Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeluk in fout?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    no !

    maar lees nog eens en probeer als je wil mij te begrijpen, ik tik graag veel bedenkingen, geen waarheden

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      natuurlijk niet en niet meer als normaal, maar je begrijpt waarom verzekeringen duur zijn als mensen zelf iets doen laten ze het zo, als een derde betaler in het spel zit (wij dus) halen we er het maximum uit
      Ik begrijp waarom verzekeringen duur zijn ja, maar dat is zeker niet de reden die jij hier nu aanhaalt.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #23
        Verzekeringen duur, dat hoort gewoon als kost bij het autorijden. Persoonlijk vind ik die niet overdreven duur. Als de omnium te duur is heb je een te dure auto gekocht, zo simpel is't.

        Comment


        • #24
          heb ik nog nooit gedaan.
          een oude man reed mijn deur kapot. jammer maar helaas en dat gebeurd. ik kreeg de volledige herstelling niet terug betaald wegens de leeftijd en ouderdom van de auto. de garage heeft er nog 700€ voor mij kunnen uithalen (occasie deur nemen en herspuiten, Astijl rechtkloppen). nadeel is dat ik zowieso kleurverschil ga hebben, de zwarte striping van een 88'er tour is niet meer te krijgen, en mijn CV slot is dus ook defect (niet meer te krijgen want aftermarket. origineel was met luchtdruk).
          ik heb met een betonhamer de Astijl zelf recht gehamert, de deur zelf wat uitgedeukt en mijn slot uitgeschakeld (kan dus enkel langs de buitenkant de deur nog op slot doen en open). die 700€ is dan een emotionele vergoeding omdat mijn auto niet meer zo goed was als ervoor.

          2jaar later neemt ene mijn voorrang van rechts af en ik kon niet meer stoppen. voorvleugel naar de zak, bumper kapot, koplamp kapot, binnenvleugel krom en de hele slotplaat is zowat een cm naar de andere kant verschoven (lees dus: HEEL de snuit staat krom). 667€ gekregen en heb zelf de boel wat rechtgeklopt. heb al een andere vleugel klaarliggen maar alweer verkeerde kleur.

          ik vervang misschien alles eens als ik de gehele auto ga herspuiten, maar voor de moment ga ik die gewoon oprijden en het "wrak" erna afvoeren. die auto zou nu een 1500€ waard zijn volgens geschatte prijs, en dat bedrag heb ik er dus al uitgehad via de verzekeringen.
          ik ben altijd akkoord gegaan met de eerste prijs die ze mij geven voor de herstelling, heb er absoluut niet het maximum uit proberen halen.

          nog ergens 1 klein deukje erbij krijgen en dan wordt de 'kas' toch afgeschreven.

          dat die verzekeringen duurder worden is dan wel door die vrouw die achterop was gereden toen ze met haar GSM bezig was. als de garage de achterklep vervangt, is het teken dat ze niet meer te herstellen was (die rand is best aardig hard plaatwerk en dat klop je niet ff weer recht)

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            natuurlijk niet en niet meer als normaal, maar je begrijpt waarom verzekeringen duur zijn als mensen zelf iets doen laten ze het zo, als een derde betaler in het spel zit (wij dus) halen we er het maximum uit
            Ik begrijp je punt maar hear me out on this one:

            Toen ik naar de garage ging om bestek op te maken werd er mij gezegd dat de auto economisch per totale zou worden verklaard. De waarde om een koffer klep te herspuiten en uit te deuken zou groter zijn dan de waarde van de wagen.

            Nu wat stellen ze dan voor? Optie 1: De auto laten maken mits opleg van mij. Optie 2: niets aan de auto doen (koffer stond gapend open en kon niet meer worden gesloten) en een bedrag nemen dat de verzekering voorstelde, gelegen tussen de waarde van de wagen en het bestek, om het elders te laten maken.

            Ik rij in een wel verzorgde ford Fiesta mk4 1.3 8v. Dat ding heeft me nog nooit in de streek gelaten, draait als een klok en heeft in de 16 jaar en 180.000 km nog nooit een groot mankement vertoont. Als student ben ik zeer blij met deze wagen. Kun je nog veel veel kilometers mee doen, heeft alle opties (lol ja airco, elektrische ruiten, open dak, goede stereo, getinte ruiten, ...) en zit er nog als nieuw uit.

            Weet je hoeveel ik zou krijgen van de verzekering voor mijn auto?!

            -> 350 euro, met een neerbuigende reactie: "Ja t'is een oud bakske he wa hadden gedacht?"

            Dus let me get this straight:
            1. Ik verzorg mijn oudere wagen zeer goed!
            2. ik kan van mezelf zeggen dat ik degelijk kan rijden (trust me ik ben geen Senna maar wel eentje met inzicht)
            2. Ik betaal giga veel verzekering voor hetgeen wat het is (890€ per jaar, je kan een Fiesta kopen voor 1.000 een zeer propere ma bon)

            DUS AlS een troela beslist met haar wagen in mijn kont te rijden, waar ik niks aan kan doen, ik elke garage mag afgaan om voor 350 euro mijn hele achterkant te hermaken terwijl ik nergens naartoe kan omdat mijn koffer aan flarden ligt?

            Waarom betaal ik dan nog 890 per jaar als ik nieens de helft terug krijg?!

            Hierboven is even een samenraapsel van gevoelens die mij opeens terug boven krijgen van het ongeluk. Waar het op neer komt is het volgend: OK je kan zeggen dat ik profiteer van de verzekering doordat mijn koffer reeds een klein klein blutsje had (was een kastanje ofz zag je bijna niet, maar stoorde me). Maar eigenlijk, i couldn't care less. Het is de verzekering die even zegt dat ik mijn auto beyond repair is omdat het een oude bak is. Waarom betaal ik dan nog zo veel verzekering? Daarbij, Als je even in het wetboek gaat kijken staan er een hoop artikels over dit. Neem nu je tikt met je auto een persoon aan die eigenlijk binnen 2sec. Ging sterven dan ben jij nog altijd de schuldige van diens dood. De staat van de persoon of object maakt niet uit. Jij hebt er voor gezorgd dat de schade werd toegebracht ( een kapotte achterkant) ongeacht de staat (de klein geblutste kofferklep) so you gonna pay! Maar 350 euro kwam niet eens dicht.

            Nu hoe ik heb ik het opgelost: in de ford heb ik toch wat aanspraak kunnen doen op het goede hart van de garagisten en ze hebben mijn auto terug in orde gebracht. Normaal moest er een nieuwe bumper op maar deze is gewoon op kleine plaatsjes bijgespoten. De kofferklep is nog steeds dezelfde maar herspoten en recht gehamerd.
            Ford Meelbergs te Diest ik dank u hiervoor


            Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

            Comment


            • #26
              Om even terug te komen op mijn koffer klep: tegen mij hebben ze gezegd dat het een nieuwe is. Maar er zitten 2 blutsen in vanbinnen op exact dezelfde plaats die door het onngeval daar zij gekomen. Dus denk gewoon herspoten en recht getrokken. Zie je wel niets meer van *top* plus het koetswerk terug recht gebogen achter de bumper.

              Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                Diegene die in uw kont gereden is, is in fout. Exact hetzelfde meegemaakt (zij het dan niet aan een rood licht, voorligger doet aanstalten om te vertrekken, maar remt dan terug plots uit het niets).
                ook tegengekomen in mijn beginjaren ;-)

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door aw11 Bekijk Berichten
                  ...
                  2. Ik betaal giga veel verzekering voor hetgeen wat het is (890€ per jaar, je kan een Fiesta kopen voor 1.000 een zeer propere ma bon)
                  ....
                  Waarom betaal ik dan nog 890 per jaar als ik nieens de helft terug krijg?!
                  ...
                  Jij betaalt verzekering (B.A.) voor de schade die je mogelijks aan anderen kunt aanbrengen (je betaalt dus niet om zelf vergoed te kunnen worden), dus de prijs van jouw verzekering wordt niet bepaald door wat mogelijks aan jou moet betaald worden, maar wat ze mogelijks moeten betalen aan anderen. Gezien jongeren (volgens de verzekeringen) bijvoorbeeld meer risico hebben om betrokken te zijn (in fout) bij een ongeval is de premie voor jongeren hoger dan voor ouderen, rij je al lang dan daalt je premie als je geen brokken (in fout) maakt, maak je wel brokken dan stijgt je premie (bonus malus systeem).
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                    Jij betaalt verzekering (B.A.) voor de schade die je mogelijks aan anderen kunt aanbrengen (je betaalt dus niet om zelf vergoed te kunnen worden), dus de prijs van jouw verzekering wordt niet bepaald door wat mogelijks aan jou moet betaald worden, maar wat ze mogelijks moeten betalen aan anderen. Gezien jongeren (volgens de verzekeringen) bijvoorbeeld meer risico hebben om betrokken te zijn (in fout) bij een ongeval is de premie voor jongeren hoger dan voor ouderen, rij je al lang dan daalt je premie als je geen brokken (in fout) maakt, maak je wel brokken dan stijgt je premie (bonus malus systeem).
                    Bedankt voor het even uit te leggen. Zo ben ik er nog niet naar gekeken

                    Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      dus wij betalen voor je gedeukte oude kofferklep kofferklep een nieuwe
                      Zou je zelf ook niet profiteren? Je wordt al genoeg bestolen door de verzekeringsmaatschappijen.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

                      BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017


                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                      Comment


                      • #31
                        alles lezen he beemer

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        natuurlijk niet en niet meer als normaal, maar je begrijpt waarom verzekeringen duur zijn als mensen zelf iets doen laten ze het zo, als een derde betaler in het spel zit (wij dus) halen we er het maximum uit
                        vooral die nooit iets voorhebben worden bestolen, de rest moet zelf eens beginnen rekenen hoeveel rendement ze eruit halen

                        Comment


                        • #32
                          Het zijn niet 'we' die er het max uithalen. Al eens een prijsbestek voor herstelling gezien van een garage en nog nooit verwonderd geweest dat de expert dat aanneemt? De truuk van de garages is het aanbieden van een vervangwagen voor de expertise en de wagen gemaakt terug leveren aan de klant. Zo niet zouden er velen het geld op zak steken zulle...

                          Comment


                          • #33
                            Wauw rendement halen uit verzekering? Je moet gewoon een verzekering hebben. Geef me de goedkoopste waar ik me fatsoenlijk mee dek en ik ben content.

                            T'is geen aandeel waar ik winst wil uit halen. En als je gaat rondkijken wordt je wel vaker "genaaid" door dingen die niet wettelijk verplicht zijn aan te schaffen.

                            Het verzekeringssysteem is corrupt, niet ik

                            Verstuurd vanaf mijn E39 met Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              Wees daar maar zeker van... voor een ongeval met lichamelijke schade in 2013 kreeg ik 1000 euro provisie terwijl we op het moment van de toewijzing reeds 7000 euro kosten hadden.

                              Comment

                              Working...
                              X