Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Euh hoe hebben ze dat door de keuring gekregen? Alles stond op papier vanuit zwitserland dus geen EU land. Belgische logica zeker.
[ATTACH=CONFIG]108363[/ATTACH]
Als ge een buitenlandse auto invoert, dan mag alles ...
vraag dat maar aan die gast met zijn GTR34.. die zal daar niet kunnen mee lachen denk ik
Niemand weet eigenlijk echt hoe het in elkaar zit ... dus neem dit allemaal met een dikke korrel zout, en weet dat ik wat ik nu zelf ga zeggen ook een vooroordeel noem ... want dat is het nu ook ... niemand weet echt wat er gaande is.
Ik heb zelf een auto gehad met veel pks, co2, etc. Dat kost echt heel veel geld.
Wat ik vermoed is dat hij die auto heeft ingevoerd met zeer weinig vermogen, nl het japanse vermogen.
Op papier heeft dat ding dan ongeveer 280 pk (of mogelijk zelfs minder). Opeens niet meer zo onbetaalbaar. Als hij die gekocht had in de UK, en het vermogen was opgedreven, dan stond alles 9/10 goed genoteerd, en had dat ding op papier veel meer vermogen. Hij KAN hiermee gefoefeld hebben, en gewoon opnieuw een gelijkvormigheid aangevraagd hebben op 280 pk alvorens hem te importeren. MOEST dit effectief zo zijn, dan is dat gewoon fraude, en wordt hij hier nu voor gestraft.
Uw auto opvoeren is 1 ding, maar papieren vervalsen en doen verdwijnen is een andere zaak.
Nu ... dat is gewoon een theorie en ik beschuldig hier niemand. Maar moest dit het geval zijn (en dat kan wel degelijk), dan is dat de reden waarom ze er zo zwaar aan tillen.
Het is namelijk niet zo moeilijk ... een beetje foefelen met het chassis nr en het motortype, en ge hebt de "juiste" papieren.
EDIT: Citaat van wikipedia
Due to Japanese car industry norms at the time, the car was advertised as having 206 kW (276 hp) but it actually had over 246 kW (330 hp) when it left the factory.
Hoe het bij auto's juist zit weet ik niet, maar tegenwoordig is het in om elektrische fietsen op te drijven. Bosch (hoofdfabrikant van motoren voor elektrische fietsen) waarschuwt zijn dealers om dit niet te doen. Uiteraar omdat de garantie vervalt en het illegaal is, maar vooral omdat ze op dat ogenblik niet meer het statuut van verdeler hebben maar dat van constructeur. Ik vermoed dat dit voor auto's idem is. Maw, de gevolgen kunnen enorm zijn voor degenen die zich inlaten met het illegaal verhogen van vermogen.
Wat ik niet begrijp, de wet zegt momenteel duidelijk nee, het mag niet. Anderzijds laten ze de tuners min of meer met rust. Als ze consequent willen zijn zou een getunede wagen zijn conformiteit moeten verliezen en die zelfs indienen bij de autokeuring en het pvg plaatje inleveren.
Hiermee beweer ik niet dat ik tegen chiptunen ben, maar wel dat de wet heel weinig consequent is.
zelfde met alcoholcontroles, waarom niet in weekens, nacht, aan discotheek, uitgaansbuurt gaan staan?
ik zie nochtans andere dingen als ik homologatie laat doen met m'n amerikanen
Zorg dat alles er aan gebeurd is VOOR dat ge ze invoert.
Als de documenten in orde zijn van waar hij komt, dan is het geen probleem. Waarom denkt ge dat autos naar engeland exporteren en terug importeren zo populair is?
Neen, zeker niet
enkel met juiste papieren van ombouw, constructeur!
Voorbeeld: Terreinwagen verhogen. In Belgie wettelijk gezien onmogelijk. Geen enkel merk van verhogingskits dat het ziet zitten om goca certificatie te ondergaan ... why would they. Exporteer hem naar engeland, verhoog hem, MOT, enkele maanden daar laten, en terug invoeren in Belgie ... geen enkel probleem.
Whatever. Ge zijt duidelijk te heilig voor deze planeet.
Niks zal u ook ooit van iets anders kunnen overtuigen, das duidelijk.
Als de verzekering geld aanpakt, en niks zegt, uwe tuner geld aanpakt, en niks zegt, en dan ook nog de BTW die niks zegt ... wat zegt u dat dan? Right ...
Altijd maar met de vingers wijzen, maar ondertussen van twee walletjes eten, that's the Belgian way!
Het mag niet, maar de staat incasseert op elke stap, inclusief de boetes.
Neen, gelijk ik al zei ... ik hoop echt van harte dat er een wetgeving komt. Zoniet gaan er gewoon meer en meer autos in het buitenland worden ingeschreven. Nu is er al een hele handel rond het inschrijven van dure autos in het buitenland. Kwestie van tijd voor dat dit ook verder evolueert.
En dan kan ik tegen mensen met uw mening zeggen dat het perfect legaal is ... tjah ...
Ik heilig ? Gisteren nog een halve dag de baan op geweest met een combinatie die niet gekeurd was en waar ik geen rijbewijs voor heb. Maar ik steek mij nergens achter weg en ik ken mijn risico's.
Ik snap gewoon niet dat je kan zeggen dat niemand er bij vermeld dat het illegaal is op de openbare weg als het niet gekeurd is. Van de verzekering ben ik zeker dat ze dat wel doen en ook sommige tuners doen dit zeker wel. Bovendien hoor je zoiets ook gewoon te weten als autobestuurder ...
Als ik mijn huis laat verbouwen zonder vergunning moet ik mij toch ook niet wegsteken achter de aannemer?
Ik heilig ? Gisteren nog een halve dag de baan op geweest met een combinatie die niet gekeurd was en waar ik geen rijbewijs voor heb. Maar ik steek mij nergens achter weg en ik ken mijn risico's.
Ik snap gewoon niet dat je kan zeggen dat niemand er bij vermeld dat het illegaal is op de openbare weg als het niet gekeurd is. Van de verzekering ben ik zeker dat ze dat wel doen en ook sommige tuners doen dit zeker wel. Bovendien hoor je zoiets ook gewoon te weten als autobestuurder ...
Als ik mijn huis laat verbouwen zonder vergunning moet ik mij toch ook niet wegsteken achter de aannemer?
Gaat ge dan bij aannemers die reklame maken voor illegale verbouwingen?
We kunnen hier over blijven doorgaan. Beide kanten hebben argumenten, heb ik nooit ontkend. Heb ook nooit verstopt voor welke kant ik pleit.
Gaat ge dan bij aannemers die reklame maken voor illegale verbouwingen?
We kunnen hier over blijven doorgaan. Beide kanten hebben argumenten, heb ik nooit ontkend. Heb ook nooit verstopt voor welke kant ik pleit.
Er zijn zeker problemen die moeten aangepakt moeten worden, zo is de tweedehands koper op dit moment niet beschermd. Misschien zit er wel een programma op mijn Volvo waar ik niks van weet ...
Er zijn zeker problemen die moeten aangepakt moeten worden, zo is de tweedehands koper op dit moment niet beschermd. Misschien zit er wel een programma op mijn Volvo waar ik niks van weet ...
Misschien maakt het allemaal wel gene zak uit en is dit zoals veel dingen een storm in een glas water. Duur water.
Heb het er gisteren nog met een canadees over gehad. Die ging plat van het lachen.
"You pay taxes on horsepower?! Why?! That's not even taxable!"
Zorg dat alles er aan gebeurd is VOOR dat ge ze invoert.
Als de documenten in orde zijn van waar hij komt, dan is het geen probleem. Waarom denkt ge dat autos naar engeland exporteren en terug importeren zo populair is?
Nop. Zelf dat naar Duitsland of Engeland exporteren en dan terug importeren is geen reden om door de keuring/homologatie te geraken. Als je geluk hebt lukt het, maar is geen zekerheid.Belgie is hier al voor veroordeeld maar trekt hun er geen bal van aan
Racing seats in je '70er Chevy? Rode kaart wegens niet origineel en als ge nog eens echt pech hebt nog geen EU certificaat. Racestuur dat verre van origineel is? Rode kaaart. verschillende bandenmaat vooraan en achteraan ? niet erdoor of ge moet kunnen aantonen dat het standaard was. En zo kan ik nog wel lang doorgaan.
Nop. Zelf dat naar Duitsland of Engeland exporteren en dan terug importeren is geen reden om door de keuring/homologatie te geraken. Als je geluk hebt lukt het, maar is geen zekerheid.Belgie is hier al voor veroordeeld maar trekt hun er geen bal van aan
Racing seats in je '70er Chevy? Rode kaart wegens niet origineel en als ge nog eens echt pech hebt nog geen EU certificaat. Racestuur dat verre van origineel is? Rode kaaart. verschillende bandenmaat vooraan en achteraan ? niet erdoor of ge moet kunnen aantonen dat het standaard was. En zo kan ik nog wel lang doorgaan.
Heb zo al is een TJ met een LS1, twee kuipzetels, 35" MT's, 4" lift, 2 dana 60's, atlas dual speed, lockers, etc door de keuring gekregen.
Nuja, de regels zeggen dat als het legaal op de baan kan en gekeurd is in de EU, dan kan het hier ook, en moeten ze hem in principe aanvaarden. Dat ze het niet respecteren verbaast mij niks.
Wat wel belachelijk is, is dat als die kerel nu gewoon kleinere banden op zijn jeep steekt, dat die dan eigenlijk niet meer legaal is
Belgie is ook al meermaals veroordeeld voor het blijven heffen van de inschrijvingstaks bij elke verkoop. Ook helemaal niet conform de europese wet.
Trekken ze zich ook niks van aan ...
Hetzelfde met heel die verkeersbelasting zever. Als gij een auto inschrijft in Duitsland, dan zegt de europese wet dat ge er hier gewoon mee moogt rond rijden.
Nop. Zelf dat naar Duitsland of Engeland exporteren en dan terug importeren is geen reden om door de keuring/homologatie te geraken. Als je geluk hebt lukt het, maar is geen zekerheid. Belgie is hier al voor veroordeeld maar trekt hun er geen bal van aan
Racing seats in je '70er Chevy? Rode kaart wegens niet origineel en als ge nog eens echt pech hebt nog geen EU certificaat. Racestuur dat verre van origineel is? Rode kaart. verschillende bandenmaat vooraan en achteraan ? niet erdoor of ge moet kunnen aantonen dat het standaard was. En zo kan ik nog wel lang doorgaan.
dat is effectief een probleem in B, de totale willekeur, vb als je eens leest op VW-forum, sommige (bijna) standaard kevers, busjes raken niet door de keuring, vb CO, gordels, roest, ...
en op andere momenten, andere plaatsen, gaan totaal omgebouwde, niet originele motor, ... er ieder jaar weer door als of het niets is.
Heb zo al is een TJ met een LS1, twee kuipzetels, 35" MT's, 4" lift, 2 dana 60's, atlas dual speed, lockers, etc door de keuring gekregen.
Nuja, de regels zeggen dat als het legaal op de baan kan en gekeurd is in de EU, dan kan het hier ook, en moeten ze hem in principe aanvaarden. Dat ze het niet respecteren verbaast mij niks.
Wat wel belachelijk is, is dat als die kerel nu gewoon kleinere banden op zijn jeep steekt, dat die dan eigenlijk niet meer legaal is
Belgie is ook al meermaals veroordeeld voor het blijven heffen van de inschrijvingstaks bij elke verkoop. Ook helemaal niet conform de europese wet.
Trekken ze zich ook niks van aan ...
Hetzelfde met heel die verkeersbelasting zever. Als gij een auto inschrijft in Duitsland, dan zegt de europese wet dat ge er hier gewoon mee moogt rond rijden.
de overheid is ook al veroordeeld omdat ze keuringen uit Nl, D, ... niet accepteren, maar er verandert niets voor ons !!!
We rijden toch met een Europees keuringsbewijs? In feite is België constant de Europe regelgeving aan het overtreden als wij onze auto in bv Duitsland zouden laten keuren.
Comment