Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    onderstaande had ik een tijdje geleden op het nieuws gezien...en heb het nu op internet terug gezocht :

    De trajectcontrole meet de gemiddelde snelheid over een afstand van 8 kilometer. Dat er meer mensen betrapt worden, vindt Peter de Waele van de federale politie op zich niet zo erg. Wat uiteindelijk telt, is dat daar geen zware ongevallen meer gebeuren.

    "De camera’s hangen er niet om boetes uit te schrijven, die hangen er om verkeersongevallen te vermijden. De plaats waar die trajectcontrole staat, is een plaats waar vroeger veel zware ongevallen gebeurden. We zien nu over het hele jaar 2014 dat daar geen enkel ongeval is gebeurd met een zwaar letsel. Dat is toch wel het bewijs dat die camera’s nut hebben", aldus De Waele.

    Dus wat ik hier uit lees, is dat er inderdaad minder ongevallen gebeuren...maar ook dat er meer mensen betrapt worden dan in het eerste jaar.
    Dus...mijn simpele geest zegt : waar is dan het oorzakelijk verband?
    er zijn meer mensen die te snel rijden en minder ongevallen....

    los daarvan, ik rijd altijd mooi 120...maar ik volg volledig dat, als ik sneller zou rijden, ik meer geconcentreerd rijd..
    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

    Comment


    • #42
      er worden nu meer mensen betrapt omdat er zo goed als constant gecontroleerd wordt.
      De vergelijking die hij maakt is met de situatie voor de trajectcontrole toen er enkel flits controles waren.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Kerel, je bent precies goed in dramatiseren van dergelijke zaken. Het verschil tussen 120 en 150 is ocharme slechts 30km/h. Er zijn paljassen die de wettelijk verplichte minimumsnelheid van 70km/h op de Belgische snelwegen rijden, het verschil met iemand die de maximumsnelheid rijdt is dan 50km/h, maar dat is voor mensen zoals jij dan wel goed in orde zeker.
        Euhhh, dertig is wel degelijk een te groot verschil tussen bewegende voertuigen in ons land.





        Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
          Vooral traject Brussel - Luik - Aachen. Er rijdt daar in het weekend bijna niemand en die snelweg is daar precies eindeloos. 130 zou toch al mogen vind ik.
          Dat klopt, vind ik ook dat dit daar zou moeten kunnen.


          Sent from somewhere, using Tapatalk.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Ik zwijg dan nog over mensen die zich opzettelijk voor iemand gooien die volgens hen te snel rijdt want zo heb je er ook genoeg.
            Als die man dat tussen 122 & pakweg 127 doet heb ik daar geen enkel probleem mee. Als er echter eentje dat presteert bij 105 á 110 heb ik het er al veel lastiger mee.


            Sent from somewhere, using Tapatalk.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              Euhhh, dertig is wel degelijk een te groot verschil tussen bewegende voertuigen in ons land.

              Sent from somewhere, using Tapatalk.
              30 km / uur = 30km/60min/60 seconden*1000m= 8,3 m / seconde (2 autolengtes per seconde)

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                Frankrijk en Nederland ook 130 en in Duitsland op grote delen zelfs onbeperkt! Toch gebeuren er in Duitsland per inwoner minder dodelijke ongelukken dan in België! Say what??
                ja, en de stukken waar je onbeperkt mag rijden, zijn dan wel stukken waar je 20km lang geen oprit of andere zaken hebt die de snelheid verstoren. in belgie mag je al geluk hebben een stuk autosnelweg te vinden waar 5km aan een stuk niks van oprit of parking is.
                van het moment een oprit komt in duitsland, verlaagd de snelheid al vaak naar 100. en daar rijden ze dan effectief aan 100.

                voer ditzelfde uit in belgie en 70% knalt erdoor aan 127 op CC, 20% rijd 100 en de rest tuft aan 80-90 omdat er autos invoegen

                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Kerel, je bent precies goed in dramatiseren van dergelijke zaken. Het verschil tussen 120 en 150 is ocharme slechts 30km/h. Er zijn paljassen die de wettelijk verplichte minimumsnelheid van 70km/h op de Belgische snelwegen rijden, het verschil met iemand die de maximumsnelheid rijdt is dan 50km/h, maar dat is voor mensen zoals jij dan wel goed in orde zeker.
                en t verschil tussen 150 en een vrachtwagen aan 90 is 60km/H !!!
                als ge dan een hebt die aan 49km/H de oprit neemt... https://www.youtube.com/watch?v=Wg6MaHkQ4U8
                of vrachtwagens die aan een parkeerterrein met koude motor vertrekken, en direct beginnen dubbelen: https://www.youtube.com/watch?v=CpbI11b7zvc
                zul jij maar afkomen aan 150 dan...

                Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                Idd, iedereen die 90 achter een camion rijdt is zeker 90% ervan aan 't bellen of sms'en...
                mijn gsm hangt boven men achteruitkijkspiegel en is volcontinue dashcam aan het spelen. ik kan niet bellen of sms'en achter het stuur...
                Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                De andere 10% zijn bomma's en Tesla's met range anxiety
                ben ook geen bomma en heb jammer genoeg geen tesla

                Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                Ik rijd steeds tegen 90 km/u achter een vrachtwagen vanwege de zuinigheid maar sms of bel nooit achter het stuur aangezien ik geen mobiele telefoon heb. Ik hoef niet altijd en overal bereikbaar te zijn. Ik ben voorstander van trajectcontrole op alle Belgische wegen.
                ah, gij zijt diene 2de die achter vrachtwagens zit en nooit belt.
                dus bovenstaande aangepast:
                89% is aan het bellen of sms'en
                9% is bomma of heeft een tesla
                2% rijden zuinig en zitten op het autoforum
                Last edited by ; 04/04/2015, 10:32.

                Comment


                • #48
                  Die Weyts z'n natte droom is op termijn heel verzuurd Vlaanderen vol hangen met camera's. Die kunnen dan later makkelijk met allerhande (fiscale) databanken worden gekruist of zelfs dienen als kilometerheffing.

                  Ik word werkelijk woest van zulke berichtgeving. Die ongevallen op de wisselaar E34 - E313 's morgens zijn meestal al niet aan snelheden boven de 120km/h maar gewoon door slecht invoegen, weinig afstand houden, of gewoon ten gevolge van ongevallen op de Ring zelf.

                  Overal flitsen en trajectcontrole en blabla, maar hoeveel ongevallen zijn er dan te wijten aan echt overdreven snelheid op de snelweg? Je kan aan 100 in druk werkverkeer ook de cowboy uithangen.

                  Als ze hun beleid doorvoeren, moet ik al niet meer twijfelen of ik later nog eens snellere auto wil dan nu. Je zal met een 518d ook vlotjes mee in de stoet kunnen tuffen.

                  Trajectcontrole zorgt ervoor dat de meeste NOG trager gaan rijden. Cfr brug in Gent waar je 90 mag en de vrachtwagens lustig auto's inhalen.

                  Comment


                  • #49
                    Ik wou het oneens zijn toen ik uwe eerste zin las, maar uw argumentatie houdt steek.

                    Al denk ik dat dat Vlaanderen vol cameras beleid wel al in gang gezet is voordat Weyts op die stoel zat.
                    autofans.be

                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten


                      en t verschil tussen 150 en een vrachtwagen aan 90 is 60km/H !!!
                      als ge dan een hebt die aan 49km/H de oprit neemt... https://www.youtube.com/watch?v=Wg6MaHkQ4U8
                      of vrachtwagens die aan een parkeerterrein met koude motor vertrekken, en direct beginnen dubbelen: https://www.youtube.com/watch?v=CpbI11b7zvc
                      zul jij maar afkomen aan 150 dan...
                      Wanneer je 150 of laat ons zeggen sneller dan 130 rijdt dan komt het er gewoonweg op aan om meer te anticiperen, verder vooruit te kijken en alles in de gaten te houden, kortom je moet veel defensiever rijden. En zoals reeds gezegd is snel rijden met de ene auto niet gelijk aan snel rijden met de andere auto.

                      Met uw Capri of andere oldtimer is 150 rijden op een tweevaksautosnelweg met om de kilometer een op-en afrit inderdaad levensgevaarlijk. Met een Audi A6 3.0TDI is het gewoonweg veel veiliger. Ik kan er gerust inkomen dat mensen die nooit zelf met dergelijke auto's rijden moeite hebben om dit te beseffen maar het is wel degelijk zo.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                        Tussen Erpe-Mere en Wetteren (ook trajectcontrole) is sinds de invoering blijkbaar geen enkele dode meer gevallen
                        en ging het aantal ongevallen met 43% naar omlaag.
                        Klopt , en los van dat is mijn persoonlijke ervaring dat bvb ts Erpe-Mere en Wetteren het verkeer op de spitsuren stukken beter/constanter vlot dan in de periode voor de trajectcontrole er was…

                        Comment


                        • #52
                          verplichte CC in de auto's zou ook al veel helpen. ik erger mij soms echt aan mensen die geen constante snelheid kunnen aanhouden waardoor ik mijn CC lager moet zetten en dan rijden ze plots weer weg om na een km dan weer trager te rijden dan mij.
                          een mens zou voor minder zijn gaspedaal eens tegen de bodem duwen dan
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            verplichte CC in de auto's zou ook al veel helpen. ik erger mij soms echt aan mensen die geen constante snelheid kunnen aanhouden waardoor ik mijn CC lager moet zetten en dan rijden ze plots weer weg om na een km dan weer trager te rijden dan mij.
                            een mens zou voor minder zijn gaspedaal eens tegen de bodem duwen dan

                            Er zijn er echt wel genoeg die wel CC hebben maar dat niet kunnen of durven gebruiken.

                            Comment


                            • #54
                              @brammelo

                              Om even terug te komen op dat artikel van deredactie.
                              1 op 6 van de ongelukken gebeurt op de snelweg. Lijkt veel, maar dat is slechts 16%. Dwz dat VIER EN TACHTIG procent van de ongevallen op secundaire wegen of in de stad plaats vinden. Op wat hamert de overheid en het bivv voornamelijk? Juist, onaangepaste snelheid. Het zou dan ook volkomen logisch zijn dat de focus van de politie meer zou moeten liggen op secundaire wegen. Doet onze overheid dat? Natuurlijk niet want dat kost teveel aan manschappen en materiaal.

                              Indien ik een boete zou mogen uitschrijven voor iedere auto die ik zie rijden waar de chauffer met de GSM aan z'n oor zit, aan het sms-en is of de gordel niet draagt. Ik zou op een paar jaar tijd een rijk man zijn.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                een mens zou voor minder zijn gaspedaal eens tegen de bodem duwen dan
                                Met trajectcontrole zal zelfs die deugd ons ontnomen worden. Tenzij je verderop een tijd 90 bolt achter een camion

                                Toen ik 18 was (17 jaar terug) stond er quasi nergens een flitspaal. Je mocht nog 90 overal. De snelweg was een genot.

                                Nu zit ik constant op m'n snelheidsmeter en coyote te kijken.

                                Ik vraag me af, als m'n zoon over 17 jaar in z'n eerste auto stapt, hoe dat zal zijn. Zacht zoemend de oprit af en automatisch aan een Vmax van 50 naar z'n bestemming zeker?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Het is niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten van wat wel en niet kan.


                                  Well done

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Wanneer je 150 of laat ons zeggen sneller dan 130 rijdt dan komt het er gewoonweg op aan om meer te anticiperen, verder vooruit te kijken en alles in de gaten te houden, kortom je moet veel defensiever rijden. En zoals reeds gezegd is snel rijden met de ene auto niet gelijk aan snel rijden met de andere auto.

                                    Met uw Capri of andere oldtimer is 150 rijden op een tweevaksautosnelweg met om de kilometer een op-en afrit inderdaad levensgevaarlijk. Met een Audi A6 3.0TDI is het gewoonweg veel veiliger. Ik kan er gerust inkomen dat mensen die nooit zelf met dergelijke auto's rijden moeite hebben om dit te beseffen maar het is wel degelijk zo.
                                    Daar geef ik je volkomen gelijk in. 😉


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                      Klopt , en los van dat is mijn persoonlijke ervaring dat bvb ts Erpe-Mere en Wetteren het verkeer op de spitsuren stukken beter/constanter vlot dan in de periode voor de trajectcontrole er was…
                                      Waarheid als een koe. Ik kan het niet anders vaststellen zoals in Nederland ook.


                                      Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        ... Ik kan er gerust inkomen dat mensen die nooit zelf met dergelijke auto's rijden moeite hebben om dit te beseffen maar het is wel degelijk zo.
                                        ik heb zowat 8jaar continue met nieuwe wagens rondgereden en ik reed er ook maar 90-100km/h mee. had trouwens ook tankkaart, dus ik hoefde niet zuinig te rijden. ik was gewoon minder gestressed als ik op men gemak rondreed ipv overal heen te vliegen. destijds waren er zoveel cameras nog niet en ik heb dikwijls aan 200km/h rondgevlogen. was het het allemaal waard... nee.
                                        kwartierke vroeger vertrekken en ge kunt heel relax met de stroom rondrijden.

                                        met je snelle wagen mag je anticiperen wat je wil, als er op het middenvak ene rijd aan 110. diene heeft ff in zijn spiegel gekeken en zag een dikke auto 100meter achter hem.
                                        3-4seconden later komt een vrachtwagen op het midden en wijkt die van het middenvak naar links. niet wetende dat jij op die tijd een heel pak dichter genaderd bent.
                                        als die denk dat je 120 rijd, dan nader je met 10km/h of 3m/s
                                        als jij 150 rijd, nader je met 11m/s

                                        anticiperen is veel gezegd, maar als er zich ene vlak voor uwe neus smijt, kunt ge wel afremmen van 120 naar 110, maar gaat ge te kort komen van 150-110. niet enkel uwe rijstijl en auto is van belang, de andere kan ook dom rijden

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          verplichte CC in de auto's zou ook al veel helpen. ik erger mij soms echt aan mensen die geen constante snelheid kunnen aanhouden waardoor ik mijn CC lager moet zetten en dan rijden ze plots weer weg om na een km dan weer trager te rijden dan mij.
                                          een mens zou voor minder zijn gaspedaal eens tegen de bodem duwen dan
                                          Ook waar! Je merkt dan maar eerst hoe slecht de meesten hun snelheid kunnen aanhouden en bijgevolg slecht rijden.


                                          Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X