Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Optische tuning... wat ik ervan denk doet niets terzake, iedereen geeft zijn centen aan wat hij wil. Zolang het veilig is (constructeurs doen bvb veel voor voetgangersveiligheid tegenwoordig, niet gekeurde lichten kunnen onvoldoende licht doorlaten bvb remlichten, allez, ge weet allemaal wel wat verkeerd kan gaan) mag men van mij doen wat men wil. Ook mag het anderen niet hinderen zoals bvb een auto die plat tegen de grond ligt en die met moeite over de spoorweg geraakt. Maar hoe controleer je dat en wat laat je binnen de norm vallen? Volgens mij weten ze het zelf niet en willen ze geen tijd in een serieuze wetgeving steken, zodat ze dan maar gemakshalve weinig tot niks toelaten.
    Zelfde met chiptuning, hoeveel extra vermogen is veilig. Kan mij die belastingsfraude of verzekeringsfraude schelen, iedereen kleurt wel eens buiten de lijntjes. Hiervoor dient de homologatie, maar hier zijn zoveel betrokken partijen die voordeel halen uit een strakke wetgeving. Constructeurs hebben het niet graag of ze kunnen voor hun extra paarden geen surplus meer rekenen (in de veronderstelling dat de wagens qua remmen en zo identiek zijn), de groenen zijn tegen om gekende redenen, de overheid is tegen omdat de veiligheid in gedrang komt (lees minder belastingen geind worden bij inschrijving hetzij op basis van co2 of op vermogen) enz... Persoonlijk vind ik de wetgeving te bekrompen maar anderzijds zou ik ook niet weten waar de lijn te trekken.

    Comment


    • wow zo te leezen zal ik nooit mijn jap starlet turboke in belgie oficeel op de baan krijgen kan best mijn adress in ierland laaten staan ha ha

      der is niets orgineel meer aan men moter

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
        Dit bewijst dat heel uw argument berust op onterechte angsten en onwetendheid. Een BA verzekering keert de tegenpartij ALTIJD uit, dat is namelijk hun mandaat. Zelfs als de bestuurder bvb dronken is zal diens verzekering jouw schade moeten vergoeden. Het is enkel wanneer de partij in fout gewoon niet aangesloten is bij een verzekering (of niet betaalt) dat er niet uitgekeerd wordt ... omdat er gewoon geen verzekering is. Met een BA verzekering verzeker je namelijk de schade aan de tegenpartij, niet aan je eigen voertuig ...
        De verzekering van de tegenpartij zal - in geval van ONOMKEERLIJK bewijs (lees aangetoond oorzakelijk verband) - haar schade gaan verhalen bij haar verzekerde (dus niet bij u) in de vorm van een regresvordering.
        Dus nu dat die zever ook ontkracht is ... verder nog bezwaren?
        Euhm ik vrees dat je zelf onwetend bent. Ik heb 2 jaar op een schadevergoeding (van het hulpfonds voor dit soort zever) kunnen wachten omdat de verzekering van de tegenpartij zich had teruggetrokken. Gelukkig was ik zelf omnium verzekerd en ging het maar om de franchise. Over de fout van de tegenpartij was geen twijfel en indien die verzekerd was had mijn verzekering geen franchise ingehouden. Geloof me, je hebt niet graag een ongeluk met een onverzekerde en al zeker niet als die buitenlands is en een verzekering kan zich echt wel terugtrekken als je niet conform de overeenkomst handelt.

        Aangezien ik uiteindelijk mijn geld heb gekregen heb ik het opgegeven met te vragen waarom de verzekering van de tegenpartij zich had kunnen terugtrekken (nooit een duidelijk antwoord op gekregen). De wagen van de tegenpartij was een Franse gehuurde S65 en de verhuurder was nochtans (zoals wettelijk in gans de EU verplicht is) BA verzekerd.

        Comment


        • een constructeur meet zelf de CO² uitstoot van zijn wagen. En die zal alle truken van de foor gebruiken om de CO² zo laag mogelijk te houden. Met tape de naden dichtplakken om toch maar een betere luchtweerstand te krijgen, idem met de buitenspiegels. Die zijn algemeen geweten.
          Dit kan evengoed europees georganiseerd worden en dan gaan we misschien een beter zicht krijgen op hoeveel CO² een wagen nu werkelijk uitstoot. Als slechts enkelingen de vooropgestelde verbruikswaardes halen van de constructeur, dan scheelt er wel degelijk iets aan de meetstandaarden. Dan heeft het weinig zin om te klagen hoeveel extra CO² chiptuning oplevert als de oorspronkelijke waardes toch al niet gehaald kunnen worden door een normale chauffeur.
          En constructeurs die miljarden uitgeven aan de ontwikkeling van een nieuwe motor. Misschien initieel wel, maar daarna volgen er zeer veel afgeleide varianten van zodat het oorspronkelijke ontwerp decennia lang kan meegaan. Het enigste wat ik zie is dat hun rol plakband duur betaald wordt door de consument. Zie maar naar de eco modellen die duur verkocht werden toen men een aantal jaar geleden er nog een serieuze premie voor kreeg, maar die uiteindelijk meer verbruikten dan de varianten die daar niet voor gebouwd werden.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Toen ik die porsche remsystemen verkocht met adapters voor VAG en BMW stelden wij in onze overeenkomst dat de klant z'n wagen moest laten keuren, wegens niet straat legaal. Let op dat waren 99% Duitse klanten dus dat kon daar.

            We hebben toen eens gaan zien voor TÜV keuring te kopen. Dat kostte toen bijna 20.000 euro om 1 remsysteem (bv porsche 997 turbo met 350x34 schijf) op een golf 6 te plaatsen.

            1 systeem op 1 type auto.

            Reteduur.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Xanthine Bekijk Berichten
              )

              & offtopic: Zelfs het upgraden van remmen is illegaal in Belgie, dat snap ik toch niet. Wel zou er een regeling moeten komen gelijk bij het plaatsen van een verlaging, herkeuring + een montageattest, dat zou ideaal zijn!
              ik moet het eens opzoeken weer, maar je kan remmen wel degelijk upgraden.
              als de originele een groot veiligheisrisico met zich meebrengen, en jij kan een upgrade doen die de verkeersveiligheid ten goede komt, kan je toestemming aanvragen bij constructeur of overhiedsdienst.
              dit wordt vooral toegelaten op hele oude wagens (jaren 20-60) waar je nu dus ceremonies mee rijd op dagelijkse platen.

              bij huidige wagens voldoen de remmen meeer dan voldoende en is een upgrade voor de openbare weg totaal niet nodig

              Comment


              • je mag van enkele naar geventileerde schijven gaan zolang de diameter van de schijven maar hetzelfde blijft
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                  Euhm ik vrees dat je zelf onwetend bent. Ik heb 2 jaar op een schadevergoeding (van het hulpfonds voor dit soort zever) kunnen wachten omdat de verzekering van de tegenpartij zich had teruggetrokken. Gelukkig was ik zelf omnium verzekerd en ging het maar om de franchise. Over de fout van de tegenpartij was geen twijfel en indien die verzekerd was had mijn verzekering geen franchise ingehouden. Geloof me, je hebt niet graag een ongeluk met een onverzekerde en al zeker niet als die buitenlands is en een verzekering kan zich echt wel terugtrekken als je niet conform de overeenkomst handelt.

                  Aangezien ik uiteindelijk mijn geld heb gekregen heb ik het opgegeven met te vragen waarom de verzekering van de tegenpartij zich had kunnen terugtrekken (nooit een duidelijk antwoord op gekregen). De wagen van de tegenpartij was een Franse gehuurde S65 en de verhuurder was nochtans (zoals wettelijk in gans de EU verplicht is) BA verzekerd.
                  Tjah nu heb je het over buitenlandse verzekeringen, een hele andere kwestie he ... je kan ze ook niet makkelijk vervolgen.
                  Ik heb zo eens een estlander gehad die zijn deur open smeet tegen de mijne. Papieren en al ingevuld. Heeft een jaar geduurd.

                  Eigenlijk geen idee wat dat met tuning te maken heeft ... uw punt?

                  In Belgie zijn ze makkelijk en direct aansprakelijk.

                  Comment


                  • Mijn punt was dat verzekeringen zeker alle mogelijkheden aangrijpen om er tussen uit muizen en dat je dan als tegenpartij maar blij moet zijn met je eigen verzekering en dat er een hulpfonds is maar die jongens mogen de rest van hun leven werken om een top amg, Jaguar en nog wat andere wagens af te betalen terwijl ze ervan uitgingen dat ze verzekerd waren..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door rayder Bekijk Berichten
                      Mijn punt was dat verzekeringen zeker alle mogelijkheden aangrijpen om er tussen uit muizen en dat je dan als tegenpartij maar blij moet zijn met je eigen verzekering en dat er een hulpfonds is maar die jongens mogen de rest van hun leven werken om een top amg, Jaguar en nog wat andere wagens af te betalen terwijl ze ervan uitgingen dat ze verzekerd waren..
                      Nogmaals ... dat heeft niks met tuning te maken. Ze moeten het dekken. Hun enige "hoop" is een oorzakelijk verband te leggen tussen meer vermogen en het ongeval, om de schade te verhalen bij de eigenaar van de getunede wagen.

                      Verzekerings maatschappijen zijn gewoon criminelen, ga ik volledig mee akkoord. Heeft echter niks te maken met tuning.

                      Soit ... back on topic ... er is geen enkele wettelijke basis om er tussen uit te glippen bij een ongeval met een getunede wagen.
                      Men moet objectief blijven. Meer vermogen, grotere remmen, strakkere ophanging, enz enz ... in 99,9% van de ongevallen heeft het niks te maken met het ongeval zelf. Zelfs al is overdreven snelheid, roekeloosheid, enz een factor in het ongeval moet men zich de vraag stellen ... heeft die extra 10, 20, 100 pk er voor gezorgd dat deze snelheden gehaald konden worden. Heeft de 10kg zwaardere veer er voor gezorgd dat de bestuurder 3 kph sneller door de bocht kon, enz enz. Het is haast onmogelijk te bewijzen en dus ook haast onmogelijk een verband te leggen. Het speelt dan ook nooit echt een rol. Als je wil rijden gelijk een oen met een micra, dan gaat dat ook, en is dat vaak nog veel onveiliger dan rijden gelijk een oen met een getunede micra ...

                      Comment


                      • Wat je zegt, kan ik inkomen. Maar dat doet er niet toe.

                        Je wagen is en blijft niet-conform.

                        Als je met je niet-conforme wagen stilstaat en je deur opengooit tegen iemand anders, dan gaat de verzekering zich nog altijd terugtrekken
                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                          Wat je zegt, kan ik inkomen. Maar dat doet er niet toe.

                          Je wagen is en blijft niet-conform.

                          Als je met je niet-conforme wagen stilstaat en je deur opengooit tegen iemand anders, dan gaat de verzekering zich nog altijd terugtrekken
                          Ik kan mij perfect inbeelden dat iemand met uw manier van denken bij het parket gaat werken ja ...
                          En neen, er is geen oorzakelijk verband, en dus ook geen reden voor de verzekering om zich terug te trekken. Zij hebben nl een mandaat te vervullen en kunnen zich niet zomaar terug trekken. Moest de verzekering zich zomaar kunnen terug trekken wanneer ze daar zin in hadden, dan zou het niet uitmaken of iemand nu verzekerd is of niet ... en dus ook niet echt veel zin hebben om een verzekering verplicht te maken ...
                          Of de gemiddelde belg daarvan op de hoogte is en niet zomaar zijn broek laat zakken is een andere zaak natuurlijk. Een regresvordering is dan ook een prive zaak tussen mij en de verzekering ...

                          Ik herinner mij ook niet dat ik iets heb gezegd over mijn auto?
                          Last edited by ; 07/05/2015, 00:10.

                          Comment


                          • Heb gewerkt bij het parket, verleden tijd.

                            Mss toch eerst eens manieren leren voor je nog eens iets zegt

                            Oh, en mss ook wat kennis opdoen. Oorzakelijk verband maakt niets uit

                            Natuurlijk kunnen zij zich "zomaar" terugtrekken. Wat staat er op je papier? 250 pk. Hoeveel pk heb je? 500 pk. Toch wel redelijk vreemd, daar heb ik je niet voor verzekerd.

                            Be my guest, probeer het en laat het mij weten. Tot dan kan je gaan betogen in ninove.
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                            16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                              Heb gewerkt bij het parket, verleden tijd.

                              Mss toch eerst eens manieren leren voor je nog eens iets zegt

                              Oh, en mss ook wat kennis opdoen. Oorzakelijk verband maakt niets uit

                              Natuurlijk kunnen zij zich "zomaar" terugtrekken. Wat staat er op je papier? 250 pk. Hoeveel pk heb je? 500 pk. Toch wel redelijk vreemd, daar heb ik je niet voor verzekerd.

                              Be my guest, probeer het en laat het mij weten. Tot dan kan je gaan betogen in ninove.
                              Wat er op mijn inschrijvingsformulier staat heeft weinig te maken met mijn verzekering. Op mijn verzekering staat niks van vermogen vermeld ... Mijn verzekering neemt maar al te graag extra poen aan voor extra vermogen en maakt er weinig problemen van ... ook al staat het niet op mijn roos formulier ...

                              Jij zegt oorzakelijk verband maakt niets uit ... nochthans is dat de enige manier waarop je tuning als oorzaak kan herleiden in een ongeval, ed.

                              Een verzekering kan zich niet zomaar terug trekken. Zij is geacht de tegenpartij te vergoeden. De verzekering kan (en zal proberen) zich te vergoeden bij de partij in fout in de vorm van een regresvordering. Dat het niet zo loopt en de verzekering gewoon niet betaalt is eerder gewoon een feonomeen van de criminele aard van die sector.

                              In plaats van uzelf zo strak op te stellen tegen het tuning fenomeen zou je mss beter een keer nadenken over hoe belachelijk het allemaal wel niet is.

                              Comment


                              • K heb een slecht karakter eigenlijk... Erendriel, ben je al bij DVX gepasseerd ? (slecht grapje zeker?) Ik heb dit eens gelezen, vandaar http://www.autoforum.be/showthread.p...t-(J)-1-7-cdti

                                Moet het niet kwalijk oppakken zulle, maar 'k zat hier te glimlachen toen ik het las

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  K heb een slecht karakter eigenlijk... Erendriel, ben je al bij DVX gepasseerd ? (slecht grapje zeker?) Ik heb dit eens gelezen, vandaar http://www.autoforum.be/showthread.p...t-(J)-1-7-cdti

                                  Moet het niet kwalijk oppakken zulle, maar 'k zat hier te glimlachen toen ik het las
                                  Nee ik heb indertijd besloten om het niet te doen
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    Wat er op mijn inschrijvingsformulier staat heeft weinig te maken met mijn verzekering. Op mijn verzekering staat niks van vermogen vermeld ... Mijn verzekering neemt maar al te graag extra poen aan voor extra vermogen en maakt er weinig problemen van ... ook al staat het niet op mijn roos formulier ...

                                    Jij zegt oorzakelijk verband maakt niets uit ... nochthans is dat de enige manier waarop je tuning als oorzaak kan herleiden in een ongeval, ed.

                                    Een verzekering kan zich niet zomaar terug trekken. Zij is geacht de tegenpartij te vergoeden. De verzekering kan (en zal proberen) zich te vergoeden bij de partij in fout in de vorm van een regresvordering. Dat het niet zo loopt en de verzekering gewoon niet betaalt is eerder gewoon een feonomeen van de criminele aard van die sector.

                                    In plaats van uzelf zo strak op te stellen tegen het tuning fenomeen zou je mss beter een keer nadenken over hoe belachelijk het allemaal wel niet is.
                                    Ik zou zeggen, probeer het eens blijkbaar is het niks in jouw ogen dat de verzekering er alles aan doet om het op jou te verhalen. In de praktijk is dat niet zo aangenaam dat er al die tijd iets boven je hoofd hangt .... En dan mag je na al die tijd nog je gelijk halen dat doet er niet toe.

                                    En als de verzekering criminelen zijn omdat ze checken of de contracten zijn nageleefd, dan zijn tuners dat evenzeer
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                      Ik zou zeggen, probeer het eens blijkbaar is het niks in jouw ogen dat de verzekering er alles aan doet om het op jou te verhalen. In de praktijk is dat niet zo aangenaam dat er al die tijd iets boven je hoofd hangt .... En dan mag je na al die tijd nog je gelijk halen dat doet er niet toe.

                                      En als de verzekering criminelen zijn omdat ze checken of de contracten zijn nageleefd, dan zijn tuners dat evenzeer
                                      Toen ik met mijn wrangler naar ziptuning ging om mijn EGR klep te laten uitschakelen (kutding zat vast om de 10 minuten bij terrein rijden) zat daar een verzekeringsagent om zijn volvo te laten chippen ...

                                      De verzekering wil haar winstmarge zo groot mogelijk houden, dus zal ze zeker proberen om haar geld terug te krijgen ... ook al is er geen wettelijke basis voor.
                                      Dat is waarom je je rechtsbijstand afneemt bij een derde partij. Wie gaat jou anders beschermen tegen de verzekering? De verzekering?

                                      Momenteel is tuning inderdaad een crimineel feit ja, ik spreek dat ook niet tegen. Dat ligt aan de wetgeving. Waar betogen ze anders voor denkt ge?
                                      Juist daarom dat die boel herzien moet worden. Als ge er logisch en rustig over nadenkt is er ook geen enkele reden om er met zo een afkeurende houding tegenover te staan.
                                      Mensen zagen hier maar over belastingsontduiking en veiligheid en verzekeringen ...

                                      Verzekeringen pakken graag extra geld aan voor uw extra vermogen.
                                      Veiligheid valt perfect na te zien, moest de autokeuring het niet gewoon zowiezo afkeuren zonder objectieve keuring.

                                      Belastingsontduiking is een redelijk grappig onderwerp. In de meeste gevallen gaat de taks niet omhoog. Er zijn natuurlijk altijd extreme gevallen (ander blok, uitboren, etc), maar denkt ge dat die dat dan doen voor geld te besparen? Hebt ge enig idee wat zon projecten kosten? De belasting is maar een klein deeltje van wat zoiets kost ...

                                      En dan nog ... allemaal onbelangrijk aangezien er gewoon zelfs geen mechanisme bestaat waarin ge uzelf in regel kunt zetten met de wet ...

                                      Comment


                                      • Ziptuning

                                        Ik suggereer toch dat je eens wat bijleest. Hoezo is er geen wettige basis? Je wagen is niet dezelfde als die op jou verzekeringscontract staat. Daar stopt het hele verhaal

                                        Let op, ik sta ook niet afkeurend tegenover chiptuning en ik vind het ninove-verhaal ook jammer. Maarja, ergens snapt ge het wel hé
                                        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                                        16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                          Ziptuning

                                          Ik suggereer toch dat je eens wat bijleest. Hoezo is er geen wettige basis? Je wagen is niet dezelfde als die op jou verzekeringscontract staat. Daar stopt het hele verhaal

                                          Let op, ik sta ook niet afkeurend tegenover chiptuning en ik vind het ninove-verhaal ook jammer. Maarja, ergens snapt ge het wel hé
                                          lol ja ziptuning, niet meteen voor herhaling vatbaar, maar ze hebben de EGR klep dan uiteindelijk toch kunnen uitschakelen.

                                          Bwa neen, als die verzekering mijn auto verzekert, en er is geen oorzakelijk verband gelegd tussen eventueel meer vermogen en een ongeval ... welk been hebben die dan om op te staan? Ze kunnen (en zullen wss) mij persoonlijk vervolgen voor een regresvordering ... maar dan moeten ze nog wel kunnen bewijzen dat zij een benadeelde partij zijn. Dat is allemaal niet zo makkelijk. Mijn auto is helemaal niet beschreven in het contract. Enkel een chass nr, ed. Als ze extra geld voor extra vermogen aannemen en dit bevestigen op email ... dan is de kous af ... dan is het al helemaal een hopeloze zaak voor hen om iets trachten terug te vorderen.
                                          Als ge een afzonderlijke rechtsbijstand hebt bij een derde partij denken ze ook al eens twee keer na voor ze zoiets ondernemen ... ze moeten het namelijk kunnen hard maken voor een rechter.

                                          Ik ben geen idioot, ik snap wel hoe de wereld in mekaar zit.
                                          Ik snap dat velen tegen tuning zijn, maar ik snap ook dat dat vooral door onwetendheid komt.
                                          Ik snap ook dat de staat tevreden is met de status quo.

                                          Wat ik vooral ook inzie is dat de enige hoop op verandering rust op het opstellen van een financieel plan en wetsvoorstel dat in het voordeel van de staat uitdraait.
                                          Als de gemiddelde foorkar 1000 euro opbrengt voor een keuring, en dan eventueel nog is een paar 100 euro in belastingen, dan zal het snel veranderen en gaan tuners opeens wel welkom zijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X