Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten

    En dan nog ... allemaal onbelangrijk aangezien er gewoon zelfs geen mechanisme bestaat waarin ge uzelf in regel kunt zetten met de wet ...
    en dat kan nu net wel, ge kunt bij de constructeur aanvragen om een groter of ander blok te steken, ge kunt dan de ombouw uitvoeren en na de ombouw laat ge die controlleren bij een erkende merkdealer (om te kijken of alles volgens de regels van de kunst werd uitgevoerd) en daarna naar de keuring. eens dat in orde is, krijgt ge ook nieuwe inschrijvingspapieren met de nieuwe gegevens.

    Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
    Mijn auto is helemaal niet beschreven in het contract. Enkel een chass nr, ed. Als ze extra geld voor extra vermogen aannemen en dit bevestigen op email ... dan is de kous af ... dan is het al helemaal een hopeloze zaak voor hen om iets trachten terug te vorderen.
    en uw chassisnr is gekoppeld aan een PVG nummer, en daar is nu net WEL de hele auto in beschreven. verzekeringen zien meer dan gij denkt.
    een maat van mij ging zijn moto verzekeren en had de papieren mee, kreeg direct te horen dat het niet kon wegens teveel vermogen (CB600 hornet met 95pk voor een <20jarige beginnend motorijder).
    toen ze het nr in de pc tikten kwam eruit dat het wel kon, want t was een naked bike en dat mocht wel (een vorig model cbr600 met DATZELFDE motorblok kon niet verzekerd worden wegens racemoto met kuipen). als de verzekering via een nummer al kan zien wat voor moto het is en zo wel bepaald wordt of die verzekerd kan worden of niet, dan zien die ook een pak meer.
    Last edited by ; 07/05/2015, 11:00.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
      en dat kan nu net wel, ge kunt bij de constructeur aanvragen om een groter of ander blok te steken, ge kunt dan de ombouw uitvoeren en na de ombouw laat ge die controlleren bij een erkende merkdealer (om te kijken of alles volgens de regels van de kunst werd uitgevoerd) en daarna naar de keuring. eens dat in orde is, krijgt ge ook nieuwe inschrijvingspapieren met de nieuwe gegevens
      Ja en nee. Kan enkel met een blok dat al in die auto geleverd wordt en/of een speciale type goedkeuring heeft.
      Kennis van mij is dat nu aan het proberen met een supra en een 1JZ blok ... aangenaam of makkelijk is het zeker ni ...

      Dat is ALS ge uw constructeur al mee krijgt in het verhaal ... good luck.

      en uw chassisnr is gekoppeld aan een PVG nummer, en daar is nu net WEL de hele auto in beschreven. verzekeringen zien meer dan gij denkt.
      een maat van mij ging zijn moto verzekeren en had de papieren mee, kreeg direct te horen dat het niet kon wegens teveel vermogen (CB600 hornet met 95pk voor een <20jarige beginnend motorijder).
      toen ze het nr in de pc tikten kwam eruit dat het wel kon, want t was een naked bike en dat mocht wel (een vorig model cbr600 met DATZELFDE motorblok kon niet verzekerd worden wegens racemoto met kuipen). als de verzekering via een nummer al kan zien wat voor moto het is en zo wel bepaald wordt of die verzekerd kan worden of niet, dan zien die ook een pak meer.
      Dat had ik ook toen ik beginnend motorrijder was. Een speed triple kon ik niet verzekeren, een daytona (met meer vermogen) wel, omdat het een "toer" moto was. Begrijpen wie begrijpen kan.
      Ze kunnen alles zien, tuurlijk. Ze kunnen u weigeren, enz.
      Das nog iets anders dan de zaak hard te gaan maken bij een rechter he ...
      Last edited by ; 07/05/2015, 11:05.

      Comment


      • ge kunt alles aanvragen, alleen weet ge 100% zeker dat het geweigerd wordt als dat blok er nooit officieel in bestond.
        voor de rest heeft iedereen dat ik ken die het aanvraag, het altijd al goedgekeurd gekregen (1.6 4cyl naar 2.8V6, 2.0V6 naar 3.0V6...).
        ik wil ook een speciale auto ombouwen, alleen heeft die HIER nooit bestaan, maar in australie wel (ford escort mk2 4deurs RS2000 flat nose).

        probleem is dus dat mijn ombouw dan moet voldoen aan de 4deurs RS2000 PVG nr en dat bestaat niet, tenzij ik ene in belgie vind met zo een import australische wagen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
          ge kunt alles aanvragen, alleen weet ge 100% zeker dat het geweigerd wordt als dat blok er nooit in lag.
          voor de rest heeft iedereen dat ik ken die het aanvraag, het altijd al goedgekeurd gekregen (1.6 4cyl naar 2.8V6, 2.0V6 naar 3.0V6...).
          ik wil ook een speciale auto ombouwen, alleen heeft die HIER nooit bestaan, maar in australie wel (ford escort mk2 4deurs RS2000 flat nose).

          probleem is dus dat mijn ombouw dan moet voldoen aan de 4deurs RS2000 PCG nr en dat bestaat niet, tenzij ik ene in belgie vind met zo een import australische wagen

          Mjah of ge het nu kunt aanvragen of niet is niet van belang ... het komt gewoon nooit in orde tenzij de fabrikant mee wil, en het type goedkeuring al bestaat.
          Doe je dat voor oldtimers, dan gaan ze daar niet moeilijk over doen. Wilt ge uw 2 jaar oude focus ombouwen naar een focus RS, dan denk ik dat ze net iets meer gaan dwars liggen ...

          Comment


          • Kan me moeilijk voorstellen dat de verzekering bij gewone blikschade (lage snelheid kopstaart) een expert gaat sturen zodat die even kan zien of de wagen gechipt was.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

              Je wagen is en blijft niet-conform.

              Als je met je niet-conforme wagen stilstaat en je deur opengooit tegen iemand anders, dan gaat de verzekering zich nog altijd terugtrekken
              Dan ga je ervan uit dat de verzekeringen altijd weten dat je wagen niet conform is. Alsof een expert tijd heeft om bij een deur-tegen-deur-ongeval heel je wagen te inspecteren of daar geen grotere remmen of chiptuning op zit... Praktijk =/= theorie.
              sigpic

              http://www.streamlinecarcare.be

              lakbehandelingen voor voertuigen

              MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

              Comment


              • Zit er hier op gans dat autoforum geen enkele persoon die effectief bij een verzekeraar werkt en dus echt weet hoe en wat?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                  Dan ga je ervan uit dat de verzekeringen altijd weten dat je wagen niet conform is. Alsof een expert tijd heeft om bij een deur-tegen-deur-ongeval heel je wagen te inspecteren of daar geen grotere remmen of chiptuning op zit... Praktijk =/= theorie.
                  Jaa tuurlijk is er een verschil, maar gewoon om het even duidelijk te maken
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                    Kan me moeilijk voorstellen dat de verzekering bij gewone blikschade (lage snelheid kopstaart) een expert gaat sturen zodat die even kan zien of de wagen gechipt was.
                    Bijlange niet. Bij mijn accident was er ook iets niet in orde (geen chiptuning), en ze hebben het niets eens gecontroleerd omdat er totaal geen reden voor was dat zoiets het accident zou kunnen vermeden hebben.

                    Comment


                    • Het gaat hier over verzekeringen: die verzekeren wagens vrijwel uitsluitend op vermogen en het type voertuig. Daarom kunnen jongeren ook geen verzekering krijgen voor auto's met veel pk's. Het vermogen is namelijk bepalend voor het risico dat ze dekken, hoe meer vermogen hoe meer risico.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Het gaat hier over verzekeringen: die verzekeren wagens vrijwel uitsluitend op vermogen en het type voertuig. Daarom kunnen jongeren ook geen verzekering krijgen voor auto's met veel pk's. Het vermogen is namelijk bepalend voor het risico dat ze dekken, hoe meer vermogen hoe meer risico.
                        Da's nu eens zo'n dikke zever he ivm dat niet kunnen verzekeren op jonge leeftijd.
                        Ik stuur gewoon de kW door, verzekeraar maakt prijs op en hup.
                        Mijn 330i is het beste voorbeeld, 231pk op 23 jaar, geen enkel probleem.
                        Net gehoord voor een V70 D5 met 205pk, komt op €1069. Allemaal geen probleem.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Da's nu eens zo'n dikke zever he ivm dat niet kunnen verzekeren op jonge leeftijd.
                          Ik stuur gewoon de kW door, verzekeraar maakt prijs op en hup.
                          Mijn 330i is het beste voorbeeld, 231pk op 23 jaar, geen enkel probleem.
                          Net gehoord voor een V70 D5 met 205pk, komt op €1069. Allemaal geen probleem.
                          De vraag is: hoeveel betaalde je? Want krijgen kan je wel maar de prijs...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Superplastik Bekijk Berichten
                            De vraag is: hoeveel betaalde je? Want krijgen kan je wel maar de prijs...
                            Voor mijn 330i betaalde ik een €1200.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                              Voor mijn 330i betaalde ik een €1200.
                              Enkel BA of "kleine" omnium (glasbreuk, diefstal, ed)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                                Voor mijn 330i betaalde ik een €1200.
                                Das nie slecht, zou evenveel betalen (BA) voor mijnen Astra

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Zit er hier op gans dat autoforum geen enkele persoon die effectief bij een verzekeraar werkt en dus echt weet hoe en wat?
                                  Er zit hier wel degelijk iemand waarvan zijn vrouw bij de verzekering werkt. Verzekeringen doen volgens hem nooit onderzoek naar chiptuning ook al zouden ze daar misschien veel mee kunnen uitsparen. Is al uitgebreid aan bod gekomen in het chiptuningtopic.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    Ik kan mij perfect inbeelden dat iemand met uw manier van denken bij het parket gaat werken ja ...
                                    En neen, er is geen oorzakelijk verband, en dus ook geen reden voor de verzekering om zich terug te trekken. Zij hebben nl een mandaat te vervullen en kunnen zich niet zomaar terug trekken. Moest de verzekering zich zomaar kunnen terug trekken wanneer ze daar zin in hadden, dan zou het niet uitmaken of iemand nu verzekerd is of niet ... en dus ook niet echt veel zin hebben om een verzekering verplicht te maken ...
                                    Of de gemiddelde belg daarvan op de hoogte is en niet zomaar zijn broek laat zakken is een andere zaak natuurlijk. Een regresvordering is dan ook een prive zaak tussen mij en de verzekering ...

                                    Ik herinner mij ook niet dat ik iets heb gezegd over mijn auto?

                                    Jawel.
                                    Uw auto is niet gehomologeerd voor op de belgische wegen.
                                    1 van de voorwaarden voor de verzekering.
                                    verder kan het dan niet zijn dat dit gebeurd is op de openbare weg sinds uw auto niet op de openbare weg mag komen....

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Jawel.
                                      Uw auto is niet gehomologeerd voor op de belgische wegen.
                                      1 van de voorwaarden voor de verzekering.
                                      verder kan het dan niet zijn dat dit gebeurd is op de openbare weg sinds uw auto niet op de openbare weg mag komen....
                                      Dan moet het wel bewezen worden dat er effectief wel meer vermogen uit kwam dan wat er opgegeven is.
                                      Een porsche heeft meer pks op de krukas dan de fabrieks opgave. Een lotus dan weer minder (dat weet ik dan zeker).
                                      Het vermogen moet dan gemeten worden conform de standaarden die de fabrikant hanteert. etc etc.
                                      Good luck als uw auto volledig bijeen steekt.

                                      Zij moeten bewijzen dat ge schuldig zijt aan iets. Niet het omgekeerde.

                                      Dat het in de praktijk dikwijls anders loopt weet ik ook wel. Maar hoeveel mensen staan er effectief op hun strepen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                        Ziptuning

                                        Ik suggereer toch dat je eens wat bijleest. Hoezo is er geen wettige basis? Je wagen is niet dezelfde als die op jou verzekeringscontract staat. Daar stopt het hele verhaal

                                        Let op, ik sta ook niet afkeurend tegenover chiptuning en ik vind het ninove-verhaal ook jammer. Maarja, ergens snapt ge het wel hé
                                        en wat als je u verzekering verteld wat er allemaal aan gedaan is zoalt wy in ierland doen hier ??? dan kunne flikke tog niets does als het verzeekerd is ????????? of doen ze dat niet in belgie insuring modified cars ???

                                        Comment

                                        Working...
                                        X