Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hinderlijke vrachtwagentrekker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    Dus, als je om 1 of andere reden 'direct' met de kamion moet vertrekken (veel scenario's lijken me hier mogelijk), heb je de eerste kilometers dus geen remmen, begrijp ik dat goed?
    luchtremmen werken anders, je moet druk hebben om ze te lossen.
    ook als een trailer dan 'losschiet', gaat die vol in de remmen.
    staat een trailer zonder vrachtwagen aan kant, zit die ook vol in de remmen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Die nippel hebben ze allemaal, is oa om te kunnen slepen als ze in panne staan. Ik denk eerder dat bobo bedoelt dat niet iedereen een drukvat met compressor in de tuin heeft staan.
      heb jij weet van van werknemers die dit 'krijgen' van hun baas om de buurt te ontlasten ?

Comment

Is niet leuk natuurlijk, anderzijds, wat moet die man doen? T is zijn broodwinning natuurlijk. Hij weet het zelf ook wellicht dat het hinderlijk is, maar kan toch moeilijk van job veranderen?

Comment

ik denk dat je nog tevreden mag zijn.
          als je buur een vrachtwagen zou hebben met koeling in, dan blijft die ook de hele nacht doordraaien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            heb jij weet van van werknemers die dit 'krijgen' van hun baas om de buurt te ontlasten ?
            Nee, wie hem meekrijgt naar huis moet hem laten draaien. Bij mijn vorige baas mocht dat ook, toen zette ik hem samen met mijn overbuur op een boerderij op 5min wandelen, die had daar geen last van.

Comment

Gewoon typisch voor veel truckchauffeurs: asociaal tot op het bot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Gewoon typisch voor veel truckchauffeurs: asociaal tot op het bot.

Sterk onderbouwde mening.
                Die weet waarschijnlijk niet dat hij mensen wakker maakt en parkeert op privegrond. Het enige asociale wat ik in deze topic lees is iemand die te bang is om tegen de buurman te zeggen dat zijn camion luid is, en dan maar een topic op internet zet er over.

Comment

Tja, is altijd moeilijk he.
                  Wij zitten met een buurman die pauwen, ganzen, kippen, hanen en nog vanalles rondlopen heeft, net tegenover onze slaapkamer. Veel mensen horen dat waarschijnlijk niet (mijn vrouw meestal ook niet), ikzelf kan sinds een paar weken oordopjes indoen of ik hoef na 5u niet meer te slapen. Dat gaan zeggen vind ik moeilijk en ik ken die mensen heel goed.

Comment

Die weet waarschijnlijk niet dat hij mensen wakker maakt en parkeert op privegrond. Het enige asociale wat ik in deze topic lees is iemand die te bang is om tegen de buurman te zeggen dat zijn camion luid is, en dan maar een topic op internet zet er over.
                    ........en die je daarna nooit meer terugziet.

Kameraad van mij ging zijn trekkers op de daarvoor voorziene plaatsen stellen aan de rand van de gemeente tot hij eens 's morgens toe kwam en de volledige trekker gestript was.
                    Die staan nu ook bij hem thuis hoor.
                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Eerste stap is idd praten, maar wat als de gewenste reactie dan uitblijft? Dan is er maar 1 asociale partij meer he...

Aan TS: als de vrachtwagen staat te draaien tussen 22u en 6u, is er sprake van nachtlawaai. Nachtlawaai is niet enkel geluid boven de 90db, het kan eender welk geluid zijn dat tijdens de nachtelijke uren storend is en de nachtrust kan verstoren (van
                      22h00 tot 6h00).

In geval van nachtlawaai de politie opbellen en zij zullen gewoon op gehoor kunnen vaststellen dat het nachtlawaai is en optreden.

Bijkomend is er het gemeentelijke politiereglement (verschilt van gemeente tot gemeente dus navraag doen!) welke verdere beperkingen kan opleggen, vb slechts toegelaten om tussen 8h00 en 20h00 mechanisch toestellen te gebruiken (boormachine, hamer, ...), zondag geen motor aangedreven toestellen gebruiken (grasmaaier)...
                      Last edited by Streamline; 23/07/2015, 09:26.
                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Toch niet direct de politie bellen voor zoiets hee. Weet ook niet waarom een trucker asocialer zou zijn dan een ander persoon. Nogmaals, dienen mens doet gewoon zijn werk, spreek er eens mee en wellicht is er een oplossing te vinden. Maar direct alle truckers asociaal gaan noemen... pfff zo kan je op elk beroep een stempel zetten zulle

Comment

als diene mens om 5h moet vertrekken, kan je toch moeilijk gaan klagen dat hij pas op 8h zijn vrachtwagen mag starten.
                          mijn buur werkt snachts en rijd in de zomer met de moto. komt dus thuis aan, moet zijn hek/poort open doen, moto naar achteren rijden, stilleggen en komt dan zijn hek/poort sluiten.
                          de tijd dat hij dat hek opent, staat de moter te draaien.
                          daar wordt je dus ff wakker van, je draait je om en slaapt verder.

ik vertrek smorgens om 4h10. in de winter moet ik de auto starten en de ruiten ijsvrij maken (waarbij de chauffage langs de binnenkant het werk doet). ook van mijn buur heb ik op die momenten nog geen klagen gehoord.
                          idem voor de rechterbuur (die heeft geen moto, maar zijn vrouw werkt wel snachts. daar nog niks van gehoord, maar hij is ook nog niet komen klagen. politie nog nooit nodig gehad hier.
                          mijn overbuur is dan een bloemenkwekerij. deze tijd zijn die smorgens rond 6h al bezig waarbij een compressor en machienes staan te draaien. ook in het weekend. ons raam staat ook open. ge kunt toch moeilijk verwachten dat die zijn bedrijf een paar uur langer stilhoud omdat er een paar willen uitslapen. dan doen we toch gewoon het raam dicht. zelf onze baby wordt niet wakker erdoor.

beetje tolerantie mag ook wel hé. die buur zal niet opzettelijk zijn moter onnodig laten draaien

Comment

Er is niemand die die mens verplicht om zijn trekker thuis te stallen ook he. Als hij op nachtelijke uren moet vertrekken, dan is hij de oorzaak van de hinder. En blijkbaar was dat vroeger niet zo, dus heeft TS recht op klagen. Maar zoals ik zei, eerste werk is praten. Haalt dat niks uit, dan pas verdere stappen overwegen...
                            sigpic

Comment

tot morgen iemand met een kleine baby in u straat komt wonen en klaagt dat uwe auto teveel kabaal maakt.
                              gaat gij die dan ook 2straten verder zetten en elke ochtend 5min door weer en wind naar uwe auto stappen?

ik heb in een straat gewoon met een trucker die zijn camion op de oprit zetten. dat was even hinderlijk als den boer die smorgens met de tractor door t straat rijd. of de vuilkar die smorgens passeerd...

Comment

in veel gemeentes is er een reglement rond oa bij ons in het dorp zijn alle wijken vrij van +3.5 ton...sommige straten (mijn straat) zelfs +2 ton omdat er veel mobilhome-eigenaars hun trots voor de deur wouden hebben staan

er is een 3.5 ton parking gemaakt en die staat vol auto's natuurlijk

Comment

Klein maar belangrijk verschil, trekker was er niet VOOR TS er woonde. Nu is ie er wel. En nog een verschil: geluid personenwagen is niet hetzelfde als camion.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  tot morgen iemand met een kleine baby in u straat komt wonen en klaagt dat uwe auto teveel kabaal maakt.
                                  gaat gij die dan ook 2straten verder zetten en elke ochtend 5min door weer en wind naar uwe auto stappen?

ik heb in een straat gewoon met een trucker die zijn camion op de oprit zetten. dat was even hinderlijk als den boer die smorgens met de tractor door t straat rijd. of de vuilkar die smorgens passeerd...
                                  sigpic

Comment

ah, zo werkt dat.
                                    als er eens een nieuwe verkaveling komt, ga ik daar snel mijn huis als eerste zetten, en daarna gaan klagen dat de buren er teveel lawaai maken.
                                    immers waren er nog geen buren toen ik daar kwam wonen...
                                    kan ik anders ook wel gaan klagen. toen ik men huis kocht woonde enkel de linkerkant een oud ventje van in de 80. diene maakte gene muziek, had gene auto of moto. k had hier de straat voor mij alleen. ik heb dat gekocht in december en toen deed die overbuur ook niks. nu ineens maakt diene kabaal in de zomer als het goed weer is....

als daar geen beperking is in die straat dat een vrachtwagen daar niet mag komen, kan je enkel op goeie wil van de buur iets overeenkomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      in veel gemeentes is er een reglement rond oa bij ons in het dorp zijn alle wijken vrij van +3.5 ton...sommige straten (mijn straat) zelfs +2 ton omdat er veel mobilhome-eigenaars hun trots voor de deur wouden hebben staan

er is een 3.5 ton parking gemaakt en die staat vol auto's natuurlijk
                                      24 uur mogen ze bijna overal WEL staan, maar dus in het weekend een heel deel in overtreding

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
                                        Er is niemand die die mens verplicht om zijn trekker thuis te stallen ook he. Als hij op nachtelijke uren moet vertrekken, dan is hij de oorzaak van de hinder. En blijkbaar was dat vroeger niet zo, dus heeft TS recht op klagen. Maar zoals ik zei, eerste werk is praten. Haalt dat niks uit, dan pas verdere stappen overwegen...
                                        klopt, en ook mijn mening, in principe zouden deze trekkers op hun eigen bedrijf moeten "overnachten"
                                        tot zo ver theorie
                                        als je dit effectief gaat doen en je wil om 5 uur gaan rijden moet je dan een heel stuk vroeger opstaan + nog een wagen (fiets) hebben om naar bedrijf te gaan!
                                        in praktijk dus niet echt doenbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                          ........en die je daarna nooit meer terugziet.

Kameraad van mij ging zijn trekkers op de daarvoor voorziene plaatsen stellen aan de rand van de gemeente tot hij eens 's morgens toe kwam en de volledige trekker gestript was.
                                          Die staan nu ook bij hem thuis hoor.
                                          inderdaad, ook een probleem
                                          sommige truckers plaatsen trekker op wandelafstand, zo worden hun kinderen, vrouw, buren, ... niet wakker, maar bewoners waar trekker staat zijn dan weer de dupe ?
                                          moeilijk om voor iedereen goed te doen

Comment

Working...
                                          X