Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Geldt op het stuk E313 (antwerpen-oost - ranst) geen beperking van 100 km/h? Dat staat toch altijd op die dynamische borden. Als ze effectief op die snelheid trajectcontrole gaan doen, ziet het er niet goed uit.
    inderdaad, 100 km/u daar. Maar niemand die dat rijdt. Steevast 120 op teller op het linkse vak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Dan zou ik maar snel je GSM in't kanaal gooien als ik jou was. Ondertussen ook niet meer naar bvb de supermarkt gaan en al zeker niet meer gaan tanken...😬😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
      Het is daarom dat ik aan de kassa altijd misnoegd NEE brul als ze vragen of ik mijn delhaize kaartje mee heb.

Comment

• Wat de winkel over jou weet met dat kaartje is nog het minste waar je zorgen over moet maken..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
          De interpretatie van uw feitelijk gegeven kans soms veranderen als ge het totale plaatje weet. Als ge wilt weten wat er in het rapport staat, de gegevens staan hier vanaf pg 26. Twee volle jaren werden vergeleken, 1 voor de invoering en 1 erna.
          De grote reductie kwam voor bij ongevallen met blikschade.
          Er viel inderdaad geen enkele dode op het traject na invoering van de trajectcontole. Dat is een feitelijk gegeven

In het jaar ervoor ook niet. Dat verandert de interpretatie van dat feitelijk gegeven
          Bedankt voor dat pdf documentje.

Ik lees hier toch ook dat het aantal ongevallen significant daalt, al is het genuanceerder dan enkel de 'min 43%'
          Het aantal ongevallen daalde met 15%
          Het aantal mensen betrokken bij ongeval daalde met 23%
          Het aantal mensen betrokken bij ongeval (personenwagens) daalde met 43%

Onderzoekers stelden blijkbaar vast dat de gemiddelde snelheid van personenwagens met 4% omlaag ging maar dat mensen wel duidelijk meer een constante snelheid aanhielden (daling snelheidsafwijking met 25 tot 30%!) wat duidelijk bijdraagt tot een stabieler verkeer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Het is daarom dat ik aan de kassa altijd misnoegd NEE brul als ze vragen of ik mijn delhaize kaartje mee heb.
            Dat heb je gepikt van den Alex!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Dat heb je gepikt van den Alex!
              Euh wie wat?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                Euh wie wat?
                Alex Agnew - de supermarkt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Alex Agnew - de supermarkt...
                  Lol zal ik eens moeten naar kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    inderdaad, 100 km/u daar. Maar niemand die dat rijdt. Steevast 120 op teller op het linkse vak.
                    na 20u savonds kan je er prima 120 kmu rijden ook...dus eigenlijk zouden ze een tegemoetkoming moeten doen, op de plekken waar trajectcontrole is zou men 130 moeten toelaten. In al onze buurlanden is 130 nu de norm...
                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                      na 20u savonds kan je er prima 120 kmu rijden ook...dus eigenlijk zouden ze een tegemoetkoming moeten doen, op de plekken waar trajectcontrole is zou men 130 moeten toelaten. In al onze buurlanden is 130 nu de norm...
                      Verschillende landen, verschillende culturen, en ook andere wegen.

Als ik naar België kijk, denk ik dat 120 als conventioneel maximaaal toegelaten snelheid, geen slechte zaak is.

We hebben best wel een aantal zeer drukke snelwegen in Vlaanderen.

Als je naar 130 zou opschuiven, dan gaat, de Belg kennende, hij opnieuw de marge erbij rekenen en de "aanvaardbaar geachte" snelheid zal stijgen naar 135-140. Dat lijkt me de drukte van een aantal snelwegen indachtig te snel.

De laatste 15 jaar is er net zoveel moeite gedaan om de Belg te leren zijn snelheid wat in te tomen, wat geen slechte zaak is toch.

Wat mij betreft mag het blijven zoals het is.

Comment

• 120 is op heel veel momenten meer als genoeg, op bvb de E313/4 met de 2 rijstroken meer als genoeg tussen 7 en 18u.
                        Als ze echter geld hebben om overal trajectcontroles te doen zouden ze ook kunnen investeren in flexibele snelheidslimieten. Mensen zouden die dan volgens mij ook beter respecteren want je ziet een reden waarom de snelheid beperkt is... en je mag af en toe wel eens doorrijden als er geen reden is. Algemene beperkingen zonder overduidelijke reden lijkt mij voor overtredingen te zorgen (een enkele zot zoals mezelf niet meegerekend natuurlijk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                          Ik dacht nochtans dat het eerst deel net na de bocht ook 120 is. Het is maar eerst vanaf de op/af-rit Wommelgem dat dit terug 100 wordt tot aan het de splitsing E34/E313 niet?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• nee, is 100 (terecht)

in de regen of donker is het lijnenspel er ook erg slecht door de uitgefreesde tijdelijke lijnen, er is geen pechstrook en het is gewoon een gevaarlijk stuk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arbe Bekijk Berichten
                              120 is op heel veel momenten meer als genoeg, op bvb de E313/4 met de 2 rijstroken meer als genoeg tussen 7 en 18u.
                              Als ze echter geld hebben om overal trajectcontroles te doen zouden ze ook kunnen investeren in flexibele snelheidslimieten. Mensen zouden die dan volgens mij ook beter respecteren want je ziet een reden waarom de snelheid beperkt is... en je mag af en toe wel eens doorrijden als er geen reden is. Algemene beperkingen zonder overduidelijke reden lijkt mij voor overtredingen te zorgen (een enkele zot zoals mezelf niet meegerekend natuurlijk).
                              Als ik dit twee jaar geleden hier al schreef, kwam er zeer veel wind uit alle hoeken. Nu komt het mij over dat er toch meer en meer mensen gaan inzien dat (variabele),trajectcontrole wel belangrijk is (zeker op ringwegen) om met zen allen een betere doorstroming te creëren en er hierdoor minder file gaat ontstaan.

Gisteren, terugkomend van Schiphol, nog in volle spits want het was 18:25h, moest ik kiezen om langs de A4 terug te komen (=km lange files) of over de A2 en Utrecht te nemen. Daar waar het vroeger logischer was om langs Leiden en Den Haag te passeren, was het over Utrecht 9/10 "not done", kan je nu maar beter kiezen voor die A2-route.

Goed, 5 rijvakken tegen 100 vanaf Abcoude... maar we bollen wel en alles verloopt rustig. Zeer weinig wisselen van rijstroken, verschillende die op hun gsm liggen te tokkelen maar geen ongevallen, rem/stoplicht-salvo's of harmonicatoestanden.
                              Toch nog één domme zet van onze Nederlandse vrienden, ze hebben daar op de A2, twee trajectcontrole achter elkaar geplaatst maar niet aansluitend. Wat denk je dat er gebeurt tussen deze twee trajectcontrole? Inderdaad...met als gevolg dat er net voor de tweede trajectcontrole files ontstaan door het harmonica-effect. Het zou hier een betere keuze zijn geweest om het ganse traject te laten aansluiten tegen 110 of 120 bvb en 's nachts aan 130.
                              Last edited by Metaxa; 08/04/2015, 12:54.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                nee, is 100 (terecht)

in de regen of donker is het lijnenspel er ook erg slecht door de uitgefreesde tijdelijke lijnen, er is geen pechstrook en het is gewoon een gevaarlijk stuk
                                Mmmm, na de bocht trappen er daar toch heel veel door tot minstens 120. Gelukkig moeten we niet echt veel op een E34/E313 zijn.

Comment

• ja, terwijl mensen op de ring zich veelal aan de snelheid houden is het op dat stuk veelal niet het geval
                                  je zou nog gaan denken dat daarmee de tc er komt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ja, terwijl mensen op de ring zich veelal aan de snelheid houden is het op dat stuk veelal niet het geval
                                    je zou nog gaan denken dat daarmee de tc er komt
                                    De vraag blijft natuurlijk: wat was er eerst?

Comment

• het is pas sedert heraanleg ring en het inschakelen spitsstrook de snelheid is omlaag gehaald
                                      kan aannemen dat mensen het nog ni gewoon zijn

Comment

• men had altijd het geluk in belgie dat de pakkans te klein was en men dus gerust sneller kon rijden, nu ga je je ook snachts moeten concentreren op je snelheidsmeter en ga je de cruise control alsmaar meer gebruiken om zo weer, net zoals in Nederland, andere dingen begint te doen dat op de baan te letten!
                                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

• ge kunt ook omgekeerde psychologie gebruiken en eens een maand 90 bollen op de autostrade, als je dat opgeeft en weer naar 120 gaat heb je de indruk van te vliegen been there done that

dan heb je ze goed bij hun bij kloten hoor met al hun flitsers, tc etc

Comment

Working...
                                          X