Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische snelwegen gebuisd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Belgische snelwegen gebuisd

    Meer verkeersveiligheid op de autosnelwegen vergt verbetering van de infrastructuur, vermindering van de verkeersdruk en meer controles op gevaarlijk rijgedrag. In de VAB Mobiliteitsbarometer, waar tweeduizend automobilisten gepolst werden een vergelijking te maken met de buurlanden Frankrijk, Nederland en Duitsland, wordt vooral gewezen op de kwaliteit van het wegdek en de wegmarkeringen in ons land.


    In een studie van de European Transport Safety Council scoort België met een dertiende plaats slecht als het gaat over het risico op een dodelijk ongeval op de autosnelwegen. Denemarken, Groot-Brittannië, Zweden en Nederland hebben met 1 dode per miljard voertuigkilometers de veiligste snelwegen. Het gemiddelde risico op een dodelijk ongeval in België bedraagt 2,9 per miljard voertuigkilometers. Onze buurlanden Nederland (1,2), Frankrijk (1,7) en Duitsland (1,9) kennen een veel lager risico.

    Mobiliteitsclub VAB bevroeg 2.000 automobilisten wat onze snelwegen gevaarlijker maakt dan die in de buurlanden. Grootste pijnpunt vormt de verkeersinfrastructuur. Ondanks de inhaalbeweging die door voormalig mobiliteitsminister Hilde Crevits werd ingezet, blijven grote stukken van onze snelwegen onvoldoende scoren op vlak van kwaliteit van het wegdek (83 procent) en de wegmarkeringen (57 procent). Een zwak punt zijn de talrijke op- en afritten in ons land. VAB vraagt onderzoek naar de impact van de op- en afritten op de verkeersveiligheid en de doorstroming en het implementeren van de oplossingen die hieruit voortvloeien.

    36 procent van de automobilisten vindt dat de toegenomen verkeersdruk effect heeft op veiligheid van de snelwegen. Voor 48 procent baart de toename van het vrachtverkeer zorgen. Met een aandeel van meer dan 20 procent vrachtverkeer zijn een aantal stroken snelwegen verzadigd, aldus VAB.
    Volgens 4 op 10 ondervraagden is het veiliger op buitenlandse snelwegen omdat daar meer controles zijn, niet enkel op snelheid maar ook op asociaal gedrag zoals afstand houden of van rijstrook veranderen.

    Gemiddeld 7 op 10 ondervraagden zeggen voorstander te zijn voor het uitbreiden van snelheidstrajectcontrole. Vooral jongere automoblisten (tot 34 jaar) en 65-plussers zijn de grootste voorstanders.
    Meer verkeersveiligheid op de autosnelwegen vergt verbetering van de infrastructuur, vermindering van de verkeersdruk en meer controles op gevaarlijk rijgedrag. In de VAB Mobiliteitsbarometer, waar tweeduizend automobilisten gepolst werden een vergelijking te maken met de buurlanden Frankrijk, Nederland en Duitsland, wordt vooral gewezen op de kwaliteit van het wegdek en de wegmarkeringen in ons land.

  • #2
    Ik haal dit er uit:

    Volgens 4 op 10 ondervraagden is het veiliger op buitenlandse snelwegen omdat daar meer controles zijn, niet enkel op snelheid maar ook op asociaal gedrag zoals afstand houden of van rijstrook veranderen.
    In België mag je buiten snel rijden vrijwel alles straffeloos doen op de snelwegen, rij van De Panne tot Arlon constant links, haal rechts in, pleeg verkeersagressie, rij constant over de doorlopende witte lijnen, rij 50km/h, je zal er niet voor gestraft worden. Rij 1km/h te snel en ze zullen je vinden.

    Comment


    • #3
      Hét grootste probleem is dat wij in België, althans in Vlaanderen en Brussel zéér drukke en verzadigde snelwegen hebben.
      Brussel bereiken kan nu op eender welk uur van de dag problematisch zijn.

      Die drukte veroorzaakt stress op de weg, waardoor we ons niet altijd even beschaafd gedragen op de snelweg, wat bijdraagt tot het onveiligheidsgevoel op de snelweg.

      Comment


      • #4
        Naar mijn mening is gans het wegennet in België stilaan aan 't buizen.

        Comment


        • #5
          Wilde ik ook al zeggen. Hier in de buurt overal het wegdek aan het vernieuwen. Da's dus een laagske asfalt en daar wat kiezel over gooien en dan mogen de automobilisten het erin persen. Bij Carglass zullen ze lachen.

          Maakt ook lekker veel lawaai als ge daarover rijdt.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Wilde ik ook al zeggen. Hier in de buurt overal het wegdek aan het vernieuwen. Da's dus een laagske asfalt en daar wat kiezel over gooien en dan mogen de automobilisten het erin persen. Bij Carglass zullen ze lachen.

            Maakt ook lekker veel lawaai als ge daarover rijdt.
            Dat is de goedkoopste oplossing en de aannemer is zeker dat hij een aantal jaren daarna opnieuw kan beginnen prutsen.

            Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

            Comment


            • #7
              Hier in de buurt zijn ze ook aan 't werken aan een betonplaten baan. Sommige betonplaten zijn vernieuwd, maar als je erover rijdt, rijdt het veel slechter dan ervoor (hobbelig ipv mooi effen beton).

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • #8
                Begrijp niet dat ze daar nog een studie voor opstarten.



                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Begrijp niet dat ze daar nog een studie voor opstarten.



                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Idd daar zouden ze ook eens dringend studie moeten naar doen, waarom er altijd voor het minste een studie opgestart wordt.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                    Hier in de buurt zijn ze ook aan 't werken aan een betonplaten baan. Sommige betonplaten zijn vernieuwd, maar als je erover rijdt, rijdt het veel slechter dan ervoor (hobbelig ipv mooi effen beton).
                    Vandaag nog in de krant dat een motorrijder gewoon de gracht is ingeknald bij het inhalen. Bizar, tot ik las waar het gebeurd was. De Oostvleterenweg (een stuk van de N8, en betonbaan met drie stroken naast elkaar, maar twee rijvakken, zodat je constant op en over die naden moet rijden.
                    Dat is de N8, één van de drukste wegen in West-Vlaanderen, een weg waar al 20 jaar over gezeverd wordt. Resultaat is dat hij er al meer dan 10 jaar mega gevaarlijk bij ligt. Triest...

                    Last edited by Hayes; 24/08/2015, 20:12.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Ik haal dit er uit:
                      In België mag je buiten snel rijden vrijwel alles straffeloos doen op de snelwegen, rij van De Panne tot Arlon constant links, haal rechts in, pleeg verkeersagressie, rij constant over de doorlopende witte lijnen, rij 50km/h, je zal er niet voor gestraft worden. Rij 1km/h te snel en ze zullen je vinden.
                      Hoewel mijn buitenland overwegend onze buurlanden betreft ben ik de laatste tijd soms blij om terug in Belgie te rijden. In nl specialiseren ze zich om last minute tegen 70 per uur zich even voor jouw te werpen, in Duitsland is er iets serieus mis met het rechtse en midden rijvak want daar komt amper iemand. De staat van het wegdek en snelheidsboetes zijn daar idd wat efficiënter maar ik ben er zeker van dat ze ginder hetzelfde antwoorden op zo een enquete

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Volgens 4 op 10 ondervraagden is het veiliger op buitenlandse snelwegen omdat daar meer controles zijn, niet enkel op snelheid maar ook op asociaal gedrag zoals afstand houden of van rijstrook veranderen.
                        euh pardon???

                        Als je uiterst rechts wil houden zoals de wet voorschrijft moet je van vak veranderen.
                        Als je asociaal blijft links of in 't midden plakken, moet je niet van vak veranderen.
                        __________________________

                        2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          Volgens 4 op 10 ondervraagden is het veiliger op buitenlandse snelwegen omdat daar meer controles zijn, niet enkel op snelheid maar ook op asociaal gedrag zoals afstand houden of van rijstrook veranderen.
                          euh pardon???

                          Als je uiterst rechts wil houden zoals de wet voorschrijft moet je van vak veranderen.
                          Als je asociaal blijft links of in 't midden plakken, moet je niet van vak veranderen.
                          __________________________

                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            euh pardon???

                            Als je uiterst rechts wil houden zoals de wet voorschrijft moet je van vak veranderen.
                            Als je asociaal blijft links of in 't midden plakken, moet je niet van vak veranderen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                            euh pardon???

                            Als je uiterst rechts wil houden zoals de wet voorschrijft moet je van vak veranderen.
                            Als je asociaal blijft links of in 't midden plakken, moet je niet van vak veranderen.
                            Euh pardon???

                            1 keer is voldoende.
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                              euh pardon???

                              Als je uiterst rechts wil houden zoals de wet voorschrijft moet je van vak veranderen.
                              Als je asociaal blijft links of in 't midden plakken, moet je niet van vak veranderen.
                              Volgens mij gaat het eerder om van rijstrook veranderen net voor een aankomend voertuig. Moest het effectief gaan om gewoon van vak veranderen, dan zou dat wel triestig zijn als dat asociaal is.

                              Comment

                              Working...
                              X