Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hinderlijke vrachtwagentrekker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hinderlijke vrachtwagentrekker

We wonen in een - tot voor kort - rustige, smalle, doodlopende straat. Een eindje verder in de straat woont een buur die blijkbaar van baan is veranderd en nu een vrachtwagentrekker op zijn oprit parkeert.
    Die trekker maakt behoorlijk kabaal en de bestuurder gaat er niet bepaald zachtzinnig mee over weg. Op sommige plaatsen is (waarschijnlijk mee door de hittegolf) zelfs het wegdek al beschadigd.
    Als de bestuurder de trekker alleen zou gebruiken voor zijn werk en er 's morgens mee zou vertrekken om er 's avonds mee thuis te komen zou het nog doenbaar zijn, maar soms lijkt het wel of hij er een taxidienst op nahoudt die tussen 5 uur 's ochtends en middernacht van dienst is.
    Regelmatig staat ook de motor minutenlang te draaien voor hij weer stilgelegd wordt of uiteindelijk toch vertrekt.

M.a.w. het is voor de hele buurt behoorlijk hinderlijk.

Ik vind niet meteen iets in terug in de wetgeving dat ons kan helpen om onze vraag om herstelling van de rust kracht bij te zetten.

Hebben we gewoon pech, of weet iemand raad?

Veel gemeenten verbieden dit. Eens navragen op de diensten.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

eerst eens gaan praten met de buur zelf
      misschien dat het dan ook wel ophoudt
      www.peugeotforum.be

Comment

Meestal beseffen de betrokken mensen wel dat wat ze doen hinderlijk is, maar ze doen maar verder. Het probleem is dat de trekker op een privé-eigendom staat, en dat is lastig te beletten. Ook is het reglement over lawaaihinder hier niet gemakkelijk toepasbaar. In delegatie met andere buren met die kerel gaan praten is m.i. inderdaad de eerste zet. Je vangt meer vliegen met honing dan met azijn...Als de beschadigingen aan het wegdek bewijsbaar zijn kan de technische dienst van de gemeente ingeschakeld worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          DIT !
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            In de huidige maatschappij praat niemand nog met zijn buren, nee, ze gaan hem niet attent maken op klachten zodat die er iets aan kan doen, maar gaan meteen over tot stappen.

Comment

wij hebben het ook gehad met onze buurman. daar was het geen vrachtwagen maar honden die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat continue aan het blaffen waren. Ik heb hem er eens over aangesproken omdat ik het echt wel beu was. Probleem is nu opgelost. De honden zitten nu in de dag binnen als ze niet thuis zijn. Misschien niet ideaal voor de dieren, maar de buurt is terug rustig. De meeste mensen zijn vatbaar voor reden zolang je het zelf maar op een rustige manier aanbrengt.
              www.peugeotforum.be

Comment

Motor laten draaien zonder rijden is echt wel nodig om druk op te bouwen, paar min bij meeste merken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                  Motor laten draaien zonder rijden is echt wel nodig om druk op te bouwen, paar min bij meeste merken
                  Toch een die het weet.

Comment

of ze het weten of niet...dasnifijn als je een nieuwe buur krijgt en niet naast een vliegveld woont

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                      Ook nodig, voor alleen de trekker ?

Comment

Wij hebben dat ook eens gehad, met dan nog eens een koelcompressor op z'n vrachtwagen. En ook al eens een noodgroep voor droogzuiging bij de aanleg van de nieuwe wijk, en een noodgenerator voor een panne in de elektriciteitscabine.
                        Ik moet zeggen dat dat wel went, en wij slapen met de ruit open. Zelfs die vrachtwagenchauffeur went.

En vrachtwagenchauffeur is geen 9 to 5....

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

edit - dubbel

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

Ja, alleen minder lang.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Ja, het gehele systeem bij vrachtwagens om te remmen is op lucht gebouwd. Dus voor ze veilig kunnen vertrekken moet de druk opgebouwd worden (die blijft namelijk niet opgeslagen)

Comment

mijn truck een brandweerwagen hangt aan een drukvat met compressor, maar dat zal voor een werknemer geen optie zijn natuurlijk...

Comment

In theorie wel er staat een nippel op t drukvat bij sommige.
                                  En vroeg vertrekken is om de file te mijden, ik zou m ook eens vriendelijk aanspreken, wie weet komt hij zelf met een voorstel af.
                                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                    In theorie wel er staat een nippel op t drukvat bij sommige.
                                    En vroeg vertrekken is om de file te mijden, ik zou m ook eens vriendelijk aanspreken, wie weet komt hij zelf met een voorstel af.
                                    Die nippel hebben ze allemaal, is oa om te kunnen slepen als ze in panne staan. Ik denk eerder dat bobo bedoelt dat niet iedereen een drukvat met compressor in de tuin heeft staan.

Comment

Dus, als je om 1 of andere reden 'direct' met de kamion moet vertrekken (veel scenario's lijken me hier mogelijk), heb je de eerste kilometers dus geen remmen, begrijp ik dat goed?
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

Comment

Je kan gewoon niet vertrekken, druk weg is rem vast.
                                        Mijne camion kan je laten zakken, ik rijd er de hefruck in en start m, kan soms 5 minuten duren eer em omhoog staat en de remmen op druk zijn.
                                        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                        X