Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
    Niet dat deze te veel of te weinig aangeven, maar procedurefout, DE "truc" van goede advocaat ;-)
    Tjah, mijn ervaring (IT) zegt dat als de rechter niks van de materie begrijpt ... dat het onbegonnen werk is ...

Besides ... de grootste procedure fout is toch al gepleegd ... autos in beslag nemen op basis van een vaag vermoeden ... en dan nog is voor zo lang. Mogen ze gewoon niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Ik denk toch dat die kerels waarvan hun auto's in beslag zijn genomen zeker meer verkeerd gedaan hebben dan ze laten uitschijnen. Ze zijn toch komen janken in de chitpuningdraad en toen er gerichte vragen kwamen hebben ze nooit geantwoord.
      Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
      Misschien, misschien niet.
      Denk eerder dat hun avokaten hun hebben ge-adviseerd van niet te veel te zeggen.
      Ze hebben al de grootste fout gemaakt door er een geil mediaverhaal rond te maken en een zotte journalist te vinden die het in het hun voordeel draaide. Ik geloof nooit dat Politie op een vermoeden een wagen zal in beslag nemen. Wat wij lezen en horen is nog maar het topje van de ijsberg. Die gasten hebben zich ergens zwaar aan verbrand en mogen nu op de blaren gaan zitten. Wie het spel speelt kan zich daar aan verwachten.

Over de Belgische wetgeving en het verkeersreglement zijn echter wel meer dubieuze zaken. Die je braaf mag en moet onder gaan. Voorbeeld: bij Porsche kun je als optie spoorverbreders bestellen. Echter dit is in België verboden. Maar toch verkopen de officiële garages het. Rij er maar eens naar de technische controle en ze zien het. Ook al heb je het aankoopfactuur bij en staat het mooi op de optielijst. Je mag ze eraf halen of je wagen mag niet op de openbare weg. Zo simpel is het voor de Belgische wethouder. En de 1e advocaat die hier komt zeggen dat hij zoiets voor de Rechtbank wil brengen: als je het gratis wil verdedigen mag je ook eens een poging komen ondernemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
        Ze hebben al de grootste fout gemaakt door er een geil mediaverhaal rond te maken en een zotte journalist te vinden die het in het hun voordeel draaide. Ik geloof nooit dat Politie op een vermoeden een wagen zal in beslag nemen. Wat wij lezen en horen is nog maar het topje van de ijsberg. Die gasten hebben zich ergens zwaar aan verbrand en mogen nu op de blaren gaan zitten. Wie het spel speelt kan zich daar aan verwachten.

Over de Belgische wetgeving en het verkeersreglement zijn echter wel meer dubieuze zaken. Die je braaf mag en moet onder gaan. Voorbeeld: bij Porsche kun je als optie spoorverbreders bestellen. Echter dit is in België verboden. Maar toch verkopen de officiële garages het. Rij er maar eens naar de technische controle en ze zien het. Ook al heb je het aankoopfactuur bij en staat het mooi op de optielijst. Je mag ze eraf halen of je wagen mag niet op de openbare weg. Zo simpel is het voor de Belgische wethouder. En de 1e advocaat die hier komt zeggen dat hij zoiets voor de Rechtbank wil brengen: als je het gratis wil verdedigen mag je ook eens een poging komen ondernemen.
        Er een verhaal van maken is helemaal geen fout. Nu kijkt iedereen mee, for better or worse.
        Als blijkt dat er procedure fouten gemaakt zijn zullen de politie en de procureur veel zwaarder gestraft worden. Dat ik daar enorme voorstander van ben spreekt voor zichzelf.
        Er een verhaal van maken is de beste verzekeringspolis dat er bestaat ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
          Als er een vermogensuitdraai bij zat, dan speelt dat in het nadeel van de eigenaar ja ... maar dan nog moet het bewezen worden dat die uitdraai klopt he.
          Waarom denk je dat er zo een hele heisa is rond het vinden van een ge-ijkte testbank.
          mannen, de wagen is al op de testbank geweest hé vorige week...
          iemand heeft die opgemerkt toen depanneur toekwam en dit in bijzijn van een agent...
          werd toen bevestigt dat het om aangeslagen wagen ging

Comment

Als blijkt dat er procedure fouten gemaakt zijn zullen de politie en de procureur veel zwaarder gestraft worden.
            Die gasten worden niet of nauwelijks gestraft, al zeker niet in dergelijke zaken. Dat zijn volgens mij zelfs vastbenoemde ambtenaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred-RS Bekijk Berichten
              mannen, de wagen is al op de testbank geweest hé vorige week...
              iemand heeft die opgemerkt toen depanneur toekwam en dit in bijzijn van een agent...
              werd toen bevestigt dat het om aangeslagen wagen ging
              Is er al iets van resultaten bekend ?

Comment

• Misschien wel, maar heb er geen idee van...

Comment

Tjah, mijn ervaring (IT) zegt dat als de rechter niks van de materie begrijpt ... dat het onbegonnen werk is ...

Besides ... de grootste procedure fout is toch al gepleegd ... autos in beslag nemen op basis van een vaag vermoeden ... en dan nog is voor zo lang. Mogen ze gewoon niet.
                  klopt, in beslag name is in twijfel te trekken, maar het is zo en ik vermoed niet dat je hier schadevergoeding kan voor vragen, stom hé?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Die gasten worden niet of nauwelijks gestraft, al zeker niet in dergelijke zaken. Dat zijn volgens mij zelfs vastbenoemde ambtenaren.
                    niet is het nige juiste antwoord :-(

Comment

Working...
                    X