Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Parkeren voor deze poort op straat (zie foto)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Parkeren voor deze poort op straat (zie foto)

De eigenaar van een bouwgrond heeft deze afgesloten met houten panelen. Hij heeft ook een poort gemaakt, met de afbeelding verboden te parkeren ervoor.

Voor deze bouwgrond is geen bouwvergunning uitgereikt.

Deze persoon woont niet in de straat. De bouwgrond wordt als tuin gebruikt van het huis links van de grond.

Vraag: Is dit wettelijk in orde? Heeft hij het "recht" om de parkeer plaats voor zijn bouwgrond (gedeelte poort) te claimen?

Soms is de parkeer druk hoog, en zaterdag en zondag heb ik voor die poort gestaan. Er was een briefje achter mijn ruitenwisser gestoken, gelieve niet meer hier te parkeren.

Kan ik daar wettelijk staan, of niet?
    Bijgevoegde Bestanden

Waarom zou je daar wettelijk mogen staan? Een inrit is een inrit of dit nu is om een garage te bereiken of niet doet niets ter zake, wat als die buur met een tractor op z'n grond wil bijvoorbeeld...

Artikel 25.1.3° van het KB van 1/12/1975 is daarin nogal duidelijk:

Artikel 25. Parkeerverbod

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :

...3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht.
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
      De eigenaar van een bouwgrond heeft deze afgesloten met houten panelen. Hij heeft ook een poort gemaakt, met de afbeelding verboden te parkeren ervoor.

Voor deze bouwgrond is geen bouwvergunning uitgereikt.

Deze persoon woont niet in de straat. De bouwgrond wordt als tuin gebruikt van het huis links van de grond.

Vraag: Is dit wettelijk in orde? Heeft hij het "recht" om de parkeer plaats voor zijn bouwgrond (gedeelte poort) te claimen?

Soms is de parkeer druk hoog, en zaterdag en zondag heb ik voor die poort gestaan. Er was een briefje achter mijn ruitenwisser gestoken, gelieve niet meer hier te parkeren.

Kan ik daar wettelijk staan, of niet?
      Ik denk dat het bordje met parkeerverbod helemaal geen waarde heeft.
      Anderzijds mag je ook nooit voor een inrit van een eigendom parkeren (poort, hekken, ....) tenzij dezelfde nummerplaat op de poort is aangebracht als op de geparkeerde wagen ervoor.
      Dus ik denk dat u daar niet mag staan (voor die inrit hé), en zelfs de eigenaar mag er zijne auto niet voor parkeren (is geen nummerplaat op poort).

Oei, ben te laat, zal rapper moeten leren typen
      Last edited by ; 13/04/2015, 22:02. Reden: te traag getypt

Comment

Dat niet-parkeren is volgens mij enkel en alleen bedoeld om zelf te kunnen parkeren voor de poort om zelf geen plaatske te moeten "zoeken" als de eigenaar bvb distels komt uittrekken oid of als hij met z'n wagen op zijn erf wil rijden .

Wegslepen zal vermoedelijk niet gebeuren , de politie moet dan vinden dat er echt "hinder" is....tenzij diene mens dus ni van zijne grond kan rijden moogt ge daar dus staan.

Ik zou niet weten waarom ze bvb aan u een boete zouden uitschrijven als de eigenaar wél voor die poort mag staan . Ge staat dan tenslotte op de openbare weg en als de eigenaar er mag staan dan mag iedereen er staan . ( tenzij de eigenaar dus niet van z'n erf kan rijden of de boer er met z'n tractor niet op kan omdat die in loondienst den hof komt ploegen.... )

Vraag het gewoon op het politieburo , die weten altijd iets meer dan wij...

Comment

Eigenlijk is mijn vraag, mag de eigenaar zijn bouwgrond zonder bouwvergunning voorzien van deze 'poort'. Ben akkoord dat je niet mag parkeren voor een poort, maar indien die poort illegaal zou zijn, dan moet deze verdwijnen.

Comment

En waarom zou dat hekken illegaal zijn? Als je kijkt naar de boordstenen zie je dat die verlaagd zijn ter hoogte van die poort, dat op zichzelf wijst zelfs al op een inrit... een inrit moet niet altijd afgesloten zijn door een poort of om het even wat denk maar aan de inrit van een parking bijvoorbeeld.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Ik zie niet waarom de eigenaar geen afsluiting met houten panelen zou mogen plaatsen, al dan niet met een poort.
              Was ik de gebruiker van de grond, ik had al lang de zone voor de afsluiting omgebouwd als parkeerplaatsen (dwars) en uitgerust met parkeerverbod-tekens met nummerplaten van mijn familie

Comment

daar mag je voor parkeren, net zoals een beklinkerde voortuin, als er geen auto's staan...bordje of niet

Comment

Heb naar ruimtelijke ordening gebeld. Afsluiting van meer dan een meter hoog mag niet zonder aanvraag. Ook de 'garage ingang is illegaal. Daar is ook een aanvraag voor nodig. Indien ik klacht indien bij :bouwmisdrijven@mechelen.be
                  moet de eigenaar de toestand regulariseren.... Parkeren voor die poort is toegestaan!

Wel straf dat ze zoveel lef hebben om een briefje onder mijn ruitenwisser te plaatsten...

Comment

Altijd moeilijk zo'n zaken.
                    Buren van schoonmoeder hebben ook hun hele voorkant verhard en parkeerplaatsen van gemaakt - met natuurlijk de bijhorende bordjes. Als het bij hun dus druk is staat het bij hun en bij schoonmoeder voor't huis bomvol.
                    Als er bij ons echter 3 mensen langskomen is er natuurlijk geen plaats. Vervelende situatie, moest 't bij mij zijn zou't niet waar zijn maar schoonmoeder durft niks te zeggen.

Comment

Heb naar ruimtelijke ordening gebeld. Afsluiting van meer dan een meter hoog mag niet zonder aanvraag. Ook de 'garage ingang is illegaal. Daar is ook een aanvraag voor nodig. Indien ik klacht indien bij :bouwmisdrijven@mechelen.be
                      moet de eigenaar de toestand regulariseren.... Parkeren voor die poort is toegestaan!

Wel straf dat ze zoveel lef hebben om een briefje onder mijn ruitenwisser te plaatsten...

Is het niet de bedoeling van die buur om op die oprit (dat grind) te kunnen staan, eerder dan een garageplaats op zijn grond te kunnen bereiken?

Als er wagens langs die boordsteen op straat staan, dan kan hij wel niet op dat grind staan.

Comment

Nee, wil gewoon op "zijn" bouwgrond vb een aanhangwagen zetten. De eigenaar woont niet Mechelen.

Comment

Als ik zie hoeveel eigendommen uitgerust zijn met dergelijke panelen, zal de toelating wel gemakkelijk toegekend worden. Er zijn duizenden giede redenen, van verhinderen van sluitstorten tot verhoging van de veiligheid van de aangelanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Als ik zie hoeveel eigendommen uitgerust zijn met dergelijke panelen, zal de toelating wel gemakkelijk toegekend worden. Er zijn duizenden giede redenen, van verhinderen van sluitstorten tot verhoging van de veiligheid van de aangelanden
                            Met die afsluiting heb ik geen probleem, alleen met het onwettig claimen van de parkeer ruimte voor de poort. Ben de enige die er durft parkeren.

Comment

Met die afsluiting heb ik geen probleem, alleen met het onwettig claimen van de parkeer ruimte voor de poort. Ben de enige die er durft parkeren.
                              Kunt ge met die mens niet afspreken dat hij ff bij u komt bellen als gij daar staat. Als die daar niet vaak komt lijkt mij dat geen onoverkomelijk probleem.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                Kunt ge met die mens niet afspreken dat hij ff bij u komt bellen als gij daar staat. Als die daar niet vaak komt lijkt mij dat geen onoverkomelijk probleem.
                                Dat is op zich een zeer redelijke oplossing, MAAR wanneer de buurt ziet dat TS er op geregelde tijdstippen staat, gaan ze ervanuit dat dit een reguliere plaats, en je er dus kan parkeren, waardoor zij of anderen aan wie zij die meedelen dit ook gaan doen, volk waarvan die eigenaar uiteraardn niet het nummer heeft, en hij dus weer evenver staat..

Waarmee ik niet zeg dat zijn verbodssticker in elk geval rechtmatig is. Denk dat je die dingen niet onrechtmatig mag gebruiken, dwz zo'n sticker enkel tot wegslepen kan leiden wanneer het effectief de doorgang tot die grond verhindert (en niet louter dient om zich een eigen parkeerplaats voor de poort toe te eigenen).

Als die eigenaar echter, al is het maar en toe, met een voertuig zich op die grond moet kunnen begeven, dan denk ik wel dat die sticker geoorloofd is, want als daar wagens voor staan dan wordt hij hierin belemmerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                  Dat is op zich een zeer redelijke oplossing, MAAR wanneer de buurt ziet dat TS er op geregelde tijdstippen staat, gaan ze ervanuit dat dit een reguliere plaats, en je er dus kan parkeren, waardoor zij of anderen aan wie zij die meedelen dit ook gaan doen, volk waarvan die eigenaar uiteraardn niet het nummer heeft, en hij dus weer evenver staat..

Waarmee ik niet zeg dat zijn verbodssticker in elk geval rechtmatig is. Denk dat je die dingen niet onrechtmatig mag gebruiken, dwz zo'n sticker enkel tot wegslepen kan leiden wanneer het effectief de doorgang tot die grond verhindert (en niet louter dient om zich een eigen parkeerplaats voor de poort toe te eigenen).

Als die eigenaar echter, al is het maar en toe, met een voertuig zich op die grond moet kunnen begeven, dan denk ik wel dat die sticker geoorloofd is, want als daar wagens voor staan dan wordt hij hierin belemmerd.
                                  Je snap het niet: illegale constructie , de eigenaar vd grond heeft geen rechten op een ingang. Iedereen moet zich aan de regels houden . Punt uit.

Comment

Je snap het niet: illegale constructie , de eigenaar vd grond heeft geen rechten op een ingang. Iedereen moet zich aan de regels houden . Punt uit.
                                    Mijn redenering staat volledig los van de discussie om die omheining.

Ook als die omheining er niet staat, moet hij in principe zijn grond nog kunnen bereiken vanop de straat (het is geen dichtgebouwde kavel), en dat is niet mogelijk als daar auto's aan de borduren staan.

Hij heeft het recht om te allen tijde zich op die grond te kunnen begeven.

Comment

als je het dan toch zo goed weet, waarom kom je ons dan om antwoorden vragen?

Comment

En zo ontstaan stomme burenruzies. Da's gelijk de flikken bellen omdat een buur een beetje snoeiafval verbrandt... gewoon omdat het niet mag. Verzuurde maatschappij vind ik het. Alleen de situatie al nodigt niet uit op op die man zijn eigendom te gaan staan.

Comment

Working...
                                        X