Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Er zijn er echt wel genoeg die wel CC hebben maar dat niet kunnen of durven gebruiken.
    Feit! 😩


    Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
      ik passeer regelmatig de trajectcontroles rond het gentse.
      Reden dat deze controles effectief zijn in het reduceren van aantal ongevallen is doordat er minder 'conflict' situaties ontstaan door wagens die aan verschillende snelheden rijden en dus ook minder wisselen van rijstroken (zie ook post van Brammelo)
      In die zin is het opzet dan ook geslaagd. Ongevallen zijn klote, in de eerste plaats voor de betrokkenen, maar ook voor degene die daarna hun kas opvreten in de file die is ontstaan.
      Minder ongevallen --> minder tijdverlies als je het op een langere periode bekijkt.

      En die 120 : conventie en misschien is met de huidige wagens 130 een iets aangenamere cruise snelheid ..
      mooie bijdrage

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        @brammelo

        Om even terug te komen op dat artikel van deredactie.
        1 op 6 van de ongelukken gebeurt op de snelweg. Lijkt veel, maar dat is slechts 16%. Dwz dat VIER EN TACHTIG procent van de ongevallen op secundaire wegen of in de stad plaats vinden. Op wat hamert de overheid en het bivv voornamelijk? Juist, onaangepaste snelheid. Het zou dan ook volkomen logisch zijn dat de focus van de politie meer zou moeten liggen op secundaire wegen. Doet onze overheid dat? Natuurlijk niet want dat kost teveel aan manschappen en materiaal.

        Indien ik een boete zou mogen uitschrijven voor iedere auto die ik zie rijden waar de chauffer met de GSM aan z'n oor zit, aan het sms-en is of de gordel niet draagt. Ik zou op een paar jaar tijd een rijk man zijn.
        In grote lijnen akkoord. De focus van de overheid op snelwegen heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat ongevallen hier een grotere impact hebben op het verkeer dan op secundaire wegen.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          anticiperen is veel gezegd, maar als er zich ene vlak voor uwe neus smijt, kunt ge wel afremmen van 120 naar 110, maar gaat ge te kort komen van 150-110. niet enkel uwe rijstijl en auto is van belang, de andere kan ook dom rijden
          Tegen 120km/u kan er even goed iemand te laat voor jou schieten hoor. Ik vind het precies nogal straf dat je (bijna) als moordenaar wordt beschuldigd omdat je wat te snel rijdt.
          120 is maar gewoon een wiskundig getal. Snelheid is in mijn ogen gerelateerd aan de omstandigheden/drukte etc. Daar mag een limiet op staan maar moet volgens de omstandigheden bepaald worden. Bijvoorbeeld zoals in Frankrijk, 130/110.
          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

          2007 BMW E91 318d - 122pk

          Bekijk
          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

          Comment


          • #65
            het feit de trajectcontrole er komt blijft omdat er mensen zijn die gsm'en of niet opletten bij 120 per uur

            omdat ze elders 150 rijden

            ik heb evenveel aandacht op de baan in de s bij 120 met alle hulpmiddelen als in de smart met veel hulpmiddelen

            Comment


            • #66
              in nederland komt er protest op de trajectcontroles:

              In Nederland is de organisatie Privacy First een rechtszaak begonnen tegen staat naar aanleiding van de trajectcontroles in het land. Die camera’s filmen niet alleen wie te hard rijdt, en dat vindt Bas Filipinni, de voorzitter van Privacy First, niet kunnen.


              als die wint, is het wachten op de eerste die het hier aankaart
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                in nederland komt er protest op de trajectcontroles:

                In Nederland is de organisatie Privacy First een rechtszaak begonnen tegen staat naar aanleiding van de trajectcontroles in het land. Die camera’s filmen niet alleen wie te hard rijdt, en dat vindt Bas Filipinni, de voorzitter van Privacy First, niet kunnen.


                als die wint, is het wachten op de eerste die het hier aankaart
                "Als" is heel juist.

                Wat die daar aanhaalt is juridisch complete nonsens.

                Iedere bewakingscamera van de overheid langs de straat en op ieder dorpsplein filmt iédereen, niet enkel zij die iets onwettigs doen. Daarom zijn zij op zich niet onwettig.

                Waar het om gaat is dat er voldoende garanties geboden worden wat de privacy betreft van de geregistreerde data zoals nummerplaten etc (zoals bv. een duidelijk wettelijk omlijnd gebruik van die data, beperkte bewaartijd van de geregistreerde nummerplaten, etc.). Dat kader bestaat reeds voor zover ik weet.

                Lijkt me meer een aandachtzoeker.

                Comment


                • #68
                  On topic: op het stuk tussen Brussel en Leuven wordt bij momenten toch ferm doorgepeerd (en dan heb ik het niet over 140 km/uur), laat ons wel wezen. Stoor ik mij daaraan, misschien niet, maar het is wel een realiteit.

                  Met de laatste wegenwerken hebben ze die flitspaal net voor de afrit naar Leuven/E314 niet meer teruggeplaatst, daar op die plaats toch wel afgeremd werd, wat wel eens gevaarlijk kon zijn voor wie het daar niet kende.

                  Plus dat paaltje heeft toch een paar bekende voetballers ver boven de 200 gepakt herinner ik me.

                  Comment


                  • #69
                    hij heeft nochtans al een paar keer zijn slag thuisgehaald. 't is wel nederland dus de wetgeving is niet toepasbaar op hier.

                    Ik herinner me wel dat er in 'de zevende dag' iemand van de privacy commissie toch zijn bedenkingen had omtrent de slimme camera's (dus met nummerplaat herkenning) omdat die volgens hem heel snel kunnen leiden tot overtredingen aangaande privacy. Dus inderdaad: de vraag is en blijft hoe men met de data achteraf omgaat.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      hij heeft nochtans al een paar keer zijn slag thuisgehaald. 't is wel nederland dus de wetgeving is niet toepasbaar op hier.

                      Ik herinner me wel dat er in 'de zevende dag' iemand van de privacy commissie toch zijn bedenkingen had omtrent de slimme camera's (dus met nummerplaat herkenning) omdat die volgens hem heel snel kunnen leiden tot overtredingen aangaande privacy. Dus inderdaad: de vraag is en blijft hoe men met de data achteraf omgaat.
                      Dan hoop ik dat zijn argumentatie iets grondiger is dan wat hij in dat artikel zelf weergeeft.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        in nederland komt er protest op de trajectcontroles:

                        In Nederland is de organisatie Privacy First een rechtszaak begonnen tegen staat naar aanleiding van de trajectcontroles in het land. Die camera’s filmen niet alleen wie te hard rijdt, en dat vindt Bas Filipinni, de voorzitter van Privacy First, niet kunnen.


                        als die wint, is het wachten op de eerste die het hier aankaart
                        Doet me denken aan de man die hier enkele jaren geleden om hulp en begrip kwam roepen omdat ze in zijn kustgemeente het vol met camera's gingen hangen. Hij vond dat absoluut niet kunnen.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #72
                          Toch wel opvallend hoe het net diegene zijn met een 'zware' of 'snelle' wagen die klagen over de saaiheid van 120 rijden. Verkeerde aankoop gedaan denk ik dan, want de snelheidslimiet bestaat al lang het is ook opmerkelijk dat het die mensen zijn die blijkbaar de wetten van de fysica ook willen herschrijven ...

                          En in verhouding tot het aantal mogelijke conflict zones gebeuren er veel zware ongevallen op snelwegen tegenover op secundaire wegen. Het is gewoon rechtdoor rijden, maar er vallen 2 druppels water en ze hangen in elkaar ...
                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #73
                            We veralgemenen precies graag he joske. 120 is idd soms een saaie snelheid, maar dat hangt toch allemaal af van de omstandigheden op de weg. Veel verkeer, weersomstandigheden, enz... We kunnen zo opnieuw beginnen over de camionettes van het werk, de vrachtwagens, enz... Ik heb zware bakken, maar vind mezelf een zeer verantwoord chauffeur, afstand houden, enz... Gisteren nog verschillende Berlingo-style wagens gevaarlijke manoeuvres zien maken, oa kort invoegen voor mijn neus terwijl ik mooi afstand hou, enz...
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                              Tegen 120km/u kan er even goed iemand te laat voor jou schieten hoor. Ik vind het precies nogal straf dat je (bijna) als moordenaar wordt beschuldigd omdat je wat te snel rijdt.
                              120 is maar gewoon een wiskundig getal. Snelheid is in mijn ogen gerelateerd aan de omstandigheden/drukte etc. Daar mag een limiet op staan maar moet volgens de omstandigheden bepaald worden. Bijvoorbeeld zoals in Frankrijk, 130/110.
                              120 is idd een wiskundig getal, maar daar gaat het niet over. het snelheidsverschil tussen de tragere in het verkeer, en de snellere is het probleem.
                              als jij 120 rijd, en 5meter voor u schiet er zich ene voor u aan 110, dan rijd jij maar 10km/h (2,7m/s) sneller en heb je bijna 2sec tijd om er niet tegen te rijden (lees: reactietijd + afremmen).
                              als datzelfde gebeurd aan 150km/h waar het verschil 40km/h of 11m/s dan heb jij nog minder dan 0,5sec om een ongeluk te vermijden.

                              vooral mijn laatste zin was belangrijk. ik heb mijn moto verkocht omdat de rest van het verkeer niet oplet en zo ongelukken veroorzaakt. jij mag 150 dan wel een normale snelheid vinden, als er 1 kieken dat niet vind en ff denkt: ik ga diene de pas afsnijden, want diene rijd veel te rap...
                              en die cowboys zijn er !!!

                              en dan komt het volgende, stel dat ze 150km/h toelaten, dan mag iedereen dat hé, ook die met autookes de daar niet voor gemaakt zijn. een nissan micra 1.2 uit 1990 haalt dat ook 'net'. maar stoppen.....
                              Last edited by ; 05/04/2015, 10:06.

                              Comment


                              • #75
                                Allemaal dat gepraat over iemand die zich voor u schiet, maar is hij dan niet in fout?

                                Los daarvan moet je wel zelf inzien wat waar en wanneer kan. Op een drukke E34 met 2 vakken is de kans van een idioot die zich voor je smijt groter dan op een rustige E17.

                                Die RUFT trajectcontrole zal misschien nut hebben tijdens de spits om de doorstroming te verbeteren, maar als jij 's nachts dat stuk naar Ranst doet mat je quasi alleen op de weg ook lekker 100 tuffen (van ring naar ranst is beperkt tot 100) . Leuk hè.

                                Comment


                                • #76
                                  Relatieve snelheid respecteren is veel belangrijker dan absolute snelheid. Iemand die 140 doet op het tweede vak als het eerste vak vol zit aan 90 is veel gevaarlijker bezig dan iemand aan 180 op het 3de vak als het 2e vak vrij is. Ook al tilt de wet zwaarder aan het laatste geval. Als ge op een 2vaksbaan van 120 iemand die 70 rijdt passeert aan de maximumsnelheid zijt ge ook niet veilig bezig ook al mag het.
                                  30 jaar Mr Yuge!

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                    Relatieve snelheid respecteren is veel belangrijker dan absolute snelheid. Iemand die 140 doet op het tweede vak als het eerste vak vol zit aan 90 is veel gevaarlijker bezig dan iemand aan 180 op het 3de vak als het 2e vak vrij is. Ook al tilt de wet zwaarder aan het laatste geval. Als ge op een 2vaksbaan van 120 iemand die 70 rijdt passeert aan de maximumsnelheid zijt ge ook niet veilig bezig ook al mag het.
                                    Daar zeg je het. Jij rijdt 130, iemand rijdt 85 achter een vrachtwagen. Dat is al 45km verschil.

                                    Variabele snelheden zou logischer zijn. Trager in de spits, sneller vanaf 21u tot 5u. Maar ja, dat is een utopie.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                                      Relatieve snelheid respecteren is veel belangrijker dan absolute snelheid. Iemand die 140 doet op het tweede vak als het eerste vak vol zit aan 90 is veel gevaarlijker bezig dan iemand aan 180 op het 3de vak als het 2e vak vrij is. Ook al tilt de wet zwaarder aan het laatste geval. Als ge op een 2vaksbaan van 120 iemand die 70 rijdt passeert aan de maximumsnelheid zijt ge ook niet veilig bezig ook al mag het.
                                      Perfect samengevat van wat ik eigenlijk wil zeggen!
                                      De E40 heeft daar 4 rijbanen... Dat ze daarmee de spits zouden kunnen oplossen daar ben ik ook voor! Maar buiten de spits 4 rijbanen om aan 120 te rijden vind ik wat overdreven. Op rustige momenten worden de 2 linkse rijbanen bijna niet gebruikt.. als ik dan tegen 150 links rij, ben ik dan zo onveilig bezig? Neen.

                                      Op dat traject is het ofwel file ofwel kan je vlot doorrijden. In de file zullen ze niet veel flitsen. Dus zal het vooral s nachts (dan rijdt daar geen kat) en overdag zijn. Als ze dan willen zeggen dat ze het doen om ongevallen te vermijden.... Zal vooral een mooie inkomste zijn van diegene overdag en s nachts. En het is niet wanneer er dan een ongeval gebeurd er 100 kilometer file ontstaat. Dat is enkel in de spits het geval maar dan sta je daar toch meestal stil of is er langzaam rijdend verkeerd waar de snelheid weinig mee te maken heeft maar dat meestal komt doordat niet iedereen oplet in de file..
                                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                                      2007 BMW E91 318d - 122pk

                                      Bekijk
                                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Allemaal dat gepraat over iemand die zich voor u schiet, maar is hij dan niet in fout?

                                        Los daarvan moet je wel zelf inzien wat waar en wanneer kan. Op een drukke E34 met 2 vakken is de kans van een idioot die zich voor je smijt groter dan op een rustige E17.

                                        Die RUFT trajectcontrole zal misschien nut hebben tijdens de spits om de doorstroming te verbeteren, maar als jij 's nachts dat stuk naar Ranst doet mat je quasi alleen op de weg ook lekker 100 tuffen (van ring naar ranst is beperkt tot 100) . Leuk hè.
                                        Ik pleit daarom al veel langer voor dynamische/variabele trajectcontroles.
                                        Als dit tegen 80 moet dan zal dit door de intensiteit komen. Kan dit tegen 120, dan moet dat ook kunnen wat zoveel wil zeggen dat de ring zo goed als leeg is.
                                        Moeilijk moet dat toch allemaal niet zijn?!

                                        Mocht de volledige Antwerpse ring hiermee worden uitgerust ben ik er 99% zeker van dat de hopeloze verloren wacht en file uren drastisch zouden teruggedrongen worden.
                                        Zolang er niet wordt gecontroleerd blijven de cowboys zich hier een machogedrag aanmeten.


                                        Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Daar zeg je het. Jij rijdt 130, iemand rijdt 85 achter een vrachtwagen. Dat is al 45km verschil.

                                          Variabele snelheden zou logischer zijn. Trager in de spits, sneller vanaf 21u tot 5u. Maar ja, dat is een utopie.
                                          Met die traject controles en matrix borden zouden ze dat perfect kunnen doen. De snelheden aanpassen aan de omstandigheden.


                                          Sent from here
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X