Oorspronkelijk geplaatst door AdriH
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenSommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenKlein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !
Is niet bij alle merken zo. De Duitse gebruiken dit meer en meer om geen waarborg te moeten geven terwijl andere merken/garages daar gewoonweg niet naar kijken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAls een auto getuned wordt kan niemand nog garanderen dat die qua CO2 niet verandert. Dat testen kost te veel.
Om het dan not niet te hebben over roet, Nox etc.
En nu klopt dit wel allemaal? Het is al ontelbare keren bewezen dat moderne wagen veel meer uitstoten dan hetgeen op papier staat... Maar ja, de constructeurs mogen alles he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenMan, man, man, wat moeten wij hier niet lezen aan hypocrite beweringen...
De taksen op voertuigen zijn in ons land afgestemd op het vermogen, en het chippen heeft maar één doel, deze taksen te omzeilen. Al de rest is dikke zever...
Iedereen mag van mij zijn wagen chippen, maar moet dan ook de eventuele gevolgen van dragen, als een volwassen iemand, en niet als een kind beginnen huilen als de zaak even verkeerd afloopt.
Wil je veel PK's dan koop je een wagen die officieel en wettelijk die PK's heeft. Kun je dat niet betalen dan blijft het bij dromen. Of je gaat illegaal -want ik vind dat illegaal en even erg als andere criminele feiten- chip (motor)tuning doen. Maar slaan ze -zoals in het artikel- dan je wagen aan kom dan niet het slachtoffer spelen. Je speelt het spel en je verbrandt je vingers. Amen! Betaal je taksen en je verzekering zoals het hoort. Volg de verkeersregels en alles rond wat mag en niet mag of verhuis naar een autovriendelijker land.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten+1
Wil je veel PK's dan koop je een wagen die officieel en wettelijk die PK's heeft. Kun je dat niet betalen dan blijft het bij dromen. Of je gaat illegaal -want ik vind dat illegaal en even erg als andere criminele feiten- chip (motor)tuning doen. Maar slaan ze -zoals in het artikel- dan je wagen aan kom dan niet het slachtoffer spelen. Je speelt het spel en je verbrandt je vingers. Amen! Betaal je taksen en je verzekering zoals het hoort. Volg de verkeersregels en alles rond wat mag en niet mag of verhuis naar een autovriendelijker land.
Nederland dat over het algemeen voor is op ons en auto onvriendelijker zijn qua taxen/pakkans snel rijden etc etc laat vermogenstoename ook toe
Bron : https://www.rdw.nl/Particulier/Pagin...of restaureren
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
Het gaat om de wijziging van:
- de motorcode of het motortype;
- het aantal cilinders;
- de cilinderinhoud;
- de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
- het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
- het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
auto's voor 1998 kost 53 euro voor een individuele kleuring ,auto's van na 98 kost 1000euro en ze doen een uitgebreide test op weggedrag, geluid en remmen op het testcircuit in Lelystad
Dit is dus boven de toegestane 20%.Dus chip tunen kan er zonder probleem
Comment
-
Ben even gaan neuzen op de site van Heinz : de meeste aangeboden vermogenverhogingen overschrijden de 20%...dat zal wel ook zo zijn bij de NL-tuners, en dus dienen officiëel de betrokken wagens gekeurd te worden; het zou mij ten sterkste verbazen dat dit daadwerkelijk gebeurt !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDat heeft niks te maken met dat die meer mogen, dat zijn prioritaire voertuigen en daar gelden net iets andere regels voor.
Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenConstructeurs kunnen dat ook aanbieden. Maar waarom doen ze dat niet denk je? Omdat ze anders enkel maar een paar basismotoren kunnen aanbieden, en dat is nu niet meteen de beste marketingstrategie hé.
Dat is de enige reden waarom ze zouden willen dat motortuning door andere bedrijven verboden zou worden, als ze het zelf niet deden, dat hadden ze niks te verliezen.
>>>
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenhuh? ze doen dat net wel... wat is een powerpack van BMW en mercedes denk je?
ze doen er enkel wat extra show bij om de veel hogere prijs te verantwoordenOorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenSommige merken doen het inderdaad. Ze vragen dan enkele duizenden € om hun performance modellen zonder limiter op 250km/h te leveren terwijl een chiptuner dit voor enkele honderden doet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZe doen dit net wel en ze willen daar geen concurrentie in hebben.
Dat is de enige reden waarom ze zouden willen dat motortuning door andere bedrijven verboden zou worden, als ze het zelf niet deden, dat hadden ze niks te verliezen.
>>>
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenBen even gaan neuzen op de site van Heinz : de meeste aangeboden vermogenverhogingen overschrijden de 20%...dat zal wel ook zo zijn bij de NL-tuners, en dus dienen officiëel de betrokken wagens gekeurd te worden; het zou mij ten sterkste verbazen dat dit daadwerkelijk gebeurt !
Mijn punt is dat er een wettelijk kader bestaat en dan moet je bepaalde regels in acht nemen zoals u wagen laten keuren bij de rdw. Indien alles in orde is:
Dan rij je volkomen legaal rond met 20% of 100% meer vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn wat houdt een origineel opvoerpakje zoal in denk je? Een verhoging van maximum een 10% ofzo + nog wat hardware wijzigingen. Geen verdubbelling van het aantal Pk's hé. Al geweten dat een OEM opvoerpakje het vermogen overstijgt van de daaropvolgende versie van een bepaald merk? Bijvoorbeeld 330d die meer vermogen krijgt als een 335d ofzo. Dacht het niet.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk BerichtenDat is dan op verantwoordelijkheid van de eigenaar...zoals je hier niet verzekerd kunt rondrijden of straalbezopen...
Mijn punt is dat er een wettelijk kader bestaat en dan moet je bepaalde regels in acht nemen zoals u wagen laten keuren bij de rdw. Indien alles in orde is:
Dan rij je volkomen legaal rond met 20% of 100% meer vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenKlein (?) verschil : dan wordt de waarborg behouden !sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenGrappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
maar zelfs zo wordt het blijkbaar een dure grap, want Audi bv is ermee gestopt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk BerichtenGrappig verhaal van die waarborg: een kennis bestelde ooit rechtstreeks het Mountune pakket voor zijn Focus RS en monteerde het zelf (is gediplomeerd mechanieker maar oefent andere job uit). Toen hij de volgende keer op onderhoud ging bij Ford zeiden ze hem dat er geen garantie meer was omdat hij dit zelf had gemonteerd. Had hij het via Ford besteld en door hen laten monteren, had hij wel nog garantie. Toch te belachelijk voor woorden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk BerichtenIk ken persoonlijk iemand heel goed die zijn nieuwe BMW 320d (mede vennoot in zaak) liet chippen. Een half jaar later gaat zijn motor erdoor. In principe fabrieksgarantie maar bij BMW hadden ze gezien dat er aan geprutst was. Geen garantie meer en nog een pak ellende bij het leasingbedrijf!lets have some more member berries
Comment
Comment