Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • jaja al die voorstanders. Morgen beslist men 90 ipv 120 en iedereen dan maar bleiten? Men heeft dat boetegeld nodig...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
      Tussen Erpe-Mere en Wetteren (ook trajectcontrole) is sinds de invoering blijkbaar geen enkele dode meer gevallen
      en ging het aantal ongevallen met 43% naar omlaag.
      Klopt, en ik betrap me er op dat ik soms ver na erpe mere (van wetteren komende) nog aan dezelfde snelheid rij...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door jossmos Bekijk Berichten
        jaja al die voorstanders. Morgen beslist men 90 ipv 120 en iedereen dan maar bleiten? Men heeft dat boetegeld nodig...
        Ja, zo kan je tegen alles zijn.

        Ik zie geen enkele aanwijzing dat ze de snelwegsnelheid naar 90 zouden verlagen..

        Comment


        • Tussen Ranst en Antwerpen-Oost trajectcontrole.
          Ik ben voorstander... tussen pakweg 06:00u s' morgens en 20:00u 's avonds. Ik kom daar geregeld, dat is daar (zeker) in de week ALTIJD (te) druk aan de aansluiting met de E34. Er moet zich maar een akkefietje voordoen, en er staat al gauw een file tot in Herentals-Oost.

          Comment


          • er staat elke dag file tot herentals...
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              er staat elke dag file tot herentals...
              Ja, weet ik maar al te goed hoor.
              Maar als het gans de dag miserie is, is het dikwijls omdat er aan de aansluiting met de E34 weer iets fout gelopen is.

              Comment


              • daar gaat de trajectcontrole weinig aan veranderen. Er wordt gewoon veel te zot gereden op de aansluiting. Zelfs bij 90 km/h worden er daar levengevaarlijke maneuvers uitgehaald.
                Ik ben niet tegen de controle, maar het verkeer moet daar wat beter gekanaliseerd worden ipv de situatie zoals ze nu is.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  daar gaat de trajectcontrole weinig aan veranderen. Er wordt gewoon veel te zot gereden op de aansluiting. Zelfs bij 90 km/h worden er daar levengevaarlijke maneuvers uitgehaald.
                  Ik ben niet tegen de controle, maar het verkeer moet daar wat beter gekanaliseerd worden ipv de situatie zoals ze nu is.
                  Trajectcontrole gaat daar zeker wel helpen. Nu zie je daar ooit halve gekken bij druk licht vertraagd verkeer als een gek invoegen tegen 120/130. Zulke toestanden verhogen sowieso het risico op ongevallen. Ik kom er dikwijls genoeg en heb er ook al meer dan genoeg gezien hoor.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                    Klopt, en ik betrap me er op dat ik soms ver na erpe mere (van wetteren komende) nog aan dezelfde snelheid rij...
                    ik niet hoor

                    kickdown vanaf dat ik die brug gepasseerd ben

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                      ik niet hoor

                      kickdown vanaf dat ik die brug gepasseerd ben
                      Hahaha, herkenbaar
                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

                      2007 BMW E91 318d - 122pk

                      Bekijk
                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
                        Tussen Erpe-Mere en Wetteren (ook trajectcontrole) is sinds de invoering blijkbaar geen enkele dode meer gevallen
                        en ging het aantal ongevallen met 43% naar omlaag.
                        Jep, en het aantal zware ongevallen is verdubbeld met 100%
                        Is toch makkelijk he, het ene jaar valt er één dode, en ander jaar geen dode. Plaats toevallig daartussen een trajectcontrole en je hebt het bewijs voor uw "wondermiddel".

                        Hier de bron: http://www.tmleuven.be/project/traje...2015-01-26.pdf
                        (de stippellijn is de invoering van de trajectcontrole: je ziet dat het aantal rode lijntjes verdubbeld is)
                        Wat wil ik gewoon zeggen, op basis van zo'n studies kun je geen conclusies trekken. Als de regering dit gebruikt om TC's te promoten, zijn ze zeer fout bezig.

                        Last edited by eskape1994; 01/06/2016, 19:47. Reden: Bron toevoegen aan mijn bewering

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Ja, zo kan je tegen alles zijn.

                          Ik zie geen enkele aanwijzing dat ze de snelwegsnelheid naar 90 zouden verlagen..
                          Ah nee? Ik zag ook geen enkele reden om de Craeybeckxtunnel richting Brussel (dus WEG van de ring) tot 100 te beperken. Toch is dit gebeurd.


                          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                          Tussen Ranst en Antwerpen-Oost trajectcontrole.
                          Ik ben voorstander... tussen pakweg 06:00u s' morgens en 20:00u 's avonds. Ik kom daar geregeld, dat is daar (zeker) in de week ALTIJD (te) druk aan de aansluiting met de E34. Er moet zich maar een akkefietje voordoen, en er staat al gauw een file tot in Herentals-Oost.
                          Oké, het kan daar inderdaad zeer druk zijn, maar onthoudt, een trajectcontrole werkt ALTIJD. Men gaat deze nooit uitzetten. Ook niet als het helemaal niet druk is en het compleet gerechtvaardigd is om sneller te rijden dan die 100 km/u

                          Comment


                          • Oei, had de link in het andere topic precies beter niet geplaatst.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • De auto is gewoon een heel makkelijke prooi voor geld.
                              Kijk maar naar Antwerpen. Je mag de binnenstad niet meer binnen tot je betaald. 20 euro per dag of 350 per jaar (180 met oldtimer)

                              Verstuurd dankzij Android
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                Oei, had de link in het andere topic precies beter niet geplaatst.
                                Oei nu weet ik het niet meer
                                Je vertelt me eerst dat hier al andere topics over bestaan, dus ik ga eens in die topics rondneuzen en nu geef je weer het signaal dat ik toch beter hier niet meer kan reageren....

                                Comment


                                • Enkele vraagjes...
                                  Wanneer gaan ze de trajectcontroles op.de E19 Antwerpen brussel en op de E40 brussel Leuven activeren ?

                                  en wanneer je onder de camera rijdt, meten ze dan ook je snelheid? En flitsen ze je dan ook op.dat moment?
                                  of alleen op gemiddelde over het traject ?
                                  alvast bedankt!

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Enkele vraagjes...
                                    Wanneer gaan ze de trajectcontroles op.de E19 Antwerpen brussel en op de E40 brussel Leuven activeren ?

                                    en wanneer je onder de camera rijdt, meten ze dan ook je snelheid? En flitsen ze je dan ook op.dat moment?
                                    of alleen op gemiddelde over het traject ?
                                    alvast bedankt!
                                    Bij trajectcontrole wordt niet geflitst zoals bij een traditionele flitspaal.
                                    Op het begin- en het eindpunt worden er foto’s gemaakt.
                                    De foto’s van eenzelfde voertuig worden door het computersysteem aan de hand van nummerplaatherkenning gematcht.

                                    Als blijkt dat de gemiddelde snelheid van het voertuig hoger ligt dan de toegelaten snelheid worden de gegevens van de overtreding naar de federale politie doorgestuurd. Het parket staat in voor de vervolging.
                                    Naast het bepalen van de gemiddelde snelheid van een voertuig kan men met de installatie ook nog geseinde voertuigen en pechstrookrijders detecteren.

                                    Over een mogelijke trajectcontrole op de E19 tussen Brussel en Antwerpen is nog niets bekend.
                                    Die op de E40 tussen Sint-Stevens-Woluwe en Heverlee staat wel op de planning: derde kwartaal 2016.
                                    Het is natuurlijk maar de vraag of die datum zal gehaald worden...

                                    Comment


                                    • Omdat ik op zowel de E19 en de E40 alles zie staan...

                                      Comment


                                      • Kunnen ook anpr camera's zijn of om trucks te controleren op hun kilometerheffing.

                                        Comment


                                        • Op de E19 en bv E34 zijn dat camera's voor die kilometerheffing voor vrachtwagens maar pakt binnen een 5 jaar da da ook wel voor trajectcontrole zal gebruikt worden.

                                          Verstuurd dankzij Android
                                          Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                          Comment

                                          Working...
                                          X