrijp uw punt / redenering niet goed.
                                    Een ongevallendaling met 43% en geen enkele dode is toch een feitelijk gegeven?

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                      Ik begrijp uw punt / redenering niet goed.
                                      Een ongevallendaling met 43% en geen enkele dode is toch een feitelijk gegeven?
                                      De interpretatie van uw feitelijk gegeven kans soms veranderen als ge het totale plaatje weet. Als ge wilt weten wat er in het rapport staat, de gegevens staan hier vanaf pg 26. Twee volle jaren werden vergeleken, 1 voor de invoering en 1 erna.
                                      De grote reductie kwam voor bij ongevallen met blikschade.
                                      Er viel inderdaad geen enkele dode op het traject na invoering van de trajectcontole. Dat is een feitelijk gegeven

                                      In het jaar ervoor ook niet. Dat verandert de interpretatie van dat feitelijk gegeven
                                      30 jaar Mr Yuge!

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                        En jij gelooft die onzin van Erpe-Mere?
                                        het is daar 120 dus GEEN enkele invlod op rijgedrag vrachtwagens, die jaren daarvoor wel betrokken waren bij ongevallen!

                                        met cijfers kan je alles bewijzen :o
                                        Dat is net wel bewijs dat het snelheidsverschil naar beneden halen werkt.

                                        Vrachtwagens hebben hetzelfde probleem als hardrijders, ze hebben de wetten van de fysica tegen. Bij een ongeval is iedereen slachtoffer, ook al ligt de schuld bij de andere.

                                        Ik lees hier vaak dat mensen express zouden invoegen om de moraalridder uit te hangen. Ik geloof daar niet hard in, volgens mij is het pure onkunde van een heel groot deel van wat er zich op de weg bevindt.

                                        Het stuk E40 waar het hier over gaat heb ik jaren dagelijks gedaan zowel in de spits als s'nachts en wekelijks heb ik daar ongevallen gezien. Wat is het verschil tussen een ongeval in de spits en op een 'lege' snelweg? De schade.

                                        Wat is er zo gevaarlijk aan een lege snelweg? net die ene versufte middenvakplakker, de obligate sufkop zonder achterlichten, de bejaarde aan 70 per uur, de slecht aangegeven mobiele werkplaats, ... Dingen die in trager verkeer hinderlijk zijn veranderen in een gevaar als de snelheid stijgt.

                                        Ik heb jaren 50 000 km per jaar gedaan en mijn snelheid is snel gezakt naargelang de kilometers er bij kwamen. Waarom? Met het stijgen van mijn ervaring en verbeteren van mijn inzichten kwam ik ook meer en meer in situaties waaruit bleek hoe slecht de gemiddelde bestuurder is. Ik vind het de moeite niet om mijn lot in handen te leggen van mensen die hun spiegels niet gebruiken, in het middenvak blijven hangen, ...

                                        Juich ik traject controles toe? Ja want er is een effect, nee want ze pakken het echte probleem niet aan en dat is dat onze wegen vol rijden met slecht opgeleide chauffeurs.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                          Heeft iemand ongevallenstatistieken voor die twee trajecten?
                                          Want de voorstanders van trajectcontrole hebben wel een zeer grote troef achter de hand: op het traject Erpe-Mere - Wetteren blijkt dat er sinds de invoering geen enkele dode meer is gevallen en het aantal ongevallen met 43% naar omlaag ging. Mijns inziens moet je dus al met zeer stevige argumenten afkomen...

                                          De kwestie aandacht of onoplettendheid bij stabiele snelheden vind ik eigenlijk een non discussie.
                                          Een goed bestuurder moet in staat zijn tegen elke snelheid geconcentreerd te rijden, niet?
                                          Wanneer dit niet het geval is, dan zijn dit enkel maar argumenten voor de volgende stap die op trajectcontrole zal volgen: (semi)autonoom rijden.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          En jij gelooft die onzin van Erpe-Mere?
                                          het is daar 120 dus GEEN enkele invlod op rijgedrag vrachtwagens, die jaren daarvoor wel betrokken waren bij ongevallen!

                                          met cijfers kan je alles bewijzen :o
                                          Deze begrijp ik niet goed, lijkt mij toch een logische vaststelling van Löwe en de statistieken hier rond, of wat bedoel je?

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                                          Ik begrijp uw punt / redenering niet goed.
                                          Een ongevallendaling met 43% en geen enkele dode is toch een feitelijk gegeven?
                                          Is in Nederland ook zo.
                                          Statistieken hierover zijn normaal ook te vinden op de website van ANWB.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X