Mededeling

Collapse
No announcement yet.

spring distance kit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    die hangt standaard

da's al door de garage bevestigd

en toch moet die van de keuring tegen volgend jaar hoger hangen. 't is al 3 jaar op rij dikke zever ermee...
    En toch moet er iets zijn dat niet klopt hé, moest je wagen te laag hangen door versleten/gebroken ophanging zou je wagen ook z'n hoogte niet halen, het lijkt mij bijna onmogelijk dat uw wagen zou uitgerokken zijn in de hoogte (onderkant te laag bij de grond en de bovenkant op normale hoogte). Als je blijft hangen aan het balkje wil dit zeggen dat dat onderdeel op minder dan 9 cm van de grond hangt wat in België dus eigenlijk niet kan (moet wettelijk 11cm zijn dacht ik), dus ergens loopt er iets verkeerd ofwel komt de bovenkant ook een paar cm te laag door bijvoorbeeld uw versleten ophanging, ofwel hangt de uitlaat toch ergens niet op de normale manier onder de wagen...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

we spreken over 1 en welgeteld 1 cm achteraan, geen cm's zoals iedereen in gedachten heeft.

de roetfilter heeft nooit op de wettelijke hoogte gehangen. Daar heeft nooit een lat van 9 cm onder gepast. en die 9 cm (of de 11 cm waar ge naar verwijst) is steeds voor vaste onderdelen. Een bumper of uitlaat valt daar dus niet onder. En toch heb ik het nu aan mijn been want volgend jaar niet hoger is afgekeurd (volgens Diest toch). Ze hebben het zelfs bij de opmerkingen gezet in hun database.

De garage gaat nu een knik die in de uitlaat zit (en zo vanuit de fabriek komt) nu met een gaslastoestel rechtplooien. Als dat niet voldoende is, gaan ze een extra ophangingspunt maken in het midden voor de uitlaat. En ja, de keuring stelde het zelf voor van het op die manier te doen.
      www.peugeotforum.be

Comment

Gewoon zorgen dat ge de regels op papier hebt staan, dat die 11 cm (9 cm balkje) enkel voor vaste delen geld en dus niet voor die uitlaat.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          we spreken over 1 en welgeteld 1 cm achteraan, geen cm's zoals iedereen in gedachten heeft.

de roetfilter heeft nooit op de wettelijke hoogte gehangen. Daar heeft nooit een lat van 9 cm onder gepast. en die 9 cm (of de 11 cm waar ge naar verwijst) is steeds voor vaste onderdelen. Een bumper of uitlaat valt daar dus niet onder. En toch heb ik het nu aan mijn been want volgend jaar niet hoger is afgekeurd (volgens Diest toch). Ze hebben het zelfs bij de opmerkingen gezet in hun database.

De garage gaat nu een knik die in de uitlaat zit (en zo vanuit de fabriek komt) nu met een gaslastoestel rechtplooien. Als dat niet voldoende is, gaan ze een extra ophangingspunt maken in het midden voor de uitlaat. En ja, de keuring stelde het zelf voor van het op die manier te doen.
          Als ik het reglement goed begrijp moet een wagen normaal over een balk van 11cm kunnen rijden:
          Na de verlaging kan het voertuig in bedrijfsklare toestand met chauffeur een drempel met een breedte van 800 mm en een hoogte van 110 mm zonder aanraking overrijden. De eventuele aanraking van carrosserieonderdelen in elastische stof wordt hierbij niet in rekening gebracht.
          deze tekst komt uit bijlage 1: "Eisen voor goedkeuring voor verlaging van voertuigen van de categorie M1" van de omzendbrief van 19 maart 2004 betreffende de verlaagde voertuigen (cat. M1), gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad van 19 maart 2004, en zijn deze eisen tot op heden nog steeds van toepassing en zoals je kunt lezen staat er niet in dat er enig onderdeel van de wagen die balk mag raken behalve carrosserieonderdelen in elastische stof.
          Nu als een voertuig zo van het fabriek komt als in jouw geval Flappy zou het moeten zijn dat dit vermeld is in een technisch document, brochure,... en zou, mocht dit inderdaad zo zijn dat er een typegoedkeuring is voor dat voertuig is verleend, geen probleem mogen zijn op de keuring. Dus volgens mij is dit een probleem voor de invoerder/fabrikant eerder dan voor jou...
          En het is niet dat ik u niet geloof hé Flappy maar 8 cm bodemvrijheid op een standaard wagen is dus echt wel zeer weinig (bijvoorbeeld minder dan een Lamborghini Aventador die standaard een bodemvrijheid heeft van 10cm).
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

wat Flappy zegt klopt thans, betreft 11 com en 9cm bodemvrijheid vaste delen

Comment

@96GR: dit geld voor VERLAGING.
              een originele auto hoeft daar NIET aan te voldoen. mijn blauwe capri is niet verlaagd en heeft hun balkje destijds afgebroken (jaja, afgebroken) op 7cm hoogte.
              ik ben al 2keer ermee goedgekeurd aangezien die auto niet verlaagd werd.
              je kan hier al goed zien hoe laag die bruine buis (uitlaat) hangt. en die spaghetticollector hangt rechtstreeks aan het motorblok, en het motorblok hangt op zijn normale motorsteunen. die past net onder mijn veerpootbrug, en die veerpootbrug raakt de motorkap op 1 specifieke plaats. ik kan dus niet alles een beetje hoger hangen. ik heb de versnellingsbaksteun willen aanpassen, en als ik die 1cm hoger zet, raakt mijn versnellingsbak de tunnel bovenaan (en trilt de hele auto mee op het toerental)

dat er iets fout is, weet ik ook, maar de auto is nie verlaagd, de uitlaat is voor dat model, de motorsteunen kloppen... de vorige uitlaatcollector was onderaan aan het knikpunt al volledig dichtgeklopt door telkens de asfalt te raken. op autosnelwegen met zo grote verzakkingen in, daar raakte ik soms meters lang de grond.

zomaar beugels gaan 'bijlassen' voor de keuring hun goesting, of u uitlaat gaan verplooien, zou ik niet aan beginnen. originele auto is originele auto en als die niet voldoet aan de keuringsregels, dan zijn die regels fout. net hetzelfde als die fiat 500's destijds die niet door de ophangingstest geraakte. daar ga je toch ook niet al die fiats gaan aanpassen
              Last edited by ; 14/05/2015, 09:55.

Comment

Working...
              X