Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Project Noorderlijn (A'pen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Project Noorderlijn (A'pen)

Oorspronkelijk geplaatst door Löwe Bekijk Berichten
    Mexicobruggen worden aangepast. Eentje voor de auto's en eentje voor de trams. Er komt een keerlus aan het havenhuis.
    Ha mooi, tot aan het nieuwe havenhuis dan.
    Mja, lijkt mij doenbaar en vooral nuttig voor de HZS.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Wat mij hier opvalt: op het groot kruispunt op de Rooseveltplaats krijgen auto's enkel de keuze: rechtdoor of rechtsaf.
      Linksaf blijkt niet meer wenselijk, maar hoe ze dat gaan afdwingen...?
      Ook vanaf Rooseveltplaats de Leien oversteken richting Kipdorp blijkt ook uitgesloten. Enige mogelijkheid is rechtsaf de Leien op.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Taxi's staan nu inderdaad voor het atheneum maar van het gebouw weg, dus tegen de rijweg aan waar nu op de foto niets/ wandelruimte is.
        Die zwarte strook op het plannetje zal wel de taxiplaats worden?

Comment

Wat mij hier opvalt: op het groot kruispunt op de Rooseveltplaats krijgen auto's enkel de keuze: rechtdoor of rechtsaf.
          Linksaf blijkt niet meer wenselijk, maar hoe ze dat gaan afdwingen...?
          Ook vanaf Rooseveltplaats de Leien oversteken richting Kipdorp blijkt ook uitgesloten. Enige mogelijkheid is rechtsaf de Leien op.
          Tja veilige kruispunten en links afslaan gaan niet samen hé. (Toch niet in België). 😁😉

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Die zwarte strook op het plannetje zal wel de taxiplaats worden?
            Dat belooft als ze die grote zwarte plek voor taxi's gaan voorzien. Taxi-chauffeurs en discipline gaat ook al moeilijk samen. 😁😁

Comment

Dat belooft als ze die grote zwarte plek voor taxi's gaan voorzien. Taxi-chauffeurs en discipline gaat ook al moeilijk samen. 
              Enkel die zwarte strook he, niet dat volledige vak voor het atheneum. Volgens mij ongeveer hetzelfde als de huidige situatie.
              Of dat momenteel goed werkt, weet ik niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                ...met voldoende afslagstroken...komt op hetzelfde neer

zal wrs 50 per uur worden ?
                Die 50 km/u zit er volgens mij dik in. Er gaan al langer stemmen op om van 70 naar 50 te gaan dus ik denk dat ze het niet zullen nalaten dat te veranderen na de werken. (al vind ik er concreet niks over terug)
                De Noorderlaan voor auto's wordt zo wat naar voorbeeld van de Leien aangelegd. 2x2 rijstroken met extra afslagstroken aan de kruispunten. Vermits de Leien ook 50 zijn...

Comment

als ik in een groene golf 50 kan ben ik sneller thuis als nu

Comment

als ik in een groene golf 50 kan ben ik sneller thuis als nu
                    Dat is weer een ander verhaal, waar zitten ze nu met hun supercomputer die de verkeerslichten in de stad beter op elkaar ging afstemmen...
                    In 2012 aangekondigd en in 2014 had het in orde moeten zijn.

Correctie: blijkbaar verlaat naar 2017. Ik ben benieuwd: 20 miljoen € moet dat gaan kosten om de verkeerslichten beter te regelen.
                    Ze zouden eraan beginnen eind 2014? Wel...
                    Last edited by Löwe; 17/04/2015, 21:02.

Comment

zoals ze met ons voeten hebben gespeeld de laatste jaren hoop ik dat dat een experiment was op hoe goed het nu gaat worden

Comment

Dat is weer een ander verhaal, waar zitten ze nu met hun supercomputer die de verkeerslichten in de stad beter op elkaar ging afstemmen...
                        In 2012 aangekondigd en in 2014 had het in orde moeten zijn.

Correctie: blijkbaar verlaat naar 2017. Ik ben benieuwd: 20 miljoen € moet dat gaan kosten om de verkeerslichten beter te regelen.
                        Ze zouden eraan beginnen eind 2014? Wel...
                        Alles wordt beter in/vanaf 2025...

Comment

ja, als alle bedrijven uit de haven zijn weggepest zal het wel beteren

Comment

Er blijkt eindelijk schot in de zaak te komen...

De volgende stap in het ambitieuze project Noorderlijn is gezet. Op 19/11/2015 werd het contract met TramContractors NV ondertekend. Dit contract legt naast de technische en financiële bepalingen ook de timing en fasering van de werken vast.

In maart 2016 start de aannemer met de heraanleg van de Frankrijklei, de aanleg van de open helling voor de tram en parking onder het toekomstige nieuwe Operaplein en de toekomstige toegang tot de ondergrondse metro en parking op de kop van de De Keyserlei. Ook starten de werken aan de trambusbaan op de Noorderlaan.

In mei 2016 start de heraanleg van de Rijnkaai,. In augustus starten de werken aan de Londenbrug waardoor deze niet meer bruikbaar is voor het autoverkeer. In september volgt dan de aanleg van de tramsporen op de Londen-Amsterdamstraat.

In juni 2017 starten de werken aan het Operaplein, hierdoor worden de Leien onderbroken tussen de Maria-Theresialei en de Violierstraat. Ook de eerste werken aan de Italiëlei gaan dan van start. Tram 7 kan dan al gebruikmaken van de nieuwe aangelegde Rijnkaai en het keerpunt in de Amsterdam- en de Bataviastraat. Ook op de Noorderlaan rijdt dan tram 6 van de park-and-ride Havana via de Groenendaallaan naar het centrum van de stad.

Tegen de zomer van 2018 is het Operaplein bovengronds klaar. Begin 2019 kan de nieuwe tram 1 doorrijden op de Noorderleien, langs Spoor Noord en de Kempenstraat, tot aan het eindpunt Havana op Luchtbal. Tegen de zomer van 2019 kan ook het autoverkeer onder het nieuwe Operaplein door.

Vandaag zijn er al voorbereidende nutswerken gestart op de Rijnkaai, in de universiteitsbuurt en op de Frankrijklei.
                            noorderlijn.be

Comment

Comment

Snap dus nog altijd niet waarom ze de Noorderlaan 2-vaks maken. Gaat problemen geven.

Comment

das in feite nu ookl...links is om terug te draaien, en rechts is busbaan, netto blijven er 2 over en er zullen afslagstroken wel komen zeker

Comment

das in feite nu ookl...links is om terug te draaien, en rechts is busbaan, netto blijven er 2 over en er zullen afslagstroken wel komen zeker
                                    Ik hoop het.. Benieuwd hoe dat op de kruispunten gaat zijn.

Edit: yes, op vorige pagina op de foto's staat het. Ben benieuwd
                                    Last edited by nickotje; 03/03/2016, 21:46.

Comment

Het zal ook al iets moeilijker worden om door de vitrine van cafe Luchtbal te vliegen...

Iets te laat maaar ->

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        http://atv.be/nieuws/440-bomen-omgez...ampaign=buffer

Snap dus nog altijd niet waarom ze de Noorderlaan 2-vaks maken. Gaat problemen geven.
                                        Wat een melige monoloog in die link zeg. ATV heeft jammer genoeg een ongeïnformeerde buurtbewoner gevonden die niet weet dat de heraanleg onmogelijk is zonder het rooien van die bomen. (ze bleken in grote mate ziek te zijn) Hij weet waarschijnlijk ook niet dat er evenveel bomen terug aangeplant worden, die weliswaar tijd zullen behoeven om uit te groeien tot een deftig formaat.

De Noorderlaan krijgt inderdaad twee rijstroken in elke richting maar met extra afslagstroken aan de kruispunten en waar nodig.
                                        Aan het kruispunt Kinepolis komen er - in de richting van A'pen - vijf rijstroken: Twee richting centrum, twee richting Ring en eentje richting Beerens.

Comment

Kruispunt Kinepolis zoals het nu dus is, merci voor de info!
                                          Wel benieuwd hoe het er gaat uitzien werd tijd dat ze het eens vernieuwden.

Comment

Working...
                                          X