Oorspronkelijk geplaatst door p13
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendenk eerder dat die landen het vb van be gaan volgen in de toekomst, constructeurs zijn vragende partij en de 'toptuners' worden zelf constructeur
Comment
-
Mannekes, in plaats van hier "als/dan/europa..."
Europa zal al eens hard lachen, laat staan nen belg die dat gaat aanbrengen zeker :-d ?
Europa bepaalt van 'hier' to 'daar' en het land zelf heeft dan een ruimte/marge om te werken/hanteren binnen die grenzen... En dan is soms zeer ruim; cfr bvb rijbewijswetgeving voor motoren in belgië (ook zo absurd als ze groot is)
Iet anders;
Wie is er hier nu naar Ninove geweest, of wat is ervan gekomen??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk BerichtenMannekes, in plaats van hier "als/dan/europa..."
Europa zal al eens hard lachen, laat staan nen belg die dat gaat aanbrengen zeker :-d ?
Europa bepaalt van 'hier' to 'daar' en het land zelf heeft dan een ruimte/marge om te werken/hanteren binnen die grenzen... En dan is soms zeer ruim; cfr bvb rijbewijswetgeving voor motoren in belgië (ook zo absurd als ze groot is)
Iet anders;
Wie is er hier nu naar Ninove geweest, of wat is ervan gekomen??
Europese keuring moeten ze wel aanvaarden, daar zijn ze al voor veroordeeld. Is het dan niet wat hypocriet om toch een "eigen" versie van de keuring te behouden?
Ik ben niet geweest. Geen idee wat er van is gekomen. Denk een nog gefrustreerdere procureur zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk BerichtenMannekes, in plaats van hier "als/dan/europa..."
Europa zal al eens hard lachen, laat staan nen belg die dat gaat aanbrengen zeker :-d ?
Europa bepaalt van 'hier' to 'daar' en het land zelf heeft dan een ruimte/marge om te werken/hanteren binnen die grenzen... En dan is soms zeer ruim; cfr bvb rijbewijswetgeving voor motoren in belgië (ook zo absurd als ze groot is)
Iet anders;
Wie is er hier nu naar Ninove geweest, of wat is ervan gekomen??
Veel volk maar niks speciaals
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenDat is waar, maar we pleiten hier dan ook gewoon voor dat ze zich in lijn brengen met de buurlanden.
Maar daar blijft belgië zwaar in achter natuurlijk... Ze maken/creeëren wetten/regeltjes die voor hun geld opbrengen in combinatie met de minst moeilijke/dure inspanning langs hun kant...
Comment
-
Ik heb mij al ingedekt, moest er ooit een heksenjacht gaan komen. Een air intake & aluminium buizen plaatsen is niet verboden (ahnee, de vorige waren verroest, en nergens staat dat je OEM onderdelen moet steken), en als ze de mijne op de dyno zetten heb ik 200pk-310nm (op papier 220pk-320nm)
Het zou Belgie niet zijn als er geen achterpoortjes waren he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk BerichtenJa ok, heb je gelijk in.
Maar daar blijft belgië zwaar in achter natuurlijk... Ze maken/creeëren wetten/regeltjes die voor hun geld opbrengen in combinatie met de minst moeilijke/dure inspanning langs hun kant...
Kleine anekdote ...
Tijdje geleden werkte ik als freelancer voor de staat. Zeer ... demotiverende werkomgeving waar de dingen bewegen in termen van erosie ipv wilskracht ...
soit ...
Op een gegeven moment, aan het einde van mijn werkdag, terwijl ik stond te wachten op de lift, spreekt er een franstalige ambtenaar mij aan.
In zijn beste nederlands (OMG WAT KRIJGT DIE?!) probeert die te zeggen ... "U bent nieuw hier?".
Nog altijd in shock van het concept nederlandse taal uit franstalige ambtenaar knik ik beleefd en kijk rechtdoor.
Hij lacht, en begint dan in het frans uit te leggen ...
U moet eerst de lift roepen, en pas uitbadgen wanneer hij er is.
De lift is minstens 2 tot soms wel 5 minuten onderweg. Op een jaar tijd kan u dat tot een halve dag recup schelen.
Man ik was zo gedegouteerd.
Heb hem gewoon gezegd dat ik zelfstandig ben, en recup een term is die mij vreemd is. Ik heb hem er van bewust gemaakt dat ik moet werken voor mijn geld.
Dat is maar 1 voorbeeld van wat ik daar allemaal meegemaakt heb.
Ambtenaren zijn echt een ras apart.
Om nog maar te zwijgen over hoe slecht de staat betaalt.
NOOIT meer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenIk heb mij al ingedekt, moest er ooit een heksenjacht gaan komen. Een air intake & aluminium buizen plaatsen is niet verboden (ahnee, de vorige waren verroest, en nergens staat dat je OEM onderdelen moet steken), en als ze de mijne op de dyno zetten heb ik 200pk-310nm (op papier 220pk-320nm)
Het zou Belgie niet zijn als er geen achterpoortjes waren he
25% throttle max lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenGewoon MAF foutcode injecteren met een OBD tool.
25% throttle max lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenDaar is de ambtenarij bijzonder goed in.
Kleine anekdote ...
Tijdje geleden werkte ik als freelancer voor de staat. Zeer ... demotiverende werkomgeving waar de dingen bewegen in termen van erosie ipv wilskracht ...
soit ...
Op een gegeven moment, aan het einde van mijn werkdag, terwijl ik stond te wachten op de lift, spreekt er een franstalige ambtenaar mij aan.
In zijn beste nederlands (OMG WAT KRIJGT DIE?!) probeert die te zeggen ... "U bent nieuw hier?".
Nog altijd in shock van het concept nederlandse taal uit franstalige ambtenaar knik ik beleefd en kijk rechtdoor.
Hij lacht, en begint dan in het frans uit te leggen ...
U moet eerst de lift roepen, en pas uitbadgen wanneer hij er is.
De lift is minstens 2 tot soms wel 5 minuten onderweg. Op een jaar tijd kan u dat tot een halve dag recup schelen.
Man ik was zo gedegouteerd.
Heb hem gewoon gezegd dat ik zelfstandig ben, en recup een term is die mij vreemd is. Ik heb hem er van bewust gemaakt dat ik moet werken voor mijn geld.
Dat is maar 1 voorbeeld van wat ik daar allemaal meegemaakt heb.
Ambtenaren zijn echt een ras apart.
Om nog maar te zwijgen over hoe slecht de staat betaalt.
NOOIT meer!
Onlangs in een gekend restaurant. We hadden nog niet de helft van ons aperitief op en ze waren er al met het voorgerecht. Toen we vroegen om misschien toch ietsje langer te wachten met het hoofdgerecht keken ze wat raar (tjah de tafels moesten snel terug leeg zijn precies). Wat later kreeg ik een visgerecht waarvan de vis al te droog was geworden (gewoon in oven warm gehouden). Nagerecht maar zo gelaten. Totale prijs voor 2 personen: aperitief, voorgerecht en verprutst hoofdgerecht: € 120,-
Zelfstandige ondernemers. Een ras apart.
NOOIT meer!
Zie je hoe onnozel je bezig bent?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk was ooit eens in een winkel en kocht er een digitale camera. Thuisgekomen open ik de verpakking en neem enkele foto's. Plots zie ik dat de counter al op meer dan 300 stond... Dat was geen nieuw toestel. Dus terug naar de winkel en daar claimde de winkeleigenaar dat ik dus een leugenaar was en dat het een nieuw toestel was. Hele rel.
Onlangs in een gekend restaurant. We hadden nog niet de helft van ons aperitief op en ze waren er al met het voorgerecht. Toen we vroegen om misschien toch ietsje langer te wachten met het hoofdgerecht keken ze wat raar (tjah de tafels moesten snel terug leeg zijn precies). Wat later kreeg ik een visgerecht waarvan de vis al te droog was geworden (gewoon in oven warm gehouden). Nagerecht maar zo gelaten. Totale prijs voor 2 personen: aperitief, voorgerecht en verprutst hoofdgerecht: € 120,-
Zelfstandige ondernemers. Een ras apart.
NOOIT meer!
Zie je hoe onnozel je bezig bent?
Ik kan alleen spreken voor mijn eigen ervaring.
Mijn eigen ervaring om met ambtenaren te werken zegt dat die mensen liefst zo weinig mogelijk moeite doen.
Ik ben trouwens niet de eerste die dat hier zegt.
Zijde ambtenaar ofzo? Deed het pijntjes?
lol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk BerichtenHaha zoiets ongeveer ja, ik kan mn auto handmatig in "limp mode" krijgen, dat die op 0,3 bar zit ipv 0,9 :p & zelfs als ze hem uitlezen in een Volvo garage verschijnt er geen foutcode, ideaal dus
De MAF meet minder, dus minder brandstof ... that's all.
Wastegate solenoid aansturen is bvb een goeie
Comment
-
Als uw problemen moeten worden opgelost door ambtenaren of ander personeel dat aan de staat werkt dan kan het zeer goed zijn dat je zeer lang moet wachten of dat het volledig verkeerd loopt. Er werken echter wel een pak mensen voor de staat die hun werk wel snel en correct doen, gelukkig maar. Er zijn eveneens een pak zelfstandigen die er weinig of niks van bakken. Grote verschil tussen ambtenaren en zelfstandigen: een ambtenaar die zijn werk niet goed of niet snel genoeg doet blijft tot aan zijn pensioen gewoon bij de staat werken terwijl zelfstandigen die het verk*ten hun boeken soms redelijk snel mogen sluiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenFair enough.
Ik kan alleen spreken voor mijn eigen ervaring.
Mijn eigen ervaring om met ambtenaren te werken zegt dat die mensen liefst zo weinig mogelijk moeite doen.
Ik ben trouwens niet de eerste die dat hier zegt.
Zijde ambtenaar ofzo? Deed het pijntjes?
lolDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenOok niet veralgemenen he .... ik werk ook als freelancer bij een staatsbedrijf voor het ogenblik en merk hier en daar wel de "typische" ambtenaren zoals aangehaald, maar dan zijn er ook diegene die moeten compenseren voor de houding van hun medewerkers en eerlijk gezegd, ik zou niet de werklast willen dat die mannen op hun schouders krijgen elke dag !
Mensen die wacht moesten staan voor bepaalde diensten te garanderen namen niet op of zeiden dat ze met hun patatten bezig waren en met rust gelaten moesten worden (no joke), enz.
In mijn geval is het geen veralgemening, gewoon observatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenAls uw problemen moeten worden opgelost door ambtenaren of ander personeel dat aan de staat werkt dan kan het zeer goed zijn dat je zeer lang moet wachten of dat het volledig verkeerd loopt. Er werken echter wel een pak mensen voor de staat die hun werk wel snel en correct doen, gelukkig maar. Er zijn eveneens een pak zelfstandigen die er weinig of niks van bakken. Grote verschil tussen ambtenaren en zelfstandigen: een ambtenaar die zijn werk niet goed of niet snel genoeg doet blijft tot aan zijn pensioen gewoon bij de staat werken terwijl zelfstandigen die het verk*ten hun boeken soms redelijk snel mogen sluiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenIn mijn geval lag de werklast echt niet hoog.
Mensen die wacht moesten staan voor bepaalde diensten te garanderen namen niet op of zeiden dat ze met hun patatten bezig waren en met rust gelaten moesten worden (no joke), enz.
In mijn geval is het geen veralgemening, gewoon observatie.
Overheid ... gotta love it .. lol
Enfin, wel zwaar off-topic heDo not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenOok al meermaals gezien toen ik bij de commissie zat hoor en in de bankaire sector ook trouwens .... Waar ik nu zit valt de werklast op de schouders van enkelingen. Het triestige aan het verhaal is dat die enkelingen in dezelfde barema's en loonschalen vallen als hun collega's terwijl ze overuren kloppen en verantwoordelijkheid dragen dat het geen naam heeft. En als die mensen breken of beseffen dat ze eigenlijk beter af zijn in de privé dan stuikt het allemaal als een kaartenhuisje in mekaar ....
Overheid ... gotta love it .. lol
Enfin, wel zwaar off-topic he
Soit, ja, is zwaar off-topic, en ook redelijk hard mijn schuld, waarvoor excuses.
Comment
Comment