Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Gewoon een quote van een angstige buurtbewoner. Bij elk groot project zijn er in eerste instantie altijd tegenstanders.
Ikea heeft een ballonnetje opgelaten. Dat die vestiging er zou komen, is bijlange nog niet zeker. Het is wel plausibel want de stad zal hen waarschijnlijk weinig in de weg leggen.
De bewoning aan de Noorderlaan = Luchtbal. Een vrij dode buurt, inderdaad, vooral door de zeer hoge concentratie aan mensen met een ‘sociaal profiel’. Dit is geen interessant cliënteel voor potentiële middenstanders.
Het gevolg is een zogenaamde slaapwijk.
Deze parking is gericht op lang parkeren en functioneert a.d.h.v. nummerplaatherkenning waardoor slagbomen onnodig zijn.
Er geldt één tarief: 3,80 €, ongeacht de tijdsduur en met een maximum van 24 uur.
Er is plaats voor 314 wagens.
Werkwijze:
- Parkeer de wagen
- Voer je kenteken in aan de betaalautomaat en reken meteen af
- Het kenteken wordt beveiligd opgeslagen en na het verlaten van de parking automatisch gewist
- Betaal je te weinig of helemaal niet, wordt er automatisch een boete van 30 € opgestuurd
Heraanleg Tunnelplaats en Ankerrui (zijdelings gelieerd aan Project Noorderlijn)
De aansluiting van de Waaslandtunnel op de Italiëlei is een belangrijk kruispunt op de noordelijke Leien. Samen met de heraanleg van de Leien, na de zomer van 2017, wordt ook de Tunnelplaats en de Ankerrui heraangelegd.
Projectgebied
Impressie Tunnelplaats met rechts de Italiëlei
Impressie Ankerrui, tunnelmond en kruispunt Hessenplein
Is eigenlijk wel nodig die heraanleg. Momenteel is het daar nogal ingewikkeld en onlogisch. Grappig dat ze ter hoogte van de tunnelmond een soort van ruimte met zitelementen voorzien om gezellig wat te relaxen.
Samen even uitblazen, wat fijn stof en NOx inhaleren en dan weer verdergaan!
Grappig dat ze ter hoogte van de tunnelmond een soort van ruimte met zitelementen voorzien om gezellig wat te relaxen.
Samen even uitblazen, wat fijn stof en NOx inhaleren en dan weer verdergaan!
Als ze daar eens een razzia houden vangt men gegarandeerd meer dan een handvol illegalen en zwartwerkers dan dat ze kunnen vermoeden.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Werken vorderen blijkbaar goed.
Klik hier voor een fotoreeks van de huidige stand van zaken.
Het gaat inderdaad snel bij "de lijn". Ook aan de Ekerse steenweg krijgt de keerlus vormen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Op de website van Gazet van Antwerpen lees je op elk moment het laatste nieuws uit Antwerpen. Ook binnen- en buitenlands nieuws, economie, media & cultuur en sport komen uitgebreid aan bod.
Ja, want dat zal de 'problemen' natuurlijk snel en efficiënt oplossen...
Noorderlaan gaat van 2x3 naar 2x2 met afslagstoken waar nodig, gecombineerd met een parallelweg om de bedrijven te ontsluiten.
2x4 is eigenlijk een foute voorstelling van de werkelijkheid want die vierde rijstrook was een busstrook.
Ik denk trouwens niet dat 2x3 zoveel verschil zou uitmaken want uiteindelijk komen al die wegvakken op een kruispunt uit dat die stroom moet kunnen afhandelen.
De Leien en de Singel bijvoorbeeld zijn ook 2x2 en dat gaat naar mijn mening redelijk goed.
Het enige punt dat ik wel kan begrijpen, is het feit dat er een nieuwe Ikea komt die ongetwijfeld extra verkeer zal aanzuigen.
denk dat dit ingegeven is met het feit dat de nieuwe ikea er komt
...en ze hebben nu al gelijk, de handelaars over het feit dat als je wil terugkeren aan de ikea/ kazerne of aan de metropolis, dit nu al enorm veel tijd in beslag neemt en de mensen zeker voor zoiets als een carwash gaan wegblijven
...als ze de afslagstroken maar lang genoeg maken !
denk dat dit ingegeven is met het feit dat de nieuwe ikea er komt
...en ze hebben nu al gelijk, de handelaars over het feit dat als je wil terugkeren aan de ikea/ kazerne of aan de metropolis, dit nu al enorm veel tijd in beslag neemt en de mensen zeker voor zoiets als een carwash gaan wegblijven
...als ze de afslagstroken maar lang genoeg maken !
De mensen zullen niet helemaal tot aan kruispunt Kinepolis of kruispunt Ekersesteenweg moeten rijden om eventueel terug te draaien want er komen drie doorsteken op het traject
Ik hoop natuurlijk wel dat er geen terugkeerverbod komt
Comment