Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hinderlijke vrachtwagentrekker

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Haha my point exactly!
    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten

Ik rij met een moderne trekker-oplegger combinatie en die moet na het weekend een minuut of 7-8 draaien en elke ochtend toch ook minimaal 5 voor hij weg raakt hoor ... En heb het nog nooit anders geweten. Druk zakt sowieso tot 5,x bar en je hebt er 6 nodig om je remmen open te krijgen. Die 0,x bar die je er bij moet steken lijkt weinig, maar is er niet op 1,2,3. Ge kunt natuurlijk toeren maken om je compressor rapper te doen werken, maar dan ben je een complete debiel.
      Ik doelde wel op trekker alleen , das dag nadien instappen en vertrekken
      Met trailer er aan zal dat idd een tijdje duren.
      2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
      2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
      2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Ik heb ook een probleem: mijn gebuur heeft een vrachtwagen die soms thuis staat. Die start hem soms al om 4u 's morgens. En ik tolereer dat dus he! Mijn kinderen van 5 en 2, die nota bene aan de straatkant slapen, op 10 meter van de truck, slapen er zelfs door. Dat ik in overtreding ben met de allesoverheersende Vlaamse mentaliteit lijkt me duidelijk. Ik vroeg me alleen af wat de straffen kunnen zijn?

/sarcasme.

Zeveraars. Als je echt zo slecht en licht slaapt, zoals bvb. mijn zus (die een manuele tuinschaar kan horen knippen), investeer dan eens in op maat gemaakte oordopjes.

Ook een warme oproep: leer uw kinderen slapen met lawaai erbij. Dan worden het later geen neuten. Bij mij moet je niet afkomen dat s'avonds de TV stiller moet... Leer er mee leven en leer er gewoon door slapen.

Er moet extreem dringend een zeer grote injectie verdraagzaamheid in Vlaanderen komen.
        welke invloed heeft geluid, tijdens je slaap op langere termijn. Een goede slaap heeft op lange termijn, niets dan voordelen. Jammer genoeg weet je dit pas als het te laat is. Gelukkig kan iedereen voor zichzelf uitmaken wat goed is en wat niet...

Wat de ts betreft, doe eens een babbel met de beste man en bestoef hem een eens over zijn truck. En vraag ondertussen eens of hij moet voorverwarmen om te kunnen vertrekken, en dat je dat toch vreemd vindt... En zo kom je tot het onderwerp...

Comment

ja dirk das waar, niet om in het belachelijke te trekken...in de ideale wereld wordt je niet gestoord tijdens de slaap, doet iedereen aan sport eet voldoende groente en heeft niemand overgewicht

als mensen op vakantie op hun idyllische camping vlakbij het strand 's nachts de zee horen ruisen genieten ze ervan, als ze op de terugweg op een camping naast de autoroute de autobaan horen ruisen houdt dat hun uit hun slaap

Comment

Op het lawaai dat je buur maakt is de regelgeving rond nachtlawaai van toepassing. Het maakt daarbij niet uit of het gaat over een vrachtwagen of niet.

Dat je eerst met je buur moet gaan praten, lijkt me logisch. Als je niet tot een oplossing komt omdat de persoon in kwestie van slechte wil is, dan kan je de politie inlichten.

Op welke manier dat last hebben van lawaai overeenkomt met onverdraagzaamheid, begrijp ik niet. Lawaai is een van de typische vormen van "vervuiling" die stress veroorzaken en mee verantwoordelijk zijn voor de stijging van het sterftecijfer. Een slechte of onderbroken nachtrust is slecht voor je gezondheid. Oordopjes zijn voor sommigen misschien een oplossing, maar wat als je wakker moet worden wanneer een kind huilt? Wanneer de wekker af gaat? Of de telefoon? In al die en een reeks andere gevallen zijn oordopjes niet mogelijk. Al die zaken worden aan de kant geschoven door het kortzichtige "mensen zijn onverdraagzaam". In een maatschappij waar je rekening moet houden met de ander, stopt je eigen vrijheid waar die van een ander begint.

Ah ja, het idee dat je "door lawaai heen slaapt" is wetenschappelijke nonsens. 't Is niet omdat je niet zichtbaar wakker wordt, of het je niet herinnert, dat daarom je slaapritme niet verstoord wordt.
            Last edited by ; 24/07/2015, 13:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten

Ah ja, het idee dat je "door lawaai heen slaapt" is wetenschappelijke nonsens. 't Is niet omdat je niet zichtbaar wakker wordt, of het je niet herinnert, dat daarom je slaapritme niet verstoord wordt.
              Inderdaad ,dat kan ik bevestigen.
              heb slaapapneu, word 52 keer per uur "onbewust" wakker.
              2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Op welke manier dat last hebben van lawaai overeenkomt met onverdraagzaamheid, begrijp ik niet. Lawaai is een van de typische vormen van "vervuiling" die stress veroorzaken en mee verantwoordelijk zijn voor de stijging van het sterftecijfer. Een slechte of onderbroken nachtrust is slecht voor je gezondheid. Oordopjes zijn voor sommigen misschien een oplossing, maar wat als je wakker moet worden wanneer een kind huilt? Wanneer de wekker af gaat? Of de telefoon? In al die en een reeks andere gevallen zijn oordopjes niet mogelijk. Al die zaken worden aan de kant geschoven door het kortzichtige "mensen zijn onverdraagzaam". In een maatschappij waar je rekening moet houden met de ander, stopt je eigen vrijheid waar die van een ander begint.

Als we in een ideale wereld zouden leven zou dit kloppen. Maar niet iedereen werkt 9 to 5. Ik slaap door lawaai en dat is nonsens volgens u. Ok wat is dan het alternatief? Alle ploegenwerk afschaffen? Dan heeft niemand nog reden om op abnormale uren te moeten slapen en/of nachtlawaai te maken. Dan hoeven er ook geen vrachtwagens meer om onmenselijke uren te vertrekken. We zullen dan ook alle dieren direct wijsmaken dat ze dan hun mond houden.

Ik ben van het principe leven en laten leven. Natuurlijk heeft alles zijn grenzen, maar een draaiende trekker komaan...

Comment

Ik woon nu ver genoeg van alles om enkel de vogeltjes te horen.. En die tjilpen nogal wat af. Slaap met mijn raam open en als ik er wakker van word, moet ik eens glimlachen. K ga dan eens een sigaretje roken, snuif tussen de rook door de buitenlucht eens op en kruip er weer in om lekker voort te slapen. No stress.

Comment

... Lawaai is een van de typische vormen van "vervuiling" die stress veroorzaken en mee verantwoordelijk zijn voor de stijging van het sterftecijfer. Een slechte of onderbroken nachtrust is slecht voor je gezondheid. Oordopjes zijn voor sommigen misschien een oplossing, maar wat als je wakker moet worden wanneer een kind huilt? Wanneer de wekker af gaat? Of de telefoon? In al die en een reeks andere gevallen zijn oordopjes niet mogelijk....
                    ik lees hieruit:
                    van de camion wakker worden is slecht voor de gezondheid en daarvoor zou je oordopjes gebruiken.
                    maar door de oordopjes zou je de huilende baby, de wekker of je telefoon niet horen.

die huilende baby of telefoon = onderbroken nachtrust en dus bijgevolg ook slecht voor de gezondheid. waarom dan zagen over een camion die 5min draait voor zen remmen, maar niet voor de telefoon of baby.

het probleem tegenwoordig is vaak ook: mensen blijven tot 2h snachts achter de TV of op de PC, ze moeten er smorgens uit om 7h en kunnen dan maar 5uurkes slapen. maar oh wee als die om 4h al eens wakker worden omdat die kut buur zijn camion zomaar op de oprit laat draaien. kan diene dan ook niet zoals normale mensen om 7uur opstaan, om 8h een brood gaan halen (die daar wonder boven wonder vanzelf in die automaat is gekropen zonder hulp van vrachtwagens), om 9h de post openen (die brieven zijn daar ook vanzelf naartoe gelopen) en dan naar het werk te vertrekken.

allemaal maar klagen en zagen, maar zelf niet bij stilstaan dat door zulke personen uwe supermarkt wel op tijd voorzien wordt van eten.
                    iedereen ook maar klagen dat de autosnelwegen stilstaan door die vrachtwagens. ze moesten dei +3,5ton allemaal verbieden overdag op de weg en die enkel nog snachts laten rijden (maarja, dan zagen de buren weer dat er ne camion snachts vertrekt).

staat het u nie aan, ga dan in den bos wonen, ga elke morgen u ontbijt bijeensprokkelen en geniet van het leven
                    Last edited by ; 25/07/2015, 10:34.

Comment

Schoon gezegd fcapri!
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Verdraagzaamheid, is ver zoek tegenwoordig.
                        Ik woon in de buurt van een treinspoor, en slaap in de zomer ook met mijn raam open. Dat lawaai went. Ook heb ik een buurjongen met de meest luidruchtige Vespa ooit, dat is enoooorm irritant als die hier in het weekend op een voormiddag rondjes zit te rijden, maar het is die jongen zijn hobby.
                        In uw geval is het die man zijn job. Ik zou niet zomaar gaan klagen bij hem, maar als gij eventueel een alternatief kunt aanbieden, dan kunt ge eens gaan praten. Het is ook niet dat die man voor zijn plezier iedereen irriteert met zijn camion he, het is zijn job. & waar trekt ge de grens anders.. Dan kunt ge gaan klagen over iedereen die een hond heeft, iemand met een moto/sportwagen die smorgens vertrekt of snachts thuiskomt, ...

Comment

Bij ons on de straat woont ook een vrachtwagenchauffeur. Die mens parkeert zijn camion 500m verder aan de vaart. Daar mag ie zo lang staan draaien als hij wil, niemand heeft er last van. DAT is pas een mooie respectvolle oplossing! Maar ja, sommigen vertrekken liever van hun oprit ipv 2 minuten te lopen zeker?
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Zou jij je wagen graag op 500 meter van uw deur aan de vaart gaan parkeren?
                            Misschien kan hij niet op de oprit of is hij niet de eigenaar van de truck.
                            Verder is dit ook bepaald bij wet waar een vrachtwagen moet geparkeerd worden in een dorpskern.
                            Ik ken er zelf die hem op zo een plaats moeten zetten en die leggen er een babyfoon of een walkie talkie in.
                            Dit hieronder is geen alleenstaand feit hoor.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Mijn auto stoort niemand als ik die start om 7u30, dus waarom zou ik die elders parkeren? Iedere stad hoort specifieke plaatsen te hebben om trucks en opleggers te parkeren. Dat is wat die mens doet. Die is hier wel de held van de straat, die heeft een super goede verstandhouding met de buren. Ik heb hem onlangs nog met plezier uit de nood geholpen met een kapotte zijruit van zijn personenwagen. Dat is begripvol samenleven.

Wat diefstal/inbraak betreft : in ons straat is onlangs 2 maal ingebroken. De bewoners waren gewoon thuis! Locatie zal de dieven van vandaag niet meer afschrikken.
                              Last edited by order66; 02/08/2015, 12:05.
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als ik dat hier zo goed lees, mag je dus gerust zoveel kabaal maken als je wil en je omgeving moet zwijgen omdat ze anders niet verdraagzaam zijn?

Je kan dan ook stellen dat je gewoon een dikke asociale egoïst bent die geen rekening houdt met anderen.

No offence.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Bij ons on de straat woont ook een vrachtwagenchauffeur. Die mens parkeert zijn camion 500m verder aan de vaart. Daar mag ie zo lang staan draaien als hij wil, niemand heeft er last van. DAT is pas een mooie respectvolle oplossing! Maar ja, sommigen vertrekken liever van hun oprit ipv 2 minuten te lopen zeker?

Er zitten hier op het forum een paar truckers die geen kwaad woord over hun stiel en hun collega's willen lezen. Het zijn allemaal correcte mensen die geen fouten maken als we die types mogen geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Als ik dat hier zo goed lees, mag je dus gerust zoveel kabaal maken als je wil en je omgeving moet zwijgen omdat ze anders niet verdraagzaam zijn?
                                    Is gewoonweg de mentaliteit van veel mensen de dag van vandaag. Iedereen moet alles van hen verdragen maar o wee als een ander hen op één of andere manier last bezorgd, dan is het kot te klein.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                      Er zitten hier op het forum een paar truckers die geen kwaad woord over hun stiel en hun collega's willen lezen. Het zijn allemaal correcte mensen die geen fouten maken als we die types mogen geloven.
                                      Nee hoor, we kunnen gewoon geen onterechte kritiek lezen. In deze topic wordt die bepaalde lawaaimakende trucker trouwens meer verdedigd door niet-chauffeurs dan door chauffeurs zelf. Waar ik wel het schijt van krijg zijn mensen met een totaal respectloze houding, die gewoon maar wat staan te roepen. Uw eerste post in deze topic bijvoorbeeld, dat sloeg gewoon nergens op en al zeker niet in combinatie met je laatste over de mentaliteit van de mensen. Met die laatste ga ik trouwens volledig akkoord.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Is gewoonweg de mentaliteit van veel mensen de dag van vandaag. Iedereen moet alles van hen verdragen maar o wee als een ander hen op één of andere manier last bezorgd, dan is het kot te klein.
                                        Ik ben geen hypocriet. Wanneer ik volk heb dan is het om 22u buiten stil, 's nachts thuis komen na uitgaan = autoradio uit op oprit en zo stil mogelijk binnen. Niet brullen op straat, geen gras maaien op zondag etc etc.

Geven en nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          Ik ben geen hypocriet. Wanneer ik volk heb dan is het om 22u buiten stil, 's nachts thuis komen na uitgaan = autoradio uit op oprit en zo stil mogelijk binnen. Niet brullen op straat, geen gras maaien op zondag etc etc.

Geven en nemen.
                                          Jep, zo doen wij het ook. Al zijn er die precies alleen zijn op de wereld, en alleen maar nemen.

Comment

Working...
                                          X