Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hinderlijke vrachtwagentrekker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    ah, zo werkt dat.
    als er eens een nieuwe verkaveling komt, ga ik daar snel mijn huis als eerste zetten, en daarna gaan klagen dat de buren er teveel lawaai maken.
    immers waren er nog geen buren toen ik daar kwam wonen...
    Denken dat je een verkaveling voor jezelf kunt houden, is een belachelijk voorbeeld he. Ergens heb ik toch een punt: als je goedkope grond koopt bij een spoorweg en je bouwt je huis, is het belachelijk dat men achteraf klaagt van hinder. Als je eerst bouwt en men beslist dan om een spoorweg aan te leggen die grenst aan je tuin, heb je dan geen recht om te klagen? Net zoals de TS hier recht heeft van klagen, de hinder was er vroeger niet en is er nu wss dagelijks.
    Ik heb enkele maanden terug mijn buren verzocht om een vogelnest uit hun schoorsteen te halen, die beesten zorgden dagelijks voor lawaaihinder om 5u en scheten ons dakterras onder. Eerst deden ze dit niet, maar nadat ik de wijkagent es had aangesproken (en hij dat koppel had gezegd dat er vaststelling van een vogelnest was gebeurd en dat in hun nadeel kon zijn als er ooit een schoorsteenbrand was daardoor) was het de week erna plots weggehaald en ligt er sindsdien een net op de schoorsteen.
    TS moet eerst es babbelen en idd uitzoeken wat het gemeentelijk reglement zegt over vrachtwagens... Burenruzies zijn te vermijden, maar mensen voelen zich soms persoonlijk aangevallen terwijl dat niet de bedoeling is.
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Toch een die het weet.
      jarenlang tussen een paar truckers gewoond ;-)
      zelf heb ik geen C :o op het werk wel met één en ander gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten
        Eerste stap is idd praten, maar wat als de gewenste reactie dan uitblijft? Dan is er maar 1 asociale partij meer he...

Aan TS: als de vrachtwagen staat te draaien tussen 22u en 6u, is er sprake van nachtlawaai. Nachtlawaai is niet enkel geluid boven de 90db, het kan eender welk geluid zijn dat tijdens de nachtelijke uren storend is en de nachtrust kan verstoren (van
        22h00 tot 6h00).

In geval van nachtlawaai de politie opbellen en zij zullen gewoon op gehoor kunnen vaststellen dat het nachtlawaai is en optreden.

Bijkomend is er het gemeentelijke politiereglement (verschilt van gemeente tot gemeente dus navraag doen!) welke verdere beperkingen kan opleggen, vb slechts toegelaten om tussen 8h00 en 20h00 mechanisch toestellen te gebruiken (boormachine, hamer, ...), zondag geen motor aangedreven toestellen gebruiken (grasmaaier)...
        dat laatste zal toch niet van toepassing zijn op vrachtwagens, want dan kan jij je auto of motor ook niet starten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
          dat laatste zal toch niet van toepassing zijn op vrachtwagens, want dan kan jij je auto of motor ook niet starten!
          Een wagen valt niet onder toestel, grasmaaier wel.
          sigpic

Comment

klopt, en ook mijn mening, in principe zouden deze trekkers op hun eigen bedrijf moeten "overnachten"
            tot zo ver theorie
            als je dit effectief gaat doen en je wil om 5 uur gaan rijden moet je dan een heel stuk vroeger opstaan + nog een wagen (fiets) hebben om naar bedrijf te gaan!
            in praktijk dus niet echt doenbaar
            Wat als die zelfstandig is en zijn bedrijf bij hem thuis gevestigd is?

Comment

Wat als die zelfstandig is en zijn bedrijf bij hem thuis gevestigd is?
              Zo ken ik er dus een paar.
              Die hebben een eigen trekker en rijden op zelfstandige basis.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

inderdaad, ook een probleem
                sommige truckers plaatsen trekker op wandelafstand, zo worden hun kinderen, vrouw, buren, ... niet wakker, maar bewoners waar trekker staat zijn dan weer de dupe ?
                moeilijk om voor iedereen goed te doen
                Ik heb ook een probleem: mijn gebuur heeft een vrachtwagen die soms thuis staat. Die start hem soms al om 4u 's morgens. En ik tolereer dat dus he! Mijn kinderen van 5 en 2, die nota bene aan de straatkant slapen, op 10 meter van de truck, slapen er zelfs door. Dat ik in overtreding ben met de allesoverheersende Vlaamse mentaliteit lijkt me duidelijk. Ik vroeg me alleen af wat de straffen kunnen zijn?

/sarcasme.

Zeveraars. Als je echt zo slecht en licht slaapt, zoals bvb. mijn zus (die een manuele tuinschaar kan horen knippen), investeer dan eens in op maat gemaakte oordopjes.

Ook een warme oproep: leer uw kinderen slapen met lawaai erbij. Dan worden het later geen neuten. Bij mij moet je niet afkomen dat s'avonds de TV stiller moet... Leer er mee leven en leer er gewoon door slapen.

Er moet extreem dringend een zeer grote injectie verdraagzaamheid in Vlaanderen komen.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Ik heb ook een probleem: mijn gebuur heeft een vrachtwagen die soms thuis staat. Die start hem soms al om 4u 's morgens. En ik tolereer dat dus he! Mijn kinderen van 5 en 2, die nota bene aan de straatkant slapen, op 10 meter van de truck, slapen er zelfs door. Dat ik in overtreding ben met de allesoverheersende Vlaamse mentaliteit lijkt me duidelijk. Ik vroeg me alleen af wat de straffen kunnen zijn?

/sarcasme.

Zeveraars. Als je echt zo slecht en licht slaapt, zoals bvb. mijn zus (die een manuele tuinschaar kan horen knippen), investeer dan eens in op maat gemaakte oordopjes.

Ook een warme oproep: leer uw kinderen slapen met lawaai erbij. Dan worden het later geen neuten. Bij mij moet je niet afkomen dat s'avonds de TV stiller moet... Leer er mee leven en leer er gewoon door slapen.

Er moet extreem dringend een zeer grote injectie verdraagzaamheid in Vlaanderen komen.
                  +1 kan t niet beter zeggen
                  Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                  Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                  Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

waar ik vroeger woonde, reed mijn buur ook met de vrachtwagen... hij wou zijn camion niet op zijn eigen hof zetten en parkeerde die altijd voor mijn deur('t was zelfs zo erg dat als we met volk zaten hij kwam aanbellen om de auto's te verzetten) niks hielp, gaan praten: njet, politie (wegens max 3,5ton in de wijk: veegde hij zijn voeten aan...
                    olieplekken etcetera op't stuk baan voor mijn deur(was een werfcamion)..; tot de gemeente 't lumineuze idee had om een anonieme meldkaart in te voeren(kapotte lampen,wegen, verzakkingen) dus 1 week na 't invullen stond er ene van de gemeente voor mijn deur, straat moest volgens hem opengebroken worden om de olie eruit te krijgen, alsook de verzakking moest aangepakt worden en ik zou de rekening gekregen hebben(wegens voor mijn deur) dan ff alles erbij genomen: pv van de politie, foto's van zijn camion...
                    week later mocht hij van zijnen baas niet meer met zijne camion naar huis komen(baas was verantwoordelijk gesteld voor de schade...)pas dan was 't probleem opgelost, enkel een goeiendag kreeg ik niet meer van mijnen buur...(heb 't hem eerlijk gezegd toen hij 't kwam vragen of ik erachter zat...)
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Een wagen valt niet onder toestel, grasmaaier wel.
                      En een vrachtwagen wel?

Comment

Akkoord. Maar dat is geen excuus om je voeten te vegen aan een zekere elementaire beleefdheid. Die buur weet heel goed dat die vrachtwagen stoort voor alle buren.

Ik had enkele jaren een overbuurvrouw die net als wij op straat parkeerde. Iedere keer, maar dan ook iedere keer stond die midden op twee parkeerplaatsen. Vriendelijke opmerkingen of vragen deden haar niets. Ik ben verdraagzaam zolang ik merk dat er een beetje goodwill is van beide kanten. Als dat dag na dag niet blijkt te zijn, komt m'n kleine kant soms ook tevoorschijn.
                        Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

Stel dat de loods waarin je een vrachtwagen parkeert plots in lichtelaaie staat. Je kunt dus niet direct wegrijden maar moet die eerst 5 minuten laten draaien om 'compressie' op te bouwen. Tegen dan is je kamion ook weggefikt! Dees kan toch niet?
                          2.0 JTDm

Comment

De mensen zijn gewoon onverdraagzaam tegenwoordig.

Hier passeren elke ochtend een pak tractoren door de straat, de buren hebben kikkers en hanen die kraaien, er zijn blaffende honden, die van 4 huizen verder heeft een harley en vertrekt er mee om 4u 's ochtends, de gebuur doet soms zijn gras af op zondag (ik ook trouwens), in de zomer geeft er soms iemand een tuinfeest en er staat hier soms eens een vrachtwagen te draaien ook enz... Ik ben waarschijnlijk nog erger zonder het zelf te beseffen...

Ik heb daar absoluut geen last van. Ik werk in ploegen en ik verwacht ook niet dat iedereen in de buurt overdag stil is omdat ik dan slaap. Net zoals dat ik verwacht dat men niet gaat zagen omdat ik zondag om 4u 's ochtends mijn auto start om te gaan werken. Vroeger kon ik ook niet slapen van het "lawaai" , nu slaap ik door alles door.

Die vrachtwagenbestuurder doet ook maar zijn werk he, het is niet dat hij met zijn vrachtwagen om koffiekoeken gaat he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Stel dat de loods waarin je een vrachtwagen parkeert plots in lichtelaaie staat. Je kunt dus niet direct wegrijden maar moet die eerst 5 minuten laten draaien om 'compressie' op te bouwen. Tegen dan is je kamion ook weggefikt! Dees kan toch niet?
                              Bij oude trucks is dat mss zo (luchtlekken enzo).
                              Nieuwe moderne trucks zullen al enkele dagen moeten stilstaan eer er druk weg is.. Werk dagelijks met trucks en na een weekend stilstaan kan het zijn dat hij eens een minuutje moet draaien om volledig op druk te staan.
                              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Zo zit ik ook in elkaar. Ofwel probeer je er samen het beste van te maken, ofwel stopt mijn inspanning ook snel als het altijd van mijn kant moet komen.

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Akkoord. Maar dat is geen excuus om je voeten te vegen aan een zekere elementaire beleefdheid. Die buur weet heel goed dat die vrachtwagen stoort voor alle buren.

Ik had enkele jaren een overbuurvrouw die net als wij op straat parkeerde. Iedere keer, maar dan ook iedere keer stond die midden op twee parkeerplaatsen. Vriendelijke opmerkingen of vragen deden haar niets. Ik ben verdraagzaam zolang ik merk dat er een beetje goodwill is van beide kanten. Als dat dag na dag niet blijkt te zijn, komt m'n kleine kant soms ook tevoorschijn.
                                sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                  De mensen zijn gewoon onverdraagzaam tegenwoordig.

Hier passeren elke ochtend een pak tractoren door de straat, de buren hebben kikkers en hanen die kraaien, er zijn blaffende honden, die van 4 huizen verder heeft een harley en vertrekt er mee om 4u 's ochtends, de gebuur doet soms zijn gras af op zondag (ik ook trouwens), in de zomer geeft er soms iemand een tuinfeest en er staat hier soms eens een vrachtwagen te draaien ook enz... Ik ben waarschijnlijk nog erger zonder het zelf te beseffen...

Ik heb daar absoluut geen last van. Ik werk in ploegen en ik verwacht ook niet dat iedereen in de buurt overdag stil is omdat ik dan slaap. Net zoals dat ik verwacht dat men niet gaat zagen omdat ik zondag om 4u 's ochtends mijn auto start om te gaan werken. Vroeger kon ik ook niet slapen van het "lawaai" , nu slaap ik door alles door.

Die vrachtwagenbestuurder doet ook maar zijn werk he, het is niet dat hij met zijn vrachtwagen om koffiekoeken gaat he.
                                  Ik zit dan ook eerder zo in mekaar!

Maar ja, als je kijkt naar het aantal zure reacties van bewoners op de Gentse Feesten, carnaval Aalst, Tomorrowland, Rock Werchter, ...

Mensen kunnen gewoon niets meer hebben. NIMBY is populairder dan ooit! Groene stroom? Graag, maar zet de windmolens wel niet binnen een straal van 5km van mijn deur of er komt protest. Moet er iets gedaan worden aan de ring in Antwerpen? Ho maar...! Het Eurostadion? Sorry, 1002 bezwaarschriften.

Niks kan op die manier nog in ons land. Ik zeg niet dat het zoals in China moet zijn (als je daar woont op de site van een project krijg je geld en MOET je vertrekken, desnoods rijdt een bulldozer je muren gewoon plat - echt gebeurd!), maar wat meer daadkracht en wat meer verdraagzaamheid/denken in het algemeen belang zou echt geen kwaad kunnen!
                                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik zit dan ook eerder zo in mekaar!

Maar ja, als je kijkt naar het aantal zure reacties van bewoners op de Gentse Feesten, carnaval Aalst, Tomorrowland, Rock Werchter, ...

Mensen kunnen gewoon niets meer hebben. NIMBY is populairder dan ooit! Groene stroom? Graag, maar zet de windmolens wel niet binnen een straal van 5km van mijn deur of er komt protest. Moet er iets gedaan worden aan de ring in Antwerpen? Ho maar...! Het Eurostadion? Sorry, 1002 bezwaarschriften.

Niks kan op die manier nog in ons land. Ik zeg niet dat het zoals in China moet zijn (als je daar woont op de site van een project krijg je geld en MOET je vertrekken, desnoods rijdt een bulldozer je muren gewoon plat - echt gebeurd!), maar wat meer daadkracht en wat meer verdraagzaamheid/denken in het algemeen belang zou echt geen kwaad kunnen!
                                    Is niet alleen een kwestie van minder verdraagzaam, de mensen zijn ook mondiger dan vroeger. Ik ben leraar in een ASO school. Als titularis de boodschap overbrengen dat een tiener geen ASO-profiel heeft omwille van slechte resultaten, is zo'n leuke opdracht waarbij je die mondigheid mooi gedemonstreerd ziet... Vroeger kreeg het kind onder zijn voeten, nu daarentegen...
                                    sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                      Dan is hij weg.

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                                      Bij oude trucks is dat mss zo (luchtlekken enzo).
                                      Nieuwe moderne trucks zullen al enkele dagen moeten stilstaan eer er druk weg is.. Werk dagelijks met trucks en na een weekend stilstaan kan het zijn dat hij eens een minuutje moet draaien om volledig op druk te staan.
                                      Ik rij met een moderne trekker-oplegger combinatie en die moet na het weekend een minuut of 7-8 draaien en elke ochtend toch ook minimaal 5 voor hij weg raakt hoor ... En heb het nog nooit anders geweten. Druk zakt sowieso tot 5,x bar en je hebt er 6 nodig om je remmen open te krijgen. Die 0,x bar die je er bij moet steken lijkt weinig, maar is er niet op 1,2,3. Ge kunt natuurlijk toeren maken om je compressor rapper te doen werken, maar dan ben je een complete debiel.
                                      Last edited by |) ][ |V| ][; 24/07/2015, 10:08.

Comment

Is niet alleen een kwestie van minder verdraagzaam, de mensen zijn ook mondiger dan vroeger. Ik ben leraar in een ASO school. Als titularis de boodschap overbrengen dat een tiener geen ASO-profiel heeft omwille van slechte resultaten, is zo'n leuke opdracht waarbij je die mondigheid mooi gedemonstreerd ziet... Vroeger kreeg het kind onder zijn voeten, nu daarentegen...

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Dan is hij weg.

Ik rij met een moderne trekker-oplegger combinatie en die moet na het weekend een minuut of 7-8 draaien en elke ochtend toch ook minimaal 5 voor hij weg raakt hoor ... En heb het nog nooit anders geweten. Druk zakt sowieso tot 5,x bar en je hebt er 6 nodig om je remmen open te krijgen. Die 0,x bar die je er bij moet steken lijkt weinig, maar is er niet op 1,2,3. Ge kunt natuurlijk toeren maken om je compressor rapper te doen werken, maar dan ben je een complete debiel.
                                          De Iveco waar ik eind jaren 90 mee reed had bijna een kwartier nodig en als je even in de file volgde zakte de druk weg.
                                          Dan kon je bij wijze van spreken met beide benen op de pedaal gaan staan, heel vermoeiend.
                                          Nergens hebben ze verlies gevonden, heb er gelukkig niet lang mee gereden.
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X