Optische tuning... wat ik ervan denk doet niets terzake, iedereen geeft zijn centen aan wat hij wil. Zolang het veilig is (constructeurs doen bvb veel voor voetgangersveiligheid tegenwoordig, niet gekeurde lichten kunnen onvoldoende licht doorlaten bvb remlichten, allez, ge weet allemaal wel wat verkeerd kan gaan) mag men van mij doen wat men wil. Ook mag het anderen niet hinderen zoals bvb een auto die plat tegen de grond ligt en die met moeite over de spoorweg geraakt. Maar hoe controleer je dat en wat laat je binnen de norm vallen? Volgens mij weten ze het zelf niet en willen ze geen tijd in een serieuze wetgeving steken, zodat ze dan maar gemakshalve weinig tot niks toelaten.
Zelfde met chiptuning, hoeveel extra vermogen is veilig. Kan mij die belastingsfraude of verzekeringsfraude schelen, iedereen kleurt wel eens buiten de lijntjes. Hiervoor dient de homologatie, maar hier zijn zoveel betrokken partijen die voordeel halen uit een strakke wetgeving. Constructeurs hebben het niet graag of ze kunnen voor hun extra paarden geen surplus meer rekenen (in de veronderstelling dat de wagens qua remmen en zo identiek zijn), de groenen zijn tegen om gekende redenen, de overheid is tegen omdat de veiligheid in gedrang komt (lees minder belastingen geind worden bij inschrijving hetzij op basis van co2 of op vermogen) enz... Persoonlijk vind ik de wetgeving te bekrompen maar anderzijds zou ik ook niet weten waar de lijn te trekken.
Zelfde met chiptuning, hoeveel extra vermogen is veilig. Kan mij die belastingsfraude of verzekeringsfraude schelen, iedereen kleurt wel eens buiten de lijntjes. Hiervoor dient de homologatie, maar hier zijn zoveel betrokken partijen die voordeel halen uit een strakke wetgeving. Constructeurs hebben het niet graag of ze kunnen voor hun extra paarden geen surplus meer rekenen (in de veronderstelling dat de wagens qua remmen en zo identiek zijn), de groenen zijn tegen om gekende redenen, de overheid is tegen omdat de veiligheid in gedrang komt (lees minder belastingen geind worden bij inschrijving hetzij op basis van co2 of op vermogen) enz... Persoonlijk vind ik de wetgeving te bekrompen maar anderzijds zou ik ook niet weten waar de lijn te trekken.
Comment