Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichtenauto ging perfect bij de verkoopt, een kortsluiting in de ecu is iets dat de verkoper niet kan weten en is ook geen verborgen gebrek. vind het al straf dat BMW tussenkomt bij zoiets op die leeftijd, tenzij het de eerste al niet is en op productiefout kan worden gezet
Comment
-
Ik denk dat ik het vaticaan is ga opbellen en een aantal namen doorgeven als suggesties voor belastingsheiligen.
Ze doen hier gewoon extreem moeilijk. Dat is de aard van de belgen. Lees deze thread maar is van begin tot einde ... Belgen zijn gewoon moeilijke mensen.
In het buitenland is het simpel. Een ingenieur komt naar uwen auto kijken om te zien of het allemaal wel veilig is. Is het veilig, dan wordt dat ding goedgekeurd.
We zijn het blijkbaar al lang vergeten, maar daar dient een autokeuring voor.
Er is in de meeste landen ook een hele markt rondom tuning. Bedrijven die kits ontwikkelen en installeren kunnen/moeten zich laten certifieren. Aangezien de koper daar wel in orde kan (en wil) zijn met de wet, koopt hij/zij enkel bij zo'n bedrijven. Die bedrijven zijn dan ook verantwoordelijk voor de modificaties die ze doen aan wagens. Als het blijkt dat het onveilig of niet in orde is, dan zijn zij aansprakelijk. Het tunings bedrijf regelt netjes de papieren, en je kan vervolgens met die papieren naar uwe lokale afperser/belastingsmens en uw klein zieltje gerust stellen dat ge de immigratiekas hebt aangevuld zoals nen braven burger.
Al die zever omtrent het niet aangepast zijn van de ophanging enz enz vervalt al meteen omdat het allemaal netjes nagekeken wordt.
Ge moet u trouwens toch de vraag stellen of dat wel zo relevant is als ge denkt ...
Pak nu een 320D ... veel voorkomende auto. Zon schuur gaat al in 7.something naar de 100. Moest ik er nu de ballen van af chiptunen, dan gaat dat in 6.something naar de 100. Moest ik werkelijk beginnen aan turbo, injectoren, uitlaat, pomp, etc dan gaat dat mss in 6 seconden flat naar de 100. Met het blok er uit, onderwerk, zuigers, flowen, noem maar op gaat dat ding mss ergens midden de 5 sec naar de 100 zitten. Of 4 sec ... maar heel efkes
Met die 7.something naar de 100 rijdt ge u even dood moest ge iets fout doen.
En zelfs dan nog ... allemaal onbelangrijk. Het kan en gaat ook veilig in de buurlanden, aangezien daar deftig naar gekeken wordt.
Zelfs in landen waar het volkomen legaal is, blijft het nog altijd een zeer kleine fractie van de bevolking die daadwerkelijk zijn of haar wagen laat tunen.
Onthoud 1 ding:
Als ge alles illegaal maakt, dan maakt ge van iedereen een crimineel.
Mensen gaan het toch doen. Enkel is het nu potentieel onveilig, aangezien niet iedereen weet waar hij/zij mee bezig is.
Stel u de vraag ... als iemand zijn of haar auto aanpast voor circuit gebruik, en dat ding een hele dag lang 1G+ aan remkracht te verduren krijgt, en niet kapot gaat, dan moogt ge er gerust van uitgaan dat dat ding een pak beter stopt op de openbare weg dan uwe eco mobiel met standaard remmekes.
Soit, bezie het maar. Als ze het hier niet rap voor elkaar krijgen, dan gaan er meer en meer autos in het buitenland ingeschreven worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenOnthoud 1 ding:
Als ge alles illegaal maakt, dan maakt ge van iedereen een crimineel.
Als ge een appel blauw verft, dan is die blauw. Heeft evenveel inhoud als die stellingThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenIk denk dat ik het vaticaan is ga opbellen en een aantal namen doorgeven als suggesties voor belastingsheiligen.
Ze doen hier gewoon extreem moeilijk. Dat is de aard van de belgen. Lees deze thread maar is van begin tot einde ... Belgen zijn gewoon moeilijke mensen.
In het buitenland is het simpel. Een ingenieur komt naar uwen auto kijken om te zien of het allemaal wel veilig is. Is het veilig, dan wordt dat ding goedgekeurd.
We zijn het blijkbaar al lang vergeten, maar daar dient een autokeuring voor.
Er is in de meeste landen ook een hele markt rondom tuning. Bedrijven die kits ontwikkelen en installeren kunnen/moeten zich laten certifieren. Aangezien de koper daar wel in orde kan (en wil) zijn met de wet, koopt hij/zij enkel bij zo'n bedrijven. Die bedrijven zijn dan ook verantwoordelijk voor de modificaties die ze doen aan wagens. Als het blijkt dat het onveilig of niet in orde is, dan zijn zij aansprakelijk. Het tunings bedrijf regelt netjes de papieren, en je kan vervolgens met die papieren naar uwe lokale afperser/belastingsmens en uw klein zieltje gerust stellen dat ge de immigratiekas hebt aangevuld zoals nen braven burger.
Al die zever omtrent het niet aangepast zijn van de ophanging enz enz vervalt al meteen omdat het allemaal netjes nagekeken wordt.
Ge moet u trouwens toch de vraag stellen of dat wel zo relevant is als ge denkt ...
Pak nu een 320D ... veel voorkomende auto. Zon schuur gaat al in 7.something naar de 100. Moest ik er nu de ballen van af chiptunen, dan gaat dat in 6.something naar de 100. Moest ik werkelijk beginnen aan turbo, injectoren, uitlaat, pomp, etc dan gaat dat mss in 6 seconden flat naar de 100. Met het blok er uit, onderwerk, zuigers, flowen, noem maar op gaat dat ding mss ergens midden de 5 sec naar de 100 zitten. Of 4 sec ... maar heel efkes
Met die 7.something naar de 100 rijdt ge u even dood moest ge iets fout doen.
En zelfs dan nog ... allemaal onbelangrijk. Het kan en gaat ook veilig in de buurlanden, aangezien daar deftig naar gekeken wordt.
Zelfs in landen waar het volkomen legaal is, blijft het nog altijd een zeer kleine fractie van de bevolking die daadwerkelijk zijn of haar wagen laat tunen.
Onthoud 1 ding:
Als ge alles illegaal maakt, dan maakt ge van iedereen een crimineel.
Mensen gaan het toch doen. Enkel is het nu potentieel onveilig, aangezien niet iedereen weet waar hij/zij mee bezig is.
Stel u de vraag ... als iemand zijn of haar auto aanpast voor circuit gebruik, en dat ding een hele dag lang 1G+ aan remkracht te verduren krijgt, en niet kapot gaat, dan moogt ge er gerust van uitgaan dat dat ding een pak beter stopt op de openbare weg dan uwe eco mobiel met standaard remmekes.
Soit, bezie het maar. Als ze het hier niet rap voor elkaar krijgen, dan gaan er meer en meer autos in het buitenland ingeschreven worden.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenVandaag is uw auto legaal. Morgen zeg ik dat ik de kleur niet schoon vindt, en dat hij vanaf heden illegaal is.
Wat nu?
Das de inhoud.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichteneen wagen recht uit de fabriek is toch altijd legaal? Het is pas als je gaat foefelen dat er problemen kunnen zijn.
Definieer "foefelen".
Grotere wielen steken? Das ni foefelen.
Spoorverbreders steken? Das foefelen.
Sport eind demper steken? Das ni foefelen.
Cat-vervanger of open buis? Das foefelen.
Net daarom. Ze moeten zorgen dat ze het constructief aanpakken ipv zomaar met de vinger te wijzen.
Het is zoals bij vele dingen hier in Belgie een geval van "ah nee he! Ik mag da (denk ik) ook ni, dus DIE OOK NI ZE!"
Comment
-
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichteneen wagen recht uit de fabriek is toch altijd legaal? Het is pas als je gaat foefelen dat er problemen kunnen zijn.
Sent from over-priced mobile deviceU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenVraag dat eens aan de mensen die met hun FIAT 500 de eerste keer naar de keuring gingen.
Sent from over-priced mobile device
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenVraag dat eens aan de mensen die met hun FIAT 500 de eerste keer naar de keuring gingen.
Sent from over-priced mobile device
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenja oke, en nog wat lichte wagens hebben problemen met hun achterophanging intussen is er een omzendbrief en das opgelost, maar verder ?
Hun probleem was zogezegd dat ik niet-standaard ophanging had steken. Eerst omdat het gele bilsteins waren en dat "kan niet" standaard zijn. Dan, toen dat GENIE gezien had dat het dan toch standaard was, bleef hij maar hangen op het feit dat er een lotus part nr op staat. Toen ik uitlegde dat dat ding feitelijk een lotus is begon hij mij gewoon uit te lachen. Stations chef an al er bij gehaald. Lotus garage gebeld en op speaker gezet. Had allemaal geen avance.
Ge moogt "gelijk" hebben zo veel ge wilt. Als die gefaalde mekanieker u geen groene kaart wil geven, dan krijgt ge ze niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenIk heb een speedster. Heb zo is 3-4 uur bij de keuring gestaan, om dan nog naar huis te gaan met een rode kaart.
Hun probleem was zogezegd dat ik niet-standaard ophanging had steken. Eerst omdat het gele bilsteins waren en dat "kan niet" standaard zijn. Dan, toen dat GENIE gezien had dat het dan toch standaard was, bleef hij maar hangen op het feit dat er een lotus part nr op staat. Toen ik uitlegde dat dat ding feitelijk een lotus is begon hij mij gewoon uit te lachen. Stations chef an al er bij gehaald. Lotus garage gebeld en op speaker gezet. Had allemaal geen avance.
Ge moogt "gelijk" hebben zo veel ge wilt. Als die gefaalde mekanieker u geen groene kaart wil geven, dan krijgt ge ze niet.
Meneer dat is een BMW, Alpina is Renault uw papieren kloppen niet... . Dat was helemaal feest want ja dat ding staat uiteraard vol met BMW logo's, part numbers en uiteraard de logo's aan de buitenzijde.Last edited by Alfa-Beemer; 05/05/2015, 15:13.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAlpina is ook altijd een ervaring als je naar de keuring gaat!
Meneer dat is een BMW, Alpina is Renault uw papieren kloppen niet... . Dat was helemaal feest want ja dat ding staat uiteraard vol met BMW logo's, part numbers en uiteraard de logo's aan de buitenzijde.
Begon die kloon ook nog met een hamerke te meppen op het chassis van die speedster ...
Aluminium roest ni, maar da had hij nog ni door ...
Alles moest er af. Bodemplaten vanachter. Vanvoor ging ni want die hangt aan de crashbox, en de vloer van de cabine kon ik er uiteraard ook ni uithalen. Vond hij ook een probleem. Zo lastig doen over alles.
Soit. Heeft geen zin om daar over door te gaan. Mensen met een beetje verstand weten dat de keuring completely and utterly broken is.
Een VZW die schandalig veel geld inkasseert.
Comment
-
Breek mij de mond niet open over die Chevelle die ik naar de keuring moest doen.. Lomp dat ik via die van st-nikl ben gegaan. Wat voor incompetente debielen lopen daar rond. 3e keer was het tenminste eentje die er iets van kende en toen was ik er door.
Dat keuring al langer dan vandaag nattevinger werk is weten we. Het zou leuk zijn als men alles eens wat universeler zou maken en rechtlijniger. Nu is het allemaal een gefrustreerd boeltje.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenBreek mij de mond niet open over die Chevelle die ik naar de keuring moest doen.. Lomp dat ik via die van st-nikl ben gegaan. Wat voor incompetente debielen lopen daar rond. 3e keer was het tenminste eentje die er iets van kende en toen was ik er door.
Dat keuring al langer dan vandaag nattevinger werk is weten we. Het zou leuk zijn als men alles eens wat universeler zou maken en rechtlijniger. Nu is het allemaal een gefrustreerd boeltje.
Ik had dat ding helemaal opgelast. Alles was mechanisch in orde. Verroeste delen vervangen enz enz. Die auto heeft mij meer in keuring gekost dan wat anders.
Elke keer opnieuw iets anders, terwijl ze dat eigenlijk niet mogen.
Ze hebben mij zelfs is afgekeurd omdat er een "niet originele" tankdop in zat. Een rode tankdop met nissan op. Geen nood dop. Gewoon volgens hen niet origineel (alhoewel het wel zo is). Volgens hen kon er brandstof uitkomen bij het nemen van "snelle bochten". Ik kon die maar eens aankijken en zeggen ... dat is een nissan patrol ... snelle bochten = auto op zijn dak ... er zal dan zowiezo brandstof uit lekken. Elke kkeer 75 euro (lichte vracht) aan mijn pan.
Enkel herkeuren wat er op de kaart staat ... dat zegt de wet. Wat zegt die kloon achter zijn bureau? Rode kaart, ongeacht.
Elke keer opnieuw die roet test. Uiteindelijk hebben ze het voor elkaar gekregen om de pomp om zeep te helpen met hem 3-4 keer een aantal seconden tegen de begrenzer te houden. Was al vierde keer dat ik terug kwam. Had er genoeg van en ben naar de stations chef gegaan voor een verzekerings claim. De regels zeggen 3000-3500 toeren. Elke keer was het los de begrenzer in, wat een 6000 toeren is. Voor zo een oude diesel niet zo gezond. Dus ik zeg van ok mijn auto ratelt, nu gaat ge betalen. Hopla ik was er door. Heb de gele formulieren die ik daar heb ingevuld nog altijd.
Comment
Comment