Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je familienaam wegbluren heeft niet veel zin gehad.
Toch een duidelijk antwoord van de rechtbank en het lijkt ook een logische uitspraak.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Bedankt om het vonnis hier te plaatsen (een vonnis met een foto in kom je trouwens niet snel tegen).
Correcte beslissing, lijkt me.
De overweging dat een kortstondige stilstand zeker niet impliceert dat het voertuig niet meer in beweging was, vind ik wel origineel. Die stelling lijkt mij ook wel aanvechtbaar.
Laat je nog weten of tegenpartij berust (geen beroep aantekent)?
Welke kans maken ze nog om het succesvol aan te vechten? Het vonnis is wat het is, de verklaringen zijn wat ze zijn en vooraf gelezen en goedgekeurd door beide partijen.
Mij lijkt die stelling trouwens niet aanvechtbaar gewoon omdat de wegcode daar heel duidelijk in is. "2.2. "Stilstaand voertuig" : een voertuig dat niet langer stilstaat dan nodig is voor het in- of uitstappen van personen of voor het laden of lossen van zaken."
Bijgevolg is de tegenpartij nog altijd een voertuig in beweging.
De wegcode zegt dan ook.
"16.1. Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn."
Het vervolg/gevolg hiervan staat duidelijk en terecht in het vonnis mijns inziens.
Ik laat het wel weten indien de tegenpartij nog een laatste stuiptrekking gaat vertonen.
4 categorieën van voertuigen: stilstaan, geparkeerd, pech/ongeval, gestopt. Enkel het laatste voertuig neemt nog deel aan het verkeer, de andere niet. De bewoording die gebruikt is, is juridisch gezien niet correct, daar men beter het woord gestopt had gebruikt. Het voertuig was gestopt om aan het kruispunt af te kunnen draaien.
Nog een kleine update in deze. Tegenpartij heeft beslist in beroep te gaan. Zaak komt voor op 28/06/2018. Als ik het tegen dan niet vergeet hou ik jullie verder op de hoogte. Wel schandalig dat tegen dan 3jaar en 2maand verder zijn voor een onnozel verkeersongeval.
ouch... Weet je welke argumenten ze gegeven hebben? Ook onbegrijpelijk dat dit terug een jaar gaat duren... Ondertussen blijf je maar op uw centen wachten...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Dat is toch schandalig dat zo een zaken zo lang blijven aanslepen.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vandaag, voor degenen die het boeit, 27 september 2018, definitief gelijk gekregen voor de rechtbank te Dendermonde. Geen beroep meer mogelijk. Mvg Maarten
Vandaag, voor degenen die het boeit, 27 september 2018, definitief gelijk gekregen voor de rechtbank te Dendermonde. Geen beroep meer mogelijk. Mvg Maarten
Ben zelf gaan kijken naar de uitspraak vandaag en de "desintresse" voor het verhaal van de tegenpartij was overduidelijk. Op 5min werd het oorspronkelijke vonnis bekrachtigd en dat was het. Het gezond verstand heeft gezegevierd, dat is het allerbelangrijkste!
Volgens de letter van de weg heb je dus gelijk, echter er is niets wat ik zo haat aan het verkeer in België, met zijn achterlijke lintbebouwing, als de situatie waarin bestuurder B verzeild geraakt is: om de haverklap moeten wachten omdat er telkens wel een halve idioot (ik weet het, ene die niets misdoet, maar wel enorm op mijn zenuwen werkt) is die moet stoppen voor (kies uit): zijn oprit, baanwinkel xyz, fitnesscentrum de fitte anus, een naftpomp,...
Niéts zo hatelijk als telkens van de cruise te moeten afgaan, te moeten wachten op 285 wagens uit de andere richting, waarna voornoemde stilstaande auto eindelijk zijn ding kan doen. Ik droom ervan raketten in mijn auto’s te hebben om ze opzij te knallen.
In FR (en veel andere landen) beter geregeld, vaak vaste berm tussen de hoofdweg en de zaken ernaast, die je enkel op vaste punten (meestal rotonde) kan betreden.
Nochtans is dat slecht voor lokale luchtvervuiling he, zie curieuzeneuzen... stilstaand verkeer is een ramp.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
In België autorijden is idd een test voor de zenuwen vaak.
We hebben die infrastructuur in de jaren 50-60 verkeerd aangepakt, en dat krijgen we maar zeer moeilijk terug gedraaid hé?
dat hebben de Nederlanders en Duitsers veel beter gedaan.
In België autorijden is idd een test voor de zenuwen vaak.
We hebben die infrastructuur in de jaren 50-60 verkeerd aangepakt, en dat krijgen we maar zeer moeilijk terug gedraaid hé?
dat hebben de Nederlanders en Duitsers veel beter gedaan.
Comment