Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Man, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
    De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
    Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Ze kunnen ook moeilijk met het geld blijven gooien zoals ze de voorbije jaren deden he, het moet van ergens komen.
      Akkoord, maar de federale overheden moeten al sinds 2008 zwaar besparen. De toestand was al zwaar en nu moeten ze elk jaar opnieuw extra besparen op alle voorgaande besparingen. Op een bepaald moment kan je geen diensten meer deftig doen draaien zonder de nodige budgetten. Dat is net zo bij overheden als bij de privé.

      Iedereen klagen over trage justitie, maar er is al jaren geen geld voor verdere informatisering. Tjah wat wil je dan?

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
        Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.

        nagel op de kop...
        maak maar eens een wet dat chiptuning legaal is en ge gewoon de extra taxen en verzekering moet betalen.
        een paar mensen die al met het topmodel rijden en nog extra vermogen willen, gaan dit doen (zoals bv een nissan gtr die van 280 naar 400pk wordt gebracht.
        maar VERGEET het dat ene met een 116d van 110pk de taxen gaan betalen van 180pk als een 118D dat van fabriek heeft. dan zullen ze die 118D wel kopen.
        diegenen die de hoog vermogen versie niet kunnen betalen, gaan de extra taxen na het tunen ook niet betalen.

        als chippen legaal is, wat gaat ge dan doen met die eco-groene rommel die ze met premies kunnen kopen en grote overnamepremies hadden voor het oude 'vervuilende' voertuig?
        stel nu, ik vervang mijn golf door een nieuwe van die blue-eco golf dinges. ik krijg een extra overname premie omdat ik van een 297gr CO2 ding naar 88gr CO2 ga. ik krijg ook verlaagde inschrijftaxen. dat ding heeft 50pk.
        Een vriend koopt dezelfde auto maar zonder dat blue-eco en die 'normale' heeft 80pk en 110gr CO2. ge krijgt daar al die voordelen niet bij en ook van de recyclage premie van uw oud voertuig is een pak minder. en die betaald direct ook de normale inschrijftax.

        ik kan na 2jaar men eco-groen ding chippen naar 110pk en betaal daarna de bijhorende belasting. gaan ze mij die premies ook laten terugbetalen want ik heb geen eco-groen ding meer?
        men vriend tuned zijn normale auto ook naar 110pk en betaald de daarbij horende taxen
        een 3de maat koopt hem dezelfde auto maar van fabriek met 110pk, die betaald ook de hogere eerste inschrijfbelasting.
        alle 3 dezelfde auto en evenveel pk. nr 1 heeft een pak premies en voordeel gekregen, nr 2 heeft de normale belastingen betaald en na het chippen verhoogd, nr 3 heeft de volle pot van dag 1 betaald.
        hoeveel autos gaat de fabriek nog verkopen van de 2de en 3de klasse, terwijl je beter de eerste koop, premies incasseerd, goedkoop inschrijft en dan chipped
        Last edited by ; 03/05/2015, 10:31.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
          Klopt niet. De jaarlijkse rijtaks is in heel België afgestemd op de cilinderinhoud. Voor de BIV speelt het vermogen maar een kleine rol in Vlaanderen en een veel grotere rol in Wallonië.

          Comment


          • #85
            Vooral het verschil in aankoopprijs lijkt me doorslaggevend om te chippen. Een 320d bijvoorbeeld kost 5.000 euro meer dan een 316d. Als je uw 316d voor 500 euro het vermogen van een 320d kunt geven, dan steek je zomaar even 4.500 euro in je zak.

            Comment


            • #86
              De wetgeving bestaat, en hoeft m.i. niet aangepast te worden, want de moeilijkheid is in casu dat het chippen steeds stiekem gebeurt en technisch enkel te controleren valt door de wagen aan een testbank te hangen. Daar dit een hele infrastruktuur zou vergen (tenzij de testbanken van de tuners te gebruiken ;-)) ) is dit niet realistisch.
              Wat doet dan de overheid ? Schoolvoorbeelden creëren zoals in Ninove, en dan staat iedereen op zijn achterpoten !

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                Man, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
                De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
                Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
                Je leeft in het verleden. In Vlaanderen is de wegentaks op cilinderinhoud en de BIV op CO2 en maar een heel klein deel op kW.

                Daarnaast betaal ik maar al te graag wat BIV bij voor het extra vermogen. Alleen laat de staat het niet eens toe.

                Velen zouden graag enkele honderden euro's neertellen als daarmee hun gechipte voertuig reglementair is.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Klopt niet. De jaarlijkse rijtaks is in heel België afgestemd op de cilinderinhoud. Voor de BIV speelt het vermogen maar een kleine rol in Vlaanderen en een veel grotere rol in Wallonië.
                  Klopt.

                  Net hetzelfde verhaal als eerder aangehaald met de 3 dezelfde eco dingen wagens

                  Ik heb een 2liter benzine wagen, met xxx pk's.
                  Mijn broer heeft een 2 liter benzine wagen met turbo, met bijna het dubbele van mijn pk's...

                  Cilinderinhoud is hetzelfde, wegentaks is hetzelfde, wie is de sukkel...?

                  Daarom dat ik altijd zeg, koop u een turbo benzine wagen, meeste pk's voor uw geld.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Tja, zelfs de politie heeft in zijn wagenpark heel wat gechipte wagens rijden.
                    En voor hen is dat ook niet legaal, maar die mannen mogen natuurlijk meer dan wij.
                    Dat heeft niks te maken met dat die meer mogen, dat zijn prioritaire voertuigen en daar gelden net iets andere regels voor.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                      Wel wat kort door de bocht he. Die prijzen omvatten ook uitgebreidere basisuitrusting.

                      Dat de constructeurs tegen chippen zijn, is te begrijpen maar vind ik ergens ook hypocriet. Hoeveel wagens liepen er vroeger niet die qua pk net op een fiscale grens zaten van 163 en 211 pk? Ooit nog een Audi op testbank weten staan die op papier 163 en gemeten 189 pk had. Ze sjoemelen zelf maar als een ander meer vermogen wil geven is het kot plots te klein.
                      De constructeurs zijn niet tegen chippen op zich, ze zijn er tegen dat andere bedrijven dan aanbieden en zij er dus niks aan verdienen.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        De constructeurs zijn niet tegen chippen op zich, ze zijn er tegen dat andere bedrijven dan aanbieden en zij er dus niks aan verdienen.
                        Constructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Alleen zit Ben Weyts daar niet op te wachten, de laatste weken krijgt hij enorm veel voorstellen om bepaalde dingen in positieve zin te veranderen. En altijd antwoord hij het zelfde: Er is geen geld!
                          In mijn ogen zegt dat meer over het gebrek aan creativiteit van deze minister.

                          Just my 2 cents
                          Ja, dat zeggen ze altijd, "er is geen geld".
                          Als ze eens 2 seconden hun verstand zouden gebruiken dan zouden ze weten dat ze hier geen geld voor nodig hebben, maar dat dit juist geld kan opbrengen.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Als ze eens 2 seconden hun verstand zouden gebruiken dan zouden ze weten dat ze hier geen geld voor nodig hebben, maar dat dit juist geld kan opbrengen.
                            Jij kan het zonder geld allemaal oplossen en het gaat bovendien nog geld opbrengen ook. Het wordt tijd dat je eens opkomt met de verkiezingen.

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              Jij kan het zonder geld allemaal oplossen en het gaat bovendien nog geld opbrengen ook. Het wordt tijd dat je eens opkomt met de verkiezingen.

                              Gaat TK em ook verkiesbaar stellen ?

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Constructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.

                                huh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
                                ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoorden
                                lets have some more member berries

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  Jij kan het zonder geld allemaal oplossen en het gaat bovendien nog geld opbrengen ook. Het wordt tijd dat je eens opkomt met de verkiezingen.
                                  eh economie doen draaien misschien...BTW inkomsten,extra werk creëren.

                                  Veel meer autoliefhebbers zouden de stap durven zetten en de tuning scene zou terug een boost krijgen.(Beetje zoals in Nederland waar dit alles legaal kan gebeuren)

                                  extra belasting inkomsten op het nieuwe vermogen van de auto...etc..

                                  plus de meeste tuning onderdelen komen uit Europa

                                  het geld gaat rollen...en dat is altijd goed voor de staatskas
                                  Last edited by ; 03/05/2015, 18:49.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    huh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
                                    ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoorden
                                    Sommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                      eh economie doen draaien misschien...BTW inkomsten,extra werk creëren.

                                      Veel meer autoliefhebbers zouden de stap durven zetten en de tuning scene zou terug een boost krijgen.(Beetje zoals in Nederland waar dit alles legaal kan gebeuren)

                                      extra belasting inkomsten op het nieuwe vermogen van de auto...etc..

                                      plus de meeste tuning onderdelen komen uit Europa

                                      het geld gaat rollen...en dat is altijd goed voor de staatskas

                                      Onze overheid heeft al heel lang de neiging om hun burgers te pamperen en zogezegd te behoeden voor bepaalde zaken. Het zit er hier gewoonweg ingebakken. Deze zaken worden ook door bureaucraten beslist dus wat zouden die gasten daar iets van kennen?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Als het nieuw vermogen belast wordt, dan zal iedereen (zoals nu) in alle talen zwijgen..
                                        Een cent is al te veel als het voor de Staat is !

                                        Comment


                                        • Als een auto getuned wordt kan niemand nog garanderen dat die qua CO2 niet verandert. Dat testen kost te veel.
                                          Om het dan not niet te hebben over roet, Nox etc.

                                          En verder is er het veiligheidsaspect. Een tuner ligt daar niet wakker van, maar er zou moeten gecontroleerd worden of de remmen etc dat hogere vermogen aankunnen.

                                          In duitsland kan het wel, maar je moet wel een Tuv of Dekra test ondergaan, en je betaalt taks en verzekering volgens de nieuwe waarden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X