Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)
Juich ik traject controles toe? Ja want er is een effect, nee want ze pakken het echte probleem niet aan en dat is dat onze wegen vol rijden met slecht opgeleide chauffeurs.
Case closed.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Ik kan bij wijze van spreken eff stukske doorknallen. Eff 5 Minuten pauze op de parking en terug doorrijden en dan heb ik volgens het systeem niet te snel gereden LOL.. :p
Is net hetzelfde in wetteren hoor
Even 200 knallen, nadien 4 pinkers op en op het gemak een koffie'tje drinken op de pechstrook
Sommige mensen hebben die CC bewust niet in gebruik wanneer ze op een drukkere weg rijden, dat werkt goed in landen waar je uren dezelfde snelheid KAN rijden anders wordt het een ergernis zoals blijkt...
Trouwens of het zo veilig is om een auto die op CC staat tegen 125 te laten rijden is ook een discussie waard , indien de bestuurder onwel wordt gaat dat ding gewoon door, daarom de vele verbodsborden ondertussen om zoiets te gebruiken.
Een snelheidsbegrenzer waarbij je het gaspedaal ingedrukt moet houden is dan mogelijk iets veiliger en geeft ook een constante snelheid zolang je voet erop blijft met dezelfde kracht.
Maar om on topic te blijven trajectcontroles hebben als voordeel dat men minstens op die stukken wel constant gelijk rijdt ;-) en dat iedereen meekan zowel de 22 jarige alleskunner als de bomma met haar kleinkinderen op de achterbank...
Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
Idd, ik passeer dagelijks de TC op de E40 en regelmatig die in Gentbrugge. Dat zijn niet de poorten van de hel waar je door moet, dat werkt behoorlijk
Het is simpel, ofwel pas je je snelheid aan, ofwel betaal je boetes en word je na een tijdje mss uit het verkeer gehaald. Je wagen aan de kant zetten is ook een optie. Darwin uitgelegd aan de hand van TC
Sommige mensen hebben die CC bewust niet in gebruik wanneer ze op een drukkere weg rijden, dat werkt goed in landen waar je uren dezelfde snelheid KAN rijden anders wordt het een ergernis zoals blijkt...
Trouwens of het zo veilig is om een auto die op CC staat tegen 125 te laten rijden is ook een discussie waard , indien de bestuurder onwel wordt gaat dat ding gewoon door, daarom de vele verbodsborden ondertussen om zoiets te gebruiken.
Een snelheidsbegrenzer waarbij je het gaspedaal ingedrukt moet houden is dan mogelijk iets veiliger en geeft ook een constante snelheid zolang je voet erop blijft met dezelfde kracht.
Maar om on topic te blijven trajectcontroles hebben als voordeel dat men minstens op die stukken wel constant gelijk rijdt ;-) en dat iedereen meekan zowel de 22 jarige alleskunner als de bomma met haar kleinkinderen op de achterbank...
Lol als ge onwel wordt is de kans groter dat ge de vangrail in kletst (wat het systeem ook doet deactiveren).
Snelheidsbegrenzer vind ik vrij irritant imo. En haalt het voordeel weg van niet constant met je voet op het gaspedaal te moeten duwen (op lange reizen dus)
Sommige mensen hebben die CC bewust niet in gebruik wanneer ze op een drukkere weg rijden, dat werkt goed in landen waar je uren dezelfde snelheid KAN rijden anders wordt het een ergernis zoals blijkt...
Trouwens of het zo veilig is om een auto die op CC staat tegen 125 te laten rijden is ook een discussie waard , indien de bestuurder onwel wordt gaat dat ding gewoon door, daarom de vele verbodsborden ondertussen om zoiets te gebruiken.
Een snelheidsbegrenzer waarbij je het gaspedaal ingedrukt moet houden is dan mogelijk iets veiliger en geeft ook een constante snelheid zolang je voet erop blijft met dezelfde kracht.
Maar om on topic te blijven trajectcontroles hebben als voordeel dat men minstens op die stukken wel constant gelijk rijdt ;-) en dat iedereen meekan zowel de 22 jarige alleskunner als de bomma met haar kleinkinderen op de achterbank...
In België kan je ook nog uren een CC gebruiken. Ik hoef die enkel maar even af te zetten omdat er weer eentje tegen 105/110 op het middenvak rijdt en er op dat moment weer eentje (veel) te snel nadert naar mijn goesting.
Goed anticiperen en in je spiegels kijken zijn toch noodzakelijk als je op CC wil blijven rijden.
Het grappige is dat sommige bomma's denken ( al goed) dat ze bij trajectcontroles deze snelheid MOETEN aanhouden of ze anders beboet worden wanneer ze daar onder zitten...😬
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Lol als ge onwel wordt is de kans groter dat ge de vangrail in kletst (wat het systeem ook doet deactiveren).
Snelheidsbegrenzer vind ik vrij irritant imo. En haalt het voordeel weg van niet constant met je voet op het gaspedaal te moeten duwen (op lange reizen dus)
ja ,indien zelfs het gas geven teveel wordt , de tram is een alternatief voor de moderne sportieveling ...
Tegenwoordig al blij dat de fietsers wat opletten wanneer ze ons weer eens inhalen ...daarom spendeer ik mijn centjes iets anders dan vroeger :
My other car is a sailboat .....no traffic jam
ja ,indien zelfs het gas geven teveel wordt , de tram is een alternatief voor de moderne sportieveling ...
Lol, kerel... Als ik CC kan gebruiken dan gebruik ik het toch gewoon zeker. Gij insinueert dat CC onveilig zou zijn, ik geef u een tegenargument. Zelfde geldt voor uw snelheidsbegrenzer dan: LOL, kunt gij uw snelheid ni gewoon aanhouden met uw voet ofwa? man man man.
Sommige mensen hebben die CC bewust niet in gebruik wanneer ze op een drukkere weg rijden, dat werkt goed in landen waar je uren dezelfde snelheid KAN rijden anders wordt het een ergernis zoals blijkt...
Trouwens of het zo veilig is om een auto die op CC staat tegen 125 te laten rijden is ook een discussie waard , indien de bestuurder onwel wordt gaat dat ding gewoon door, daarom de vele verbodsborden ondertussen om zoiets te gebruiken.
Een snelheidsbegrenzer waarbij je het gaspedaal ingedrukt moet houden is dan mogelijk iets veiliger en geeft ook een constante snelheid zolang je voet erop blijft met dezelfde kracht.
Maar om on topic te blijven trajectcontroles hebben als voordeel dat men minstens op die stukken wel constant gelijk rijdt ;-) en dat iedereen meekan zowel de 22 jarige alleskunner als de bomma met haar kleinkinderen op de achterbank...
CC aan 120 is in ieder geval véél veiliger dan 150/160 te rijden zonder CC. Ik rijd trouwens 95% van de tijd met CC, je kan daar ook perfect je snelheid mee regelen. Alleen wanneer ik optrek rijd ik niet in CC. Maar in bebouwde kom rijd ik op CC, ook wanneer het vrij druk is. Gaat me perfect af.
En dat onwel worden? Argument dat totaal van de pot gerukt is.
CC aan 120 is in ieder geval véél veiliger dan 150/160 te rijden zonder CC.
Hm, niet akkoord..."Veiligheid" is puur afhankelijk van de situatie (weer, wegdek, verkeer,...) én van de kunde van de chauffeur.
Er zijn bestuurders waar als ik als passagier meerij en de snelheid gaat boven de 40 dat ik in mijn broek kak. Mét of zonder cruise. En er zijn er ook waar ik als een halve gare lig te kwijlen op de achterbank in slaap, zelfs als gaat die 150+.
Niets is zaligmakend, zelfs al stopt je auto automatisch, en heb je dode hoek detectie, en lane assist, het zijn allemaal hulpmiddelen.
Veilig rijden staat én valt met de pindanoot achter het stuur. Heb je een 20 jaar oud wrak of de nieuwste Audi, het is perfect mogelijk een heel veilige of een heel onveilige chauffeur te zijn. Het aantal knopjes op het dashboard maakt daarin weinig verschil...
Enfin. Ben benieuwd wat het gaat geven, die trajectcontrole...
CC aan 120 is in ieder geval véél veiliger dan 150/160 te rijden zonder CC. Ik rijd trouwens 95% van de tijd met CC, je kan daar ook perfect je snelheid mee regelen. Alleen wanneer ik optrek rijd ik niet in CC. Maar in bebouwde kom rijd ik op CC, ook wanneer het vrij druk is. Gaat me perfect af.
En dat onwel worden? Argument dat totaal van de pot gerukt is.
Het argument van onwel worden wordt gebruikt door mensen die bang zijn van cruise control. Ik rij er ook enorm veel mee en zoals hier reeds gezegd hangt het vooral van de bestuurder af of dit veilig is of niet.
Plus dat CC het perfecte middel is om geen snelheidsboetes te ontvangen, stel je CC in op de toegelaten snelheid en ze mogen je dan nog 1000 maal controleren pakkans is nihil (wel op tijd snelheid aanpassen hé of ze pakken je toch nog net na een bord).
Onlangs reed ik via wallonië van Brussel naar Geraardsbergen. Ok de wegen waren er niet zo lekker, maar ik kwam geen flitspalen tegen. Ook geen trajectcontroles.
Toen ik de Vlaamsche grens over stak, was het eerste bord dat ik zag: "vorige maand 125 chauffeurs gefitst".
Onlangs reed ik via wallonië van Brussel naar Geraardsbergen. Ok de wegen waren er niet zo lekker, maar ik kwam geen flitspalen tegen. Ook geen trajectcontroles.
Toen ik de Vlaamsche grens over stak, was het eerste bord dat ik zag: "vorige maand 125 chauffeurs gefitst".
Direct overal flitspalen, camera's, ...
Welkom....
Het verkeer in Vlaanderen is dan ook een heel stuk drukker dan in Wallonië. Zeker de autosnelwegen zijn bijlange niet zo druk bereden als in Vlaanderen.
Tja, veel flitspalen..
Uiteindelijk hebben we het aan onszelf ook deels te danken. Indien alle bestuurders vrijwillig zich meer aan de snelheid hielden, dan hadden we al die zaken natuurlijk nu niet.
We herinneren ons allemaal hoe het "vroeger" was.
Er was toch wel een cultuur van ferm te snel rijden. Geleidelijk komt hierin verandering.
Het verkeer in Vlaanderen is dan ook een heel stuk drukker dan in Wallonië. Zeker de autosnelwegen zijn bijlange niet zo druk bereden als in Vlaanderen.
Tja, veel flitspalen..
Uiteindelijk hebben we het aan onszelf ook deels te danken. Indien alle bestuurders vrijwillig zich meer aan de snelheid hielden, dan hadden we al die zaken natuurlijk nu niet.
We herinneren ons allemaal hoe het "vroeger" was.
Er was toch wel een cultuur van ferm te snel rijden. Geleidelijk komt hierin verandering.
Iemand was eens tegen me bezig over hoe erg het was dat er in Wallonië zo weinig flitspalen staan ...
Ik draai het liever om.
We evolueren naar een landsdeel vol camera's. Ben daar geen fan van.
Ik heb echter een beetje mijn bedenkingen bij de trajectcontrole op de E40. Je zit daar met vrij veel op -en afritten. Gaan ze dan aan elke op -en afrit ook dat verkeer in rekening nemen? Wordt er op de file/spitsstrook portails dan telkens een reeks camera's gehangen om zo het verkeer tussentijds op te volgen..? Ik vind het een beetje een rare plaats op dat vlak om TC te doen, ondanks dat (inclusief mezelf) veel mensen daar wel eens het gas doortrappen. (al kan dat tegenwoordig ook al bijna niet meer omdat het om 22u 's avonds ook nog vrij druk op de baan is).
Je hebt drie afritten: Sterrebeek/Bertem en Leuven en dan Heverlee (indien de TC tot Haasrode zou komen).
Het overgrote deel op dat stuk is doorgaand verkeer dat van Brussel richting Luik/Limburg etc moet. Dus voor het grootste stuk auto's heeft die TC op zich nut.
Op het traject Wetteren-Erpe Mere hangen er middenin aan een brug ook opnieuw camera's. Ik veronderstel dat dit een soort "tussencontrole" in het midden van het traject is.
Waarom is het een rare plaats om TC te doen omdat er goed doorgetrapt wordt?
ik kom ook uit een tijd waar snel rijden heel normaal was/is
wat wel een verschil is met vroeger is dat er nu agressie is bijgekomen. Vroeger kon ge dat ook tegenkomen maar dan bleef het bij wat vingerwerk en flashen met de grootlichten. Tegenwoordig volgen ze u naar huis of kloppen ze u in het ziekenhuis.
Comment