Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ongeval

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Ik hoop dat je in je gelijk wordt gesteld. Anderzijds moet je nooit zomaar een advocaat geloven tenzij je 100% zeker bent van zijn referenties. Sommige advocaten hebben namelijk de neiging om zaken rooskleuriger voor te stellen dan ze zijn in de hoop om er langdurig geld uit te slaan. Ik zeg niet dat het in uw geval zo is maar neem niet zomaar alles voor waar aan.
    Ja tuurlijk weet ik wel, heb wel mijn research gedaan en bij een redelijk bekende (hier in de streek toch) advocaat langsgegaan die ook vervangend vrederechter is. Niets heb ik en meer kan ik krijgen. Maar ik blijf van het slechtste uitgaan. Het vervolg post ik wel maar zal nog wel even duren. Tot later.

Comment

Even mijn ervaring hier noteren: ik heb ooit een ongeval gehad waarbij ik een vrachtwagen heb aangereden die voor mij reed en eerst zijn rijvak had verlaten om vervolgens rechts in te slaan, dat terwijl ik gewoon op mijn rijvak bleef. Had ik die vrachtwagen rechts ingehaald over het fietspad, dan was ik in fout. Door op mijn rijvak te blijven, ben ik volledig in mijn recht verklaard. Conclusie: afwijken van je rijvak, kan serieus in je nadeel zijn, wat in dit geval de TS in zijn voordeel kan zijn.
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
        Even mijn ervaring hier noteren: ik heb ooit een ongeval gehad waarbij ik een vrachtwagen heb aangereden die voor mij reed en eerst zijn rijvak had verlaten om vervolgens rechts in te slaan, dat terwijl ik gewoon op mijn rijvak bleef. Had ik die vrachtwagen rechts ingehaald over het fietspad, dan was ik in fout. Door op mijn rijvak te blijven, ben ik volledig in mijn recht verklaard. Conclusie: afwijken van je rijvak, kan serieus in je nadeel zijn, wat in dit geval de TS in zijn voordeel kan zijn.
        vrachtwagen is nochtans uitzondering in verkeersreglement, mag al enige (deels) over linker rijvak uitwijken (als hij geen tegenliggers gaat hinderen) om rechts in te draaien
        wel moet hij zijn richtingsaanwijzers gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          vrachtwagen is nochtans uitzondering in verkeersreglement, mag al enige (deels) over linker rijvak uitwijken (als hij geen tegenliggers gaat hinderen) om rechts in te draaien

En hoe rond moet je eigenlijk zijn om een camion rechts in te halen die gaat afdraaien. Dat je dan nog in je recht kunt zijn, vind ik wel vreemd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
            Wanneer je met een lagere combinatie, en dat kan even goed een auto, bestelwagen of terreinwagen met lange aanhangwagen zijn, een kleine straat in moet zal je toch altijd wat naar links moeten uitwijken, anders haal je de bocht niet.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              En hoe rond moet je eigenlijk zijn om een camion rechts in te halen die gaat afdraaien. Dat je dan nog in je recht kunt zijn, vind ik wel vreemd.
              Streamline vermeld er niet bij of de vrachtwagen zijn richtingaanwijzers gebruikte.
              En als de vrachtwagen geen richtingaanwijzer gebruite, of misschien zelfs de linker (heb ik zelf al eens gezien) om dat toch naar rechts te gaan, dan kan ik nog begrijpen dat hij in zijn recht was.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Streamline vermeld er niet bij of de vrachtwagen zijn richtingaanwijzers gebruikte.
                En als de vrachtwagen geen richtingaanwijzer gebruite, of misschien zelfs de linker (heb ik zelf al eens gezien) om dat toch naar rechts te gaan, dan kan ik nog begrijpen dat hij in zijn recht was.
                Staat er inderdaad niet bij, maar zelfs als die naar links afslaat ga je daar toch niet rechts voorbij, nooit gehoord van uitzwenkende achterkant?
                En een vrachtwagen die naar links afslaat gaat echt niet op de linkerstrook gaan rijden he.

Dit er van uitgaande dat het op een steenweg gebeurd is natuurlijk, als het op een 2x2 gebeurt en die gaat zonder pinken naar links, kan ik het begrijpen, anders eigenlijk totaal niet.
                Last edited by |) ][ |V| ][; 02/08/2015, 16:44.

Comment

D'r staat inderdaad te weinig uitleg over wat er juist gebeurd is, dus kunnen we er niet echt iets over zeggen.

Comment

Voorbije dagen al die ongevallen op de autostrade...
                    Veel mensen zijn niet gewoon om in druk verkeer te rijden en gaan dan bij het minste panikeren of totaal verkeer reageren (geen remsporen bij dat ongeluk in St-Niklaas =>oekandana?)
                    Warm weer, jengelende kinderen, misschien ook vermoeid...gevaarlijke combinatie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
                      Voorbije dagen al die ongevallen op de autostrade...
                      Veel mensen zijn niet gewoon om in druk verkeer te rijden en gaan dan bij het minste panikeren of totaal verkeer reageren (geen remsporen bij dat ongeluk in St-Niklaas =>oekandana?)
                      Warm weer, jengelende kinderen, misschien ook vermoeid...gevaarlijke combinatie
                      Inderdaad zeer vreemd. Ongeval is rond 05:45h gebeurt. Dat wil zeggen dat die mensen rond 03:00h moeten zijn vertrokken. Voor de meesten toch een gat in de nacht na een werkweek.
                      Denk maar wat hardop, kinderen slapen op achterbank, medepassagier naast chauffeur ook, deze laatste dommelt ook in of zit wat op een GSM te tokkelen. (Wat ik betwijfel).
                      Heel erg wat die kinderen zijn overkomen. 😢

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

nou specifiek dit niet hoop je dan maar, vakantie en kinderen
                        maar onderschat het aantal wanhoopsdaden niet

Comment

We kennen de precieze omstandigheden niet, dus kunnen we eigenlijk ook niet oordelen.
                          Kan even goed een technisch probleem aan de wagen geweest zijn, tenzij dat al uitgesloten werd??

Comment

1 seconde afgeleid en je zit al 33 m verder aan120 km/h
                            beetje afwijken va uw rijbaan op dat moment is al een ideaal recept voor zulk een drama

het meisje van 12 zal het allemaal heel bewust hebben meegemaakt
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              We kennen de precieze omstandigheden niet, dus kunnen we eigenlijk ook niet oordelen.
                              Kan even goed een technisch probleem aan de wagen geweest zijn, tenzij dat al uitgesloten werd??
                              Zou kunnen maar ik denk het niet. Zal eerder puur aan nonchalance in combinatie met niet gewoon zijn van rijden op de snelweg en pure pech.

Comment

Kan allemaal.
                                Ik ben ook niet gewoon om te rijden op de snelweg, kom zelden op snelwegen.
                                Toch maakt het mij allemaal niks uit, opletten moet je overal wat voor weg het ook is.
                                In mei heb ik nog met een auto waar ik helemaal niet gewoon ben om mee te rijden in Frankrijk in de bergen gereden, en op de terugweg van Lyon tot Luxemburg, allemaal geen problemen mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  1 seconde afgeleid en je zit al 33 m verder aan120 km/h
                                  beetje afwijken va uw rijbaan op dat moment is al een ideaal recept voor zulk een drama

het meisje van 12 zal het allemaal heel bewust hebben meegemaakt
                                  Dat is het, denk ik maar denken is voor paarden

Comment

Hallo allemaal, lang geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben, simpelweg omdat er niets te melden viel. Maar vandaag zat de uitspraak van de rechtbank in de bus en ben over de gehele lijn in mijn recht gesteld en zal mij schade volledig vergoed krijgen + intresten. Van goed nieuws gesproken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinred Bekijk Berichten
                                      Hallo allemaal, lang geleden dat jullie iets van mij gehoord hebben, simpelweg omdat er niets te melden viel. Maar vandaag zat de uitspraak van de rechtbank in de bus en ben over de gehele lijn in mijn recht gesteld en zal mij schade volledig vergoed krijgen + intresten. Van goed nieuws gesproken!
                                      Dat is zéér goed nieuws voor je! En wat was de uitleg van de vrijspraak?
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dank je voor de update robinred, en goed voor jou dat je gelijk gekregen hebt!
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik zal vanavond het vonnis hier plaatsen. Ik ga wel eerst nog de namen etc onherkenbaar maken want dat is niet relevant.

Comment

Working...
                                          X