Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ongeval in het buitenland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ongeval in het buitenland

Beste forumleden,

Ik heb een vraag in verband met de verzekeringskwestie.

Eind juni heb ik een ongeval gehad in het Groothertogdom Luxemburg. Iemand achterop ons ingereden zonder remmen toen ik wilde afslaan op een parking. Mijn vriendin en ik zijn er gelukkig met lichte verwondingen vanaf gekomen, het had veel erger kunnen zijn.
    Bijna 2 maand later sta ik amper een stap verder. Mijn makelaar en rechtsbijstand doen wel hun best, maar de tegenpartij lijkt het totaal niet te boeien. Ondertussen geraak ikzelf wel behoorlijk gefrustreerd daardoor.

Buiten het invullen van een medisch attest heb ik/m'n verzekering nog niks gehoord van de tegenpartij. Uiteindelijk heeft m'n rechtsbijstand vorige week beslist zelf een expert aan te stellen en een expertise te laten uitvoeren aangezien de tegenpartij toch niet reageert.
    Het uitsluitsel van de expert was Totaal Verlies.

We zijn ondertussen weeral een week verder en nog steeds heeft de tegenpartij hier niets van reactie op gegeven.

Iemand een idee of dit normaal is dat alles zo lang aansleept, of wat ik kan doen om het sneller te laten gaan?
    Als ze niet reageren op het verslag van onze expert lijkt het mij dat ze akkoord zijn met zijn verslag en het bedrag daarop vermeld?

Enig idee hoe lang het zal/kan aanslepen voor ik geld zie?

Tips en Tricks zijn altijd welkom!

Bedankt in ieder geval!

Sorry moderators, ik heb dit bericht verkeerd geplaatst, is het mogelijk om dit naar het juiste topic te verplaatsen?

M'n excuses in ieder geval

Comment

pfff dat ziet er niet goed uit. Ik vrees dat je vrij machteloos bent in deze situatie.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MVL88 Bekijk Berichten
        Sorry moderators, ik heb dit bericht verkeerd geplaatst, is het mogelijk om dit naar het juiste topic te verplaatsen?

M'n excuses in ieder geval

Geen probleem, topic is verplaatst.

Comment

Bedankt Namaz!

BEEMER, het zag er inderdaad niet zo goed uit . Op foto valt het nog mee, maar in real-life ziet het er wel erger uit:

Wij waren vertraagd om de parking op te draaien en die gast is er los ingevlogen. Hij heeft verklaard dat hij niet weet van waar ik kwam (die baan was een recht stuk van 600-700 meter...) Zal wel met iets anders bezig geweest zijn dan rijden. Was een gast van 18, een paar maanden voorlopig rijbewijs, en het 2de ongeval in 7 dagen door overdreven snelheid volgens het pv.
          Last edited by ; 20/08/2015, 06:58.

Comment

Je betaalt een rechtsbijstand om jou te verdedigen en de schade terug te vorderen.
            Zet maar wat druk bij je makelaar, en vraag hem om een advokaat aan te stellen die jou moet verdedigen en de tegenpartij vervolgen!

Je zal je centen wel krijgen, maar het zal even duren.

Comment

Het lijkt me dat je sowieso 100% in je recht bent. Het feit dat dit in het buitenland gebeurde zal de hele zaak ingewikkelder maken maar het is aan uw makelaar/verzekering/rechtsbijstand om de nodige stappen te ondernemen. Het is bij hen dat je moet aandringen om hier vaart achter te zetten. Iets anders kan je volgens mij niet doen.

Wees er trouwens maar zeker van dat verzekeringsmaatschappijen soms zelf dralen om bepaalde zaken aan te pakken. Daarom is het altijd goed om een aparte rechtsbijstandverzekering af te sluiten zodat die rechtsbijstand eventueel uw verzekeraar ook kan aansporen of iets zwaarder aanmoedigen om tot actie over te gaan.

Comment

De rechtsbijstand heeft het dossier al overgenomen van m'n verzekeraar. Alles verloopt dus al via de rechtsbijstand.
                Inderdaad zeer gelukkig dat ik die paar extra euro's er toch voor betaal, anders ging het wel nog een stuk complexer zijn.

De rechtsbijstand heeft zelf al een expert aangesteld omdat de tegenpartij te lang op zich laat wachten. Vorige week dinsdag is de expertise gebeurd, tot gisteren konden opkopers bieden op m'n wrak. Maandag gaat m'n makelaar bij de tegenpartij vragen of ze nog komen kijken naar m'n wrak of dat ik het mag verkopen. Als ze daarop niet reageren zal de rechtsbijstand toestemming geven om te verkopen.

Ik ga wekelijks langs bij de makelaar om te vragen hoe het zit, en tussenin mail en bel ik ook nog wel eens. Benieuwd wat we volgende week horen. Ik hou het hier op de hoogte met m'n ervaringen . Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Comment

Tja autorijden is goedkoop in Luxemburg maar verzekeringen zijn het dubbele van hier hoe zou dat komen?
                  Ginds proberen ze de kosten te drukken door het te laten aanslepen en hopen dat er niks van komt..2ongevallen in 7dagen daar kunnen ze ook niet met lachten.
                  Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                    Tja autorijden is goedkoop in Luxemburg maar verzekeringen zijn het dubbele van hier hoe zou dat komen?
                    Ginds proberen ze de kosten te drukken door het te laten aanslepen en hopen dat er niks van komt..2ongevallen in 7dagen daar kunnen ze ook niet met lachten.
                    Prijzen voor autoverzekeringen in Luxemburg zijn zeker niet het dubbele, de tarieven liggen in de lijn van hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                      Prijzen voor autoverzekeringen in Luxemburg zijn zeker niet het dubbele, de tarieven liggen in de lijn van hier.
                      Terecht opgemerkt, anders kwamen deze in B wel een verzekering afsluiten

Comment

pf amai gelukkig is die niet in brand gevlogen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          Terecht opgemerkt, anders kwamen deze in B wel een verzekering afsluiten
                          Dat denk ik niet, volgens mij kan je geen wagen verzekeren in België die in een ander land is ingeschreven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Dat denk ik niet, volgens mij kan je geen wagen verzekeren in België die in een ander land is ingeschreven.

Denk ik ook.

Comment

Hij had beter verzekerd geweest in België, dan ging het misschien wat sneller gaan .

Comment

Working...
                              X