Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spring distance kit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • spring distance kit





    is dit toegelaten op de keuring of niet?

    stel: de veren van je auto zijn wat doorgezakt door de tand des tijds en je wilt die terug wat omhoog brengen (om maar een voorbeeld te geven). Zou je dit dan mogen steken?
    www.peugeotforum.be

  • #2
    Hm, ik weet dat je hulpveren kan steken (voor zware lasten bvb. caravans te trekken). Deze kunnen enkel door de keuring mits een attest van de constructeur van de auto dacht ik...

    Dat gezegd zijnde, ik zou het niet echt aanraden om zo proberen te laten keuren...

    Is het vervangen van de versleten veren geen optie?
    Mijn Skoda

    Comment


    • #3
      dan kan ik elk jaar nieuwe veren steken

      ik moet wegens de verbouwingen hier thuis dikwijls een zware aanhangwagen sleuren en ja dat heeft zijn invloed op de hoogte van de auto achteraan. Niet dat die de hoogte van de constructeur niet haalt (dat hebben ze vandaag op de keuring nog maar eens nagemeten en dat was exact wat er op het homologatiedocument stond), maar ze moesten er wel weer over beginnen zagen natuurlijk. Dus daarmee mijn vraag.
      de keuringsmeester wist het ook niet , in discuteren had hij des te meer zin...
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Hm. Als de keuringmeester het al niet weet... Je kan altijd eens proberen maar als ze het afkeuren zit je ermee natuurlijk. Is zo'n kit makkelijk te verwijderen? Anders voor de keuring demonteren he.
        Mijn Skoda

        Comment


        • #5
          voilà, het mag

          iemand van bij ons in de club heeft verlagingsveren en die waren ook teveel doorgezakt vanachter. Die heeft op aanraden van de keuringmeester een dergelijke kit gestoken en is ermee gekeurd geweest... trouwens in hetzelfde station waar ik geweest ben.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            voilà, het mag

            iemand van bij ons in de club heeft verlagingsveren en die waren ook teveel doorgezakt vanachter. Die heeft op aanraden van de keuringmeester een dergelijke kit gestoken en is ermee gekeurd geweest... trouwens in hetzelfde station waar ik geweest ben.
            en volgend jaar zegt uwe keurder dat het niet origineel is en dat het niet mag. t is niet omdat ze dat bij uwe maat 1keer hebben goedgekeurd dat het mag.
            ik werd een 10tal jaar terug zo afgekeurd bij men escort voor slepende remmen (remflexibels kapot). het er toen van die bfgoodrich staalomweven silicone leidingen op gestoken en bij herkeuring van de auto was het in orde.
            ik ken er nogthans al VELEN die met dergelijke leidingen afgekeurd worden wegens tuning en illegaal

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
              en volgend jaar zegt uwe keurder dat het niet origineel is en dat het niet mag. t is niet omdat ze dat bij uwe maat 1keer hebben goedgekeurd dat het mag.
              Vrees ik ook voor eerlijk gezegd. Pure willekeur...
              Mijn Skoda

              Comment


              • #8
                er zijn er al 2 ondertussen

                allebei mee goedgekeurd
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  spring distance kit

                  Langs de andere kant als uw wagen zo hard doorzakt door uw aanhang wagen.
                  Dan moet je uw aanhangwagen anders laden.
                  Want het hangt af welke wagen je hebt, mag de druklast van uw trekhaak maximaal tussen de 50 en de 90 kg liggen.
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                  http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                  Comment


                  • #10
                    hoe weet gij hoe ik die laad?

                    als ik kiezel ga halen ligt dat netjes gelijk over de aanhangwagen, maar het weegt wel door
                    zeker als ge er op een paar dagen tijd 20 gaan halen zijt
                    en ik heb liever druk op de achteras dan dat de aanwagen het omgekeerde doet

                    en soms ligt er ook gewoon 300 kg in de koffer
                    Last edited by flappy; 11/05/2015, 16:18.
                    www.peugeotforum.be

                    Comment


                    • #11
                      Uw reactie zegt voor mij genoeg ik wens u nog een goede dag verder
                      Sorry voor het storen
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                      http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                      Comment


                      • #12
                        Mijn pa had destijds in zijn beide Sierra's van die hulpveren laten steken. Die hingen ook nogal op hun gat als de caravan er aan gekoppeld was, en er volk langs achter zat.

                        Maar hij is wel twee keer mogen stoppen, toen hij 'onbelast' over een bultje reed, sprongen die veren er van tussen .
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                          Uw reactie zegt voor mij genoeg ik wens u nog een goede dag verder
                          Sorry voor het storen
                          ohlalalalala, nogmaals hoe weet ge hoe ik die laad? Nu doet ge precies of ik leg alle druk op de kogel. En dat doe ik dus niet. Ik zeg enkel: liever druk op de kogel dan alle gewicht van achter op de aanhangwagen zodat die de auto naar boven trekt.
                          't is zoals A160 zegt: geen enkele weg is vlak en als de aanhangwagen zwaar geladen is, krijgt de auto van tijd toch een ferme zwaai naar beneden te verduren, meer dan ge soms wilt. En ik kan niet voor elke zonk in het wegdek in de remmen gaan...
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ohlalalalala, nogmaals hoe weet ge hoe ik die laad? Nu doet ge precies of ik leg alle druk op de kogel. En dat doe ik dus niet. Ik zeg enkel: liever druk op de kogel dan alle gewicht van achter op de aanhangwagen zodat die de auto naar boven trekt.
                            't is zoals A160 zegt: geen enkele weg is vlak en als de aanhangwagen zwaar geladen is, krijgt de auto van tijd toch een ferme zwaai naar beneden te verduren, meer dan ge soms wilt. En ik kan niet voor elke zonk in het wegdek in de remmen gaan...
                            Toch is het zo dat gelijk welk aanhanger je laad er normaal maar ongeveer 75 kg kogeldruk mag zijn. En ik denk dat hij dat bedoelde hoor. Als je het zo doet kan je nooit ingedrukte veren bekomen. Natuurlijk met 300 kg in de koffer gaat elke vering van ene gewone auto eraan.

                            Comment


                            • #15
                              ik heb NOG NOOIT geweten dat ze de hoogte gaan opmeten van mijn auto. en mijn veren achteraan zijn heel zeker zo lam als iets.

                              elke 2-3weken rijd ik zo rond:

                              reden: http://fcapri.homelinux.com/fcapri/g...0/DSCN1648.JPG
                              of stenen: http://fcapri.homelinux.com/waregem/...0/102_6973.jpg
                              of zand/cement: http://fcapri.homelinux.com/waregem/...0/102_6607.jpg

                              ooit zelf eens een hoop snelbouwstenen gaan halen, en de remork kon het niet dragen. heb toen de helft nog in de koffer gegooid (toen hing die pas laag). rijd er al 5jaar mee, veren gaan snel achteruit, nooit problemen met de keuring

                              Comment


                              • #16
                                bij mij was het omdat de roetfilter de plank van 9 cm raakte, hoewel de auto dus de hoogte haalde zoals die in de homologatiedocumenten stond, zijnde 140cm
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  Als de wagen de normale hoogte heeft, en uw uitlaat (roetfilter) sleept over de balk, zou ik eerder eens kijken naar de ophanging van de uitlaat waarschijnlijk ligt daar dan het probleem...
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                  Comment


                                  • #18
                                    die hangt standaard

                                    da's al door de garage bevestigd

                                    en toch moet die van de keuring tegen volgend jaar hoger hangen. 't is al 3 jaar op rij dikke zever ermee...
                                    www.peugeotforum.be

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                      Toch is het zo dat gelijk welk aanhanger je laad er normaal maar ongeveer 75 kg kogeldruk mag zijn. En ik denk dat hij dat bedoelde hoor. Als je het zo doet kan je nooit ingedrukte veren bekomen. Natuurlijk met 300 kg in de koffer gaat elke vering van ene gewone auto eraan.
                                      Idd en als je veel uw wagen / aanhangwagen
                                      zo over laad dat uw kont tegen de grond hangt ben je een gevaar op de weg.
                                      En zal je ooit is een veer hebben die breekt of een wiel as die breekt en dan hoop ik voor u dat je het overleeft en geen onschuldige mensen mee pakt.

                                      En ja ik heb al veel ervaring met zware aanhangwagens vol steen puin
                                      En ik heb nooit een aanhangwagen getrokken die mijn achtervering veel in drukte


                                      En geloof mij met zoon aanhangwagen mag 1500kg laden en je auto ziet niet af enkel bij het vertrekken voel je dat er wat achter hankt
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

                                      Comment


                                      • #20
                                        vanaf de wielen tot het aanhangpunt is bij die van mij heel lange afstand

                                        en dat geeft een goede hefboomwerking

                                        en die van mij is een enkelasser, wat al een heel verschil is met een dubbelasser

                                        verleden jaar in de zomer boomschors gaan halen en ik zat bijlange niet aan het maximum gewicht van de aanhangwagen. Alles netjes verdeeld over heel de lengte van de aanhangwagen want de schep van de lader was breder dan de aanhangwagen. Bij het op- en afrijden van vluchtheuvels, moest ik serieus inhouden (tot bijna stilstand) of door de hefboomwerking ging de achterkant serieus in de veren.

                                        Maar kom... ik zal maar ne sukkelaar zijn die er niets van kent...
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment

                                        Working...
                                        X