Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ongeval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ongeval

Hallo, graag zou ik van jullie een mening willen horen betreft het volgende.

Deze middag een ongeval gehad welke ik het best kan omschrijven via bijgevoegd linkje. Ik ben A. http://nl.tinypic.com/r/2q24tj8/8

Bestuurder B had niet het geduld om op het voertuig voor haar te wachten tot deze de weg had overgestoken en koos ervoor dat fietspad en parkeerstrook het beste alternatief was. Toen ik de rijbaan reeds was overgestoken reed ze me vol in men flank aan. Bij de politie denken ze dat eerder dat bestuurder B in zijn recht gaat zijn omdat ik een manoevre uitvoerde. Wat denken jullie ervan? Mvg Maarten

Oorspronkelijk geplaatst door robinred Bekijk Berichten
    Hallo, graag zou ik van jullie een mening willen horen betreft het volgende.

Deze middag een ongeval gehad welke ik het best kan omschrijven via bijgevoegd linkje. Ik ben A. http://nl.tinypic.com/r/2q24tj8/8

Bestuurder B had niet het geduld om op het voertuig voor haar te wachten tot deze de weg had overgestoken en koos ervoor dat fietspad en parkeerstrook het beste alternatief was. Toen ik de rijbaan reeds was overgestoken reed ze me vol in men flank aan. Bij de politie denken ze dat eerder dat bestuurder B in zijn recht gaat zijn omdat ik een manoevre uitvoerde. Wat denken jullie ervan? Mvg Maarten

Veel kans dat zij een boete krijgt voor het overschrijden van een volle lijn en jij in fout bent.
    Weet ook van zo een ongeval en daar was het elk het zijne.
    Hangt af van verschillende factoren.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

moeilijk geval

heeft voertuig B de volle witte lijn overschreden of niet?
      zoals ik het zie heeft voertuig B dan evengoed een maneuvre uitgevoerd

Dit zal een gevalletje rechtbank worden vrees ik. Als je denkt in je recht te zijn en je hebt rechtsbijstand dan zou ik toch zeker niet afgeven.
      De enigste fout die jij hebt gemaakt alsook de andere persoon die wou afslaan aan het kruispunt is dat jullie op een verkeerde manier gekruist zijn. Je had namelijk ACHTER elkaar moeten doorrijden ipv VOOR elkaar. Dit om net een geval als jouw ongeval te vermijden omdat je dan net het voertuig dat stoten gaat uithalen kunt zien aankomen en er ook gepast op kan reageren.
      www.peugeotforum.be

Comment

Daar begrijp ik dus niks van he, voor mij was de rijbaan vrij, tegenligger deed zelfs nog teken met lichten (niet dat dat ter zake doet) dat ik kon oversteken wat ik ook deed. En omdat iemand anders de verkeersregels aan zijn laars lapt, daardoor een gevaarlijke situatie creeërt en vervolgens ook nog een ongeval veroorzaakt zou ik degene zijn die in fout is... Eigelijk moeten ze de wet dan veranderen die zegt, voer je een manoevre uit en heb je een ongeval --> automatisch in fout want daar komt het nu wel op neer. Moet natuurlijk oordeel verzekering afwachten maar dit voorspelt weinig goeds...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          moeilijk geval

heeft voertuig B de volle witte lijn overschreden of niet?
          zoals ik het zie heeft voertuig B dan evengoed een maneuvre uitgevoerd

Dit zal een gevalletje rechtbank worden vrees ik. Als je denkt in je recht te zijn en je hebt rechtsbijstand dan zou ik toch zeker niet afgeven.
          De enigste fout die jij hebt gemaakt alsook de andere persoon die wou afslaan aan het kruispunt is dat jullie op een verkeerde manier gekruist zijn. Je had namelijk ACHTER elkaar moeten doorrijden ipv VOOR elkaar. Dit om net een geval als jouw ongeval te vermijden omdat je dan net het voertuig dat stoten gaat uithalen kunt zien aankomen en er ook gepast op kan reageren.
          eigelijk is dit een soort T-splitsing, oprit onderaan is een oprit van een winkel welke geen openbare weg is.

Comment

Is voertuig A gestopt om te verklaren dat voertuig B rechts inhaalde over de doorlopende streep en het fietspad? Indien ja dan maakt u waarschijnlijk een kans indien niet schat ik uw kans laag in.

En bent U aangereden ter hoogte van de rijbaan of ter hoogte van het fietspad/parkeerstrook? De plaats van het ongeluk zou uw verhaal kunnen ondersteunen natuurlijk...
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Dubbelpost... forum heeft weer kuren
              Last edited by 96gr; 04/04/2015, 21:27. Reden: dubbelpost

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                Is voertuig A gestopt om te verklaren dat voertuig B rechts inhaalde over de doorlopende streep en het fietspad? Indien ja dan maakt u waarschijnlijk een kans indien niet schat ik uw kans laag in.

En bent U aangereden ter hoogte van de rijbaan of ter hoogte van het fietspad/parkeerstrook? De plaats van het ongeluk zou uw verhaal kunnen ondersteunen natuurlijk...
                Voertuig A ben ik, voertuig midden heeft geen letter en voertuig B is achterste. Voertuig B heeft op schadeaangifte verklaard dat ze over het fietspad gereden is en heeft dit ondertekend. Middenste voertuig heeft geen verklaring afgelegd en is doorgereden. Ben aangereden toen ik de rijbaan al overgestoken was, maw op het fietspad en de parkeerstrook die op die plaats geen verkeersstrook meer is maar mijns inzien onderdeel van de baan die ik inreed.

Comment

Tja, dit zou wel straf zijn. Als ik ooit eens een nieuwe voorbumper nodig heb, zal ik ook zo eens enen in de flank rijden. Als een rechter jou ooit in je ongelijk zou willen stellen, moet je dat misschien eens aanhalen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Misschien een nuttig topic om er even bij te halen: http://www.autoforum.be/showthread.p...-een-kruispunt

Comment

Als voertuig B inderdaad verklaard heeft het middelste voertuig rechts te zijn voorbij gegaan over het fietspad dan maak je volgens mij wel een kans om dit ongeval in uw voordeel beslecht te zien worden... maar dit is maar mijn persoonlijke mening (dus geen zekerheid).

Comment

Dit topic in gedachten houdend, heb ik in principe de rijbaan op "de verkeerde" wijze overgestoken. Maar iedereen weet wel hoe dat gaat. Ik kom aangereden, middenste voertuig flikkert met lichten en bedoeld daarmee, steek jij over en dan kan ik ook oversteken. Oprit onderaan en straat bovenaan moeten zowiezo voorrang verlenen aan het verkeer op de hoofdbaan dus in principe een onfeilbaar systeem ware het niet dat er op zaterdagmiddag iemand 5 seconden vroeger in zijn zetel wou gaan liggen met alle gevolgen van dien.

Comment

Mijn mening?
                          Beide voertuigen die wilden afslaan, blijken dus in fout te zijn gegaan doordat ze het achterlangs kruisen niet toegepast hebben. Het tweede voertuig is evenwel doorgereden dus het feit dat deze ‘voorrang’ gaf door te flitsen kan niet in rekening worden gebracht. (moest dat er zelfs toe doen, wat ik betwijfel)
                          Wat misschien wel in rekening kan worden gebracht, is of het voertuig dat over het fietspad rechtdoor wou rijden een volle witte lijn heeft overschreden.
                          Toch zou het me verbazen, moest de topicstarter (volledig) in het recht worden gesteld. (sorry)
                          Dit zijn zo van die typische gevalletjes in de wetgeving die niet zo bekend zijn en waar het in de sterren staat geschreven dat het ooit wel eens fout kan lopen.

Comment

Ja lowe kan uw redenering volgen maar uiteindelijk staat voertuig a en voertuig midden beiden stil. Doorgaand verkeer is op dat moment voor alle wagens achter voertuig a en voertuig midden niet meer mogelijk. We geven en gunnen elkaar de ruimte om over te steken want dat is op dat moment de situatie die we beiden bereikt hebben, veilig oversteken VOOR elkaar zonder ons zorgen te maken over ander verkeer, achter elkaar draaien is mijns inziens technisch gezien niet mogelijk, voertuig a en midden moet dan beiden door een file je weg verder zetten en in principe je weg foreceren terwijl je daar geen recht op hebt want je moet voorrang verlenen aan tegemoet komend verkeer. En gewoon stil blijven staan tot in de eeuwigheid is ook geen optie he. Mijns insziens heeft voertuig a en midden correct en collegiaal gereden simpelweg omdat er geen andere oplossing (achter elkaar draaien) was want dan hadden we daar nu nog gestaan. Voertuig b rijd over volle witte lijn, fietspad en parkeerstrook (overtreding) en veroorzaakt ongeval door mij aan te rijden op het fietspad en het verlengde van de parkeerstrook= schuldig voor mij.

Comment

Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik mij wel kan inleven in uw situatie. Als je - zoals de wet voorschrijft - elkaar voorbijrijdt en dan wacht vooraleer links af te slaan, zal het kruispunt volledig vast staan omdat de voertuigen achter jullie hoogstwaarschijnlijk niet dat inzicht zullen hebben en lekker bumper aan bumper aansluiten zodat niemand nog een kant op kan. In zulke situaties gaat het nog wel goed met weinig verkeer (ruimte om eventueel te manoeuvreren) maar bij druk verkeer loopt het in de soep.

Comment

niet geheel juist wat je zegt

in een ideale wereld hadden jullie wel degelijk achter elkaar moeten kruisen en had het achteropliggend verkeer aan beide zijde jullie de ruimte moeten geven zodat je het kruispunt kon verlaten
                                Maar omdat niemand in belgië de wet kent en toepast kom je helaas tot deze situatie. De tegenpartij gaat haar fout ook niet willen toegeven en jij ook niet (moet je ook niet in mijn ogen) en dan komt het uiteindelijk tot een rechtzaak welke pas volgend jaar met wat geluk wordt uitgesproken. En tot dan (als je niet omnium verzekerd bent) kan je alles uit eigen zak betalen. Ook dat is belgië...
                                www.peugeotforum.be

Comment

Wat als voertuig B een fiets of bromfiets had geweest??

Denk dat een rechter eerder zo gaat redeneren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door suby555 Bekijk Berichten
                                    Wat als voertuig B een fiets of bromfiets had geweest??

Denk dat een rechter eerder zo gaat redeneren...

Klopt maar een fiets of bromfiets bevind zich dan al op het fietspad, daar waar ze thuishoren en had ik niks te zeggen, nu gaat het over een voertuig dat de rijbaan verlaat, ergens gaat rijden waar ze niet mag rijden en vervolgens een ongeval veroorzaakt waar ze niet thuishoort. Groot verschil

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      niet geheel juist wat je zegt

in een ideale wereld hadden jullie wel degelijk achter elkaar moeten kruisen en had het achteropliggend verkeer aan beide zijde jullie de ruimte moeten geven zodat je het kruispunt kon verlaten
                                      Maar omdat niemand in belgië de wet kent en toepast kom je helaas tot deze situatie. De tegenpartij gaat haar fout ook niet willen toegeven en jij ook niet (moet je ook niet in mijn ogen) en dan komt het uiteindelijk tot een rechtzaak welke pas volgend jaar met wat geluk wordt uitgesproken. En tot dan (als je niet omnium verzekerd bent) kan je alles uit eigen zak betalen. Ook dat is belgië...
                                      De tegenpartij heeft toegegeven op aanrijdingsformulier dat ze via het fietspad en langs rechts een wagen voorbijgestoken is, daar valt weinig meer over te discusieren. Waar ik mij zorgen is maak is dat de politie zegt dat ik diegene ben die het manoevre uitvoerde en dat mevrouw de tegenpartij enkel haar weg volgde, weliswaar via het fietspad. Politie mag zich daar niet over uitspreken maar mij leek het al zo klaar als een klontje dat ik diegene ben waar ze de schuldige vinger naar gaan wijzen. En in een ideale wereld MOET je inderdaad achter elkaar kruisen maar dit was gewoon NIET mogelijk omdat niemand je door die file heen gaat laten. En de wet zegt ook dat je een kruispunt niet mag blokkeren dus wat mij betreft zegt de wet: als je de wet niet kan naleven moet je er zelf maar een eigen interpretatie aan geven en dat heb ik en voertuig midden ook gedaan. Als alle anderen de wet hadden nageleefd (voor voertuig B was er volgens mij geen eigen interpretatie) was er geen ongeval gebeurd. Ah en btw, mijn voertuig is een half jaar uit volledige omnium dus ik kan (voorlopig en hopelijk niet definitief) alles uit eigen zak betalen, en tis een peirtotalleke want mijn wagen heeft slechts 3 wielen meer.
                                      Last edited by ; 04/04/2015, 23:46.

Comment

jij blokkeert het kruispunt op dat moment niet
                                        het is het achteropliggend verkeer dat de blokkering teweeg brengt: zij laten niet de ruimte die jullie beide nodig hebben om het verkeerspunt vrij te maken.

en de politie: als die echt het verkeersreglement moeten kennen voor hun werk dan zitten die in dezelfde les als de toekomstige rijschoolinstructeurs. De politie kan daar inderdaad niet over oordelen. Het voertuig B doet evengoed een zijwaardse beweging en moet daardoor ook met het andere verkeer rekening houden. Op dat moment was de bestuurder geen regelmatige bestuurder meer. Wat is een regelmatige bestuurder: hij/zij die zijn weg op een normale manier vervolgt zonder gehinderd te worden door hindernissen of voorrangsregels. Het feit van de hindernis (het andere voertuig dat wou afslaan) en die te ontwijken maken dat die geen regelmatige bestuurder meer is. Maar jij bent dat op dat moment ook niet meer. Dan geldt: wie maakte als eerste het maneuver? En dan zal het afhangen van je advocaat en hoe de rechter daar in meegaat, of er getuigen zijn, enzovoort enzovoort.
                                        www.peugeotforum.be

Comment

Working...
                                        X