Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
    dat is toch niet op de openbare weg? Of moet je daarvoor ook een gekeurde en verzekerde wagen hebben?
    ik heb maar 1 wagen, dus als ik ook trackdays doe met mijn wagen is em gemod voor die trackdays, maar rijd er ook zo mee rond op baan. wel enkel in het weekend, in de week camionet vant werk. en voor bv de nurburgring moet ie idd gekeurd en verzekerd zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Sommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.
      Klein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        Klein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !

        Is niet bij alle merken zo. De Duitse gebruiken dit meer en meer om geen waarborg te moeten geven terwijl andere merken/garages daar gewoonweg niet naar kijken.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
          Als een auto getuned wordt kan niemand nog garanderen dat die qua CO2 niet verandert. Dat testen kost te veel.
          Om het dan not niet te hebben over roet, Nox etc.

          En nu klopt dit wel allemaal? Het is al ontelbare keren bewezen dat moderne wagen veel meer uitstoten dan hetgeen op papier staat... Maar ja, de constructeurs mogen alles he.

          Comment


          • ...onder goekeurend toeziend oog van de eu, want we moeten onze co² doelstellingen halen

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Man, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
              De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
              Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
              +1
              Wil je veel PK's dan koop je een wagen die officieel en wettelijk die PK's heeft. Kun je dat niet betalen dan blijft het bij dromen. Of je gaat illegaal -want ik vind dat illegaal en even erg als andere criminele feiten- chip (motor)tuning doen. Maar slaan ze -zoals in het artikel- dan je wagen aan kom dan niet het slachtoffer spelen. Je speelt het spel en je verbrandt je vingers. Amen! Betaal je taksen en je verzekering zoals het hoort. Volg de verkeersregels en alles rond wat mag en niet mag of verhuis naar een autovriendelijker land.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                +1
                Wil je veel PK's dan koop je een wagen die officieel en wettelijk die PK's heeft. Kun je dat niet betalen dan blijft het bij dromen. Of je gaat illegaal -want ik vind dat illegaal en even erg als andere criminele feiten- chip (motor)tuning doen. Maar slaan ze -zoals in het artikel- dan je wagen aan kom dan niet het slachtoffer spelen. Je speelt het spel en je verbrandt je vingers. Amen! Betaal je taksen en je verzekering zoals het hoort. Volg de verkeersregels en alles rond wat mag en niet mag of verhuis naar een autovriendelijker land.
                Je moet nu ook niet de zuurpruim uithangen. Automodding is een leuke hobby...maar er moet een wettelijk kader zijn.

                Nederland dat over het algemeen voor is op ons en auto onvriendelijker zijn qua taxen/pakkans snel rijden etc etc laat vermogenstoename ook toe


                Bron : https://www.rdw.nl/Particulier/Pagin...of restaureren


                Motorwijziging

                Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
                Het gaat om de wijziging van:
                • de motorcode of het motortype;
                • het aantal cilinders;
                • de cilinderinhoud;
                • de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
                • het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
                • het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.

                auto's voor 1998 kost 53 euro voor een individuele kleuring ,auto's van na 98 kost 1000euro en ze doen een uitgebreide test op weggedrag, geluid en remmen op het testcircuit in Lelystad

                Dit is dus boven de toegestane 20%.Dus chip tunen kan er zonder probleem
                Last edited by ; 03/05/2015, 21:07.

                Comment


                • Ben even gaan neuzen op de site van Heinz : de meeste aangeboden vermogenverhogingen overschrijden de 20%...dat zal wel ook zo zijn bij de NL-tuners, en dus dienen officiëel de betrokken wagens gekeurd te worden; het zou mij ten sterkste verbazen dat dit daadwerkelijk gebeurt !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Dat heeft niks te maken met dat die meer mogen, dat zijn prioritaire voertuigen en daar gelden net iets andere regels voor.
                    Het heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.

                    Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Het heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.
                      Dat is uw mening.



                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.
                      Is dat zo? Bron?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Constructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.
                        Ze doen dit net wel en ze willen daar geen concurrentie in hebben.
                        Dat is de enige reden waarom ze zouden willen dat motortuning door andere bedrijven verboden zou worden, als ze het zelf niet deden, dat hadden ze niks te verliezen.
                        >>>
                        Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        huh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
                        ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoorden
                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Sommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Ze doen dit net wel en ze willen daar geen concurrentie in hebben.
                          Dat is de enige reden waarom ze zouden willen dat motortuning door andere bedrijven verboden zou worden, als ze het zelf niet deden, dat hadden ze niks te verliezen.
                          >>>
                          En wat houdt een origineel opvoerpakje zoal in denk je? Een verhoging van maximum een 10% ofzo + nog wat hardware wijzigingen. Geen verdubbelling van het aantal Pk's hé. Al geweten dat een OEM opvoerpakje het vermogen overstijgt van de daaropvolgende versie van een bepaald merk? Bijvoorbeeld 330d die meer vermogen krijgt als een 335d ofzo. Dacht het niet.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Ben even gaan neuzen op de site van Heinz : de meeste aangeboden vermogenverhogingen overschrijden de 20%...dat zal wel ook zo zijn bij de NL-tuners, en dus dienen officiëel de betrokken wagens gekeurd te worden; het zou mij ten sterkste verbazen dat dit daadwerkelijk gebeurt !
                            Dat is dan op verantwoordelijkheid van de eigenaar...zoals je hier niet verzekerd kunt rondrijden of straalbezopen...

                            Mijn punt is dat er een wettelijk kader bestaat en dan moet je bepaalde regels in acht nemen zoals u wagen laten keuren bij de rdw. Indien alles in orde is:

                            Dan rij je volkomen legaal rond met 20% of 100% meer vermogen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                              En wat houdt een origineel opvoerpakje zoal in denk je? Een verhoging van maximum een 10% ofzo + nog wat hardware wijzigingen. Geen verdubbelling van het aantal Pk's hé. Al geweten dat een OEM opvoerpakje het vermogen overstijgt van de daaropvolgende versie van een bepaald merk? Bijvoorbeeld 330d die meer vermogen krijgt als een 335d ofzo. Dacht het niet.
                              neen en dat is dan ook gewoon puur voor commerciele redenen zo.
                              lets have some more member berries

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                                Dat is dan op verantwoordelijkheid van de eigenaar...zoals je hier niet verzekerd kunt rondrijden of straalbezopen...

                                Mijn punt is dat er een wettelijk kader bestaat en dan moet je bepaalde regels in acht nemen zoals u wagen laten keuren bij de rdw. Indien alles in orde is:

                                Dan rij je volkomen legaal rond met 20% of 100% meer vermogen.
                                Zonder eenvoudige controlesystemen ( zoals de rolletjes voor brommers) is het respect van een wettelijk kader whishfull thinking. Er om vragen is dan gemakkelijk, wetende dat de pakkans quasi nihil is, zeker voor wagens die banaal uitzien.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Klein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !
                                  Grappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
                                  sigpic

                                  http://www.streamlinecarcare.be

                                  lakbehandelingen voor voertuigen

                                  MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                  Comment


                                  • " Je leeft in het verleden. In Vlaanderen is de wegentaks op cilinderinhoud en de BIV op CO2 en maar een heel klein deel op kW."


                                    Oei ! En het effekt van het chippen op een lagere VAA dan ?? Of zijn dat geen taksen ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                      Grappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
                                      de kits zijn aanzienlijk duurder bij het merk, en het verschil verklaart juist het verlenen van de waarborg
                                      maar zelfs zo wordt het blijkbaar een dure grap, want Audi bv is ermee gestopt

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                        Grappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
                                        Ik ken persoonlijk iemand heel goed die zijn nieuwe BMW 320d (mede vennoot in zaak) liet chippen. Een half jaar later gaat zijn motor erdoor. In principe fabrieksgarantie maar bij BMW hadden ze gezien dat er aan geprutst was. Geen garantie meer en nog een pak ellende bij het leasingbedrijf!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                          Ik ken persoonlijk iemand heel goed die zijn nieuwe BMW 320d (mede vennoot in zaak) liet chippen. Een half jaar later gaat zijn motor erdoor. In principe fabrieksgarantie maar bij BMW hadden ze gezien dat er aan geprutst was. Geen garantie meer en nog een pak ellende bij het leasingbedrijf!
                                          grappig, onze e92 heeft ook tal van defecten gehad binnen de garantieperiode en ook toen probeerde BMW er altijd van onder te komen... die auto en de BMW service is 1 en al ellende geweest terwijl er niks van tuning aan te pas gekomen is
                                          lets have some more member berries

                                          Comment

                                          Working...
                                          X