Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wagens in beslag genomen op verdenking van chiptuning /opdrijven vermogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Uiteraard mag dat wel en dat is maar normaal ook.

    Maar overal gelden andere regels, er zijn zelfs verschillen tussen circuits. De openbare weg heeft dus ook zijn regels ...
    Ja want dat tuningpakket voor die transit is uitsluitend voor circuit gebruik ...
    Give me a break ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
      Hebben de politie dan nog niet de websites van Heinz en co gezien? Als het niet mocht konden die toch gelijk sluiten?
      ge moogt ook geen mensen afschieten, ge moogt ook geen wapen hebben als ge geen vergunning hebt. dus alle zaken die wapens verkopen, kan je dus sluiten???
      chiptunen is nog altijd toegelaten voor circuitwagens, rallywagens... dat mensen dat gebruiken om illegaal op de weg te rijden, is niet de fout van die tuningfirma. die firmas doen ook meer dan chiptunen alleen. als die dicht moeten, mag je ook direct alle zaken sluiten die grotere turbos bouwen, grotere injectoren, winkels waar je slicks kan kopen, openluchtfilterproducenten...

      wat als je eens een oldtimer hebt, waar de sproeiers en de carbu moeten afgesteld worden na revisie? dan heb je een rollentestbank nodig en iemand met de nodige ervaring hierin. dit vind je niet bij de dealer.
      als je de zaken hier sluit, gaan ze morgen allemaal de grens over naar de dichtsbijzijnde tuner
      Last edited by ; 09/05/2015, 12:56.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
        ge moogt ook geen mensen afschieten, ge moogt ook geen wapen hebben als ge geen vergunning hebt. dus alle zaken die wapens verkopen, kan je dus sluiten???
        chiptunen is nog altijd toegelaten voor circuitwagens, rallywagens... dat mensen dat gebruiken om illegaal op de weg te rijden, is niet de fout van die tuningfirma. die firmas doen ook meer dan chiptunen alleen. als die dicht moeten, mag je ook direct alle zaken sluiten die grotere turbos bouwen, grotere injectoren, winkels waar je slicks kan kopen, openluchtfilterproducenten...

        wat als je eens een oldtimer hebt, waar de sproeiers en de carbu moeten afgesteld worden na revisie? dan heb je een rollentestbank nodig en iemand met de nodige ervaring hierin. dit vind je niet bij de dealer.
        als je de zaken hier sluit, gaan ze morgen allemaal de grens over naar de dichtsbijzijnde tuner
        Niemand zegt hier dat er ook maar iets gesloten moet worden. Dat het al niet gebeurd is toont aan dat heel dit gedoe een grijze zone is.
        Om een wapen te kopen dat onderhevig is aan een vergunning hebt ge ... een vergunning nodig.
        Om uwen auto te laten chippen hebt ge gewoon een beke geld nodig ...

        Soit, ge hebt gelijk in elk opzicht, behalve het "illegaal" gedeelte ... daar is nog niemand ECHT uit.

        Comment


        • om u wagen legaal te tunen, moet je het ook laten weten aan de verzekering en div (beetje als de wapenvergunning).
          als er wettelijk geen manier bestaat om dit te legaliseren, dan mag je niet tunen.

          wat die tuners nu doen is: er bestaat nog geen vergunning voor ons tunen, dus is het niet illegaal om het te gebruiken.
          das net hetzelfde als zeggen: er bestaat geen wapenvergunning voor wapen X, dus ik mag het kopen en legaal gebruiken (want een vergunning aanvragen kan je 'nog' niet).
          zolang er geen wettelijke manier is voor het hogere vermogen te legaliseren, dan mag je zo een getuned voertuig niet op de openbare weg gebruiken.
          je kan ook gewoon naar een autowinkel gaan en een openlucht k&n filter kopen. er staat ook in het groot op de doos dat het niet op de openbare weg mag. als ik die koop en monteer, en wordt aan kant gezet door de politie, ben ik in overtreding. ik moet dan ook niet gaan zagen dat ze het spul dan maar niet mogen verkopen als het illegaal is

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
            om u wagen legaal te tunen, moet je het ook laten weten aan de verzekering en div (beetje als de wapenvergunning).
            als er wettelijk geen manier bestaat om dit te legaliseren, dan mag je niet tunen.

            wat die tuners nu doen is: er bestaat nog geen vergunning voor ons tunen, dus is het niet illegaal om het te gebruiken.
            das net hetzelfde als zeggen: er bestaat geen wapenvergunning voor wapen X, dus ik mag het kopen en legaal gebruiken (want een vergunning aanvragen kan je 'nog' niet).
            zolang er geen wettelijke manier is voor het hogere vermogen te legaliseren, dan mag je zo een getuned voertuig niet op de openbare weg gebruiken.
            je kan ook gewoon naar een autowinkel gaan en een openlucht k&n filter kopen. er staat ook in het groot op de doos dat het niet op de openbare weg mag. als ik die koop en monteer, en wordt aan kant gezet door de politie, ben ik in overtreding. ik moet dan ook niet gaan zagen dat ze het spul dan maar niet mogen verkopen als het illegaal is
            Stukken kopen voor het eenderst wat is niet hetzelfde als uwen auto binnen doen en de software laten herschrijven, of het werk gewoon laten uitvoeren. Die mensen zijn zelfs wettelijk verplicht om uw nummerplaat en km stand op faktuur te zetten ... dusja ... waar begint de discussie, en waar houdt ze op? Zij geven alles gewoon door elk kwartaal in hun BTW aangifte (dus ook u plaat, en de km stand wanneer ge hem gechipt hebt)... daar kraait geen haan om. Waarom? Dat brengt geld op ...

            Als uw auto verzekerd is, is er geen reden om hem in beslag te nemen. Als uw verzekering geld aanpakt om het extra vermogen bij te verzekeren zullen ze zich niet kunnen verdedigen in een rechtbank. Als dat extra vermogen verzekerd is, hebben de flikken dus ook geen reden om uw auto in beslag te nemen. Ze kunnen een PV maken, u laten verschijven in de rechtbank, noem maar op, maar auto in beslag nemen is gewoon niet wettelijk.

            Het feit dat ze naar de rechtbank moeten toont wederom aan hoe een grijze zone het wel niet is.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
              Stukken kopen voor het eenderst wat is niet hetzelfde als uwen auto binnen doen en de software laten herschrijven, of het werk gewoon laten uitvoeren. Die mensen zijn zelfs wettelijk verplicht om uw nummerplaat en km stand op faktuur te zetten ... dusja ... waar begint de discussie, en waar houdt ze op? Zij geven alles gewoon door elk kwartaal in hun BTW aangifte (dus ook u plaat, en de km stand wanneer ge hem gechipt hebt)... daar kraait geen haan om. Waarom? Dat brengt geld op ...

              Als uw auto verzekerd is, is er geen reden om hem in beslag te nemen. Als uw verzekering geld aanpakt om het extra vermogen bij te verzekeren zullen ze zich niet kunnen verdedigen in een rechtbank. Als dat extra vermogen verzekerd is, hebben de flikken dus ook geen reden om uw auto in beslag te nemen. Ze kunnen een PV maken, u laten verschijven in de rechtbank, noem maar op, maar auto in beslag nemen is gewoon niet wettelijk.

              Het feit dat ze naar de rechtbank moeten toont wederom aan hoe een grijze zone het wel niet is.
              Het is niet de schuld van de verzekering of de tuner of de politie. Er is maar 1 schuldige in dit verhaal. Overal staan duidelijk de voorwaarden en beperkingen vermeld maar blijkbaar is dat niet genoeg voor sommigen ...

              En tunen goedkoop?? Alleen als je het niet legaliseert voor de openbare weg dan toch ...
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Het is niet de schuld van de verzekering of de tuner of de politie. Er is maar 1 schuldige in dit verhaal. Overal staan duidelijk de voorwaarden en beperkingen vermeld maar blijkbaar is dat niet genoeg voor sommigen ...

                En tunen goedkoop?? Alleen als je het niet legaliseert voor de openbare weg dan toch ...
                Whatever. Ge zijt duidelijk te heilig voor deze planeet.
                Niks zal u ook ooit van iets anders kunnen overtuigen, das duidelijk.

                Als de verzekering geld aanpakt, en niks zegt, uwe tuner geld aanpakt, en niks zegt, en dan ook nog de BTW die niks zegt ... wat zegt u dat dan? Right ...

                Altijd maar met de vingers wijzen, maar ondertussen van twee walletjes eten, that's the Belgian way!
                Het mag niet, maar de staat incasseert op elke stap, inclusief de boetes.

                Neen, gelijk ik al zei ... ik hoop echt van harte dat er een wetgeving komt. Zoniet gaan er gewoon meer en meer autos in het buitenland worden ingeschreven. Nu is er al een hele handel rond het inschrijven van dure autos in het buitenland. Kwestie van tijd voor dat dit ook verder evolueert.

                En dan kan ik tegen mensen met uw mening zeggen dat het perfect legaal is ... tjah ...
                Last edited by ; 09/05/2015, 18:44.

                Comment


                • Volgens mij zijn er hier een hoop postings verwijderd...


                  Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                  Niemand zegt hier dat er ook maar iets gesloten moet worden. Dat het al niet gebeurd is toont aan dat heel dit gedoe een grijze zone is.
                  Om een wapen te kopen dat onderhevig is aan een vergunning hebt ge ... een vergunning nodig.
                  Om uwen auto te laten chippen hebt ge gewoon een beke geld nodig ...

                  Soit, ge hebt gelijk in elk opzicht, behalve het "illegaal" gedeelte ... daar is nog niemand ECHT uit.
                  Wat een scheve vergelijking: auto's en wapens...


                  Voor wie het zich nog herinnert: toen vroeger de brommers werden opgedreven wasten de verkopers van de stukken om brommers op te drijven hun handen eerst ook in onschuld. Zij verkochten het alleen maar en de koper was verantwoordelijk voor het gebruik ervan... Het heeft niet lang geduurd alvorens hun handel illegaal werd verklaard met sluitingen en inbeslagnames tot gevolg. Zo kan het de chiptuners eveneens vergaan en ze zullen nergens terecht kunnen als het zo ver komt, zeker niet als de constructeurs er gezamenlijk tegen opkomen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Volgens mij zijn er hier een hoop postings verwijderd...




                    Wat een scheve vergelijking: auto's en wapens...


                    Voor wie het zich nog herinnert: toen vroeger de brommers werden opgedreven wasten de verkopers van de stukken om brommers op te drijven hun handen eerst ook in onschuld. Zij verkochten het alleen maar en de koper was verantwoordelijk voor het gebruik ervan... Het heeft niet lang geduurd alvorens hun handel illegaal werd verklaard met sluitingen en inbeslagnames tot gevolg. Zo kan het de chiptuners eveneens vergaan en ze zullen nergens terecht kunnen als het zo ver komt, zeker niet als de constructeurs er gezamenlijk tegen opkomen.
                    Ik ben niet degene die die vergelijking heeft aangehaald. Ik heb er enkel op gereageerd en aangetoond dat die belachelijk is.

                    De staat wordt ook niet slechter van de status quo. Rustig belastingen innen en boetes uitschrijven...

                    De staat gaat helemaal niet optreden tegen tuners. Dit brengt al te veel geld op. Brommerkes ... tjah ... hoeveel geld heeft nen bengel van 16 he?
                    De markt is al veel te groot, en de opbrengst dus ook. Er zal ook wel genoeg lobby-werk gaande zijn om er voor te zorgen dat dit ook zo blijft.

                    Comment


                    • Er stond hier ook nog iets over het bedrijf waar ze met die Megane RS een vermogensmeting deden, dat dat bedrijf makkelijk een lager vermogen zou kunnen voorschotelen (verwijderde posting). Ze zouden wel knettergek moeten zijn om dat te doen want als ze een contract met de overheid krijgen om vermogensmetingen te doen op alle van tuning verdachte wagens dan lopen ze op een paar jaar binnen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                        Ik ben niet degene die die vergelijking heeft aangehaald. Ik heb er enkel op gereageerd en aangetoond dat die belachelijk is.

                        De staat wordt ook niet slechter van de status quo. Rustig belastingen innen en boetes uitschrijven...

                        De staat gaat helemaal niet optreden tegen tuners. Dit brengt al te veel geld op. Brommerkes ... tjah ... hoeveel geld heeft nen bengel van 16 he?
                        De markt is al veel te groot, en de opbrengst dus ook. Er zal ook wel genoeg lobby-werk gaande zijn om er voor te zorgen dat dit ook zo blijft.

                        Heb ik het over de staat gehad? Ik heb het over de constructeurs. Als die niet meer willen dat hun auto's gehacked worden dan zullen de chiptuners hun handeltje mogen opdoeken en zal de staat daarin meegaan. Vergelijk de constructeurs maar eens met de chiptuners, de laatsten zijn nog kleiner dan een microbe daartegen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Er stond hier ook nog iets over het bedrijf waar ze met die Megane RS een vermogensmeting deden, dat dat bedrijf makkelijk een lager vermogen zou kunnen voorschotelen (verwijderde posting). Ze zouden wel knettergek moeten zijn om dat te doen want als ze een contract met de overheid krijgen om vermogensmetingen te doen op alle van tuning verdachte wagens dan lopen ze op een paar jaar binnen.
                          De eigenlijke vermogens meting hangt af van heel veel zaken. Lucht temperatuur en vochtigheid, barometrische druk, bandendruk / compound, type brandstof, gezonde/ongezonde motor, knock tables, hoeveelheid verlies in de overbrenging, aantal kilometers op de teller, etc etc etc

                          Een vermogensmeting op zich zegt niet veel als absolute waarde, maar is meer waard als een relatieve referentie. Als ze echt zeker willen zijn moeten ze op dezelfde dag dezelfde auto met ongeveer dezelfde kilometers op de bank zetten, en dan nog een marge van dik 10% hanteren voor verschillen in rodage, onderhoud, etc etc

                          Zelfs dunnere of dikkere olie kan al zorgen voor 5+pk verlies of winst.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                            Heb ik het over de staat gehad? Ik heb het over de constructeurs. Als die niet meer willen dat hun auto's gehacked worden dan zullen de chiptuners hun handeltje mogen opdoeken en zal de staat daarin meegaan. Vergelijk de constructeurs maar eens met de chiptuners, de laatsten zijn nog kleiner dan een microbe daartegen.
                            Dat doen ze ook. Elke ECU is tegenwoordig ge-encrypteerd en checksumt zichzelf. Als er ook maar 1 ding niet klopt start hij niet.
                            Waar een wil is is een weg. Piggy-back systemen kunnen NOOIT uitgesloten worden, en voor de ECUs is het gewoon een kwestie van tijd voor dat iemand er een bootloader voor schrijft.

                            Comment


                            • Allemaal goed en wel maar als ze die RS op de rollen er 300 pk uitperst, dan kun je dat ook niet meer op "de rollen" steken
                              Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om exact te weten hoeveel vermogen hij heeft, eerder of hij te veel heeft of binnen de marge valt.

                              Ik hoop dat ik hier snel de metingen kan lezen over de auto.
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Allemaal goed en wel maar als ze die RS op de rollen er 300 pk uitperst, dan kun je dat ook niet meer op "de rollen" steken
                                Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om exact te weten hoeveel vermogen hij heeft, eerder of hij te veel heeft of binnen de marge valt.

                                Ik hoop dat ik hier snel de metingen kan lezen over de auto.
                                Dat denk jij ... een beetje met de temperatuur foefelen, en de correctiefactor zorgt voor de rest.

                                Praktisch voorbeeld: http://www.superchevy.com/how-to/ght...el-horsepower/

                                Het is echt niet moeilijk om 10-20 pk weg of tevoorschijn te toveren, en dat is buiten alle mogelijke meetfouten om. Dit is wat je doet met de data als je ze al gemeten hebt.

                                Comment


                                • dubbel post
                                  Last edited by ; 09/05/2015, 19:45.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door p13 Bekijk Berichten
                                    De eigenlijke vermogens meting hangt af van heel veel zaken. Lucht temperatuur en vochtigheid, barometrische druk, bandendruk / compound, type brandstof, gezonde/ongezonde motor, knock tables, hoeveelheid verlies in de overbrenging, aantal kilometers op de teller, etc etc etc

                                    Een vermogensmeting op zich zegt niet veel als absolute waarde, maar is meer waard als een relatieve referentie. Als ze echt zeker willen zijn moeten ze op dezelfde dag dezelfde auto met ongeveer dezelfde kilometers op de bank zetten, en dan nog een marge van dik 10% hanteren voor verschillen in rodage, onderhoud, etc etc

                                    Zelfs dunnere of dikkere olie kan al zorgen voor 5+pk verlies of winst.
                                    Dat is het inderdaad. Vooral met turbo motoren moet je al heel goed weten waar je mee bezig bent om een 'correcte' meting te krijgen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
                                      Dat is het inderdaad. Vooral met turbo motoren moet je al heel goed weten waar je mee bezig bent om een 'correcte' meting te krijgen.
                                      Met turbos wordt de zaak idd nog vele ingewikkelder. Mechanische verschillen en bijzonderheden te buiten gelaten zijn er met turbos twee grote faktoren.

                                      1) Heatsoak ... zeer kort samengevat ... hoe meer tests na elkaar, hoe minder vermogen door verlaagde efficientie in de turbo en lagere expansie in de cylinders.
                                      2) Moderne motor management systemen zijn zeer agressief in closed loop met knock control. Maw, ze zijn ZEER aandachtig aan het lusiteren voor pingelen (aka zelfontbranding). Dit is dus ook verbonden aan heatsoak. Hoe hoger de temperatuur, hoe sterker de neiging tot zelfontbranding. Als je euro95 tankt in een turbo wagen, dan kan dit al 10 pk schelen tov euro98 ... op een koude dag wel te verstaan ... maar dan ook liefst niet te vochtig, niet te hoog ... zoals baraque fraiture ofzo ... tegen zeehoogte meer ... maar niet te dicht tegen de zee ... vanwege de vochtige lucht ...

                                      Soit, je kan zeker een vermogensmeting doen, maar een absolute waarde krijg je nooit, en de marges zijn veel groter dan ge denkt. Als die mannen daar nu bvb 290 pk meten, en die kerel veroordelen, dan vraag ik mij af waar de gerechtigheid is. Als ze daar 350 pk meten, gepaard met een dikke vette blowoff, dan zal de auto wss niet standaard zijn nee ...
                                      Last edited by ; 09/05/2015, 19:56.

                                      Comment


                                      • Hoe het bij auto's juist zit weet ik niet, maar tegenwoordig is het in om elektrische fietsen op te drijven. Bosch (hoofdfabrikant van motoren voor elektrische fietsen) waarschuwt zijn dealers om dit niet te doen. Uiteraar omdat de garantie vervalt en het illegaal is, maar vooral omdat ze op dat ogenblik niet meer het statuut van verdeler hebben maar dat van constructeur. Ik vermoed dat dit voor auto's idem is. Maw, de gevolgen kunnen enorm zijn voor degenen die zich inlaten met het illegaal verhogen van vermogen.
                                        Wat ik niet begrijp, de wet zegt momenteel duidelijk nee, het mag niet. Anderzijds laten ze de tuners min of meer met rust. Als ze consequent willen zijn zou een getunede wagen zijn conformiteit moeten verliezen en die zelfs indienen bij de autokeuring en het pvg plaatje inleveren.
                                        Hiermee beweer ik niet dat ik tegen chiptunen ben, maar wel dat de wet heel weinig consequent is.

                                        Comment


                                        • Ik zou tegenwoordig maar opletten met die chiptuning. Ondertussen weet een hond met een hoedje dat er zoiets als chiptuning bestaat....en ook de verzekeringsmaatschappijen ....en bepaalde experts van verzekeringsmaatschappijen zullen bij een ernstig ongeval ALTIJD zoeken of er gechipt is....en dan natuurlijk proberen niet te moeten tussenkomen....da's hoe een verzekering winst maakt, door premies te incasseren en zo weinig mogelijk uit te betalen .....
                                          Als ge per ongeluk uwe gebuur zijn brievenbus omver rijdt zullen ze er geen tijd insteken, maar van zodra het kostenplaatje hoog wordt hebt ge het aan uwe rekker .....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X