Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
    Wel grappig, ik laat mijn auto chippen en mijn keuring is normaal, en gij met uw afkeer van chippen krijgt een tuningrapport aan uw broek

    Ik heb trouwens ook af-fabriek getinte ramen achter, bovenop de rolrordijntjes in de deur.

    Misschien lag het aan uw houding op de keuring, bovenop de uitstraling van uw BMW E91 318d met M-sportpakket in Le Mans Blau met BBS CH 19-inch rims yo? Tzal in mijn ogen vooral dat M-sportpakket geweest zijn, die mens kon niet rieken dat het een 18d was he.
    Gaat dat wel door de keuring?


    Trouwens toen ik met de chevelle voor keuring voor verkoop ging, haalde ik 17 opmerkingen, wie doet beter?
    Dien debiel wist zelfs het contact niet op die auto en die dacht dat met 1 klik en zonder gas geven zo iets ging starten.. Man man man.
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
      Wel grappig, ik laat mijn auto chippen en mijn keuring is normaal, en gij met uw afkeer van chippen krijgt een tuningrapport aan uw broek

      Ik heb trouwens ook af-fabriek getinte ramen achter, bovenop de rolrordijntjes in de deur.

      Misschien lag het aan uw houding op de keuring, bovenop de uitstraling van uw BMW E91 318d met M-sportpakket in Le Mans Blau met BBS CH 19-inch rims yo? Tzal in mijn ogen vooral dat M-sportpakket geweest zijn, die mens kon niet rieken dat het een 18d was he.

      Comment


      • Een Audi Porsche rs2 vindt de keuring ook tof! Porsche remmen allemaal vrij dikke verdachte buizen in de motor ruimte dat zou wel eens niet origineel kunnen zijn...geeeeeeuuuuuw
        Polo 6n 1.4

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Gaat dat wel door de keuring?


          Trouwens toen ik met de chevelle voor keuring voor verkoop ging, haalde ik 17 opmerkingen, wie doet beter?
          Dien debiel wist zelfs het contact niet op die auto en die dacht dat met 1 klik en zonder gas geven zo iets ging starten.. Man man man.
          nog niet beter gedaan, maar destijds had ik 11 van xx (dacht 18of 19) illegale dingen op mijn auto. ik was het lijstje van how to tune aan het afgaan, alle 'verboden' dingen moest ik op de auto hebben.
          en der staan er een paar onnozele tussen hoor.
          ik was in ieder geval illegaal ivm het wijzigen van de motor, de versnellingsbak, de remmen, motorkop, vleugels, verlichting, uitlaat, raken aan dragende structuren, spoorbreedte...

          Comment


          • Grappige is ...
            Ik rij ook met een moto, en daar mag alles. Volgens mij is minder dan 1 op de 10 motos nog origineel. En hey ... ongelofelijk, maar dat blijkt niet echt uit te maken voor het aantal doden ...

            Comment


            • 1 op de 10 moto's nog origineel. Dat is beetje overdreven hé

              Maar je hebt een punt!
              U hoeft dit niet te lezen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                1 op de 10 moto's nog origineel. Dat is beetje overdreven hé

                Maar je hebt een punt!
                Als ge het zelfde niveau van fascistische regels hanteert wel he. Bij motos wordt dat gewoon aanvaard en is dat normaal.

                Hoeveel motos rijden er nog rond met de orig uitlaat bvb? Mss de pan europeans en goldwings van deze wereld ...
                Zelfs de BMW toerboten steken tegenwoordig carbon potten.

                Steek eens een stubby carbon demperke onder uwen auto ... zullen zien hoe lang het duurt ...

                De meest simpele dingen zijn voor een moto compleet normaal, maar voor een auto onaanvaardbaar op de keuring. Uitlaat, luchtfilters, airbox, andere remklauwen, andere rempads, andere wielen, ophanging, volledig andere voorvork, achterbrug, chip/piggyback tuning, kevlar/slip/race koppelingen, cat vervangers, niet standaard kop- en achterlichten, xenon kits, .... ga maar door.

                En guess what ... het maakt allemaal geen fuck uit voor de cijfers en/of veiligheid. Enkel in extreme gevallen (slicks, race compound brakepads, geen lichten, ...) zou je kunnen zeggen van dat is POTENTIEEL onveilig op de baan.

                Om nog maar te zwijgen over het feit dat bekan alle motos zogezegd maar 100 pk hebben op papier.
                In het geval van een R1 is het letterlijk 1 kabelke doorknippen en hij staat op vol vermogen btw.
                Last edited by ; 06/05/2015, 09:32.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                  In het geval van een R1 is het letterlijk 1 kabelke doorknippen en hij staat op vol vermogen btw.
                  Wel zien dat ge het goeie kabelke overknipt he
                  Mijn Skoda

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                    Wel zien dat ge het goeie kabelke overknipt he
                    muy importante

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                      Een Audi Porsche rs2 vindt de keuring ook tof! Porsche remmen allemaal vrij dikke verdachte buizen in de motor ruimte dat zou wel eens niet origineel kunnen zijn...geeeeeeuuuuuw
                      Elke speciale wagen die zeldzaam is, is een grote gok op de keuring. Ofwel laten ze je er door wegens onvoldoende kennis of vermoeden van "het zou wel eens origineel kunnen zijn" ofwel keuren ze je af terwijl het er origineel op zat. Normaal volgende week naar de keuring met mijn Clio V6 na 5 jaar stilstaan, benieuwd wat dat gaat worden.
                      sigpic

                      http://www.streamlinecarcare.be

                      lakbehandelingen voor voertuigen

                      MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                        Elke speciale wagen die zeldzaam is, is een grote gok op de keuring. Ofwel laten ze je er door wegens onvoldoende kennis of vermoeden van "het zou wel eens origineel kunnen zijn" ofwel keuren ze je af terwijl het er origineel op zat. Normaal volgende week naar de keuring met mijn Clio V6 na 5 jaar stilstaan, benieuwd wat dat gaat worden.
                        Ik ben nog eigenaar geweest van een E60 M5 (tot ze hem zijn komen pikken ...)
                        Opeens mocht ik de auto zelf niet meer binnen rijden ... zij moesten dat doen ... vreemd, want met alle andere autos dat ik al heb gehad moest ik het zelf doen.
                        Die kerel kreeg dat ding nog eens niet op de rollen. Hij kon niet overweg met SMG. Dan nog vanalle domme opmerkingen over lichten die verkeerd afgesteld stonden ... heb ik meneer maar uitgelegd dat hij zijn stuur recht moest zetten omdat die lichten volgen ...
                        Dan ging hij het motorcode nazien ... want tjah ... zo een v10, da kunt ge natuurlijk overal op de sloop vinden ...
                        Dan had hij de ophanging op EDC stand 2 staan, dus beenhard. Ophangingstest gefaald dus. Ik zei van zet die M knop af. Keiveel discussie. Uiteindelijk test opnieuw gedaan en geen probleem meer.

                        Soit, ze moeten die boel echt wel is gaan herzien en gewoon doen zoals in de meeste landen. Laat erkende garages de keuring doen.
                        Die kennen er tenminste iets van en staan dan ook in voor de veiligheid van uw auto.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                          Elke speciale wagen die zeldzaam is, is een grote gok op de keuring. Ofwel laten ze je er door wegens onvoldoende kennis of vermoeden van "het zou wel eens origineel kunnen zijn" ofwel keuren ze je af terwijl het er origineel op zat. Normaal volgende week naar de keuring met mijn Clio V6 na 5 jaar stilstaan, benieuwd wat dat gaat worden.
                          ik ben net omgekeerd van mening, ik heb al men 'gewone' oldtimers buitengegooid en ben de specialekes gaan verzamelen net voor die reden. als de odtimerkeuring binnenkort een feit wordt, dan kunt ge makkelijker zeggen dat het origineel is.
                          bv een diep sportstuur, sportzetels,.... bij een 1.3 gaat ge da nie kunnen zeggen, bij nen 3.0V6 gaan ze al minder gaan beweren dat het niet origineel was.

                          in het begin van die tuningkeuring was het ook zo een probleem met sport fords (escort cossworth, sierra cossworth,...). die mannen werden afgekeurd wegens te grote spoilers, koelgaten in de motorkap gemaakt, te grote remschijven, ... terwijl alles origineel was. hebben die een hoop papieren bij de dealer kunnen gaan halen om aan te tonen dat het fabrieksorigineel spul is


                          Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                          Soit, ze moeten die boel echt wel is gaan herzien en gewoon doen zoals in de meeste landen. Laat erkende garages de keuring doen.
                          Die kennen er tenminste iets van en staan dan ook in voor de veiligheid van uw auto.
                          groot gelijk. nu is het gewoon loterij en t maakt geen zak uit of het nu veilig is of niet.
                          mijn dodge is ooit bijna afgekeurd geweest omdat mijn gordels zo geen rood etiket haden met de keuring erop. mijn dodge is uit 77 en had origineel geen gordels, hoef ze er dus maar uit te halen om goedgekeurd te zijn.
                          geen originele gordels = AFKEUR, maar zonder gordels = geen probleem.
                          ben dat jaar effectief wel afgekeurd geweest op een motorkap logo (ook origineel btw) heb zeker 10 folders meegenomen naar de keuring, logo moest eraf (jaar erop t zelfde probleem)http://fcapri.homelinux.com/fcapri/r...Pickups-02.jpg
                          en de reden is gewoon omdat het logo niet om kan klappen (deden ze nog niet in de jaren 70)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Je leeft in het verleden. In Vlaanderen is de wegentaks op cilinderinhoud en de BIV op CO2 en maar een heel klein deel op kW.

                            Daarnaast betaal ik maar al te graag wat BIV bij voor het extra vermogen. Alleen laat de staat het niet eens toe.

                            Velen zouden graag enkele honderden euro's neertellen als daarmee hun gechipte voertuig reglementair is.
                            De discussie gaat hier vooral in de richting van het chippen merk ik.

                            In het geval van Ninove, en dan heb ik het over de GTR34, gaat het niet enkel over chippen. Die bak heeft meer dan het dubbele vermogen. Daar komt wel wat meer bij kijken.

                            Chippen is zeker een deel van de discussie -vooral omdat het algemeen gebeurd - maar de mogelijkheden in tuning - al dan niet legaal - liggen ver voorbij het simpel aanpassen van turbodruk en MAF waarden.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                              ALs ze een parade tocht willen gaan doen om te protesteren vrees ik dat er veel de dag erachter met de fiets naar hun werk kunnen.
                              +1 . eigenlijk wel triestig.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                                Wel zien dat ge het goeie kabelke overknipt he
                                remkabel zal wel goed zijn zeker?

                                Comment


                                • idd Adri, eindelijk iemand die het eens wat begrijpt...
                                  Details over die GTR ken ik helaas niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    Ik had ook overal zo van deze dingen op mijn auto plakken de volgende keer dat ik naar de keuring ging na die domme opmerking over bochten pakken en op zijn dak liggen:
                                    [ATTACH=CONFIG]108319[/ATTACH]
                                    [ATTACH=CONFIG]108320[/ATTACH]

                                    Ze begrepen de hint/humor niet.
                                    humor op de keuring? nog nooit meegemaakt

                                    als ze na een paar keren rev'en vragen of je met benzine rijdt en JA moet zeggen, dan stoppen ze de roettest, zonder enig woord :o

                                    Comment


                                    • ik ga plezier hebben als ze daar allemaal aan kant staan. zonder de echte feiten te kennen van de inbeslagname, gaan ze daar wel eens een stoet met tuningwagens doen in de stad... beetje politie uitdagen

                                      paar dagen geleden heb ik al gelijkaardig gepost in het tuningtopic waar dezelfde discussie loopt als hier
                                      2mei:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                      allé, de inbeslagameparking van de politie zal te klein zijn dienen dag...

                                      ...
                                      3mei:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                                      dat gaat zo foutlopen.
                                      de agenten halen een paar 'mogelijks getunede' wagens van de baan. die gasten brengen HUN verhaal in de media.
                                      der springen er direct ne heleboel tuners op om daar gaan te protesteren... met getunede wagens. terwijl ze waarschijnlijk niet de helft van het verhaal kennen.

                                      dat is dus echt die agenten beetje gaan uitdagen. t zou mij nie verwonderen dat ze na het begin van die rondrit ineens heel ninove afsluiten en al die mannen controleren. t minste da niet in orde is, gaan die hun auto kwijtzijn.

                                      een auto nemen ze niet zomaar in beslag, er zal wel iets geweest zijn dat niet klopte.
                                      die met zen gtr heeft die blijkbaar terug maar moet hem origineel zetten. er zitten/zaten dus niet conforme dingen op? die gaan da echt niet doen omdat ge een chroom plaatje over uwe motor zet.

                                      ze kiezen er precies wel de datum voor uit, 10mei... moederdag... en men ma woont daar iets verder. k ging normaal ninove vermijden op die dag, maar zal niet anders kunnen
                                      Last edited by ; 06/05/2015, 11:40.

                                      Comment


                                      • ik stel voor dat je vlug een takelbedrijf begint in Ninove en je kaartjes gaat afgeven bij de Polies ;-)

                                        op één weekend kan je rijk zijn :o

                                        Comment


                                        • Echte tjoeningboys zijn dan ook dikwijls niet de slimste van de klas...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X