Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Iemand was eens tegen me bezig over hoe erg het was dat er in Wallonië zo weinig flitspalen staan ...

Ik draai het liever om.

We evolueren naar een landsdeel vol camera's. Ben daar geen fan van.
    We zullen er mee moeten leven.

Op zich heb ik geen probleem met camera's zolang er duidelijke reglementering bestaat (meerbepaald duidelijk omlijnd waar het wel en waar het niét voor gebruikt mag worden, en duidelijke regels rond privacy).

In de mate het veel politiewerk vergemakkelijkt heb ik er geen probleem mee (zoals nummerplaatherkenning in politioneel onderzoek, opsporing gestolen auto's/geseinde personen etc., opsporing onverzekerde wagens), en het ertoe dus leidt dat de aandacht naar ander dringend politioneel werk verlegd kan worden.

Criminialiteit ontwikkelt zich ook voortdurend in nieuwe vormen en methoden, dus ergens moet de politie ook meekunnen om controle te behouden.

En wat flitscamera's betreft, het is ook niet alsof je niet kan nagaan waar ze staan.
    Plus je mag zelfs zo'n bakje in je wagen hebben om alle radars op te sporen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      ik kom ook uit een tijd waar snel rijden heel normaal was/is

wat wel een verschil is met vroeger is dat er nu agressie is bijgekomen. Vroeger kon ge dat ook tegenkomen maar dan bleef het bij wat vingerwerk en flashen met de grootlichten. Tegenwoordig volgen ze u naar huis of kloppen ze u in het ziekenhuis.
      Agressie is er inderdaad bijgekomen, maar dat is een algemeen probleem van de maatschappij in zijn geheel (stress, verwachtingspatronen op allerlei vlakken etc).

Agressie in het verkeer is inderdaad meer dan vroeger maar dat heeft ook te maken met de intensiteit van het verkeer die de laatste 25 jaar heel fel is toegenomen.
      We zitten nu eenmaal veel sneller dan vroeger in elkaars weg als we op de baan zijn, en dat veroorzaakt nu eenmaal frustratie.

Ik merk het aan mezelf als ik een tijdje in een veel rustiger verkeer rijdt. Je bent relaxer en verdraagzamer t.a.v. anderen.

Comment

Onlangs reed ik via wallonië van Brussel naar Geraardsbergen. Ok de wegen waren er niet zo lekker, maar ik kwam geen flitspalen tegen. Ook geen trajectcontroles.

Toen ik de Vlaamsche grens over stak, was het eerste bord dat ik zag: "vorige maand 125 chauffeurs gefitst".

Direct overal flitspalen, camera's, ...

Welkom....
        Wat ik niet begrijp, en dat is geen aanval of verwijt of zo maar een oprechte vraag, dat is dat je duidelijk bezorgd bent voor je kind (glazen flessen in plaats van plastiek) maar dat je dat niet doortrekt naar het verkeer. Je beperkt een risico, maar een ander risico bepleit je.

Dit geldt uiteraard voor alle ouders hier. Het gaat me dan niet zozeer om het rijgedrag met de kinderen aan boord want ik ga er vanuit dat niemand zijn gezin rechtstreeks aan risico's wil blootstellen. Maar een vader of moeder die niet meer naar huis komt of extra zorgen vraagt is toch een enorme last voor een gezin?

Ik maak dat nu al een paar jaar van heel dicht bij mee (geen ongeval als oorzaak) en dat is toch iets waar ik alles aan doe wat binnen mijn mogelijkheden ligt om dat te vermijden.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Agressie in het verkeer is inderdaad meer dan vroeger maar dat heeft ook te maken met de intensiteit van het verkeer die de laatste 25 jaar heel fel is toegenomen.
          We zitten nu eenmaal veel sneller dan vroeger in elkaars weg als we op de baan zijn, en dat veroorzaakt nu eenmaal frustratie.
          En we hebben nog eens krachtigere wagens dan vroeger ook. Meer verkeer en meer vermogen, twee dingen die de frustraties de hoogte in kunnen jagen.

Comment

• Op trajet-controles zie ik iedereen mooi 120 chrono respecteren ... Is er dan geen tolerantie ?

Comment

• Ik zou niet weten of er aggressie is bijgekomen. De houding tegenover aggressie is veranderd, net zoals de houding tegenover alle gevaren en risikos. Dus ik wil wel eens cijfers zien - wetende dat dat moeilijk is want het gaat voor een stuk om zaken waarvan men vroeger het niet de moeite vond om bij te houden.

Er zijn 5 keer minder doden in het verkeer dan 40 jaar geleden maar het wordt als een veel groter probleem aanzien als toen.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

• Snelheid is de gemakkelijkste stok die kunt vinden tegen de wagen, en alle schijnheilige ecologisten gebruiken hem heel dankbaar. Maar gevaarlijke sporten, dat mag gerust...
                Alle dronkaarden die botsen, dat is ook omdat ze snel rijden
                Op een pakje cigaretten komt een boodschap : roken doodt, maar sportwagens die 300 halen, dat mag zonder stikker...
                Wat een hypocriet gedoe, zeg...
                Last edited by guyugy; 07/04/2015, 12:10.

Comment

Je hebt drie afritten: Sterrebeek/Bertem en Leuven en dan Heverlee (indien de TC tot Haasrode zou komen).

Het overgrote deel op dat stuk is doorgaand verkeer dat van Brussel richting Luik/Limburg etc moet. Dus voor het grootste stuk auto's heeft die TC op zich nut.

Op het traject Wetteren-Erpe Mere hangen er middenin aan een brug ook opnieuw camera's. Ik veronderstel dat dit een soort "tussencontrole" in het midden van het traject is.

Waarom is het een rare plaats om TC te doen omdat er goed doorgetrapt wordt?

Da's net een reden om daar een TC doen tiens.
                  Die twee dingen stonden los van elkaar . Ik vind het een rare plek om daar TC te doen (ivm afritten), ondanks dat ik weet dat er daar er daar meer bij regel dan uitzondering te snel gereden wordt. :p

Wist niet dat er in Wetteren een tussencontrole was (maar dat valt natuurlijk niet op als je niet constant in de spiegels kijkt bij elke brug).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                    Die twee dingen stonden los van elkaar . Ik vind het een rare plek om daar TC te doen (ivm afritten), ondanks dat ik weet dat er daar er daar meer bij regel dan uitzondering te snel gereden wordt. :p
                    Ondanks de afritten is het overgrote deel van het verkeer daar doorgaand verkeer dat die afritten toch niet neemt, dus maakt dat dat TC toch zijn nut heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                      Snelheid is de gemakkelijkste stok die kunt vinden tegen de wagen, en alle schijnheilige ecologisten gebruiken hem heel dankbaar. Maar gevaarlijke sporten, dat mag gerust...
                      Op een pakje cigaretten komt een boodschap : roken doodt, maar sportwagens die 300 halen, dat mag zonder stikker...
                      Bon, we kunnen alles met alles beginnen vergelijken en nog nergens geraken.

Soms verandert de mentaliteit ook naarmate men meer en meer optreedt tegen iets. Roken is zoiets. Roken was vroeger iets heel acceptabel, eender waar men het deed.
                      Door de vele verboden die er zijn gekomen is de mentaliteit ook veranderd: tegenwoordig is het minder acceptabel zomaar overal een sigaret op te steken en wordt er meer en meer rekening gehouden met de omgeving waar men zich in bevindt, ook al mag men er roken bv.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Snelheid is de gemakkelijkste stok die kunt vinden tegen de wagen, en alle schijnheilige ecologisten gebruiken hem heel dankbaar. Maar gevaarlijke sporten, dat mag gerust...
                        Voor mij is er een eenvoudig verschil tussen dronken zijn en dronken rijden, net zo dat er een verschil is tussen snel rijden en snel rijden op de openbare weg.
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Voor mij is er een eenvoudig verschil tussen dronken zijn en dronken rijden, net zo dat er een verschil is tussen snel rijden en snel rijden op de openbare weg.
                          Je rijdt maar te snel als je niet tijdig kunt stoppen...waar je ook rijdt !

Comment

• Er kunnen zich op heel veel plaatsen situaties voordoen waarbij je niet tijdig kunt stoppen ook al rij je maar 30 waar je 50 mag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                              Ik zou niet weten of er aggressie is bijgekomen. De houding tegenover aggressie is veranderd, net zoals de houding tegenover alle gevaren en risikos. Dus ik wil wel eens cijfers zien - wetende dat dat moeilijk is want het gaat voor een stuk om zaken waarvan men vroeger het niet de moeite vond om bij te houden.

Er zijn 5 keer minder doden in het verkeer dan 40 jaar geleden maar het wordt als een veel groter probleem aanzien als toen.
                              Wederom 'maatschappij' hé, maatschappelijk gegroeid;
                              focus op alles wat slecht is en/of nog beter zou kunnen...
                              ipv focus op wat goed is -
                              hard ingeklopt door geldgebrek overheid - nu schermen ze ermee dat europa 'oplegt' om onder de x aantal doden te geraken enz...

Europa legt nog wel wat meer zaken op waaraan belgie niet voldoet
                              maar dees pakken ze dan wel aan, ahja want kan hun wel wat $$$ opleveren

Comment

Bon, we kunnen alles met alles beginnen vergelijken en nog nergens geraken.

Soms verandert de mentaliteit ook naarmate men meer en meer optreedt tegen iets. Roken is zoiets. Roken was vroeger iets heel acceptabel, eender waar men het deed.
                                Door de vele verboden die er zijn gekomen is de mentaliteit ook veranderd: tegenwoordig is het minder acceptabel zomaar overal een sigaret op te steken en wordt er meer en meer rekening gehouden met de omgeving waar men zich in bevindt, ook al mag men er roken bv.
                                Dat is mooi samengevat/verwoord.
                                Dikwijls worden ons deze nieuwe 'normen' nog eens hard van bovenaf ingeklopt....
                                Zou zelf kunnen zeggen, vroeger was de 'focus' de 'roker' nu lijkt het de 'verkeersdelinquent' die kop van jut is...

Comment

• BTW ik heb gisteren eens goed gevlamd (was gehaast, 140 150 ofzo, wat we tegewoorrig al vlammen noemen )op dat stuk waar trajectcontrole komt (wezembeek-leuven)
                                  nog efkes v profiteren, haahaa

ik vond dat daar wree traag gereden werd, iedereen zal al bang zijn zekers...

laten we allemaal leven als kwezels, zo voel ik mij soms!

Voor mij persoonlijk voel ik nu wel dat een 'circuituitje' wel wat helpt als uitlaatklep om wat kalmer te zijn in het verkeer...
                                  dat kost ook wel wat...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Wat ik niet begrijp, en dat is geen aanval of verwijt of zo maar een oprechte vraag, dat is dat je duidelijk bezorgd bent voor je kind (glazen flessen in plaats van plastiek) maar dat je dat niet doortrekt naar het verkeer. Je beperkt een risico, maar een ander risico bepleit je.

Dit geldt uiteraard voor alle ouders hier. Het gaat me dan niet zozeer om het rijgedrag met de kinderen aan boord want ik ga er vanuit dat niemand zijn gezin rechtstreeks aan risico's wil blootstellen. Maar een vader of moeder die niet meer naar huis komt of extra zorgen vraagt is toch een enorme last voor een gezin?

Ik maak dat nu al een paar jaar van heel dicht bij mee (geen ongeval als oorzaak) en dat is toch iets waar ik alles aan doe wat binnen mijn mogelijkheden ligt om dat te vermijden.
                                    Mij gaat het niet zozeer om gek te rijden. Ben op zich zelf vrij rustig. Het probleem is dat die "slimme" camera's je gegevens opslaan. Op termijn kunnen ze heel wat databanken beginnen kruisen. Sommige mensen zeggen dan "ik heb niets te verbergen". Dan zeg ik "toen dan eens ALLE facturen van je recente verbouwingen?" of komt er nooit eens iemand in het zwart bij je werken? Of doe je zelf iets in het zwart. Op zich kan je bijna iedereen wel ergens op pakken. Ik wil niet dat de overheid constant weet waar ik ben en wat ik doe.

Ja tegen mobiele snelheidscontroles, nee tegen camera's die permanent alles registreren en opslaan.

Comment

Ik wil niet dat de overheid constant weet waar ik ben en wat ik doe. .
                                      Dan zou ik maar snel je GSM in't kanaal gooien als ik jou was. Ondertussen ook niet meer naar bvb de supermarkt gaan en al zeker niet meer gaan tanken...😬😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mij gaat het niet zozeer om gek te rijden. Ben op zich zelf vrij rustig. Het probleem is dat die "slimme" camera's je gegevens opslaan. Op termijn kunnen ze heel wat databanken beginnen kruisen. Sommige mensen zeggen dan "ik heb niets te verbergen". Dan zeg ik "toen dan eens ALLE facturen van je recente verbouwingen?" of komt er nooit eens iemand in het zwart bij je werken? Of doe je zelf iets in het zwart. Op zich kan je bijna iedereen wel ergens op pakken. Ik wil niet dat de overheid constant weet waar ik ben en wat ik doe.

Ja tegen mobiele snelheidscontroles, nee tegen camera's die permanent alles registreren en opslaan.
                                        Dat volg ik wel maar dan zie ik hoe ze al jaren aan het knoeien zijn om databanken van belastingen en keuringen te koppelen 😁 ik denk dat de kans groter is dat de Amerikanen of Russen te weten komen waar je was op welk moment 😄

Uiteraard heb jij net als onze skoda man dan geen mobiele telefoon 😈
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Geldt op het stuk E313 (antwerpen-oost - ranst) geen beperking van 100 km/h? Dat staat toch altijd op die dynamische borden. Als ze effectief op die snelheid trajectcontrole gaan doen, ziet het er niet goed uit.

Comment

Working...
                                          X