Oorspronkelijk geplaatst door p13
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenJa ze doen dat, maar zorgen dat het voertuig toegelaten is op de openbare weg dat is de verantwoordelijkheid van de verzekeringnemer. En dat is wel een voorwaarde in hun contract. Vraag hun om die voorwaarde er uit te laten en je bent safe
Soit, dien bal kunt ge eindeloos doorgeven. Ze weten goed genoeg wat ze aan het doen zijn, sure, maar hoe hard ze het kunnen maken in een rechtbank is een andere zaak.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenJa en neen. Ze gaan u ook geen groen formulier meegeven zonder een keuringsbewijs of inschrijvingsbewijs he ...
Soit, dien bal kunt ge eindeloos doorgeven. Ze weten goed genoeg wat ze aan het doen zijn, sure, maar hoe hard ze het kunnen maken in een rechtbank is een andere zaak.
Als verzekeringsnemer moet je gewoon weten dat als het goed misgaat je eigenlijk geen poot hebt om op te staan. En als je uit eigen zak lichamelijke schade mag gaan betalen ...
Ik vind het gek dat dat hier zo geminimaliseerd wordt, als bestuurder moet je je daar in mijn ogen van bewust zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Volgens mij is het zelfs veiliger erover te zwijgen. Die mannen zijn slim en zouden het wel eens tegen u kunnen gebruiken als ze't weten. Indertijd met de buggy's (ken je wel, die strandbuggy's) ook. Volgens de wet mochten die max ik geloof een 20 pk hebben. Moest niet naar de keuring. Dan kocht je een 750 cc met 20 pk, knipte enkele draden door en je had er 70 of zo. Waren er die nog verder gingen en een 750 cc moto motor erin staken met 100 pk of meer. Verzekering werd op de hoogte gebracht van het hogere vermogen en die mannen zeiden ook dat het legaal was. Flikken zijn ook nie dom, ze hebben mij ook een paar keer op kant gezet met zo'n ding en naar de motor gekeken. Wat ze niet zo maar konden zien was natuurlijk dat ik de begrenzer weggehaald had. Maar ben er zeker van, had ik destijds een madammeke dood gereden dat ik nu nog aan het betalen zou zijn. Flikken zitten ook op internet te lezen net als wij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenVolgens mij is het zelfs veiliger erover te zwijgen. Die mannen zijn slim en zouden het wel eens tegen u kunnen gebruiken als ze't weten. Indertijd met de buggy's (ken je wel, die strandbuggy's) ook. Volgens de wet mochten die max ik geloof een 20 pk hebben. Moest niet naar de keuring. Dan kocht je een 750 cc met 20 pk, knipte enkele draden door en je had er 70 of zo. Waren er die nog verder gingen en een 750 cc moto motor erin staken met 100 pk of meer. Verzekering werd op de hoogte gebracht van het hogere vermogen en die mannen zeiden ook dat het legaal was. Flikken zijn ook nie dom, ze hebben mij ook een paar keer op kant gezet met zo'n ding en naar de motor gekeken. Wat ze niet zo maar konden zien was natuurlijk dat ik de begrenzer weggehaald had. Maar ben er zeker van, had ik destijds een madammeke dood gereden dat ik nu nog aan het betalen zou zijn. Flikken zitten ook op internet te lezen net als wij.
Comment
-
Tuning is verboden zo ver zijn we al maar of het gevaarlijker is en dat die mensen plots massaal oude vrouwtjes en spelende kindjes dood gaan rijden...
Ik denk dat een échte liefhebber (zoals die Skyline) echt zorg voor z'n auto draagt en de mods er zeker niet voor zorgen dat de auto gevaarlijk wordt. Tuurlijk zijn er altijd rotte appels en debielen die een auto serieus opdrijven zonder ophanging e.d. aan te passen en die verzieken het serieus voor de echte liefhebbers. Maar tuning is niet direct hetzelfde als een gevaarlijke auto hé. Mijn 1e Nova had wilwood brakes zitten en aangepaste ophanging die ervoor zorgde dat die auto (met gemak) sneller stopte dan mijn toenmalige daily ('02 Focus Clipper). In sé mochten die remmen niet en zouden de standaard trommels er op moeten met standaard ophanging. Zo zijn er nog zoveel andere voorbeelden. Maar niet omdat 1 debiel met zijn halfords auto gek doet, dat al die anderen ook zo zijn. Liefhebbers dragen zorg voor hun auto, vaak meer dan voor hun vrouw/vriendinClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenJa ja, ma k bedoel erover zwijgen tegen uw verzekering zodat ze gewoon van niks weten...
Mensen die autos tunen worden maar vies bekeken, maar die mensen hebben gewoon een hobby die verkeerd begrepen wordt.
Tuurlijk, sommige van die autos zijn borderline tasteless. Soms moet ik er echt is goed mee lachen ... maar daar is toch niks mis mee? Zolang die auto veilig is, is er toch geen probleem? Wie zal het nu zeggen? Er is geen keuring voor zon dingen ...
Ik ben ook radio amateur, dat is nog zo een goed voorbeeld. Probeer maar een keertje een mast op te zetten in een woonwijk, of een HF beam op uw dak ofzo.
Heb al allerhande zever gehad met buren voor 1 vertikaal HF antenneke op mijn dak.
Kwam er een mens zagen dat ze storing had op haar tv 1 dag na dat die antenne op mijn dak stond. Straf zei ik ... er hangt nog geen coax aan ... dan moet da toch wel een HEEL goeie antenne zijn eh!
Punt -> mensen gaan zagen en afgeven op alles wat ze niet begrijpen of willen tollereren.
Spijtig maar dat is zo.
Ik ben zelf ook niet beter. Ik besef dat van mijzelf en ik geef dat gerust toe.
Vroeger vond ik brommerkes the shit zoals elke 16 jarigen bengel. Als er nu zo ne koffiemolen voorbijkomt met nen open uitlaat heb ik even goed soms zin om die er af te sleuren ... but guess what ... ik doe da ni. Dien bengel amuseert zen eigen, net zoals ik da vroeger deed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenwat ik mij dan afvraag hoe doen ze dat in andere landen, vb US, UK, ... en wagens zoals gebouwd bij Gasmonkey, ...
die hebben toch ook inschrijving, verzekering, ...
zijn toch ook "veilig"
waarom in B altijd zo moeilijk doen? :-(
Als ik een tunermobiel zie rijden, dan is het enige wat mij interesseert dat dat ding veilig is.
Voor de rest ben ik blij dat die mens blij is met zijn/haar wagen.
Ik begrijp evengoed niet waarom mensen bvb vrijwillig met faggy eco spul willen rondrijden ... maar erger ik mij daaraan?
Neje ... laat die maar doen he ... ik ben blij dat die blij zijn met hun wagen.
Comment
-
Maar sommigen laten toch via Engeland auto's overkomen om bepaalde zaken in orde te krijgen? Weet niet juist hoe of wat...
Dat je niet mag chiptunen is inderdaad belachelijk, maar er zou een wetgeving en een grens of toezicht moeten op zijn.
Uiterlijk tunen, tja, zolang het veilig blijft heb ik er ook niks op tegen, ik zie het doorgaans niet graag maar dat doet niets terzake. Toen ik jong was zag ik ook graag een spoilertje en extra mistlichten, dus begrijp heel goed dat er hiervoor liefhebbers zijn.
Maar de vraag is natuurlijk, hoe giet je dat in een wetgeving en hoe ga je controleren? Nu kiest men de gemakkelijkste oplossing door niks meer toe te laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar sommigen laten toch via Engeland auto's overkomen om bepaalde zaken in orde te krijgen? Weet niet juist hoe of wat...
Dat je niet mag chiptunen is inderdaad belachelijk, maar er zou een wetgeving en een grens of toezicht moeten op zijn.
Uiterlijk tunen, tja, zolang het veilig blijft heb ik er ook niks op tegen, ik zie het doorgaans niet graag maar dat doet niets terzake. Toen ik jong was zag ik ook graag een spoilertje en extra mistlichten, dus begrijp heel goed dat er hiervoor liefhebbers zijn.
Maar de vraag is natuurlijk, hoe giet je dat in een wetgeving en hoe ga je controleren? Nu kiest men de gemakkelijkste oplossing door niks meer toe te laten.
Auto inschrijven in het buitenland tout court is veel makkelijker.
Maar neen. Ik ben Belg. Ik wil er gerust voor betalen. Het moet toch gewoon kunnen?
ALS er al iets komt denk ik dat het gewoon mega mega duur gaat worden.
Laat het aan de Belgen om zoiets royaal ingewikkeld te maken he ... als het moeilijk kan, waarom het dan gemakkelijk maken.
Trouwens ... ik weet zeer goed dat hier politie mee kijkt. Ik weet ook heel goed dat dat gewoon mensen zijn zoals gij en ik, en mss hebben die ook wel eens een mening ... en mss is dat nog VEEL gevaarlijker voor hen om een mening te hebben dan dat het voor ons is ...
Misschien willen die ook wel is gewoon hun gedacht er over geven, maar ik denk dat ze daar hard voor zouden gestraft worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk BerichtenThx. Mss mijn licht is gaan opsteken. Extra prijzen vragen kan nooit geen kwaad.
Kzal wel zeggen da "dieje me zijnen dikken bmw" mij gestuurd heeft
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenBA is het allemaal geen probleem.
Vanaf omnium gaat het omhoog.
voor mijn leon betaalde ik +2k voor een omnium. krel had amper 105pk.
BA daarop was 600 en een klets.
mijn bmw nu is amper 400€ BA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenHaha, ge zult sinds vandaag moeten zeggen "dieje me zijnen dikken Volvo"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenHaha, ge zult sinds vandaag moeten zeggen "dieje me zijnen dikken Volvo"
Zo is het.
Ga je je nick laten wijzigen, verrader?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtendat is toch al ene die we kunnen bekeren hebben.
nu Int3x0r nog. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenMaar sommigen laten toch via Engeland auto's overkomen om bepaalde zaken in orde te krijgen? Weet niet juist hoe of wat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk BerichtenHebben de politie dan nog niet de websites van Heinz en co gezien? Als het niet mocht konden die toch gelijk sluiten?
Maar overal gelden andere regels, er zijn zelfs verschillen tussen circuits. De openbare weg heeft dus ook zijn regels ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment