Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeren voor deze poort op straat (zie foto)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dat briefje is toch perfect te begrijpen. Die mens heeft daar een stuk grond en kan er geen toegang tot krijgen omdat iemand voor de toegangspoort parkeert. Parkeren voor iemand zijn poort, dat doe je toch niet?
    Als daar een huis stond met een oprit zou je daar toch ook niet parkeren? Wil je dan liever dat er een huis komt?

Hier zou de hele toestand illegaal zijn trouwens. Je voortuin vol steenslag gooien mag niet, niet-groene afsluitingen evenmin.
    2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

en wie steekt die briefjes dan onder uwe ruitenwisser als die eigenaar daar niet woont? is die daar dan toevallig gepasseerd?

Comment

En wat denk je dat er zou gebeuren mocht die eigenaar z'n aanhangwagen nodig hebben en jij staat daar voor de inrit geparkeerd? Juist die kan dan de politie bellen en die kunnen dan beslissen om jou te laten afslepen, je denkt toch niet dat de politie eerst zal controleren of die afsluiting vergund is. Zoals ik al aangaf in mijn eerste antwoord de afgeschuinde boorstenen doen vermoeden dat er een uitrit daar vergund is door het stadsbestuur.
        Je mag in feite nog van geluk spreken dat er enkel een briefje tussen de ruitenwisser stak met de vraag om niet meer voor de uitrit te parkeren, je had ook kunnen een boete krijgen (toevallig controlerende agent) of zelfs je wagen mogen gaan zoeken bij de takeldienst...
        Ik weet niet of jij daar in de buurt woont, of regelmatig komt bij iemand die daar woont maar ik zou mocht ik van jou zijn niet proberen om deze zaak te doen escaleren want zo beginnen burenvetes die jaren kunnen duren en die je het leven zuur kunnen maken...
        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Als het niet legaal is, die man daar maar zelden moet zijn en je wil er toch staan, leg dan gewoon een briefke aan op uw dashboard met uw GSM-nummer. Zo kan die man je bereiken als die daar ff moet zijn. Alle problemen opgelost, iedereen blij.
          Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Je mag de 2 zaken (parkeerverbod en vermeende bouwovertreding van zijn afsluiting/poort) niet door elkaar halen. Het 1 heeft niets met het ander te maken.
            Als die afsluiting of die poort nu vergund zijn of niet doet hier niets ter zake.
            Het is hoe dan ook ZIJN grond dus mag jij niet de toegang er naartoe beletten/blokkeren.
            2.0 JTDm

Comment

TS heeft het antwoord van de politie/gemeente, en het reglement is duidelijk.
              Er is geen huis, dus geen oprit, dus je mag daar parkeren langs de straat.
              Dergelijke bordjes tellen niet.

Als de eigenaar ooit wil bouwen, dan kan hij (indien nodig) tijdelijke parkeerverbod aanvragen zodat de aannemer kan werken. En als er dan een oprit is, dan mag je daar niet meer staan natuurlijk.

Case closed.

Comment

Djees... Waarom is het toch zo moeilijk om een beetje menselijk en wat meegaand te zijn
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Er is geen huis, dus geen oprit, dus je mag daar parkeren langs de straat.
                  Je mag niet parkeren voor een "inrij van eigendommen"; er moet dus geen huis staan. Ook voor de inrij van een wei (zelfs zonder stal ) mag je niet parkeren.

Wat een "inrij" juist is wordt in de wegcode niet gedefinieerd. Volgens het hof van Cassatie is het een naar uiterlijke kenmerken als inrij voorkomende en waarneembare inrit voor drie- of meerwielige voertuigen en is het werkelijk gebruik niet bepalend.

Hier gaat het duidelijk om een "inrij", en dus mag je ervoor niet parkeren.

Case closed?
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Bij mijn zus geldt er een recht van doorgang, mag je dus ook niet parkeren. Is een oude poort die naar een stukje grond gaat waarvoor men over haar eigendom moet. Word nooit gebruikt, maar toch mag je er niet staan. Dus zou niet weten waarom die man dat niet zou mogen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                      Je mag niet parkeren voor een "inrij van eigendommen"; er moet dus geen huis staan. Ook voor de inrij van een wei (zelfs zonder stal ) mag je niet parkeren.

Wat een "inrij" juist is wordt in de wegcode niet gedefinieerd. Volgens het hof van Cassatie is het een naar uiterlijke kenmerken als inrij voorkomende en waarneembare inrit voor drie- of meerwielige voertuigen en is het werkelijk gebruik niet bepalend.

Hier gaat het duidelijk om een "inrij", en dus mag je ervoor niet parkeren.

Case closed?
                      Inderdaad closed, je mag er staan!!!

Comment

nagel op de kop timmie!!
                        www.peugeotforum.be

Comment

Sommigen vragen goede raad, maar weten het antwoord zelf blijkbaar... Vraag me af wat het nut van raad vragen dan nog is. Heb eigenlijk geen idee of er een naam bestaat voor zulk gedrag. Jullie wel?

Comment

Ik herhaal, dienst bouwmisdrijven heeft niets te zeggen over de wetgeving rond parkeren. Stel dat ik de eigenaar van die grond ben,ik wil mijn remork ophalen maar ik kan er niet aan omdat er daar ne slimme geparkeerd staat, dan wordt die weggetakeld, simple as that.
                            2.0 JTDm

Comment

Hij is nog in staat om dienen mens aan te geven voor een bouwmisdrijf...

Comment

Gewoon voor die poort parkeren. Ik vind het straf dat iedereen het associale gedrag van die buur goedpraat.
                                BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Ik herhaal, dienst bouwmisdrijven heeft niets te zeggen over de wetgeving rond parkeren. Stel dat ik de eigenaar van die grond ben,ik wil mijn remork ophalen maar ik kan er niet aan omdat er daar ne slimme geparkeerd staat, dan wordt die weggetakeld, simple as that.
                                  Ik veronderstel stel dat TS ervanuitgaat dat met het oplossen van de bouwovertreding, de parkeerdiscussie meteen ook opgelost is.

De enige vraag die dan nog rest, is of je mag parkeren naast een open kavel of die vrij moet laten. Hierboven lees ik beide mogelijkheden, hoewel iemand hier toch rechtspraak citeert dus zou ik geneigd zijn dat te volgen.

Wat je in de stad ook vaak ziet, is dat men op zijn poort zo'n sticker plaatst, terwijl de garage volstaat met prul en er geen auto geeneens in kan. Of zelfs een oude houten poort met een te kleine garage voor een auto.
                                  Wat men dan doet is zich een parkeerplaats toe-eigenen, want dat is uiteraard de reden dat men het doet.
                                  Dan maakt men oneigenlijk gebruik van die parkeerverboden.

Men zou zo'n sticker alleen voor zijn poort mogen plaatsen vind ik, wanneer de garage effectief dient om een voertuig erin te stallen, en niet misbruiken om zich een eigen parkeerplaats in de straat toe te eigen voor zichzelf alleen. Dat is ook asociaal.
                                  Last edited by Vitus; 15/04/2015, 21:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Gewoon voor die poort parkeren. Ik vind het straf dat iedereen het associale gedrag van die buur goedpraat.
                                    Je moet het inderdaad iets genuanceerd en van 2 kanten bekijken.

Als die buur een verbodsbord plaatst om daar uiteindelijk nauwelijks te moeten zijn, dan is dat overdreven, zeker in een straat waar er frequent parkeerschaarste is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                      Ik veronderstel stel dat TS ervanuitgaat dat met het oplossen van de bouwovertreding, de parkeerdiscussie meteen ook opgelost is.

De enige vraag die dan nog rest, is of je mag parkeren naast een open kavel of die vrij moet laten. Hierboven lees ik beide mogelijkheden, hoewel iemand hier toch rechtspraak citeert dus zou ik geneigd zijn dat te volgen.

Wat je in de stad ook vaak ziet, is dat men op zijn poort zo'n sticker plaatst, terwijl de garage volstaat met prul en er geen auto geeneens in kan. Of zelfs een oude houten poort met een te kleine garage voor een auto.
                                      Wat men dan doet is zich een parkeerplaats toe-eigenen, want dat is uiteraard de reden dat men het doet.
                                      Dan maakt men oneigenlijk gebruik van die parkeerverboden.

Men zou zo'n sticker alleen voor zijn poort mogen plaatsen vind ik, wanneer de garage effectief dient om een voertuig erin te stallen, en niet misbruiken om zich een eigen parkeerplaats in de straat toe te eigen voor zichzelf alleen. Dat is ook asociaal.
                                      In Mechelen aan het vlietje weet ik zo een bordje hangen...
                                      probleem is, die hangt op een grote voordeur ( dubbele deur ) en eendert welke auto ie er binnen wil rijden gaat nog eerst 3 stijle treden omhoog moeten rijden...

Comment

(ik zat nog met het plan in mijn hoofd in de slaapkamer aan straatkant, de raam te vervangen door een melkglazen garagepoort dat ik plek heb voor de deur)

Comment

Working...
                                        X