Oorspronkelijk geplaatst door p13
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenik stel voor dat je vlug een takelbedrijf begint in Ninove en je kaartjes gaat afgeven bij de Polies ;-)
op één weekend kan je rijk zijn :o
"oe, gij laat die mannen uwen auto zomaar in beslagnemen jong, da zou ik niet doen zenne..."
allé, ninove heeft erdan wel een 2de evenement bij. het VW treffen in heel de stad (veel kevers) en vanaf 2015 de tuningmeeting bij de polies...
GRATIS toegang
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEchte tjoeningboys zijn dan ook dikwijls niet de slimste van de klas...
Comment
-
Ik zou graag ter plaatse alles gaan filmen met mijn dashcam ter uw aller entertainment, maar ik wil niet verzuurd overkomen. Tzal dus bij een mondeling rapport van onze reporter-te-velde fcapri blijven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtendas niet vandoen, ze passeren met hunnen stoet aan de politie. kunnen ze die direct de parking oprijden en de sleutels afgeven. misschien eens met de fiets naar daar rijden dan en wa gaan stoken .
"oe, gij laat die mannen uwen auto zomaar in beslagnemen jong, da zou ik niet doen zenne..."
allé, ninove heeft erdan wel een 2de evenement bij. het VW treffen in heel de stad (veel kevers) en vanaf 2015 de tuningmeeting bij de polies...
GRATIS toegang
ze hebben de hersenen vervangen door ne dikke uitlaat (=grote mond)“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichtengaan stoken met de velo
Comment
-
Afgelopen zondag was het in Zolder ook weer dik prijs. Het tjoeningevenement racewars op het circiuit en de politie was al vroeg aan het controleren. Eerst de lokale flitstoestellen op de E3143 en E314 boven gehaald en dan 1 kilometer voor het evenement nog enkele tientallen tjoeningwagens opzij geplukt. Weet iemand het juiste aantal van wagens die getakeld zijn? Ik heb gisteren het getal 27 gehoord maar dat is volgens mij wel overdreven? Alhoewel op pakweg 400 wagens zou dat dan nog heel goed meevallen
Ik kan maar een ding toejuichen: meer, veel meer controle op wagens hun boorddocumenten en vooral niet conforme zaken betreft tuning onderdelen. En ja ook chiptuning maar dat is niet zo eenvoudig te controleren. Een gechipte wagen is niet correct verzekerd en niet in orde met zijn boorddocumenten dus bijgevolg illegaal op de weg = verbeurd verklaren of minstens in beslag nemen + politierechtbank.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHahaha, zalig dit gaan stoken met de velo
kan misschien wat oude velos verkopen. hebben er thuis denk ik nog staan van bij de polies in ninove (die doen regelmatig nen uitverkoop van da spul)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichtenen dat allemaal op een speedster. Zalig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenAfgelopen zondag was het in Zolder ook weer dik prijs. Het tjoeningevenement racewars op het circiuit en de politie was al vroeg aan het controleren. Eerst de lokale flitstoestellen op de E3143 en E314 boven gehaald en dan 1 kilometer voor het evenement nog enkele tientallen tjoeningwagens opzij geplukt. Weet iemand het juiste aantal van wagens die getakeld zijn? Ik heb gisteren het getal 27 gehoord maar dat is volgens mij wel overdreven? Alhoewel op pakweg 400 wagens zou dat dan nog heel goed meevallen
Ik kan maar een ding toejuichen: meer, veel meer controle op wagens hun boorddocumenten en vooral niet conforme zaken betreft tuning onderdelen. En ja ook chiptuning maar dat is niet zo eenvoudig te controleren. Een gechipte wagen is niet correct verzekerd en niet in orde met zijn boorddocumenten dus bijgevolg illegaal op de weg = verbeurd verklaren of minstens in beslag nemen + politierechtbank.
Kunt ge een ander niks gunnen ofzo? Zure mens.
Moest de wet voorzien zijn op het tunen van autos, dan zouden ze in orde zijn, net zoals dat in het buitenland gebeurt.
Tis niet omdat gij dat graag zou hebben dat ze iedereen den bak ik draaien, dat dat dan ook daadwerkelijk zo moet zijn.
Hebt gij er last van ofzo dat er iemand 10 of 100 pk meer heeft in zijn auto? Is u piemelke zo klein?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMoest ik nu zo'n racemachine van ne moto hebben zou'k elke nacht voorbij het polieskantoor rijden in extreem hoge toeren, kwestie van ze een beetje op te warmen tegen de tiende mei.
Of met ne dikken M strepen trekken voor hun deur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMoest ik nu zo'n racemachine van ne moto hebben zou'k elke nacht voorbij het polieskantoor rijden in extreem hoge toeren, kwestie van ze een beetje op te warmen tegen de tiende mei.
Of met ne dikken M strepen trekken voor hun deur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenIk snap niet wat uw probleem is.
Moest de wet voorzien zijn op het tunen van autos, dan zouden ze in orde zijn, net zoals dat in het buitenland gebeurt.
Tis niet omdat gij dat graag zou hebben dat ze iedereen den bak ik draaien, dat dat dan ook daadwerkelijk zo moet zijn.
Hebt gij er last van ofzo dat er iemand 10 of 100 pk meer heeft in zijn auto? Is u piemelke zo klein?
Nu ben je nog teveel afhankelijk van de keurder van de dag. Alhoewel ik al een paar jaar ondervind dat er ook goeie zijn. Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren. Er zijn ook - meestal jongere generatie - keurders die met plezier een speciale wagen keuren. En dan niet om hem af te breken, maar gewoon uit passie en interesse.
En dan die tuningwet. In 2004 is er een enorme kans gemist om een goede en consequente wet op te stellen Ik vind eigenlijk dat je nauwelijks kan stellen dat er een wet is.
Of die kans er nu nog gaat komen hangt in eerste instantie af van dhr Weyts maar ook van de andere partijen die aan 1 zeel moeten trekken ( autohandel, importeurs, tuners) en een opbouwende discussie moeten aangaan in plaats van een stellingenoorlog te gaan uitvechten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenJa, inderdaad. Langs de ene kant is het wel in ieders voordeel dat de "onveilige" wagens eruit gaan, maar dan moet de autokeuring wel veel beter en veel consequenter worden.
Nu ben je nog teveel afhankelijk van de keurder van de dag. Alhoewel ik al een paar jaar ondervind dat er ook goeie zijn. Je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren. Er zijn ook - meestal jongere generatie - keurders die met plezier een speciale wagen keuren. En dan niet om hem af te breken, maar gewoon uit passie en interesse.
En dan die tuningwet. In 2004 is er een enorme kans gemist om een goede en consequente wet op te stellen Ik vind eigenlijk dat je nauwelijks kan stellen dat er een wet is.
Of die kans er nu nog gaat komen hangt in eerste instantie af van dhr Weyts maar ook van de andere partijen die aan 1 zeel moeten trekken ( autohandel, importeurs, tuners) en een opbouwende discussie moeten aangaan in plaats van een stellingenoorlog te gaan uitvechten.
Of een wagen nu 10, 100 of 1000 pk heeft is van weinig belang. Als het veilig is is het veilig.
Maar al te graag liggen de mensen maar met hun vingers te wijzen. Als iemand zijn auto tuned, dan is het gegarandeerd onveilig en rijdt die gegarandeerd te snel.
Gelukkig spreek ik mij niet uit over mensen die naar de kerk gaan ...
1000 euro voor een bijzondere keuring (zoals in nederland) is absoluut aanvaardbaar. Als je een auto deftig aanpakt is dat maar een fractie van een budget, en moet je dat er maar mee in calculeren. Absoluut geen enkel probleem mee. Ik geef die man met plezier 1000 euro om eens te gaan sjezen op een circuit met mijn auto.
Wat niet aanvaardbaar is is de constante afgunst en afkeur van jan modaal. Tis hier altijd van dat. Zelfstandingen = profiteurs, tuners = sjonnies, motorrijders = gekken, etc etc ...
sorry voor de rant, maar ik vind dat het tijd is dat er is iets aan gedaan wordt.
Aanvaard het CE keurmerk, en het TUV keurmerk (neen goca vzw, ge zijt niet zo belangrijk dat ze voor u een keurmerk gaan respecteren). Laat de garages het doen, laat een ingenieur komen, en bekijk de ombouw objectief, niet vanuit een "dit ken ik niet, dus het is onveilig" - standpunt (zoals de doorsnee belg het dus doet).
Comment
-
Agenten zijn ook maar mensen (en velen zijn zelf autoliefhebber), maar er zijn grenzen. Meestal zetten ze je alleen aan de kant als je ze een reden geeft.
Zo gaf iemand hier als voorbeeld Race Wars in Zolder, daar staan inderdaad 100den illegaal getunede (verlaagde) auto's bij elkaar, maar de politie controleert daar enkel op veiligheid. Er is een onuitgesproken "regel" zeg maar, over wat aanvaardbaar is en wat niet. Als jij daar natuurlijk aankomt in een auto met roest, en een uitlaat die meer lawaai maakt dan een straaljager, dan vraag je er zelf om.
Die GTR kan ik begrijpen, ziet er een prachtige auto uit, maar helaas trek je daarmee massas (ongewenste) aandacht. De Renault daarentegen, die moet zelf toch al iets fout gedaan hebben om zijn auto te verliezen (racen, backfire van uitlaat, ...?).
Volgens mij krijgen wij van de media niet het volledige verhaal... (zoals meestal :p )
& offtopic: Zelfs het upgraden van remmen is illegaal in Belgie, dat snap ik toch niet. Wel zou er een regeling moeten komen gelijk bij het plaatsen van een verlaging, herkeuring + een montageattest, dat zou ideaal zijn!Last edited by Xanthine; 06/05/2015, 13:55.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenAgenten zijn ook maar mensen (en velen zijn zelf autoliefhebber), maar er zijn grenzen. Meestal zetten ze je alleen aan de kant als je ze een reden geeft.
Zo gaf iemand hier als voorbeeld Race Wars in Zolder, daar staan inderdaad 100den illegaal getunede (verlaagde) auto's bij elkaar, maar de politie controleert daar enkel op veiligheid. Er is een onuitgesproken "regel" zeg maar, over wat aanvaardbaar is en wat niet. Als jij daar natuurlijk aankomt in een auto met roest, en een uitlaat die meer lawaai maakt dan een straaljager, dan vraag je er zelf om.
Die GTR kan ik begrijpen, ziet er een prachtige auto uit, maar helaas trek je daarmee massas (ongewenste) aandacht. De Renault daarentegen, die moet zelf toch al iets fout gedaan hebben om zijn auto te verliezen (racen, backfire van uitlaat, ...?).
Volgens mij krijgen wij van de media niet het volledige verhaal... (zoals meestal :p )
Maar ... die ene eikel die u perse moet hebben gaat u het leven zuur maken, trust me ... En dat kan hij/zij met gemak, aangezien dat de wetgeving hier gewoon niet voor voorzien is. Je kan het interpreteren langs alle kanten.
Ik vind dat heel tof dat (waarschijnlijk) het meerendeel van de agenten niks mis vindt met een licht getunede auto, maar daar zijt ge niks mee wanneer ge die ene asshole tegenkomt ... en ge zult hem vroeg of laat tegenkomen.
Wat betreft luid zijn, roest, etc ... volledig mee akkoord ... heeft ook niks met tuning te maken. Een wrak is een wrak, een foorkar is een foorkar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenIk snap niet wat uw probleem is.
jij vindt belastingsontduiking + niet in orde met verzekering dus normaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenwaarom koop je dan geen "stock" wagen met zwaardere moter erin en betaal je correct taks en BIV en verzekering zoals zovelen?
jij vindt belastingsontduiking + niet in orde met verzekering dus normaal?
Het is een hobby. Ik vijs graag aan autos.
Gij vindt mensen niks gunnen en zomaar beschuldigen dus normaal?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenHeb ik iets gezegd van belastingsontduiking of verzekeringsfraude?
Het is een hobby. Ik vijs graag aan autos.
Gij vindt mensen niks gunnen en zomaar beschuldigen dus normaal?
mijn opmerking ging niet over een spoiler, ... optische tuning meer chiptuning
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenmijn opmerking ging niet over een spoiler, ... optische tuning meer chiptuning
belastingontduiking is zever want je betaalt op cilinderinhoud.
verzekering gewoon inlichten en het nieuwe vermogen doorgeven... 95% kans dat je geen cent meer zal moeten betalen
wat is je volgende argument?lets have some more member berries
Comment
Comment