Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    "Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
    Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?

    Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.

    Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen

    Comment


    • #22
      Was de aanleiding bij de Megane geen geval van niet-verzekerd rond rijden ?


      .
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
        Ik weet toch 1 ding, als ze me zouden tegen houden en zeggen: we nemen uw wagen nu in beslag omdat we vermoeden dat hij getuned is zullen ze ofwel versterking moeten roepen ofwel nemen ze hem mee mee mij erin !!! Vroeger mee ons camino'kes reden we weg van de flikken en zeker als ze mee het cammionetteke waren en als ze mee de gti waren wast al iets moeilijker en moest ge de bos zien in te geraken...mooie tijden Als da zo blijft verder gaan gaat ge met de wagen ook altijd op uw hoede moeten zijn en kunnen vluchten als het moet
        ik had/heb een serieus opgefokte Peugeot 103 spx (125km/h top).

        Als de flikken me s 'nachts zochten/volgden deed ik men licht uit en ging me verstoppen in de struiken en parkeerde men brommer gewoon ergens op een oprit hehe.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
          "Er is in Belgie geen enkele geijkte testbank".
          Dan kan de procureur in feite dus ook niet bewijzen dat de wagens meer vermogen hebben dan standaard?

          Vind het een raar verhaal en ik denk dat er ook meer speelt dan enkel het vermoeden van tuning.

          Anders mag iedereen met "een gechipte diesel" zich ook reeds ongemakkelijk op zijn stoel voelen
          ze stellen een expert aan...die gaat vaststellen dat er geen oem onderdelen opzitten zoals een grotere turbo...

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
            ik had/heb een serieus opgefokte Peugeot 103 spx (125km/h top).

            Als de flikken me s 'nachts zochten/volgden deed ik men licht uit en ging me verstoppen in de struiken en parkeerde men brommer gewoon ergens op een oprit hehe.
            HAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston 5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
              HAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston 5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's
              idd dat waren de tijden!Ik heb mijn brommer nog 50cc Bidalot Junior compleet met gesmede zuiger en enkele segmentring, carter,krukas (niks meer origineel) met 17 mm carbu,racevaratior,raceonsteking etc etc

              met men pa knutselen in de garage...ik mocht tunen maar niet meer cc geven (kwestie van in de rechtbank eventueel nog te aanvoeren dat het een 50cc bleef, men pa heeft rechten gedaan hehe)

              Hij is zodanig race getuned dat ik de carbu anders moest afstellen naargelang het weer...(vochtig-warm)



              on topic

              vroeger werden er weel meer motorswaps gedaan

              bij BMW en Alfa en waarschijnlijk ook andere merken was er bijna geen verschil in de blokken (bijv bij de alfa 33 kon jeje 1.3 makkelijk wisselen met een 1.7)

              Plus als het een occasie was (meestal) kan je nog zeggen dat je van niks wist...
              Last edited by ; 01/05/2015, 00:56.

              Comment


              • #27
                ik had heel even een 102 cc op mijn 50 xl

                koppeling dra stuk en de vitessen waren te kort

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik had heel even een 102 cc op mijn 50 xl

                  koppeling dra stuk en de vitessen waren te kort
                  hehe vandaar dat ik alles uiteindelijk veranderd heb...een goede les voor mijn auto carrière achteraf.(geen motortuning meer hehe)

                  Er is altijd een onderdeel dat het niet kan trekken...op het einde kon bij mij de ontsteking niet meer volgen en dan de carbu niet groot genoeg etc etc...

                  Comment


                  • #29
                    ...t5 doet het beter

                    Comment


                    • #30
                      Je kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.

                      Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.

                      Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.

                      Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.

                      Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Je kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.

                        Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.

                        Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.

                        Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.

                        Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
                        Daar geef ik je wel gelijk in...in de Nederland en Duitsland mag je tunen onder bepaalde voorwaarden...en ben je verzekerd.

                        Als je met die Nissan een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is het game over...elke expert maakt er brandhout van in een rechtbank.

                        ik vind het een leuke hobby voor die mannen...en minder gevaarlijk dan dronken achter het stuur kruipen (in verantwoordelijke handen) maar je weet dat je risico loopt om er shit mee te hebben.
                        Last edited by ; 01/05/2015, 01:34.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Je kunt in zo een gevallen weinig goed doen natuurlijk ook. Ik durf wedden dat je je als agent daar heel anders bij voelt aangezien het ook zij zijn die mogen gaan aanbellen bij de nabestaanden als het fout loopt. Ik benijd ze in ieder geval niet.

                          Ik beklaag ook de man van de verzekeringsmaatschappij die de leuke taak heeft om te gaan vertellen aan de betrokkenen van een ongeval met een dergelijke wagen dat ze niet gaan uitbetalen.

                          Ik vind het een beetje jammer dat in deze de eigenaars niet inzien welke verantwoordelijkheid ze dragen als ze zich met dergelijke wagen op de openbare weg begeven. En dan mag je nog de voorzichtigste chauffeur van heel de wereld zijn dat doet niets af aan die verantwoordelijkheid.

                          Die gtr en die megane RS lijken mij heel leuke hobby wagens, ik vind het zelfs technisch knap wat daar mee gebeurt. Alleen hoort het niet op de openbare weg.

                          Ga met die dingen meetings doen, driftdagen, circuit dagen, ... daar hebben ze hun nut, kan je hun potentieel kwijt en hebben ze hun plek.
                          Alle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
                          Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
                          Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door deltabelg Bekijk Berichten
                            Daar geef ik je wel gelijk in...in de Nederland en Duitsland mag je tunen onder bepaalde voorwaarden...en ben je verzekerd.

                            Als je met die Nissan een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is het game over...elke expert maakt er brandhout van in een rechtbank.

                            ik vind het een leuke hobby voor die mannen...en minder gevaarlijk dan dronken achter het stuur kruipen (in verantwoordelijke handen) maar je weet dat je risico loopt om er shit mee te hebben.
                            Klopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.

                            Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                              Alle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
                              Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
                              Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
                              Alles wat gekeurd en verzekerd is mag de baan op. Duidelijke lijn toch?
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                Alle verantwoordelijkheid ligt bij de chauffeur. Je kan met een gewone wagen ook als een gek rondrijden. En met een sterke motor ook rustig rondkarren.
                                Ik zie hierin geen reden om dat soort wagens te verbieden. Waar trek je de lijn? 100 PK, 200 PK. Is ondoenbaar.
                                Rijden we dan binnenkort allemaal met een renault twingo (met alle respect) rond?
                                Je kan ook een clio kopen met 200 pk. Het gaat hier over het eigenhandig opdrijven van een voertuig tot een vermogen waarvoor hij niet ontworpen is, en je dan ook niet verzekeren voor het risico. Zoals josenjef aangeeft, als het gekeurd is, is het ok
                                BMW 420dA : >>>

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                  Klopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.

                                  Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
                                  Ik ken persoonlijk iemand die zijn leven geruïneerd heeft met 1 ritje. Het is triest om te zien dat die man meer dan tien jaar na de feiten mentaal, sociaal en financieel nog aan de grond zit. Jaren gerechtelijke vervolging, verhuizen, loonbeslag, ... Hij houdt vol gewoon passagier geweest te zijn en als dat klopt is dat toch diep triest? Ik begrijp niet goed dat zoveel mensen dat hier willen minimaliseren ...

                                  Ik ben verre van heilig, maar zoiets hoor je toch te weten als bestuurder? Hoe kan je anders spreken van een berekend risico?
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                                    HAHA , dat waren de tijden en dan heb ik ook nog ne mbk mag max gehad met ne uitgeboorde 72cc en ne 6uren piston 5x doortrekken en men vliegwiel was kapot...in de tijd reden we mee ons brommerke's over de lierse steenweg richting illusion harder dan de otto's
                                    Inderdaad 't waren andere tijden ....hebt dat ook allemaal meegemaakt.... hoe meer het naar benzine rook en hoe maar lawaai het maakte (de buren hebben wel eens gevloekt...) hoe leuker....maar 't waren andere tijden, van milieu was nog niet zoveel sprake...opwarming van de aarde ...toen nog nooit van gehoord ..... maar de tijden zijn veranderd ik denk dat we er ons gaan moeten bij neerleggen....

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Klopt volgens mij enkel als men kan bewijzen dat het ongeluk veroorzaakt werd door de tuning (oorzakelijk verband). Anders wacht je een fikse boete.

                                      Het is wel zo dat iedereen die een dag werk heeft om zijn auto "voor te bereiden" voor de keuring, en dan achteraf terug alle niet-conforme onderdelen erop moet zetten, hier beter eens goed over nadenkt. Een ongeval is snel gebeurd en dan zal de vinger zeker direct op de tuning gelegd worden
                                      hangt allemaal af waarom ze niet conform zijn, als dat bijvoorbeeld betere remmen en een betere ophanging is kan dat niet echt een oorzaak vormen van een ongeval he, kunnen moeilijk zeggen dat ie een accident heeft omdat ie te goed remde

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        En dat moet je vooral op de forum zetten nu die wagen in beslag is. Stuur de flikken ander een mail dat die dubbel zoveel vermogen levert . We zijn hier met veel die gekietelde wagens hebben.
                                        Deze wagen heb ik destijds gevonden in een topic op een ander forum, waar alle veranderingen opgelijst stonden door de eigenaar zelf.
                                        Tijdens de premiere van F&F6 was het ook de enige die trots de motorkap openzette (zie bijlage). Zo trek je natuurlijk de aandacht (gewenst of ongewenst)...
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Last edited by Streamline; 01/05/2015, 10:13.
                                        sigpic

                                        http://www.streamlinecarcare.be

                                        lakbehandelingen voor voertuigen

                                        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                        Comment


                                        • #40
                                          Misschien gaat de eigenaar er binnen enkele paar jaren anders over denken...en zich gelukkig achten dat hij niet de rest van zijn leven moet afbetalen, omdat de verzekering zich terugtrok bij een ongeluk.

                                          Het blijft speelgoed hé...gewoon verkopen in de UK of Duitsland en iets anders legaal kopen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X