Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Caravan (+750kg) trekken met firmawagen: verzekering BA?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Caravan (+750kg) trekken met firmawagen: verzekering BA?

Hallo iedereen,

Ik heb een firmawagen, geleased bij KBC Autolease & ook daar verzekerd.

Nu wil ik in de zomer onze caravan gaan trekken, geremd MTM 1300kg. De wagen heeft trekhaak, is gekeurd tot 1800kg geremd, en de caravan is gekeurd & heeft eigen Q-plaat.

Nu mijn vraag: moet ik een aparte groene kaart voor die caravan hebben? (voor alle duidelijkheid: ik wil gewoon een BA-verzekering, geen omnium of zo. Enkel verzekert zodat ik in orde ben tijdens het rijden).

Want ik bel naar KBC, en daar zeggen ze mij dat ze alles tot geheel onder de 3500kg verzekeren in de polis. En daarmee is volgens hen de kous af. Ik denk echter dat ik toch een aparte groene kaart moet kunnen verleggen?

Wie weet er hier meer over?

Inderdaad aparte groene kaart aanvragen voor je caravan. Dat kost hen geen moeite.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
      Inderdaad aparte groene kaart aanvragen voor je caravan. Dat kost hen geen moeite.
      Ik vind dat toch straf, in die zin: ik bel naar KBC & ze zeggen mij: nee, geen kaart nodig, zit in de verzekering.

Als ik tegengehouden wordt voor controle, moet ik toch groene kaart kunnen voorleggen?

Comment

Het zal meeverzekerd zijn in de polis. Maar mijnheer de agent zal inderdaad een groene kaart eisen.

terugbellen en zeggen dat je tegen morgenmiddag een geldige groene kaart moet voorleggen aan de politie
        omdat je gisterenavond controle hebt gehad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
          Het zal meeverzekerd zijn in de polis. Maar mijnheer de agent zal inderdaad een groene kaart eisen.

terugbellen en zeggen dat je tegen morgenmiddag een geldige groene kaart moet voorleggen aan de politie
          omdat je gisterenavond controle hebt gehad
          bedankt voor de duidelijke uitleg

Comment

Dit lijk een never-ending story te worden: KBC auto lease zegt dat mijn leasewagen + aanhanger tot max gewicht van 3500kg verzekerd is in de polis. Echter, ze zeggen dat ik verplicht een aparte caravanverzekering dien te nemen. Die aparte verzekering zorgt dat voor een groene kaart. Ze zeggen enkel op die manier ik mij in orde kan stellen.

Klopt dit?

Ik wil enkel mijn caravan verzekeren in getrokken toestand, aparte verzekering voor als ze stilstaat is voor mij niet nodig.

Comment

Ik e ook een caravan. Ik heb groene kaart voor de auto en een groene kaart voor de caravan. Caravan laat ik verzekeren voor 6 maand. Denk dat het niet mogelijk is om hem enkel te laten verzekeren als hij getrokken word. Caravan verzekering is niet zo duur.
              Mazda 6 Sportbreak 2.0 CDVI Active Sunlight Silver + afneembare trekhaak van 2010 tot 1015
              Mazda 6 Sportbrak 2.2 Skyactive D 150pk Active Meteor Gray Mica + Comfort Pack en afneembare trekhaak

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mister lee Bekijk Berichten
                Ik e ook een caravan. Ik heb groene kaart voor de auto en een groene kaart voor de caravan. Caravan laat ik verzekeren voor 6 maand. Denk dat het niet mogelijk is om hem enkel te laten verzekeren als hij getrokken word. Caravan verzekering is niet zo duur.
                Bedankt voor deze info! Dit is weer nieuwe informatie voor mij

Waar laat jij de caravan dan verzekeren? En over welk bedrag spreken we dan? (mag eventueel altijd in PM indien je hier niet wil posten)

Comment

vind dat hier toch rare dinges.
                  bij aanhangers tot 750kg mag je duplicaatnrplaten van je auto op de aanhanger zetten en valt die onder de autoverzekering.
                  een aanhanger boven de 750kg is apart gekeurd, heeft een aparte nr plaat en die nr plaat heeft een eigen verzekering.

ik denk dat kbc bedoelt dat je auto + aanhanger (van 750kg) standaard in je autoverzekering tot 3.5ton zitten (B rijbewijs is 3.5ton max).
                  is je auto 1000kg, dan ga je met aanhanger tot 1750kg, is je auto 2750kg, dan is het totaal 3500kg en dat blijft allemaal in de autoverzekering

Comment

Working...
                  X