Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Het heeft inderdaad niks te maken met dat ze meer mogen, want dat mogen ze niet. Ze denken alleen dat ze meer mogen.

Het zijn inderdaad prioritaire voertuigen, maar op vlak van motortuning mogen zij wettelijk gezien niet meer dan elke andere burger.

TK heeft dit eens gepost. Wooter ooit ook eens maar geen zin om verder te zoeken

Bij chiptuning worden de kW's gewijzigd, dus is de wagen ook niet meer conform het pvg-nr

Overheidsvoertuigen zoals politievoertuigen, brandweerwagens, ziekenwagens en niet gebanaliseerde voertuigen vallen NIET in de categorie M1, dus inderdaad géén verbod.
    (alle andere voertuigen categorie M1 is er wél verbod)
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
      grappig, onze e92 heeft ook tal van defecten gehad binnen de garantieperiode en ook toen probeerde BMW er altijd van onder te komen... die auto en de BMW service is 1 en al ellende geweest terwijl er niks van tuning aan te pas gekomen is
      Da's raar. De nieuwe eigenaar van mijn E91 stuurde me vorige week een mail dat er een kortsluiting in de ECU had plaats gevonden, ganse ECU om zeep. Zou hem 1.700 euro gaan kosten. BMW neemt echter alle kosten op zich. Btw, auto is 5 jaar oud. En zelf had ik bij m'n E46 van destijds een kapotte katalysator buiten de officiële garantieperiode, ook die kosten heeft BMW helemaal op zich genomen.

Comment

• Bij Audi krijg je soms na een onderhoudsbeurt waarbij de wagen aan hun computer hing een brief om de waarborg te canselen wegens niet meer conform... Het toont hoe gevoelig de zaak geworden is bij de construkteurs.

Comment

• Ik weet uit heel goede bron dat de 325d en 123d van de WPR ook gechipt zijn
          2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Da's raar. De nieuwe eigenaar van mijn E91 stuurde me vorige week een mail dat er een kortsluiting in de ECU had plaats gevonden, ganse ECU om zeep. Zou hem 1.700 euro gaan kosten. BMW neemt echter alle kosten op zich. Btw, auto is 5 jaar oud.
            Mooi op tijd verkocht dus
            Goed dat het garantie is uiteraard maar wel altijd weer een hoop geloop en tijdverlies zo'n dingen
            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Mooi op tijd verkocht dus
              Goed dat het garantie is uiteraard maar wel altijd weer een hoop geloop en tijdverlies zo'n dingen
              Zo zie je maar wat mooi dealer onderhouden en geen 'gechip' kan doen, zelfs na 5 jaar komt de garantie nog tussen.

Comment

Zo zie je maar wat mooi dealer onderhouden en geen 'gechip' kan doen, zelfs na 5 jaar komt de garantie nog tussen.
                onze bmw was ook niet gechipt en altijd onderhouden bij bmw garage verhelst. BMW benelux erkende dat er zware fabricage fouten waren maar wilde na defect nr 3 al niet meer tussen komen wegens geval van overmacht.
                mooie service toch?..
                lets have some more member berries

Comment

onze bmw was ook niet gechipt en altijd onderhouden bij bmw garage verhelst. BMW benelux erkende dat er zware fabricage fouten waren maar wilde na defect nr 3 al niet meer tussen komen wegens geval van overmacht.
                  mooie service toch?..
                  Wat was het defect?
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Wat was het defect?
                    verschillende, 1tje was met de bekabeling waardoor oa de i-drive kapot ging, ketting die de motor gaandeweg beschadigde, injectoren die kapot gingen, motor ging eigenlijk gewoon elke maand in noodloop.
                    waarschijnlijk ergens op een maandag na een lang weekend in elkaar gestoken

Comment

• ALs ze een parade tocht willen gaan doen om te protesteren vrees ik dat er veel de dag erachter met de fiets naar hun werk kunnen.

Comment

mooie service toch?..
                        Misschien ligt het aan uw dealer, uw houding... ?

Comment

• eerste kan, 2de... klant is koning dus zou geen rol mogen spelen.
                          straks ga je nog zeggen dat het komt omdat ik met de benzen bij de bmw dealer passeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                            ALs ze een parade tocht willen gaan doen om te protesteren vrees ik dat er veel de dag erachter met de fiets naar hun werk kunnen.
                            Correctie: hoop ik

Comment

eerste kan, 2de... klant is koning dus zou geen rol mogen spelen.
                              Maar mensen blijven mensen... .

Comment

• soit moraal blijft, als ze niet willen betalen gaan ze wel iets vinden.

Comment

bmw garage verhelst
                                  say no more...

Comment

mooie service toch?..

Hangt gewoon af van dealer tot dealer en van situatie tot situatie. Misschien kon de dealer u gewoonweg niet uitstaan. Kan soms al reden zijn om niet tussen te komen.

Comment

Da's raar. De nieuwe eigenaar van mijn E91 stuurde me vorige week een mail dat er een kortsluiting in de ECU had plaats gevonden, ganse ECU om zeep. Zou hem 1.700 euro gaan kosten. BMW neemt echter alle kosten op zich. Btw, auto is 5 jaar oud. En zelf had ik bij m'n E46 van destijds een kapotte katalysator buiten de officiële garantieperiode, ook die kosten heeft BMW helemaal op zich genomen.
                                      Om deze redenen verkoop ik nooit particulier en laat ik altijd de wagen over aan de garage.
                                      Stel dat bmw niet was tussengekomen ...............

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                                        Om deze redenen verkoop ik nooit particulier en laat ik altijd de wagen over aan de garage.
                                        Stel dat bmw niet was tussengekomen ...............
                                        Ja, wat dan?

Comment

Ja, wat dan?
                                          Ja, wat dan ?
                                          Hangt een beetje af van de koper peins ik, als het zo'n paljas is die elke avond belt om te zagen...Nee bedankt hoor, heb ik echt geen zin in

Comment

Working...
                                          X