's nachts is er toch een overschot aan energie ....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Verlichting Vlaamse wegen kost jaarlijks 10.9 miljoen euro
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenWe zijn met véél te véél op deze aardbol, dat is het probleem!
Het is allemaal buiten proporties genomen in de media. En het is trouwens niet allemaal kommer en kwel. Want grote stukken van Siberië worden bewoonbaar en daar liggen duizenden kilometers aan nieuwe woon en landbouwgronden.
Ben je soms bang dat de zeespiegel gaat stijgen? In ons mensenleven zullen wij geen nattigheid voelen. En je kan altijd kanalen en zeegeulen uitbaggeren,...
We zijn dus met teveel en als ik al die sciencefiction in de films mag geloven lost de opwarming van de aarde zichzelf op. Het roeit miljoenen mensen uit, die geen uitstoot meer kunnen leveren en waardoor de natuur stagneert... Misschien wel grof, maar toch is het zo. Wil je iets doen aan de opwarming van de aarde: deel condooms uit of de pil...
Het zal denk ik vooral de mensen uitroeien die er het minst voor gezorgd hebben namelijk de wat meer primitieve volken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e Bekijk BerichtenWe zijn niet met te veel op deze aardbol, we zijn gewoon met te veel mensen die vinden dat ze er niets moeten aan doen.
Comment
-
weg met de verlichting en geef iedereen een subsidie voor de bestelling van xenonlichten
serieus, ik rij veel liever op een donkere autostrade dan op een verlichte; het is véél rustgevender voor je ogen1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krulle Bekijk Berichtenje snapt het niet ...
als je de elektriciteitsproductie bekijkt heb je grofweg 3 groepen
* kerncentrales en andere grote centrales -> milieuvriendelijk + hoge productie + moeilijk uitschakelbaar (1 Ã 2 dagen opstart)
* middelgrote centrales -> minder milieuvriendelijk + nog steeds moeilijk inschakelbaar, maar beter te doen
* kleine centrales voor piekbelasting -> totaal niet milieuvriendelijk (buiten die in Coo) + gemakkelijk inschakelbaar voor een paar uur (bvb rond 18h in de winter)
de eerste groep moet continu blijven draaien, 2de groep liefst ook, 3de groep is voor de piekmomenten. (het electriciteitsgebruik is dus vrij afhankelijk van het uur)
Om 8h heb je bvb een piek van bedrijven die opstarten.
als men 's nachts alle wegenverlichting zou wegnemen, dan zou men de 2de ook moeten uitschakelen (moeilijk) of gewoon de generator draaiende houden zonder productie (ook nutteloos). Dat zou heel wat mogelijke problemen opleveren in het energienet. Want iedere inschakeling van een grote generator is een risico.
Groene energie -> fabeltje Ons klimaat leent zich niet voor groene energie! ze willen in belgië 2 oude kernreactoren sluiten en niet vernieuwen (weer zo'n groene utopie). Dan zal alles moeten opgevangen worden door centrales die hopen CO2 uitstoten om er te komen.
Voor mijn part:laat die verlichting maar en zet nog een kerncentrale bij. Dat lijkt mij het meest ecologisch
Dat heb ik hier ook al eens een paar keer naar voor gebracht. De groene partijen pleiten voor het sluiten van kerncentrales. Ze beseffen echter niet dat ze onze elektriciteitsmarkt hypothekeren en de afname van elektriciteit bij onze omliggende landen doet stijgen. Op den duur krijgen we Amerikaanse toestanden en zitten we regelmatig met stroompannes en niet enkel en wanneer er een cruiseschip moet passeren.
Kernenergie is de meest milieuvriendelijkste en rendabelste manier om een natie van stroom te voorzien. Zolang dat er geen alternatief is voor het opwekken van energie zal men geen centrales mogen sluiten.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Daarom dat men een alternatief moet zoeken dat kernenergie kan vervangen. Maar niet met oplossingen afkomen die niet aan de vraag kunnen voldoen.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
En eigenlijk ben ik er zeker van dat wetenschappers de oplossing al hebben. Maar je weet hoe dat gaat met uitvindingen hé....1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenKernenergie is de meest milieuvriendelijkste en rendabelste manier om een natie van stroom te voorzien. Zolang dat er geen alternatief is voor het opwekken van energie zal men geen centrales mogen sluiten.
Het voordeel van een kerncentrale is dat het een groot vermogen levert, ik dacht 1000MW en in België is per dag ongeveer 8000MW nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenEn eigenlijk ben ik er zeker van dat wetenschappers de oplossing al hebben. Maar je weet hoe dat gaat met uitvindingen hé....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten's nachts is er toch een overschot aan energie ....
Wist ik helemaal ni. Als da echt het geval is, mogen ze voor mij aanblijven. Als da ni zo zou zijn, enkel op- en afritten is genoeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ewout_e Bekijk BerichtenWe zijn niet met te veel op deze aardbol, we zijn gewoon met te veel mensen die vinden dat ze er niets moeten aan doen.
Het zal denk ik vooral de mensen uitroeien die er het minst voor gezorgd hebben namelijk de wat meer primitieve volken.
Dus zet je pc af, brand wat kaarsen, koop enkel producten die uit je directe omgeving komen,... Het is makkelijk zeveren en met de vinger wijzen. Maar niemand doet het!
Zelfs Al Gore niet, die in zware V8 limousines rondrijdt en het vliegtuig neemt...
Ik heb enkele bouwgronden waar bomen opstaan, en dat compenseert ruimschoots de uitstoot van mijn levensstijl !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk BerichtenKen ik niet
Cibié was/is een erg goed en populair merk, zoals Hella e.a.
Vroeger bestond er in België geen nederlandstalige benaming voor autoonderdelen, alles had zijn franstalige naam, dezer dagen zijn dat dus verstralers. (Die momenteel in België totaal geen nut meer hebben gezien al die onnodige verlichting van de hoofdwegen. Dat geeft een vals gevoel van veiligheid waar zonder verlichting de snelheid automatisch aangepast wordt aan de omstandigheden. Bij regen en sneeuw zal men automatisch trager gaan rijden als men alleen z'n eigen lichten heeft om op voort te gaan. Dat is denk ik ook de reden dat ze o.a. in Duitsland ook geen hoofdwegen verlichten zoals hier, niettegenstaande de snelheden daar hoger 'mogen'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDat heb ik hier ook al eens een paar keer naar voor gebracht. De groene partijen pleiten voor het sluiten van kerncentrales. Ze beseffen echter niet dat ze onze elektriciteitsmarkt hypothekeren en de afname van elektriciteit bij onze omliggende landen doet stijgen. Op den duur krijgen we Amerikaanse toestanden en zitten we regelmatig met stroompannes en niet enkel en wanneer er een cruiseschip moet passeren.
Kernenergie is de meest milieuvriendelijkste en rendabelste manier om een natie van stroom te voorzien. Zolang dat er geen alternatief is voor het opwekken van energie zal men geen centrales mogen sluiten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk BerichtenGeef dan maar je welvaart op als je in die onzin gelooft.
Dus zet je pc af, brand wat kaarsen, koop enkel producten die uit je directe omgeving komen,... Het is makkelijk zeveren en met de vinger wijzen. Maar niemand doet het!
Zelfs Al Gore niet, die in zware V8 limousines rondrijdt en het vliegtuig neemt...
Ik heb enkele bouwgronden waar bomen opstaan, en dat compenseert ruimschoots de uitstoot van mijn levensstijl !
Comment
-
Ik heb er geen enkel probleem mee om in het donker te rijden, al vind ik die verlichting wel praktisch.
MAAR: als ze de verlichting (gedeeltelijk) af willen schaffen, moeten ze toch iets aan de wegenverf veranderen.
In onze buurlanden zijn de autosnelwegen immers weinig verlicht (meestal slechts op-, afritten en tankstations). Maar de kwaliteit van de witte lijnen is daar veel beter.
De witte verf die gebruikt wordt bij onze buren is wit, in tegenstelling tot die van ons. Het bestanddeel dat de verf wit maakt, is duur. In België is dat bestanddeel slechts in geringere mate aanwezig, waardoor de prijs vermindert, maar ook de zichtbaarheid. Op zich is dat geen probleem, want er is genoeg verlichting...zolang deze brandt.
Comment
Comment