Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door 5e colin Bekijk Berichten
    en wat als je u verzekering verteld wat er allemaal aan gedaan is zoalt wy in ierland doen hier ??? dan kunne flikke tog niets does als het verzeekerd is ????????? of doen ze dat niet in belgie insuring modified cars ???
    Hier kan dat ook perfect. Uw verzekering zal uw geld wel aanpakken. Ze doen het ook gewoon zonder probs. Kost bijna niks meer. Gewoon zorgen dat ge het ergens op papier of mail hebt.

De flikken gaan dat niet aanvaarden en toch uw leven zuur maken.
    Last edited by ; 07/05/2015, 13:52.

Comment

en wat als je u verzekering verteld wat er allemaal aan gedaan is zoalt wy in ierland doen hier ??? dan kunne flikke tog niets does als het verzeekerd is ????????? of doen ze dat niet in belgie insuring modified cars ???
      Dat weet ik niet, maar ik veronderstel wel dat het mogelijk is. Mss dat er een deskundige wordt aangesteld om de waarde te bepalen ofzo
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Dat wordt gedaan maar men verzekert de wagen dan meestal voor een hoger bedrag bv. aankoop + stukken. Men verzekert vooral optisch getunede wagens. Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun wagen laten verzekeren voor motorische upgrades.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
          Hier kan dat ook perfect. Uw verzekering zal uw geld wel aanpakken. Ze doen het ook gewoon zonder probs. Kost bijna niks meer. Gewoon zorgen dat ge het ergens op papier of mail hebt.

wow strange place !!!! hier eens het op paper staat en is gekeurd dan can the garda ( politie ) niets doen en doen er niet stom om ook niet

Comment

Dan moet het wel bewezen worden dat er effectief wel meer vermogen uit kwam dan wat er opgegeven is.
            Een porsche heeft meer pks op de krukas dan de fabrieks opgave. Een lotus dan weer minder (dat weet ik dan zeker).
            Het vermogen moet dan gemeten worden conform de standaarden die de fabrikant hanteert. etc etc.
            Good luck als uw auto volledig bijeen steekt.

Zij moeten bewijzen dat ge schuldig zijt aan iets. Niet het omgekeerde.

Dat het in de praktijk dikwijls anders loopt weet ik ook wel. Maar hoeveel mensen staan er effectief op hun strepen?
            Voor de waarde van de upgrades niet, maar wel voor eventueel meer vermogen. Dat wordt veel gedaan.

Comment

wow strange place !!!! hier eens het op paper staat en is gekeurd dan can the garda ( politie ) niets doen en doen er niet stom om ook niet
              Strange place indeed, maar hier zijn ze allemaal nogal "heilig" ziet ge?
              En wat zij zelf niet doen mag een ander ook niet ...

Soit, in de meeste landen is tuning niet alleen legaal, maar zelfs iets banaal. Niemand ligt er van wakker. Hier is het een doodzonde ...

Comment

Bij de verzekering hangt er ook altijd aan vast dat uw voertuig moet goedgekeurd zijn voor de openbare weg. Als jij dat als verzekeringsnemer niet opvolgt is je verzekering inderdaad waardeloos. Vraag eens een verzekering aan voor een voertuig dat niet conform is, zonder die clausule dat het gekeurd moet zijn. Het zou mij verbazen dat ze daarvoor een prijs willen maken ...
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Bij de verzekering hangt er ook altijd aan vast dat uw voertuig moet goedgekeurd zijn voor de openbare weg. Als jij dat als verzekeringsnemer niet opvolgt is je verzekering inderdaad waardeloos. Vraag eens een verzekering aan voor een voertuig dat niet conform is, zonder die clausule dat het gekeurd moet zijn. Het zou mij verbazen dat ze daarvoor een prijs willen maken ...
                  Bel ze is op en zeg dat ge uw auto gechipt hebt en wat het extra kost om het bij te verzekeren ...
                  Ze geven u gewoon een prijs. Dat het volgens de wet niet volledig ok is is dan hun probleem he. Maakt ze dat niet medeplichtig?
                  Een van de eerste vragen die ik kreeg bij het afsluiten van de verzekering was "gaat ge die tunen?".

Comment

Bel ze is op en zeg dat ge uw auto gechipt hebt en wat het extra kost om het bij te verzekeren ...
                    Ze geven u gewoon een prijs. Dat het volgens de wet niet volledig ok is is dan hun probleem he. Maakt ze dat niet medeplichtig?
                    Een van de eerste vragen die ik kreeg bij het afsluiten van de verzekering was "gaat ge die tunen?".
                    idd mijne is ook gewoon verzekerd op het nieuwe vermogen. koste mij trouwens geen cent extra.
                    nog beter, mijn lease is chipped en dat was een optie van de lease maatschappij zelf
                    lets have some more member berries

Comment

Enkel BA of "kleine" omnium (glasbreuk, diefstal, ed)
                      Enkel BA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        idd mijne is ook gewoon verzekerd op het nieuwe vermogen. koste mij trouwens geen cent extra.
                        nog beter, mijn lease is chipped en dat was een optie van de lease maatschappij zelf
                        lol, leasebak chiptuning optie. zalig

Het is allemaal toch heel onduidelijk he ...

Dat ze maar is beginnen aan die wetgeving, dan kan ik mijn droom auto eindelijk is verwezenlijken. Een sharan met 50 duims donk rims en met een v10 uit een viper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Enkel BA.
                          Das geen slechte prijs op uw leeftijd!

Comment

Das geen slechte prijs op uw leeftijd!
                            Inderdaad, feitelijk mag ik niet klagen over m'n verzekeraar. 'T is wat een zeveraar, maar levert me toch altijd scherpe prijzen en tot nu toe goeie service na m'n accident.

Comment

Inderdaad, feitelijk mag ik niet klagen over m'n verzekeraar. 'T is wat een zeveraar, maar levert me toch altijd scherpe prijzen en tot nu toe goeie service na m'n accident.
                              Waar zit die mss?

Comment

Waar zit die mss?
                                DVV Zele.

Comment

DVV Zele.
                                  Thx. Mss mijn licht is gaan opsteken. Extra prijzen vragen kan nooit geen kwaad.
                                  Kzal wel zeggen da "dieje me zijnen dikken bmw" mij gestuurd heeft

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    Bij mij lukte da niet. Heb gebeld en ze weigeren hem dan nog te verzekeren zolang ik geen homologatie attest heb. Is bij KBC verzekeringen. Ik dacht ook altijd dat het kon, maar blijkbaar niet bij hun.
                                    Dus ik laat niet chippen, heb eerlijk gezegd teveel schrik van de mogelijke gevolgen. Zou me nooit echt gerust voelen alhoewel daar wellicht weinig reden toe is. Toen ik een dik jaar geleden dat zware accident had zijn de betrokken voertuigen nooit onderzocht door een expert. Het voertuig dat het ongeval veroorzaakt heeft is wel grondig onderzocht (tractor). Maar mocht dit nu een gewone auto geweest zijn twijfel ik eraan of ze die ook zouden onderzoeken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                      Bij mij lukte da niet. Heb gebeld en ze weigeren hem dan nog te verzekeren zolang ik geen homologatie attest heb. Is bij KBC verzekeringen. Ik dacht ook altijd dat het kon, maar blijkbaar niet bij hun.
                                      Dus ik laat niet chippen, heb eerlijk gezegd teveel schrik van de mogelijke gevolgen. Zou me nooit echt gerust voelen alhoewel daar wellicht weinig reden toe is. Toen ik een dik jaar geleden dat zware accident had zijn de betrokken voertuigen nooit onderzocht door een expert. Het voertuig dat het ongeval veroorzaakt heeft is wel grondig onderzocht (tractor). Maar mocht dit nu een gewone auto geweest zijn twijfel ik eraan of ze die ook zouden onderzoeken...
                                      KBC verzekeringen ... geen goede ervaring mee. Ze wilden voor mijn nissan patrol 1500 euro / jaar zien enkel voor BA. Volgens het was het een "luxe SUV" met "veel pks". Ik heb ze voorgesteld om is een ritje te gaan doen op de autostrade tegen 120 kph ...
                                      Ik heb ze maar bedankt. Ze hadden mij een tijdelijke verzekering gegeven van 1 maand terwijl ze de prijs naar beneden probeerden te krijgen (ofzoiets). Ik heb een andere verzekering gevonden en dat ding van 1 maand gewoon terug binnen gedaan na 3 dagen. Wouden ze daar 250 euro van zien. lol. Mijn nieuwe verzekerings agent zei tegen mij dat ik dat gewoon mocht negeren, zo een tijdelijke verzekering is gratis, tenzij ik akkoord ben gegaan met een bedrag.
                                      Er is verder nooit iets van gekomen.

Andere verzekeringsmaatschappij was 350 euro / jaar btw ...

Moest ge het aan mij vragen zou ik zeggen zoek u een andere verzekering.

Comment

• Bij bepaalde soorten tuning is er altijd een potentieel gevaar, men weet dat men de wet overtreed en dat er dus mogelijke gevolgen kunnen zijn als men met dat soort voertuig op de openbare weg komt (op privé terrein is er meestal geen probleem ).

Het potentieel gevaar kan gaan van de een waarschuwing tot boete,..., inbeslagname, mogelijks problemen met de verzekering, keuring men weet dit (of men zou het moeten weten) als men op de openbare weg komt. Als men bereid is om dit risico te nemen moet men ook bereid zijn om de mogelijke gevolgen te dragen...

Dat de tuning wetgeving in dit land achterloopt op andere landen is spijtig maar zolang de wetgeving niet is aangepast is het toch met die wetgeving dat we moeten voortdoen...
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Da's nu eens zo'n dikke zever he ivm dat niet kunnen verzekeren op jonge leeftijd.
                                          Ik stuur gewoon de kW door, verzekeraar maakt prijs op en hup.
                                          Mijn 330i is het beste voorbeeld, 231pk op 23 jaar, geen enkel probleem.
                                          Net gehoord voor een V70 D5 met 205pk, komt op €1069. Allemaal geen probleem.
                                          BA is het allemaal geen probleem.

Vanaf omnium gaat het omhoog.

voor mijn leon betaalde ik +2k voor een omnium. krel had amper 105pk.
                                          BA daarop was 600 en een klets.

mijn bmw nu is amper 400€ BA.
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X