Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
stel: de veren van je auto zijn wat doorgezakt door de tand des tijds en je wilt die terug wat omhoog brengen (om maar een voorbeeld te geven). Zou je dit dan mogen steken?
Hm, ik weet dat je hulpveren kan steken (voor zware lasten bvb. caravans te trekken). Deze kunnen enkel door de keuring mits een attest van de constructeur van de auto dacht ik...
Dat gezegd zijnde, ik zou het niet echt aanraden om zo proberen te laten keuren...
Is het vervangen van de versleten veren geen optie?
ik moet wegens de verbouwingen hier thuis dikwijls een zware aanhangwagen sleuren en ja dat heeft zijn invloed op de hoogte van de auto achteraan. Niet dat die de hoogte van de constructeur niet haalt (dat hebben ze vandaag op de keuring nog maar eens nagemeten en dat was exact wat er op het homologatiedocument stond), maar ze moesten er wel weer over beginnen zagen natuurlijk. Dus daarmee mijn vraag.
de keuringsmeester wist het ook niet , in discuteren had hij des te meer zin...
Hm. Als de keuringmeester het al niet weet... Je kan altijd eens proberen maar als ze het afkeuren zit je ermee natuurlijk. Is zo'n kit makkelijk te verwijderen? Anders voor de keuring demonteren he.
iemand van bij ons in de club heeft verlagingsveren en die waren ook teveel doorgezakt vanachter. Die heeft op aanraden van de keuringmeester een dergelijke kit gestoken en is ermee gekeurd geweest... trouwens in hetzelfde station waar ik geweest ben.
iemand van bij ons in de club heeft verlagingsveren en die waren ook teveel doorgezakt vanachter. Die heeft op aanraden van de keuringmeester een dergelijke kit gestoken en is ermee gekeurd geweest... trouwens in hetzelfde station waar ik geweest ben.
en volgend jaar zegt uwe keurder dat het niet origineel is en dat het niet mag. t is niet omdat ze dat bij uwe maat 1keer hebben goedgekeurd dat het mag.
ik werd een 10tal jaar terug zo afgekeurd bij men escort voor slepende remmen (remflexibels kapot). het er toen van die bfgoodrich staalomweven silicone leidingen op gestoken en bij herkeuring van de auto was het in orde.
ik ken er nogthans al VELEN die met dergelijke leidingen afgekeurd worden wegens tuning en illegaal
en volgend jaar zegt uwe keurder dat het niet origineel is en dat het niet mag. t is niet omdat ze dat bij uwe maat 1keer hebben goedgekeurd dat het mag.
Vrees ik ook voor eerlijk gezegd. Pure willekeur...
Langs de andere kant als uw wagen zo hard doorzakt door uw aanhang wagen.
Dan moet je uw aanhangwagen anders laden.
Want het hangt af welke wagen je hebt, mag de druklast van uw trekhaak maximaal tussen de 50 en de 90 kg liggen.
als ik kiezel ga halen ligt dat netjes gelijk over de aanhangwagen, maar het weegt wel door
zeker als ge er op een paar dagen tijd 20 gaan halen zijt
en ik heb liever druk op de achteras dan dat de aanwagen het omgekeerde doet
Mijn pa had destijds in zijn beide Sierra's van die hulpveren laten steken. Die hingen ook nogal op hun gat als de caravan er aan gekoppeld was, en er volk langs achter zat.
Maar hij is wel twee keer mogen stoppen, toen hij 'onbelast' over een bultje reed, sprongen die veren er van tussen .
Uw reactie zegt voor mij genoeg ik wens u nog een goede dag verder
Sorry voor het storen
ohlalalalala, nogmaals hoe weet ge hoe ik die laad? Nu doet ge precies of ik leg alle druk op de kogel. En dat doe ik dus niet. Ik zeg enkel: liever druk op de kogel dan alle gewicht van achter op de aanhangwagen zodat die de auto naar boven trekt.
't is zoals A160 zegt: geen enkele weg is vlak en als de aanhangwagen zwaar geladen is, krijgt de auto van tijd toch een ferme zwaai naar beneden te verduren, meer dan ge soms wilt. En ik kan niet voor elke zonk in het wegdek in de remmen gaan...
ohlalalalala, nogmaals hoe weet ge hoe ik die laad? Nu doet ge precies of ik leg alle druk op de kogel. En dat doe ik dus niet. Ik zeg enkel: liever druk op de kogel dan alle gewicht van achter op de aanhangwagen zodat die de auto naar boven trekt.
't is zoals A160 zegt: geen enkele weg is vlak en als de aanhangwagen zwaar geladen is, krijgt de auto van tijd toch een ferme zwaai naar beneden te verduren, meer dan ge soms wilt. En ik kan niet voor elke zonk in het wegdek in de remmen gaan...
Toch is het zo dat gelijk welk aanhanger je laad er normaal maar ongeveer 75 kg kogeldruk mag zijn. En ik denk dat hij dat bedoelde hoor. Als je het zo doet kan je nooit ingedrukte veren bekomen. Natuurlijk met 300 kg in de koffer gaat elke vering van ene gewone auto eraan.
ooit zelf eens een hoop snelbouwstenen gaan halen, en de remork kon het niet dragen. heb toen de helft nog in de koffer gegooid (toen hing die pas laag). rijd er al 5jaar mee, veren gaan snel achteruit, nooit problemen met de keuring
bij mij was het omdat de roetfilter de plank van 9 cm raakte, hoewel de auto dus de hoogte haalde zoals die in de homologatiedocumenten stond, zijnde 140cm
Als de wagen de normale hoogte heeft, en uw uitlaat (roetfilter) sleept over de balk, zou ik eerder eens kijken naar de ophanging van de uitlaat waarschijnlijk ligt daar dan het probleem...
Toch is het zo dat gelijk welk aanhanger je laad er normaal maar ongeveer 75 kg kogeldruk mag zijn. En ik denk dat hij dat bedoelde hoor. Als je het zo doet kan je nooit ingedrukte veren bekomen. Natuurlijk met 300 kg in de koffer gaat elke vering van ene gewone auto eraan.
Idd en als je veel uw wagen / aanhangwagen
zo over laad dat uw kont tegen de grond hangt ben je een gevaar op de weg.
En zal je ooit is een veer hebben die breekt of een wiel as die breekt en dan hoop ik voor u dat je het overleeft en geen onschuldige mensen mee pakt.
En ja ik heb al veel ervaring met zware aanhangwagens vol steen puin
En ik heb nooit een aanhangwagen getrokken die mijn achtervering veel in drukte
En geloof mij met zoon aanhangwagen mag 1500kg laden en je auto ziet niet af enkel bij het vertrekken voel je dat er wat achter hankt
vanaf de wielen tot het aanhangpunt is bij die van mij heel lange afstand
en dat geeft een goede hefboomwerking
en die van mij is een enkelasser, wat al een heel verschil is met een dubbelasser
verleden jaar in de zomer boomschors gaan halen en ik zat bijlange niet aan het maximum gewicht van de aanhangwagen. Alles netjes verdeeld over heel de lengte van de aanhangwagen want de schep van de lader was breder dan de aanhangwagen. Bij het op- en afrijden van vluchtheuvels, moest ik serieus inhouden (tot bijna stilstand) of door de hefboomwerking ging de achterkant serieus in de veren.
Maar kom... ik zal maar ne sukkelaar zijn die er niets van kent...
Comment