Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
    hangt allemaal af waarom ze niet conform zijn, als dat bijvoorbeeld betere remmen en een betere ophanging is kan dat niet echt een oorzaak vormen van een ongeval he, kunnen moeilijk zeggen dat ie een accident heeft omdat ie te goed remde
    Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

    Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

    Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
    Motoren & Tjeurisme

    Comment


    • #42
      dikke zever he, voor veel populaire auto's zijn er enorm veel stukken om ze beter te maken, ik zeg toch ook grotere remmen EN betere ophanging? gaat hier dan vooral over menselijke fouten en slechte montage, en dat kan evengoed voorvallen bij OEM onderdelen. zie maar naar mijn MR2 die perto was door garage bert uit tielt die mijn remmen gereviseerd had (volledig standaard) en dingen vergeten aanspannen was. had ik toen geweten wat ik nu wist, had ik dat schoon allemaal zelf gedaan. zie niet in waarom het resultaat slechter zou zijn? moest het slechter zijn zouden ze dat niet verkopen...
      Last edited by ; 01/05/2015, 18:26.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
        Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

        Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

        Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
        Het probleem met upgraden van remmen is niet zozeer het gewicht. Immers dat probleem heb je al met andere velgen te steken.

        Een big brake kit die is afgestemd op jouw wagen (zoals brembo etc verkoopt), zal misschien 4 of 6 zuigers hebben, maar de effectieve zuiger diameter (al die diameters omgezet naar 1 zuiger diameter) zal niet zozeer verschillen van de enkele grote zuiger die je oorspronkelijk had.

        Als je dus gewoon de remmen van een CL65 AMG onder jouw golfje met 20 inchers knalt, dan zal je de ABS wel heel vaak zien oplichten. Ps: deze ombouw kan, mits de nodige adapters.

        Maximale afremming wordt bij elk voertuig onder andere bepaald door karakteristieken zoals gewicht, gewichtsverdeling, waar ligt de motor, hoeveel gewicht zal tijdens maximaal remmen tijdelijk op de vooras komen te liggen, welke kwaliteit heeft band, kwaliteit wegdek,... . In principe kan je de effectieve remkracht maar verhogen tot op het punt dat het wiel blokkeert.

        Daarom dat een goede big brake kit vooral is afgestemd op jouw wagen om herhaaldelijk afremmen beter te verteren. De gekende fading dus.

        Veel mensen denken korter te remmen, maar bij gebruik van de standaard hoofdremcilinder zal je initieel minder pedaaldruk nodig hebben om de remmen te doen bijten. Dus rem je eerder en harder. Bij een noodrem zal je met een Big brake kit amper verschil merken. Natuurlijk is dat een ander verhaal bij herhaaldelijk remmen. Nogmaals, het komt omdat je sneller remt, niet omdat je korter remt.

        Het grote gevaar is het aanpassen van de achterste remmen. Die zijn origineel kleiner omdat er tijdens het remmen tijdelijk gewicht naar de vooras wordt verplaatst. Dus minder gewicht is sneller blokkeren. Als je de remmen van een porsche 911 achteraan zou monteren dan haal je jezelf heel wat shit op je nek. Een porsche heeft de motor achter de achteras en kan dus meer effectieve remkracht achteraan neerleggen.

        Ik probeer het hier simplistisch voor te stellen, er komt meer bij kijken natuurlijk.

        Comment


        • #44
          inderdaad, remracht hangt veel af van de banden ook. semislicks leggen ipv baanbanden is veel meer belastend voor uw wagen dan een bbk steken.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Alles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
            In het artikel staat dacht ik wel dat beide wagens gekeurd waren. Is dus zeker geen garantie.

            De wagen is zelfs twee keur gekeurd, waaronder één keer voor verkoop, wat nog strenger is. Daar maken ze geen probleem van de aanpassingen, maar het parket zegt dat bepaalde zaken niet mogen. Hoe zit het dan?"

            Comment


            • #46
              zou tuningkid nu bij het parket werken ?

              Comment


              • #47
                Zoals ik zei, wat mag voor keuring mag niet altijd voor de wetgever en omgekeerd. Chiptuning of een grotere turbo zal op de keuring passeren maar mag nog steeds niet. De vraag is hier: in welke toestand stond de wagen op de keuring?

                Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                In het artikel staat dacht ik wel dat beide wagens gekeurd waren. Is dus zeker geen garantie.

                De wagen is zelfs twee keur gekeurd, waaronder één keer voor verkoop, wat nog strenger is. Daar maken ze geen probleem van de aanpassingen, maar het parket zegt dat bepaalde zaken niet mogen. Hoe zit het dan?"
                sigpic

                http://www.streamlinecarcare.be

                lakbehandelingen voor voertuigen

                MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                Comment


                • #48
                  ik kan ook mijn auto keuren en een uurtje later met slicks op de baan rijden.
                  probleem is dus ook al dat die autos (vooral die nissan) weinig voorkomen op de baan, en de keuring heeft enkel de gegevens van het PVG in de computer staan. als dit een ingevoerde auto is met een uniek eigen PVG, dan hebben de keuring zelf niks meer te zien.
                  wat weten ze daar nu nog welke remmen of turbo er op die auto zaten. er zijn veel upgrades te verkrijgen voor die type autos om nog meer vermogen te krijgen

                  Comment


                  • #49
                    idd keuring zegt niet.
                    Hoeveel van die mannen zijn niet een dagje bezig om hun auto "keuringsklaar" te zetten ? Andere uitlaat er op, andere velgen, etc etc...
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                      Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

                      Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

                      Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
                      dus een 318D is volgens jou een volledig anders ontworpen auto dan een 335D? een C180 anders dan een C350 en dan laat ik nog de M en AMG versies weg...
                      zelfs de simpele M en AMG packs hebben zorgen al voor andere remmen
                      Last edited by Doa; 02/05/2015, 11:27.
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                        Een auto is ontworpen voor de remmen die hij standaard heeft. Niet voor betere remmen. De extra torsie krachten, eventueel het extra gewicht van grotere schijven, al die zaken, daar is uw ophanging niet voor gemaakt. Bovendien is het een aanpassing en kan er steeds iets mis gaan wanneer iets aangepast is.

                        Dus ja, betere remmen kan zeker de oorzaak zijn van een ongeval.

                        Alles wat je verandert/verbetert kan de oorzaak zijn van een ongeval. Het mag dan wel jou bedoeling zijn iets beter te maken, de kans is groot dat het uiteindelijke resultaat niet beter is.
                        Tjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Alles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
                          En taks op juiste vermogen !

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Het probleem met upgraden van remmen is niet zozeer het gewicht. Immers dat probleem heb je al met andere velgen te steken.

                            Een big brake kit die is afgestemd op jouw wagen (zoals brembo etc verkoopt), zal misschien 4 of 6 zuigers hebben, maar de effectieve zuiger diameter (al die diameters omgezet naar 1 zuiger diameter) zal niet zozeer verschillen van de enkele grote zuiger die je oorspronkelijk had.

                            Als je dus gewoon de remmen van een CL65 AMG onder jouw golfje met 20 inchers knalt, dan zal je de ABS wel heel vaak zien oplichten. Ps: deze ombouw kan, mits de nodige adapters.

                            Maximale afremming wordt bij elk voertuig onder andere bepaald door karakteristieken zoals gewicht, gewichtsverdeling, waar ligt de motor, hoeveel gewicht zal tijdens maximaal remmen tijdelijk op de vooras komen te liggen, welke kwaliteit heeft band, kwaliteit wegdek,... . In principe kan je de effectieve remkracht maar verhogen tot op het punt dat het wiel blokkeert.

                            Daarom dat een goede big brake kit vooral is afgestemd op jouw wagen om herhaaldelijk afremmen beter te verteren. De gekende fading dus.

                            Veel mensen denken korter te remmen, maar bij gebruik van de standaard hoofdremcilinder zal je initieel minder pedaaldruk nodig hebben om de remmen te doen bijten. Dus rem je eerder en harder. Bij een noodrem zal je met een Big brake kit amper verschil merken. Natuurlijk is dat een ander verhaal bij herhaaldelijk remmen. Nogmaals, het komt omdat je sneller remt, niet omdat je korter remt.

                            Het grote gevaar is het aanpassen van de achterste remmen. Die zijn origineel kleiner omdat er tijdens het remmen tijdelijk gewicht naar de vooras wordt verplaatst. Dus minder gewicht is sneller blokkeren. Als je de remmen van een porsche 911 achteraan zou monteren dan haal je jezelf heel wat shit op je nek. Een porsche heeft de motor achter de achteras en kan dus meer effectieve remkracht achteraan neerleggen.

                            Ik probeer het hier simplistisch voor te stellen, er komt meer bij kijken natuurlijk.
                            ps : en die ombouw is altijd verboden in B, spijtig maar het is zo

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                              Let wel: ik vind die GTR de dikste die rondloopt en een fantastische creatie en de heksenjacht is er wel duidelijk over! Wss een gefrustreerde flik die van de jacht op chiptuners zijn stokpaardje wil maken.
                              De flikken in Ninove waren vroeger een sympathieke brigade die echt in dienst van de burger stonden. Nu zijn het de grootste bende arrogante snotneuzen die denken dat ze boven de wet staan omdat ze een uniform aan hebben.

                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              "Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
                              Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?

                              Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.

                              Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen
                              Onschuldig tot het bewezen is dat je schuldig bent, he (Behalve in Ninove dan)


                              Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                              ze stellen een expert aan...die gaat vaststellen dat er geen oem onderdelen opzitten zoals een grotere turbo...
                              Diezelfde expert kan met een simpele laptop ook direct zien of je motor gechipt is...
                              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Tjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.
                                Neen, omdat jij met de instapversie rijdt.

                                Begin een 335i als een gek te tunen en het zal snel tegen de limiet zitten.
                                Waarom denk je dat zoveel E36 M3's die regelmatig op circuit zitten extra verstevingings-laswerken nodig hebben?
                                Last edited by ; 02/05/2015, 12:52.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Neen, omdat jij met de instapversie rijdt om taksen te ontwijken.

                                  Begin een 335i als een gek te tunen en het zal snel tegen de limiet zitten.
                                  Waarom denk je dat zoveel E36 M3's die regelmatig op circuit zitten extra verstevingings-laswerken nodig hebben?
                                  Buiten het gegeven dat ik met de instapversie rijd om taksen te ontwijken, zal de rest van uw uitleg inderdaad wel kloppen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Dat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.

                                    Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                      Dat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.

                                      Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
                                      Waarheid!
                                      Ik wilde eigenlijk een 316d, maar die heeft geen flippertjes aan 't stuur.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                        Dat deel van taksen verwijderen heb ik aangepast omdat ik niet zeker wist of de uwe gechipt was, en geen onterechte beschuldigingen wil doen.

                                        Andere redenen dan taksen ontwijken zie ik niet om een 320d te laten chippen als BMW zelf een 325d, 330d en 335d verkoopt
                                        Aankoopprijs?

                                        Snel van de site geplukt :
                                        320D € 34.750
                                        325D € 39.300
                                        330D € 45.450

                                        Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                          Aankoopprijs?

                                          Snel van de site geplukt :
                                          320D € 34.750
                                          325D € 39.300
                                          330D € 45.450

                                          Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?
                                          Voor 34.750 euro heb je wel wagens met meer vermogen ook hoor.

                                          Natuurlijk, als het én dat merk, én die opties, én dat vermogen moet zijn kan het zijn dat je zonder budget zit. Verschil is dat je niet illegaal bezig bent als je een Passat met de 2.0BiTurbo en 240pk koopt

                                          Comment

                                          Working...
                                          X