Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto invoeren uit Duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Auto invoeren uit Duitsland

Hey

Ik heb een wagen gekocht uit Duitsland. Met vele dank ook voor de behulpzame threads die hier staan.
    Na wat lezen heb ik gemerkt dat er mensen zijn die door DIV belast werden voor maanden/jaren dat de wagen gewoon op de oprit bleef?!

De wagen die ik ga invoeren (dit maand nog met transitplaten) is van bouwjaar 1991, volgend jaar pas oldtimer dus. Het is de bedoeling om tot dan te wachten.

Hoe moet ik dit aanpakken? Gewoon wachten tot volgend jaar om naar de douane te gaan? Zouden ze dan niet moeilijk doen? De wagen is gekocht met onderhandse contract van een particulier

Of gewoon gelijk invoeren via de douane en DIV meteen contacteren dat de auto niet gaat rijden omdat ie nog moet opgeknapt worden?

Het zou enorm fijn zijn als iemand die recentelijk een auto heeft ingevoerd uit Duitsland mij kon helpen.

Grtzz
    Last edited by ; 23/05/2015, 18:17.

Als je langs de douane gaat, ga je inderdaad de taksen moeten betalen, doch indien je kan bewijzen dat de wagen niet in het verkeer gebracht is wordt dit geschrapt.
    Beste is wachten tot volgend jaar om langs de douane te gaan.
    Ook opletten dat je een degelijke factuur hebt, en indien partikulier gekocht best een kopij van het idenditeitsbewijs van de verkoper vragen, douane vraagt er soms naar

succes

Comment

In principe moet men binnen de 3 maanden naar de douane gaan.

Comment

Je kan de wagen dedouaneren en nadien bij de DIV om uitstel vragen om de wagen in te schrijven. Dedouaneer je en vraag je geen uitstel, dan zal je na x aantal maanden een brief krijgen van de DIV.
        Last edited by Streamline; 05/06/2015, 11:11.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
        X