Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 nieuwe trajectcontroles vanaf 2016 (E313 en E40)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Ja idd tijdens drukke momenten zal TC zeker helpen om de golfbeweging te doen afnemen, maar dikke pret als je 's avonds of' s nachts rijdt.

    Enkele jaren geleden reed ik om 3u 's nachts aan 100km op 5 lege rijstroken in Nederland. Ik denk dat ze dit stuk nu dynamisch op 130 hebben gezet buiten de spits. Maar dan nog.
    Zo zou het moeten.
    's Nachts (vanaf 19:00h tot 06:00h) nu inderdaad daar 130.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Snachts tussen 23 en 05u bij droog weer het linkervak toelaten tot 180.

      en mensen boetes beginnen geven wanneer ze onnodig links of in het midden rijden.

      Verstuurd dankzij Android
      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
        Snachts tussen 23 en 05u bij droog weer het linkervak toelaten tot 180.

        en mensen boetes beginnen geven wanneer ze onnodig links of in het midden rijden.

        Verstuurd dankzij Android
        180? waarom dan niet direct 200?

        En dan nog enkel op het linkervak. Je ziet direct wat voor situaties dat oplevert.

        Laat ons een realistischer snelheid nemen voor onze contreien.

        Stel nu nog eens dat je 130 zou mogen rijden 's nachts op de TC tussen Erpe-Mere en Wetteren? Hoeveel minuten heb je uitgespaard op dat stuk t.o.v. 120, wat maakt het uit op je traject.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          180? waarom dan niet direct 200?

          En dan nog enkel op het linkervak. Je ziet direct wat voor situaties dat oplevert.

          Laat ons een realistischer snelheid nemen voor onze contreien.

          Stel nu nog eens dat je 130 zou mogen rijden 's nachts op de TC tussen Erpe-Mere en Wetteren? Hoeveel minuten heb je uitgespaard op dat stuk t.o.v. 120, wat maakt het uit op je traject.
          Nog geen 20 seconden

          Comment


          • Iedereen die de 200 niet haalt mag gewoon niet meer op het linkse vak!! ;-)

            anders kan je geen tijd inhalen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              180? waarom dan niet direct 200?

              En dan nog enkel op het linkervak. Je ziet direct wat voor situaties dat oplevert.

              Laat ons een realistischer snelheid nemen voor onze contreien.

              Stel nu nog eens dat je 130 zou mogen rijden 's nachts op de TC tussen Erpe-Mere en Wetteren? Hoeveel minuten heb je uitgespaard op dat stuk t.o.v. 120, wat maakt het uit op je traject.
              Je doet dat niet om tijd te winnen maar omdat je gewoonweg graag snel rijdt en met je aandacht bij het autorijden wil zijn ter ontspanning
              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

              Comment


              • Heb geen last van die trajectcontroles. Rij daar al jaar en dag 140 op teller (132 op gps) nog nooit boete gezien. Hebben dus precies vrij ruime marge. Ben ik voor 1x de held van het linkervak terwijl iedereen voor de zekerheid 110 aan het rijden is. :-)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                  Je doet dat niet om tijd te winnen maar omdat je gewoonweg graag snel rijdt en met je aandacht bij het autorijden wil zijn ter ontspanning

                  Idd, ik cruise graag op het gemak tegen 190, maar af en toe moet ik eens tot 200 kunnen doortrekken. Maar dat is echt de max, als ik soms hoor dat er mensen eens 210 rijden denk ik "zot! met wat ben jij nu bezig?"

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                    Je doet dat niet om tijd te winnen maar omdat je gewoonweg graag snel rijdt en met je aandacht bij het autorijden wil zijn ter ontspanning
                    Wat is er leuk aan 10 min. 200km/H rijden... Wedden dat er dan iemand tegen 250km in je kont komt plakken... Als de regelgeving het toch toelaat.. Dan ben jij de linkse rijder...

                    en de auto,haalt belange niet meer de opgegeven uitstoot. Dus vind ik een aangepaste verkeersbelasting ook noodzakelijk.

                    Ze mogen de autosnelweg kwa veiligheid dan ook aanpassen, want ze zijn er in België niet op voorzien... Op 200km/H te rijden. Je kan best een paar op en afritten sluiten oa.

                    Als jij de kosten wil dragen, dan mag jij van mijn gerust reglementair 200km rijden...

                    dat ze eerst maar eens beginnen om de wegen, in normale staat te houden...

                    anders ga je maar op het circuit... Daar zijn vangrails en is de baan onderhouden... Ea. Maatregelen...
                    Last edited by ; 04/06/2016, 09:31.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Wat is er leuk aan 10 min. 200km/H rijden... Wedden dat er dan iemand tegen 250km in je kont komt plakken... Als de regelgeving het toch toelaat.. Dan ben jij de linkse rijder...

                      en de auto,haalt belange niet meer de opgegeven uitstoot. Dus vind ik een aangepaste verkeersbelasting ook noodzakelijk.

                      Ze mogen de autosnelweg kwa veiligheid dan ook aanpassen, want ze zijn er in België niet op voorzien... Op 200km/H te rijden. Je kan best een paar op en afritten sluiten oa.

                      Als jij de kosten wil dragen, dan mag jij van mijn gerust reglementair 200km rijden...

                      dat ze eerst maar eens beginnen om de wegen, in normale staat te houden...

                      anders ga je maar op het circuit... Daar zijn vangrails en is de baan onderhouden... Ea. Maatregelen...
                      Dat is waar lol. Toen m'n begrenzer nog geactiveerd was, reed ik aan een 240-250 op de Duitse Autobahn terwijl ik minzaam NL plaatjes aan de kant drukte.

                      Tot er een groter haantje mij aan de kant kwam drukken.

                      Zo gaat dat.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        Wat is er leuk aan 10 min. 200km/H rijden... Wedden dat er dan iemand tegen 250km in je kont komt plakken... Als de regelgeving het toch toelaat.. Dan ben jij de linkse rijder...

                        en de auto,haalt belange niet meer de opgegeven uitstoot. Dus vind ik een aangepaste verkeersbelasting ook noodzakelijk.

                        Ze mogen de autosnelweg kwa veiligheid dan ook aanpassen, want ze zijn er in België niet op voorzien... Op 200km/H te rijden. Je kan best een paar op en afritten sluiten oa.

                        Als jij de kosten wil dragen, dan mag jij van mijn gerust reglementair 200km rijden...

                        dat ze eerst maar eens beginnen om de wegen, in normale staat te houden...

                        anders ga je maar op het circuit... Daar zijn vangrails en is de baan onderhouden... Ea. Maatregelen...
                        Al ooit midden in de nacht gereden op de snelweg?

                        Dan kom je op een half uur misschien 20 auto's tegen.

                        Op een 3-4 vaks autostrade kan ik mij dan toch zeer moeilijk aan 120 houden en dan is 160-200 toch veel aangenamer ( geen neiging om in slaap te vallen )

                        Is natuurlijk ook afhankelijk van de auto he.. Met de Corsa is het levensgevaarlijk om 160-170 te rijden ( sneller gaat ook niet ) maar met de macan zet je de cruise control op 160 en je hoeft amper uw stuur vast te houden want dat dendert gewoon op zijn gemakje voort en voelt als 110 in de Corsa.

                        Overdag absoluut geen probleem mij aan de snelheidslimiet te houden wegens verzadiging van de baan en je wint er toch niets mee ( qua tijd ) enkel wat aftandse BMW's en audi's die wat kopen gatplakken

                        Echter Luik Antwerpen om 3.00 AM tegen 120 of 180 is toch een dikke 20 min verschil en het is gewoon leuker ook.. Dan heb je tenminste het gevoel dat je rijdt en niet gereden wordt
                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                        current : BMW 330D F30

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                          Al ooit midden in de nacht gereden op de snelweg?

                          Dan kom je op een half uur misschien 20 auto's tegen.

                          Op een 3-4 vaks autostrade kan ik mij dan toch zeer moeilijk aan 120 houden en dan is 160-200 toch veel aangenamer ( geen neiging om in slaap te vallen )

                          Is natuurlijk ook afhankelijk van de auto he.. Met de Corsa is het levensgevaarlijk om 160-170 te rijden ( sneller gaat ook niet ) maar met de macan zet je de cruise control op 160 en je hoeft amper uw stuur vast te houden want dat dendert gewoon op zijn gemakje voort en voelt als 110 in de Corsa.

                          Overdag absoluut geen probleem mij aan de snelheidslimiet te houden wegens verzadiging van de baan en je wint er toch niets mee ( qua tijd ) enkel wat aftandse BMW's en audi's die wat kopen gatplakken

                          Echter Luik Antwerpen om 3.00 AM tegen 120 of 180 is toch een dikke 20 min verschil en het is gewoon leuker ook.. Dan heb je tenminste het gevoel dat je rijdt en niet gereden wordt
                          Een andere oplossing is dan om een Opel Corsa te kopen daar moet je dan maar 110-120 rijden om dezelfde sensatie te hebben
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                            Wat is er leuk aan 10 min. 200km/H rijden... Wedden dat er dan iemand tegen 250km in je kont komt plakken... Als de regelgeving het toch toelaat.. Dan ben jij de linkse rijder...

                            en de auto,haalt belange niet meer de opgegeven uitstoot. Dus vind ik een aangepaste verkeersbelasting ook noodzakelijk.

                            Ze mogen de autosnelweg kwa veiligheid dan ook aanpassen, want ze zijn er in België niet op voorzien... Op 200km/H te rijden. Je kan best een paar op en afritten sluiten oa.

                            Als jij de kosten wil dragen, dan mag jij van mijn gerust reglementair 200km rijden...

                            dat ze eerst maar eens beginnen om de wegen, in normale staat te houden...

                            anders ga je maar op het circuit... Daar zijn vangrails en is de baan onderhouden... Ea. Maatregelen...
                            Dat is juist onze vraag! Laat snelheid vrij 's nachts en wie brokken maakt betaald, meer vragen we toch niet

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                              Al ooit midden in de nacht gereden op de snelweg?

                              Dan kom je op een half uur misschien 20 auto's tegen.

                              Op een 3-4 vaks autostrade kan ik mij dan toch zeer moeilijk aan 120 houden en dan is 160-200 toch veel aangenamer ( geen neiging om in slaap te vallen )

                              Is natuurlijk ook afhankelijk van de auto he.. Met de Corsa is het levensgevaarlijk om 160-170 te rijden ( sneller gaat ook niet ) maar met de macan zet je de cruise control op 160 en je hoeft amper uw stuur vast te houden want dat dendert gewoon op zijn gemakje voort en voelt als 110 in de Corsa.

                              Overdag absoluut geen probleem mij aan de snelheidslimiet te houden wegens verzadiging van de baan en je wint er toch niets mee ( qua tijd ) enkel wat aftandse BMW's en audi's die wat kopen gatplakken

                              Echter Luik Antwerpen om 3.00 AM tegen 120 of 180 is toch een dikke 20 min verschil en het is gewoon leuker ook.. Dan heb je tenminste het gevoel dat je rijdt en niet gereden wordt
                              Groot gelijk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                Dat is juist onze vraag! Laat snelheid vrij 's nachts en wie brokken maakt betaald, meer vragen we toch niet
                                Hoe ga je een mensenleven vergoeden?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                  Een andere oplossing is dan om een Opel Corsa te kopen daar moet je dan maar 110-120 rijden om dezelfde sensatie te hebben
                                  Heb een Opel Corsa, niets verkeerd mee, maar niet echt geschikt om dagelijks 100'en km snelweg te doen.
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Hoe ga je een mensenleven vergoeden?
                                    hebben net 50 000 "belgen" bijgekregen hoorde ik op het nieuws ...hehe grapje natuurlijk, iedereen is uniek en niemand vervangbaar


                                    het is gewoon leuk om zien dat je een GPS instelt en dan ziet dat je er een kwartier hebt afgereden. en zeker ook 's nachts, er rijdt amper iemand op de baan, er mogen dan nog veel of weinig af/op-ritten zijn, de baan is leeg genoeg zodat ze veilig kunnen invoegen rechts terwijl je links voorbij zoeft.

                                    100 en 120 in een moderne auto is echt slaapverwekkend, ik begrijp maar al te goed dat mensen hun gsm blijven gebruiken hierdoor.
                                    Last edited by Liquid Li0n; 09/06/2016, 18:38.
                                    Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                    Comment


                                    • Moet je eens in een truck zitten, equivalent aan 100 is daar 240 ofzo

                                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                        hebben net 50 000 "belgen" bijgekregen hoorde ik op het nieuws ...hehe grapje natuurlijk, iedereen is uniek en niemand vervangbaar


                                        het is gewoon leuk om zien dat je een GPS instelt en dan ziet dat je er een kwartier hebt afgereden. en zeker ook 's nachts, er rijdt amper iemand op de baan, er mogen dan nog veel of weinig af/op-ritten zijn, de baan is leeg genoeg zodat ze veilig kunnen invoegen rechts terwijl je links voorbij zoeft.

                                        100 en 120 in een moderne auto is echt slaapverwekkend, ik begrijp maar al te goed dat mensen hun gsm blijven gebruiken hierdoor.
                                        Ik doe het ook 10 min. Sneller dan de gps, zonder te snel te rijden ... soms steekt dezelfde persoon me 3 x voorbij, onderweg naar dezelfde bestemming... (de lokale dorpsgek die tegen 100 door de dorpskern rijdt...)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                                          ik begrijp maar al te goed dat mensen hun gsm blijven gebruiken
                                          Ik niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X