Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Tjeu, da's zever hé. Ik heb de optionele M-remmen op mijn 320d. Je gaat me niet vertellen dat de ophanging van mijn auto gans is aangepast aan die grotere remmen hoor.
    Als er andere remmen voor uw wagen in optie worden aangeboden, betekent dit toch dat deze uitgebreid getest en goedgekeurd werden voor dit type wagen. Oftewel, uw wagen is hier dus op voorzien.

    Plaats je andere remmen, die niet voorheen werden getest en goedbevonden, dan verandert het plaatje wel.
    Dergelijke wijzigingen kunnen dan best enkel worden uitgevoerd door mensen die heel goed weten waar ze mee bezig zijn.
    Last edited by taiko; 02/05/2015, 14:24.

    Comment


    • #62
      Het probleem is vrij simpel denk ik dan
      In Nederland,Duitsland,Luxemburg,Frankrijk,Engeland is het mogelijk om te tunen en hier mag niks. Ik dacht dat er een EU wet was die zegt toegestaan in lidstaat x dan in y ook. (Bij een import)
      Duitsland is enorm streng elk onderdeel moet een tuv hebben. Maar de andere buurlanden daar doe je wat je wil in nl kan je zelfs een Cayenne cabrio bouwen.
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #63
        Om andere remmen te steken moet je in feite een constructeurs erkenning hebben. In België zijn er enkele bedrijven die dit hebben, onder andere voor ombouw naar lichte vracht.

        Enerzijds wel logisch maar anderzijds is België overdreven streng voor aanpassingen aan auto's. De keuring trekt ook op niks: ellenlange wachttijden, de ene keer goedgekeurd, de volgende keer afgekeurd met identiek dezelfde auto, veel te duur,...

        Comment


        • #64
          HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

          Ergens een nobel initiatief want zo creëer je solidariteit. Hopelijk zijn alle wagens die komen opdagen met 100%in orde want anders gaan er veel met de trein of bus naar huis mogen. Want is zo bij veel van die bijeenkomsten. "Gouden dagen" voor de staatskas

          Comment


          • #65
            Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
            Ze zouden beter hun mond houden !

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
              Ze zouden beter hun mond houden !
              het moet van 2kanten komen vind ik.
              Het moet gewoon legaal zijn om je vermogen wat op te drijven hoeveel audi rs6n rijden er gewoon rond? de meeste zullen wel een chipje hebben hoor.
              Is dat een probleem dat die 1sec sneller naar 120gaat? al de rest valt hier toch niet te benutten op legale wijze.

              Een motorswap ik zeg maar iets een vw blokje van 100pk in een nissan micra k10 van 700kilo...
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #67
                Geef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Geef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?
                  trackdays.

                  Comment


                  • #69
                    Je gaat beyer rijden met een 320d met 200pk dan eentje met 180pk?

                    Comment


                    • #70
                      ah tiens, wist niet dat ik een 320D had. in het geval van mijn wagen is turbodruk verhogen en open uitlaatlijn al goed voor +-70pk extra, en veel betere gasrespons.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                        Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
                        Ze zouden beter hun mond houden !
                        Zo denk ik er ook over. Zo'n actie is simpelweg dom.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
                          trackdays.
                          dat is toch niet op de openbare weg? Of moet je daarvoor ook een gekeurde en verzekerde wagen hebben?

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Geef me eens 1 goede reden waarom dat legaal moet zijn?
                            -Stel dat 10% van het wagenpark een modificatie in de ecu heeft, dan wordt dit legaal.
                            -Waarom moeten wij 100euro meer betalen voor een setje veren dan mensen van onze buurlanden? Omdat België geen duitse TUV keuring erkent...en ze er hier nog eens een papierke moeten bijstoppen.
                            -Als ze al die auto's moeten keuring dat brengt weeral geld op.
                            -Een buitenlander met 700pk in zijn golf mag hier rondbollen maar wij als Belg niet want dan nemen ze onze wagen in beslag.
                            -Zelfs in het zo strenge Zwitserland mag motortuning onder bepaalde voorwaarden.

                            -Eneh dat jij dat leuk vind dat ze ons allerlei regels opleggen mij goed maar ik vind dat allesbehalve leuk. Wie weet steken ze u binnen 20jaar in den bak als je een sigaret rookt in je auto...
                            Polo 6n 1.4

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Hoe meer er rond tuning ruchtbaarheid zal gegeven worden, hoe strenger de reaktie zal zijn...
                              Ze zouden beter hun mond houden !
                              Dat is nu eens de domste opmerking van heel dit topic.

                              Voor 2004 was er geen tuning wetgeving, toen mocht er niets.
                              Het is omdat de tuners voor een duidelijke wetgeving gevraagd hebben en steun gekregen hebben in de toenmalige regering dat er nu verschillende zaken wettelijk geregeld zijn en dus wel toegelaten zijn.
                              Er was toen reeds sprake van verder aanpassingen en het legaliseren van een beperkte mate van motortuning en andere zaken.

                              Het is toen echter terug stil geworden en er is niks meer veranderd. Nu is het dus terug tijd om terug voor aanpassingen te zorgen.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                het moet van 2kanten komen vind ik.
                                Het moet gewoon legaal zijn om je vermogen wat op te drijven hoeveel audi rs6n rijden er gewoon rond? de meeste zullen wel een chipje hebben hoor.
                                Is dat een probleem dat die 1sec sneller naar 120gaat? al de rest valt hier toch niet te benutten op legale wijze.

                                Een motorswap ik zeg maar iets een vw blokje van 100pk in een nissan micra k10 van 700kilo...
                                Tja, zelfs de politie heeft in zijn wagenpark heel wat gechipte wagens rijden.
                                En voor hen is dat ook niet legaal, maar die mannen mogen natuurlijk meer dan wij.
                                Last edited by knight-rider; 03/05/2015, 01:54.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Aankoopprijs?

                                  Snel van de site geplukt :
                                  320D € 34.750
                                  325D € 39.300
                                  330D € 45.450

                                  Ik ben niet bekend met prijzen voor chippen, maar ik vermoed dat dit wellicht wel goedkoper zal zijn?
                                  Wel wat kort door de bocht he. Die prijzen omvatten ook uitgebreidere basisuitrusting.

                                  Dat de constructeurs tegen chippen zijn, is te begrijpen maar vind ik ergens ook hypocriet. Hoeveel wagens liepen er vroeger niet die qua pk net op een fiscale grens zaten van 163 en 211 pk? Ooit nog een Audi op testbank weten staan die op papier 163 en gemeten 189 pk had. Ze sjoemelen zelf maar als een ander meer vermogen wil geven is het kot plots te klein.
                                  sigpic

                                  http://www.streamlinecarcare.be

                                  lakbehandelingen voor voertuigen

                                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                  Comment


                                  • #77
                                    Het punt is gewoon dat België alweer eens achter de feiten loopt tegenover de buurlanden, niet alleen op het gebied van tuning/autokeuring maar op nog veel meer dingen.

                                    Ik ben altijd al pro Europa geweest, maar het moet gezegd zijn... het werkt niet. Het is gewoon niet fair dat in andere landen dit wel allemaal mag en hier niet.
                                    Nu ja, Europa ligt ook niet waker van tuning, maar van de autokeuring misschien wel. Eens die hervormd is kunnen we al een stap verder denken.

                                    Alleen zit Ben Weyts daar niet op te wachten, de laatste weken krijgt hij enorm veel voorstellen om bepaalde dingen in positieve zin te veranderen. En altijd antwoord hij het zelfde: Er is geen geld!
                                    In mijn ogen zegt dat meer over het gebrek aan creativiteit van deze minister.

                                    Just my 2 cents
                                    Last edited by Namaz; 03/05/2015, 09:53.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Allen zit Ben Weyts daar niet op te wachten, de laatste weken krijgt hij enorm veel voorstellen om bepaalde dingen in positieve zin te veranderen. En altijd antwoord hij het zelfde: Er is geen geld!
                                      In mijn ogen zegt dat meer over het gebrek aan creativiteit van deze minister.

                                      Just my 2 cents
                                      Gezien de regering maar al te graag blind en ondoordacht bespaart bij de overheid (jaar na jaar minder werkingsmiddelen) dan is er idd geen geld meer. Zo krijgt het publiek nog meer de indruk dat de overheid niet functioneert. Hun uiteindelijke doel dus.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        Gezien de regering maar al te graag blind en ondoordacht bespaart bij de overheid (jaar na jaar minder werkingsmiddelen) dan is er idd geen geld meer. Zo krijgt het publiek nog meer de indruk dat de overheid niet functioneert. Hun uiteindelijke doel dus.
                                        Ze kunnen ook moeilijk met het geld blijven gooien zoals ze de voorbije jaren deden he, het moet van ergens komen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                          Wel wat kort door de bocht he. Die prijzen omvatten ook uitgebreidere basisuitrusting.

                                          Dat de constructeurs tegen chippen zijn, is te begrijpen maar vind ik ergens ook hypocriet. Hoeveel wagens liepen er vroeger niet die qua pk net op een fiscale grens zaten van 163 en 211 pk? Ooit nog een Audi op testbank weten staan die op papier 163 en gemeten 189 pk had. Ze sjoemelen zelf maar als een ander meer vermogen wil geven is het kot plots te klein.
                                          Ik vind eerder uw reactie wat kort door de bocht en nogal ondoordacht.


                                          1. Er zitten altijd toleranties op de opgegeven vermogens, zeker bij de fiscaal dicht geknepen versies krijg je meestal wel wat meer vermogen (wees blij, ze kunnen u niks verwijten!!).
                                          2. Het gaat ook niet over die extra 20 Pk's (gemeten op een niet officieel geijkte testbank), het gaat over de extreme tuningtoestanden die tegenwoordig haast gemeengoed aan het worden zijn. Een 114i met 102 pk stock die in een handomdraai voor een paar honderd euro er even 220 krijgt. Naar mijn mening ben je dan niet meteen goed bezig.
                                          3. En je kan er zeker van zijn dat klant A met z'n 116d standaard niet meer vermogen gaat hebben dan klant B met z'n 118d hoor. Dus, de constructeur is wel genaaid met die chiptoestanden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X